#MannequinChallenge – na czym polega ten trend w social media

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
Nov 11, 2016 ・ 2 min read

Co jakiś czas przez Internet jak burza przechodzą nowe trendy, które zapoczątkowane na Zachodzie dość szybko przyjmują się także u nas – oto moc mediów społecznościowych. Kto nie pamięta Ice Bucket Challenge albo Harlem Shake? Teraz swoją pozycję buduje Mannequin Challenge.

Jak manekiny

Mannequin Challenge to seria nagrań, na których ludzie udają, że są manekinami i zastygają w bezruchu, podczas gdy w tle gra muzyka – najczęściej kawałek Black Beatles. Wygląda to tak, jakby ktoś wcisnął pauzę podczas oglądania filmu, gdy ktoś w kadrze akurat miał napić się wody z butelki, gdy robił sobie selfie, rozmawiał przez telefon, przybijał piątkę itp.

Zapoczątkowali to studenci Edward H White High School w Jacksonville na Florydzie 26 października, ale w ostatnich tygodniach takie filmiki wyszły poza klasowe mury i rozprzestrzeniają się viralowo. Pomógł w tym hashtag #MannequinChallenge, z którym są one udostępniane.

W przeciwieństwie do Ice bucket challenge, które miało uświadomić ludziom, co to jest ALS (stwardnienie zanikowe boczne) Mannequin Challenge nie powstało z żadnych racjonalnych pobudek. Jest to po prostu zabawne, czasem nawet bardzo zabawne.

Potrzebujecie przykładów?

Nie trudno o nie. Wyzwanie podjęli już między innymi:

Sportowcy, np. New York Giants

https://twitter.com/Giants/status/795406972745121794

… czy drużyna Pacific Women’s Water Polo

Gwiazdy, np. Adele

https://www.instagram.com/p/BMh5P9ljl-2/

Marki, np. Coca-Cola

W Internecie możecie też znaleźć wiele zestawień top filmików Mannequin Challenge:

A w Polsce?

Za pomocą mediów społecznościowych możemy śledzić, jak rozwija się ten trend za granicą i obserwować, co dzieje się z nim na naszym podwórku. Chociaż Mannequin Challenge dopiero do nas dociera, już można natrafić na polskie filmiki, w których ludzie przybierają różne pozy przypominając manekiny. Do akcji dołączyli niedawno:

Dziennikarze Dzień dobry TVN

Klub piłki sitkowej Chemik Police

Biblioteka Żory

Studenci WSB

PlayStation Polska

Mannequin Challenge i marki

Dla marek Mannequin Challenge to nie tylko zabawa – warto wykorzystać zamieszanie wokół tego wyzwania do celów marketingowych. Przygotowanie treści wpasowanej w ten najnowszy trend pomoże wzmocnić obecność marki w mediach społecznościowych. Taki film, zrobiony dobrze, to świetny sposób na wprowadzenie świeżego elementu do komunikacji z odbiorcami, co przykuje ich uwagę i dodatkowo zaangażuje. Często pozwoli też zdobyć nowych followersów.

Mannequin Challenge jest na tyle bezpieczny, że sprawdzi się w wielu branżach. Bez problemu można wyobrazić sobie przekrój marek, które zamieniają się na kilka minut w zbiorowisko manekinów – od warsztatów samochodowych, po agencje PR czy banki.

Czekamy zatem na kolejne przykłady polskich filmików #MannequinChallenge. Jeśli takie znacie, podzielcie się nimi w komentarzach.

Chcesz wiedzieć więcej, kto jest zainteresowany tym trendem i jak się on rozwija? Monitoruj jego nazwę i hashtag w Brand24.