Oczekiwania konsumentów co do jakości produktów oraz obsługi klienta wzrastają z roku na rok.
Rośnie ilość platform, gdzie użytkownicy się komunikują, a co za tym idzie marki stoją przed wyzwaniem idetynfikacji odpowiednich kanałów
Oczekiwania konsumentów co do jakości produktów oraz obsługi klienta wzrastają z roku na rok.
Rośnie ilość platform, gdzie użytkownicy się komunikują, a co za tym idzie marki stoją przed wyzwaniem idetynfikacji odpowiednich kanałów
Źródło: Sprout Social Index
Obsługa klienta w sieci nie jest nową koncepcją, ale zapewnienie wsparcia wielokanałowego, obejmującego social media może być, stanowić prawdziwe wyzwanie zarówno dla dużych, jak i małych firm z sektora B2B i B2C. Gra jest jednak warta świeczki, bo profesjonalna obsługa klienta pomaga w budowaniu relacji, a użytkownik często staje się ambasadorem marki i chętniej sięga po produkty marki oraz staje się lojalny.
ROZWIĄZANIE:
Narzędzia do monitoringu Internetu i social media jak Brand24 pomagają w odnajdywaniu wartościowych dyskusji i wątków, dzięki czemu możesz zapewnić kompleksową obsługę klienta.
Źródło: Sprout Social Index
Obsługa klienta w sieci nie jest nową koncepcją, ale zapewnienie wsparcia wielokanałowego, obejmującego social media może być, stanowić prawdziwe wyzwanie zarówno dla dużych, jak i małych firm z sektora B2B i B2C. Gra jest jednak warta świeczki, bo profesjonalna obsługa klienta pomaga w budowaniu relacji, a użytkownik często staje się ambasadorem marki i chętniej sięga po produkty marki oraz staje się lojalny.
ROZWIĄZANIE:
Narzędzia do monitoringu Internetu i social media jak Brand24 pomagają w odnajdywaniu wartościowych dyskusji i wątków, dzięki czemu możesz zapewnić kompleksową obsługę klienta.
Wpływ obsługi klienta na lojalność klientów jest ogromny. Odpowiednie zarządzanie procesem obsługi jest kluczowe dla przedsiębiorstwa. Warto także wiedzieć, że obsługa jest ważna zarówno na etapie obsługi przed sprzedażowej, jak i po sprzedażowej.
ROZWIĄZANIE:
Brand24 oferuje 3 rodzaje automatycznych powiadomień, które możesz otrzymywać drogą e-mail, w aplikacji mobilnej lub na Slacku. Dzięki alertom nie ma konieczności logowania się za każdym razem do Twojego panelu.
🔥 Automatyczne powiadomienia: poinformują Cię, gdy pojawi się nowy wynik w wybranym przez Ciebie projekcie.
🔄 Dzienne i tygodniowe raporty: podsumowanie z najważniejszymi wzmiankami z Twoich projektów.
🕰 Storm Alerts: nagły wzrost wzmianek? Storm Alerts pomogą Ci w wychwyceniu potencjalnego kryzysu w sieci.
Wpływ obsługi klienta na lojalność klientów jest ogromny. Odpowiednie zarządzanie procesem obsługi jest kluczowe dla przedsiębiorstwa. Warto także wiedzieć, że obsługa jest ważna zarówno na etapie obsługi przed sprzedażowej, jak i po sprzedażowej.
ROZWIĄZANIE:
Brand24 oferuje 3 rodzaje automatycznych powiadomień, które możesz otrzymywać drogą e-mail, w aplikacji mobilnej lub na Slacku. Dzięki alertom nie ma konieczności logowania się za każdym razem do Twojego panelu.
🔥 Automatyczne powiadomienia: poinformują Cię, gdy pojawi się nowy wynik w wybranym przez Ciebie projekcie.
🔄 Dzienne i tygodniowe raporty: podsumowanie z najważniejszymi wzmiankami z Twoich projektów.
🕰 Storm Alerts: nagły wzrost wzmianek? Storm Alerts pomogą Ci w wychwyceniu potencjalnego kryzysu w sieci.
Jeff Bezos, właściciel Amazon od początku swojej drogi przedsiębiorcy miał obsesję na punkcie obsługi każdego swojego klienta. Dziś Amazon jest jedną z największych i najbogatszych firm na świecie.
Kontakt z drugim człowiekiem pozwala budować lojalność wobec marki, produktu, a to wpływa niemal na wszystkie obszary biznesu.
Lojalność klientów w usługach typu SaaS obniża m.in. churn, co przekłada się na większą rentowność całej firmy.
ZBIERANIE OPINII OD KLIENTÓW
14% wszystkich postów pojawia się w nocy (22:00 – 6:00).
29% wszystkich postów pojawia się w weekend.
89% wiadomości od klientów pozostaje bez odpowiedzi.
Źródło: Sotrender
ROZWIĄZANIE:
Rozumiemy, że szybkość reakcji ma znaczenie. Integracja Brand24 ze Slackiem umożliwi podłączenie projektu monitorującego np. kampanię, czy wzmianki o marce do wybranego kanału na Slacku.
Co zyskujesz dzięki integracji?
🔥 bezpośrednie otrzymywanie wzmianek w Slacku.
🔄 integracja usprawni wymianę informacji wewnątrz zespołu.
🕰 jeszcze szybszą reakcję na każdy komentarz.
📊 zwiększy efektywność działań podejmowanych w sieci.
OD KLIENTA DO LOJALNEGO KLIENTA
Zawarcie umowy (transakcji) to tylko połowa drogi do serca klienta.
KROK DRUGI
Empatia i dopasowywanie tonu marki oraz stylu komunikacji opiekuna klienta do komunikacji klienta jest istotne. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, dobrego smaku i w zgodzie z brand voice marki.
KROK PIERWSZY
Empatia i dopasowywanie tonu marki oraz stylu komunikacji opiekuna klienta do komunikacji klienta jest istotne. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, dobrego smaku i w zgodzie z brand voice marki.
KROK PIERWSZY
Empatia i dopasowywanie tonu marki oraz stylu komunikacji opiekuna klienta do komunikacji klienta jest istotne. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, dobrego smaku i w zgodzie z brand voice marki.
KROK DRUGI
Empatia i dopasowywanie tonu marki oraz stylu komunikacji opiekuna klienta do komunikacji klienta jest istotne. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, dobrego smaku i w zgodzie z brand voice marki.
KROK CZWARTY
Monitoring internetu, świadome oraz krytyczne analizowanie opinii, problemów, czy skarg klientów może być dla Ciebie nie tylko szansą na poprawienie relacji z klientem, ale też na ulepszenie swojego produktu czy usługi. Jeśli z jakiegoś powodu natrafisz na niezadowolonego klienta i wina leży po Twojej stronie, nie bój się przyznać, że zrobiłeś coś źle i że to poprawisz — bycie ludzkim jest lepsze niż arogancja.
KROK TRZECI
Jeśli możesz udzielić odpowiedzi na pytanie klienta natychmiast — zrób to (czas!); jeśli natomiast musisz skonsultować się z innymi pracownikami / wiesz, że potrzebujesz więcej czasu na przesłanie adekwatnej odpowiedzi, poinformuj o tym klienta. Proste zdanie:
„Wrócę do Pana z odpowiedzią jutro po południu”
będzie pozytywnie odebrane przez klienta.
W końcu nikt nie lubi być ignorowany, a Tobie kupi
potrzebny czas na znalezienie rozwiązania.
KROK TRZECI
Jeśli możesz udzielić odpowiedzi na pytanie klienta natychmiast — zrób to (czas!); jeśli natomiast musisz skonsultować się z innymi pracownikami / wiesz, że potrzebujesz więcej czasu na przesłanie adekwatnej odpowiedzi, poinformuj o tym klienta. Proste zdanie:
„Wrócę do Pana z odpowiedzią jutro po południu”
będzie pozytywnie odebrane przez klienta.
W końcu nikt nie lubi być ignorowany, a Tobie kupi
potrzebny czas na znalezienie rozwiązania.
KROK CZWARTY
Monitoring internetu, świadome oraz krytyczne analizowanie opinii, problemów, czy skarg klientów może być dla Ciebie nie tylko szansą na poprawienie relacji z klientem, ale też na ulepszenie swojego produktu czy usługi. Jeśli z jakiegoś powodu natrafisz na niezadowolonego klienta i wina leży po Twojej stronie, nie bój się przyznać, że zrobiłeś coś źle i że to poprawisz — bycie ludzkim jest lepsze niż arogancja.
KROK PIĄTY
Pozostawiając klientom przestrzeń do wyrażania swoich opinii, będziesz mógł poznać ich punkt widzenia, ale też zidentyfikować zwyczaje i nawyki; to natomiast może pomóc w rozwoju Twojego produktu / usługi czy usprawnieniu komunikacji marki.
KROK PIĄTY
Pozostawiając klientom przestrzeń do wyrażania swoich opinii, będziesz mógł poznać ich punkt widzenia, ale też zidentyfikować zwyczaje i nawyki; to natomiast może pomóc w rozwoju Twojego produktu / usługi czy usprawnieniu komunikacji marki.
⚡Tylko sprawdzone narzędzia
Najlepsze narzędzia do Facebooka, Instagrama, Twittera, reklam, tworzenia grafiki i dużo więcej.
🎓 Dodatkowe materiały
W treści ebooka umieścilśmy dodatkowe materiały, które poszerzą Twoją wiedzę o social media.