Małe i duże firmy z całego świata na co dzień mierzą się ze wspólnym problemem: jak przedstawić korzyści płynące z ich produktów i usług?
Twoi potencjalni klienci często są całkowicie nieświadomi, jak możesz ułatwić im życie. Co więcej, nawet osoby, które już korzystają z twojej oferty, nie zawsze potrafią ją wykorzystać odpowiednio. W efekcie, zamiast czerpać z niej korzyści i z zadowoleniem opowiadać o Twojej firmie innym, rezygnują z Twoich usług.
Dlatego powinieneś edukować klientów zanim sprzedasz im swoje rozwiązania i nie pozostaswiać ich bez pomocy, kiedy już je kupią. Pomoże w tym content marketing.
Content marketing nie jest (a przynajmniej nie powinien być) narzędziem do mówienia o sobie. Powinien za to służyć do tworzenia treści, których potrzebują Twoi odbiorcy – czyli informacji pomagających im ulepszyć ich działania. Zatem, jeżeli chcesz odnieść sukces z content marketingiem, musisz skupić się na aspekcie edukacji, która może przyjąć kilka form, najważniejsze jest jednak zawsze dostarczanie użytecznnych informacji w odpowiednim czasie.
Poniżej wybrane aspekty naszych działań, które pomagają dostarczać wartości naszym klientom.
9 sposób na edukowanie klientów
1. Blog
Blog jest świetną metodą, dzięki której możesz dostarczać wiedzę swoim klientom w nienachalny sposób. Liczby zdają się to potwierdzać – firmy, które posiadają swój blog i publikują przynajmniej jeden post w miesiącu generują o 77% więcej leadów więcej niż te, które tego nie robią. Przedstawiaj w nim jak działa Twój produkt/usługa oraz tematy bezpośrednio związane z obszarem Twoich działań. Jeżeli działasz globalnie, twórz treści nie tylko w języku polskim. Poniżej przykład naszego bloga w wersji anglojęzycznej.
2. E-booki
E-booki to zdecydowanie dłuższa forma prezentacji treści, niż artykuły na blogu, dlatego pozwalają przedstawić wybrane zagadnienie w pełniejszy sposób. Dodatkowo, często są sposobem na dodatkowe pozyskanie leadów, ponieważ ich pobranie najczęściej jest możliwe po podaniu adresu e-mail. W Brand24 także wykorzystujemy e-booki, poniżej jeden z nich, który przedstawia najważniejsze zagadnienia związane z monitorowaniem Internetu.
3. Wideo
Wideo to istotny i coraz mocniejszy trend – na oglądaniu filmów w sieci spędzamy więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. Twórz krótkie, ale angażujące filmy, które przedstawią Twój produkt lub usługę. Spraw aby były proste – niech w kilka minut przedstawią jedno wybrane zagadnienie. W Brand24 wykorzystujemy wideo, np. do rezentacji nowych funkcjonalności naszego narzędzia.
4. Podcasty
Podcasty to atrakcyjna forma przekazu, która pomoże poszerzać świadomość na temat Twojej firmy i tworzyć lepszej relacji z odbiorcami, dzięki dostarczeniu im istotnych informacji i rozrywki na wysokim poziomie. Jeżeli jeszcze nie wykorzystujesz ich w swoim biznesie, w tym wpisie znajdziesz garść porad, jak nagrać swój własny podcast. W Brand24 w BrandTalks, poruszamy teaty związane z monitoringiem Internetu i mediami społecznościowymi.
5. Case Studies
Case study powinny stać się najważniejszym narzędziem w Twoim marketingowym arsenale. Niezależnie od natury Twojego biznesu, przykłady prezentujące realne zastosowanie Twoich rozwiązań będą bezcenne w edukowaniu klientów. Nic lepiej nie pokaże realnego zastosowania Twoich usług niż dzielenie się historiami sukcesów Twoich użytkowników.
6. Knowledge base
Nic nie zastąpi najlepszej obsługi klienta i bezpośredniego odpowiadania na ich wszystkie pytania i wątpliwości. Jednak zbiór najważniejszych pytań i odpowiedzi w formie bazy wiedzy, do której w dowolnym momencie mogą zajrzeć Twoi odbiorcy znacznie polepszą doświadczenia klientów. Dla naszych użytkowników przygotowaliśmy poradnik, który porusza każdy aspekt naszego narzędzia.
7. Webinary
Szkolenia online pozwalają przybliżyć klientom wybrane funkcjonalności narzędzia i jego zastosowania. Co więcej, dają także szansę na zadawanie pytań i natychmiastowego rozwiewania wszelkich wątpliwości oraz uzyskania feedbacku od klientów, co pozwoli ulepszyć Twój produkt. Jeżeli nagrasz swój webinar, uzyskasz dodatkowy materiał, który możesz dodatkowo promować w innych miejscach.
8. Facebook live
Nagrania wideo na żywo zyskują na popularności, dlatego możesz wykorzystać je do przeprowadzenia swego rodzaju webinaru. Bez rejestracji użytkowników – każdy może zobaczyć Twoje nagranie, poszerzyć swoją wiedzę, a także być może w ogóle dowiedzieć się o istnieniu takiego narzędzia/produktu, kiedy zobaczy transmisję polubioną przez kogoś ze znajomych. Tworząc transmisję na żywo możesz angażować odbiorców, np. prosząc ich o zadawanie pytań w komentarzach.
9. Monitoring Internetu
Powyższe działania pomoże skutecznie uzupełnić monitoring Internetu. Po pierwsze pomoże on promować treści, które tworzysz – w tym wpsie znajdziesz porady, jak to zrobić. Z kolei z drugiej strony, Internet jest pełen pytań klientów, które możesz odnaleźć i na nie odpowiedzieć.
Chcesz skutecznie edukowac swoich klientów? Wykorzystaj Brand24 – skorzystaj z 14 dni darmowych testów.