Case Study

Foszer Sawicki

Podczas rebrandingu zasięg firmy Foszer Sawicki w social media wzrósł o 2500%

Załóż darmowe konto
  • Number of users

    Liczba użytkowników konta:

    2

  • Frequency of login

    Częstotliwość logowania:

    2 razy dziennie

  • Number of keywords

    Liczba zwrotów kluczowych:

    4

  • Pricing plan

    Plan abonamentowy:

    Professional Premium

  • Email reports

    Raporty email:

    Tak

  • Mobile App

    Aplikacja mobilna:

    Tak

case study icon

Case Study

W marcu 2017 roku, po sześciu latach tworzenia animacji oraz internetowych spotów reklamowych, firma Mumin’s Interactive przekształciła się w dom produkcyjny Foszer Sawicki. Rebranding był radykalny - obejmował zmianę nazwy, logo, strony internetowej a nawet struktury organizacji. Aby cała akcja przeszła sprawnie i bez zbędnego zamieszania, wykorzystali monitoring Internetu.

W tym celu przygotowano 2 projekty - jeden obejmował starą nazwę marki, drugi nową. To pozwoliło odnaleźć wzmianki w sieci na temat firmy i samego rebrandingu. Oczywiście na początku tylko i wyłącznie fraza Mumins Interactive dawała jakiekolwiek rezultaty, jednak klienci szybko zaczęli używać nowej nazwy. Oficjalnie rebranding ogłoszono 17 marca, kiedy przesłana została informacja do mediów. Cały proces zmian i informowania o nich zajął około dwóch tygodni i monitoring pozwolił od pierwszego dnia sprawdzać, czy i w jaki sposób internauci zaczęli się z nim oswajać.

Social Listening Icon

Jak firma Foszer Sawicki wykorzystała Brand24 w momencie rebrandingu

Zmiana, na którą zdecydowała się ta firma, była ogromna. Sprawdzanie dyskusji online pozwoliło utrzymać spójny i jasny komunikat podczas prowadzonych działań.

Monitorując nową i starą nazwę marka Foszer Sawicki mogła w czasie rzeczywistym sprawdzić, jak rozchodzi się informacja o rebrandingu, jak odbierana jest nowa nazwa i jednocześnie, czy ta zmiana jest dla ludzi zrozumiała.

avatar

Michał Azarewicz,

PR Manager w Foszer Sawicki

“Monitorowaliśmy, jak rozchodzi się informacja o całym zajściu. Najbardziej przydatne były wzmianki, w których ludzie wymieniali naszą nazwę (i do tego jeszcze nową zamiast starej!) - mogliśmy monitorować czy jesteśmy polecani, czy mówi się o marce w kontekście pracy i rebrandingu.”

“Sprawdzaliśmy, czy nowa nazwa się przyjmuje i jednocześnie, czy ludzie kojarzą nowe ze starym. W ten sposób mogliśmy szybko reagować - nawet ręcznie wchodząc w dyskusje i tłumacząc zmiany, które nastąpiły.”

Brand24 pozwala monitorować nie tylko serwisy społecznościowe, ale też inne strony internetowe, w tym fora, blogi, serwisy informacyjne. Zebranie danych z tak wielu kanałów pozwoliło sprawdzić, czy poprzednia nazwa firmy funkcjonuje w jakiejś przestrzeni, do której nie dotarł komunikat o zmianie nazwy. Dodatkowo monitoring pozwolił odpowiednio reagować przy publikacji projektów przez inne podmioty, aby były one zawsze odpowiednio opisane.

"Przy rebrandingu niezmiernie ważny jest feedback od klientów, który pozwala sprawdzić, czy marka nie ma problemów z odpowiednią komunikacją całego zdarzenia. Jak mówi Michał “tutaj idealnie sprawdził się monitoring Internetu, który już we wczesnej fazie naszej komunikacji pozwolił zobaczyć, w jaki sposób nasi klienci - nowi i obecni - reagują na to, co chcemy im przekazać. Dzięki temu mogliśmy utrzymać spójny i jasny komunikat we wszystkich miejscach, gdzie pojawiała się dyskusja na nasz temat.”

social listening roi icon

Efekty monitoringu

Rebranding nie jest jednodniową akcją. To z jednej strony długie przygotowania przed oficjalnym ogłoszeniem tak dużej zmiany, a z drugiej strony kolejne tygodnie kontrolowania, jak to wygląda w praktyce. Monitoring pokazał, że podczas rebrandingu firma Foszer Sawicki zdobyła:

  • 2500%

    wzrost zasięgu w social media

  • 60%

    przyrost interakcji na Facebooku

To oznacza lepsze dotarcie do klientów.
Uber Graph

Monitoring Internetu nie jest przeznaczony tylko dla dużych firm, czego świetnym przykładem jest Foszer Sawicki.

quote icon

“W naszym przypadku monitoring zaowocował też zdobyciem kilku nowych klientów, którzy zobaczyli informację o rebrandingu - tak poznali firmę, a na koniec nam udało się nawiązać z nimi współpracę.”

divider

Chcesz wziąć przykład z działań Foszer Sawicki?

Zacznij słuchać swoich odbiorców wykorzystując darmowe konto testowe Brand24.

ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO