5 zastosowań monitoringu Internetu w agencjach PR

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
Sep 29, 2017 ・ 2 min read

Firma, która umie słuchać swoich odbiorców i obserwować swoje otoczenie ma olbrzymią przewagę nad swoją konkurencją.

To podkreślają istotność monitoringu Internetu w prowadzeniu każdego biznesu. W przypadku agencji Public Relations jest on niezbędny na każdym etapie jej działań – od przygotowania się do przetargu po sprawdzenie wyników prowadzonych kampanii.

5 zastosowań Brand24 w agencjach PR

1. Przygotowanie oferty

Monitoring Internetu i tradycyjnej prasy pozwala dowiedzieć się wiele o przyszłym kliencie agencji. Jest to niezwykle istotne podczas przygotowania oferty, szczególnie w przypadku, gdy klient nie dostarcza o sobie wystarczająco dużo informacji. W takich sytuacjach monitoring pokazuje, w jaki sposób komunikował się on do tej pory i gdzie ta komunikacja miała miejsce. Taka wiedza, połączona z oceną efektów jego dotychczasowych działań marketingowych, pokazuje agencji, jaki kierunek działań powinna obrać.

2. Obserwacja otoczenia klienta

W każdej ofercie składanej swojemu klientowi, który chce włączyć w swoje działania obszar online, Solski Burson-Marsteller uwzględnia monitoring Internetu. Co ważne, klienci praktycznie zawsze się na to decydują, ponieważ wiedzą, że słuchanie swoich odbiorców jest niezwykle istotne. Monitoring pozwala obserwować to, co dzieje się w Internecie, kto mówi o marce, gdzie znajduje się potencjalny kryzys. Pomaga zrozumieć, co myślą i czują konsumenci, jakie mają pytania – a to umożliwia dotarcie do nich ze spersonalizowaną ofertą.

3. Wchodzenie w interakcje

Słuchanie odbiorców to pierwszy ważny krok monitorowania Internetu, jeszcze ważniejszym jest interakcja. Monitoring pozwala na angażowanie odbiorców, ponieważ pomaga odnaleźć dyskusje tam, gdzie się one toczą – w serwisach społecznościowych, forach, blogach itp.  Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe agencja wchodzi w interakcje – odpowiada na pojawiające się pytania lub w jakiś inny sposób zaznacza swoją obecność.

4. Gromadzenie danych

Zdarzają się projekty, gdzie interakcja nie jest wskazana, np. u klientów z dziedziny Public Affairs. Jednak wtedy monitoring Internetu jest równie ważny, chociaż spełnia inną funkcję – jest on źródłem danych, które wykorzystuje się do dalszej analizy i wyciągania wniosków. W takich sytuacjach monitoring dostarcza dodatkowych informacji i pozwala wyczuwać nastroje społeczne a nawet przewidywać zmiany.

5. Analiza efektywności kampanii

Ostatnim, ale wcale nie najmniej ważnym aspektem monitoringu jest obserwowanie rezultatów działań marketingowych. Pozwala on sprawdzić efektywności prowadzonych kampanii, dzięki analizowaniu ilości pojawiających się wzmianek online i ich wydźwięku. Na tej podstawie można ocenić stosunek konsumentów do marki. Świadomość tego, kto mówi o kliencie agencji, gdzie mówi i przede wszystkim jak, jest ważnym wskaźnikiem do oceny prowadzonych działań.

 

Przekonaj się, jak dzięki Brand24 możesz obserwować swoje otoczenie, gromadzić i analizować dane, angażować odbiorców oraz sprawdzać efektywność swoich działań. Wypróbuj 14 dni darmowych testów.