#MannequinChallenge – na czym polega ten trend w social media
Co jakiś czas przez Internet jak burza przechodzą nowe trendy, które zapoczątkowane na Zachodzie dość szybko przyjmują się także u nas – oto moc mediów społecznościowych. Kto nie pamięta Ice Bucket Challenge albo Harlem Shake? Teraz swoją pozycję buduje Mannequin Challenge.
Jak manekiny
Mannequin Challenge to seria nagrań, na których ludzie udają, że są manekinami i zastygają w bezruchu, podczas gdy w tle gra muzyka – najczęściej kawałek Black Beatles. Wygląda to tak, jakby ktoś wcisnął pauzę podczas oglądania filmu, gdy ktoś w kadrze akurat miał napić się wody z butelki, gdy robił sobie selfie, rozmawiał przez telefon, przybijał piątkę itp.
Zapoczątkowali to studenci Edward H White High School w Jacksonville na Florydzie 26 października, ale w ostatnich tygodniach takie filmiki wyszły poza klasowe mury i rozprzestrzeniają się viralowo. Pomógł w tym hashtag #MannequinChallenge, z którym są one udostępniane.
W przeciwieństwie do Ice bucket challenge, które miało uświadomić ludziom, co to jest ALS (stwardnienie zanikowe boczne) Mannequin Challenge nie powstało z żadnych racjonalnych pobudek. Jest to po prostu zabawne, czasem nawet bardzo zabawne.
Potrzebujecie przykładów?
Nie trudno o nie. Wyzwanie podjęli już między innymi:
Sportowcy, np. New York Giants
https://twitter.com/Giants/status/795406972745121794
… czy drużyna Pacific Women’s Water Polo
Gwiazdy, np. Adele
https://www.instagram.com/p/BMh5P9ljl-2/
Marki, np. Coca-Cola
We guess this is what happens when you're TOO refreshed on @CollegeGameDay. #MannequinChallenge pic.twitter.com/baofy72OKB
— Coca-Cola (@CocaCola) November 5, 2016
W Internecie możecie też znaleźć wiele zestawień top filmików Mannequin Challenge:
- 17 Best ‘Mannequin Challenge’ Videos
- Top 15 Best Mannequin Challenge Compilation (#MannequinChallenge)
- Top 10 BEST Mannequin Challenge Videos! (Best Mannequin Challenge Videos)
A w Polsce?
Za pomocą mediów społecznościowych możemy śledzić, jak rozwija się ten trend za granicą i obserwować, co dzieje się z nim na naszym podwórku. Chociaż Mannequin Challenge dopiero do nas dociera, już można natrafić na polskie filmiki, w których ludzie przybierają różne pozy przypominając manekiny. Do akcji dołączyli niedawno:
Dziennikarze Dzień dobry TVN
W #DDTVN unieruchomiło nas na chwilę 😉 #MannequinChallenge https://t.co/aHPkvH3JRa pic.twitter.com/3UFdozqkTh
— Dzień Dobry TVN (@DDTVN) November 13, 2016
Klub piłki sitkowej Chemik Police
Biblioteka Żory
Studenci WSB
Z moimi studentami pojęliśmy wyzwanie #ManequinChallenge
Jak się Wam podoba?@Marketing_LOV @prwsocialmedia @NowyMarketing @Eksperci_WSB pic.twitter.com/UixjqkKIU2— Lewandowska Izabela (@Lewandowska_Iz) December 2, 2016
PlayStation Polska
Mannequin Challenge i marki
Dla marek Mannequin Challenge to nie tylko zabawa – warto wykorzystać zamieszanie wokół tego wyzwania do celów marketingowych. Przygotowanie treści wpasowanej w ten najnowszy trend pomoże wzmocnić obecność marki w mediach społecznościowych. Taki film, zrobiony dobrze, to świetny sposób na wprowadzenie świeżego elementu do komunikacji z odbiorcami, co przykuje ich uwagę i dodatkowo zaangażuje. Często pozwoli też zdobyć nowych followersów.
Mannequin Challenge jest na tyle bezpieczny, że sprawdzi się w wielu branżach. Bez problemu można wyobrazić sobie przekrój marek, które zamieniają się na kilka minut w zbiorowisko manekinów – od warsztatów samochodowych, po agencje PR czy banki.
Czekamy zatem na kolejne przykłady polskich filmików #MannequinChallenge. Jeśli takie znacie, podzielcie się nimi w komentarzach.