Jak marketerzy radzą sobie z nowymi narzędziami? Raport: Nowa rola marketingu
2 dni inspirujących prelekcji, 280 uczestników, 6 warsztatów, ponad 20 godzin wystąpień, 24 prelegentów – wśród nich Jacek Kotarbiński, Natalia Hatalska, Marek Staniszewski, ReZigiusz, Tomasz Sulewski (Orange), Kacper Winiarczyk (UBER) – to w wielkim skrócie IV edycja konferencji Marketing Progress.
To konferencja, której co roku towarzyszą stworzone specjalnie na tę okazję badania analizujące obraz marketingu w naszym kraju. Tym razem pod lupę wzięto znajomość i poziom wykorzystywania nowoczesnych narzędzi marketingowych w codziennej pracy w polskich firmach. Wyniki tych badań zebrano w raporcie Nowa rola marketingu.
Wzięliśmy na warsztat kilkanaście narzędzi marketingowych, które w ostatnim czasie przeżywały swoisty boom. W branżowych mediach i na konferencjach były odmieniane przez wszystkie przypadki i można było odnieść wrażenie, że znajdowały się na ustach wszystkich. Szczególną uwagę poświęciliśmy ich wykorzystaniu przez małe, średnie i duże polskie przedsiębiorstwa
Marta Górazda, Strategic Planner w Mind Progress Group, koordynatorka badania
Raport: Nowa rola marketingu
Z czysto technicznych rzeczy warto wiedzieć, że raport jest efektem badań przeprowadzonych we wrześniu 2016 r., które zostały opracowane wspólnie przez agencję Mind Progress Group i Instytut badawczy IPC. Badanie polegało na wywiadach telefonicznych z osobami decyzyjnymi w sprawie marketingu w 200 przedsiębiorstwach prowadzących działania marketingowe w Internecie.
A co można znaleźć w raporcie?
Publikacja składa się z dwóch części:
- Jedna z nich to analiza zebranego materiału oraz zaprezentowanie go za pomocą wykresów i statystyk przedstawiających różne zagadnienia skupione wokół marketingu. Wszystko to uzupełnione jest o komentarze zaproszonych specjalistów. Z tej części raportu dowiecie się między innymi jakie narzędzia do digital marketingu są u nas najpopularniejsze, oraz jak wielu firmom bliskie jest pojęcie e-mail marketingu, czy jak wielu marketingowców stosuje growth hacking.
- Druga część to zbiór merytorycznych opracowań dotyczących różnych zagadnień z obszaru komunikacji marketingowej. Wśród autorów ponad 20 tekstów poświęconych nowej roli marketingu znaleźli się tacy specjaliści jak: Paweł Tkaczyk, Piotr Bucki, Jacek Kotarbiński, Tomasz Sulewski (3M), Marek Gonsior (Agata S.A), Robert Hibner (mBank) czy Michał Bonarowski i Anna Iller (Allegro.pl).