Jakie korzyści przynosi analiza danych z monitoringu Internetu
Monitoring Internetu zbiera w jednym miejscu wpisy na temat wybranych marek, produktów czy tematów. Dzięki temu wiesz, kto o Tobie mówi i możesz włączać się w dyskusje w odpowiednim czasie i miejscu.
Jednak pojedyncze wpisy są jak puzzle – każdy zawiera w sobie fragment obrazu i dopiero połączone razem budują pejzaż pozwalający dostrzec istotne szczegóły.
Analiza wszystkich wzmianek na temat Twojej marki pozwoli Ci zobaczyć więcej i da pełen wgląd w trendy i osoby wpływających na Twój biznes.
Jak analizować dane z monitoringu mediów?
Nie musisz się martwić, jak przeanalizować setki wzmianek, które na co dzień gromadzi Twój projekt. Brand24 zrobi to za Ciebie, dając wgląd w istotne dane obejmujące analizę autorów, stron, tematów i sentymentu.
Bez najmniejszego wysiłku otrzymasz najważniejsze statystyki dotyczące Twojego projektu: ilość wpisów i zasięg, jakie wygenerowały, ilość interakcji w social media, liczbę pozytywnych i negatywnych wzmianek.
Pamiętaj, że wszystkie interesujące Cię analizy możesz rozpatrywać w wybranym przez siebie przedziale czasowym. Wprowadziłeś na rynek nowy produkt i chcesz zobaczyć, jak został przyjęty na starcie? Lub chcesz sprawdzić, jak przebiegała prowadzona przez Ciebie kampania? Ustaw odpowiedni okres w kalendarzu, aby zobaczyć statystyki dotyczące tylko interesujących Cię dni.
Co więcej, jeżeli w sekcji Analiza wykorzystasz zaawansowane filtry, uzyskasz szczegółowe dane na temat zawężonych przez siebie informacji:
- Chcesz zobaczyć szczegóły dotyczące tylko pozytywnych wzmianek – użyj filtru sentymentu.
- Interesują Cię różnice pomiędzy wpisami kobiet i mężczyzn? Filtruj po płci autorów.
- Masz kilka produktów i potrzebujesz statystyk dotyczących jednego z nich? Wyfiltruj jego nazwę
- Chcesz mieć wgląd we wzmianki najbardziej wpływowych autorów – użyj filtru influence score.
- Potrzebujesz statystyk tylko z blogów? Użyj filtru kategorii.
To tylko niektóre filtry, które pozwolą odkryć więcej szczegółowych informacji kluczowych dla Twojego biznesu.
Dlaczego warto analizować dane z monitoringu mediów? – korzyści
Wgląd w analizę danych zgromadzonych dzięki monitoringowi pomoże wykonać 3 kluczowe zadania:
- Ocenisz, co działa i dostosujesz strategię komunikacji i swój harmonogram pracy tak, aby poprawić wyniki.
- Określisz, które treści, platformy społecznościowe i użytkownicy powinni mieć pierwszeństwo w Twoich działaniach.
- Oszacujesz skuteczność i wartość swojej strategii marketingowej.
Przejrzyjmy różne typy metryk oferowanych przez Brand24, które pomogą w rozwoju Twojego biznesu.
1. Miejsca, gdzie o Tobie mówią
Monitoring pozwala gromadzić wzmianki zarówno z mediów społecznościowych, jak i innych serwisów online. Analizując Wyniki według kategorii przekonasz się, czy najczęściej ludzie oznaczają Twoją markę na zdjęciach, serwisach branżowych, czy może jednak dominuje Facebook.
Poza podziałem na ogólne kategorie wyszukanych serwisów, otrzymasz też listę najbardziej aktywnych stron, na których prowadzono dyskusję na interesujące Cię tematy (z informacją o ilości wpisów, które się na nich pojawiły) oraz listę stron najbardziej wpływowych (szacowanych na bazie ilości rejestrowanych tam wizyt). Dzięki temu będziesz wiedział, gdzie należy podjąć bardziej wydajną działalność marketingową.
2. Szczegółowe dane social media
Analiza wzmianek pozwoli oszacować, ile wpisów powstało w mediach społecznościowych i jaki wygenerowały zasięg. Co więcej zobaczysz, jak angażujące były to treści, ponieważ otrzymasz szczegółowe statystyki na temat polubień, udostępnień i komentarzy do powstałych wpisów. Dzięki temu zobaczysz, jak Twoje działania wpływały na zaangażowanie internautów.
3. Influencerzy
Marketing influencerów rośnie na znaczeniu, dlatego Najbardziej wpływowi autorzy Social Media to lista, która przyda się w planowaniu Twoich działań marketingowych. Znajdziesz w niej osoby popularne w Twoim środowisku – jeżeli rozpoczniesz z nimi współpracę masz szansę dotrzeć do większej ilości klientów i lepiej ich zaangażować.
4. Fani marki
Dzięki liście Najbardziej aktywnych autorów Social Media w łatwy sposób odnajdziesz osoby, które chętnie i często polecają publicznie Twoją firmę/produkt w artykułach na blogu, w postach w mediach społecznościowych, w komentarzach itp. Ich działania mogą w znaczący sposób wpłynąć na odbiór Twojej firmy, dlatego warto wiedzieć, kim są aby nawiązać z nimi kontakt. Podobnie sprawa wygląda z osobami, które mogą często wypowiadać się krytycznie o Twojej marce – tutaj odpowiednio szybka reakcja będzie jeszcze bardziej wskazana.
5. Sentyment
Aby metryki dotyczące zebranych danych opowiedziały całą historię, istotny jest sentyment analizowanych wpisów. To ważne aby wiedzieć kto i gdzie mówi o Twojej marce, ale równie ważne jest to, jak mówi. Na liście Wyników, możesz zobaczyć sentyment indywidualnych wzmianek, w zakładce Analiza znajdziesz zagregowane dane dotyczące emocji, jakie wzbudzasz u swoich klientów. Analiza tonu wzmianek pozwoli Ci zobaczyć, czy Twoja marka jest odbierana pozytywnie czy negatywnie, abyś mógł lepiej analizować swoje działania.
6. Najbardziej angażujące wpisy
Lista Najbardziej interaktywnych wpisów, to wzmianki które wzbudzają największe emocje i zaangażowanie innych, wyrażane w liczbie interakcji (komentarzy, polubień, udostępnień). Mając listę najpopularniejszych wzmianek, szybko włączysz się w dyskusje tam, gdzie w danym momencie jest to najbardziej wskazane. Jak wiemy czas reakcji w mediach społecznościowych często jest kluczowy, zwłaszcza kiedy chodzi o negatywne komentarze.
7. Kontekst dyskusji
Aby naprawdę zrozumieć, jak ludzie mówią o Twojej marce, produkcie, kampanii zobacz, jakie słowa najczęściej pojawiają się z Twoim projekcie – da Ci to mapa obrazująca kontekst dyskusji. Pamiętacie świąteczną reklamę Allegro? Z widocznego poniżej kontekstu dyskusji wyłania się historia odbioru tej reklamy wśród internautów: Dziadek, który uczył się angielskiego dla wnuczki, zachwycił ich, rozczulił i wycisnął łzy w oczach. Dlatego reklama podbiła świat i miała miliony wyświetleń.
Wykorzystaj Brand24 i poukładaj puzzle z wyszukanych wzmianek. Znajdź wpływowe osoby i strony liczące się w Twoim otoczeniu oraz oceń, jak odbierana jest Twoja marka online. Dzięki temu lepiej zaplanujesz strategię swoich działań.