Case Study
-
Liczba użytkowników konta:
2
-
Częstotliwość logowania:
5/6 na tydzień
-
Liczba zwrotów kluczowych:
11
-
Plan abonamentowy:
Professional Premium
-
Raporty email:
Nie
-
Aplikacja mobilna:
Tak
Case Study
Utwory Janusza Radka nie należą do hitów, które są do znudzenia powtarzane kilka razy na dzień w głównych stacjach radiowych. Mimo to, ku zdziwieniu samego muzyka, piosenka "Żałuję każdego dnia bez Ciebie” zgromadziła w lutym 2017 r. prawie 900 tys wyświetleń na YouTube (obecnie już ponad milion). To więcej niż jego promowane single płytowe.
Zagadkę sukcesu tego utworu rozwiązało założenie konta w Brand24. Okazało się bowiem, że jest on chętnie udostępniany przez fanów Janusza, czego sam muzyk był całkiem nieświadomy.
Jednak dyskusja na temat Janusza Radka toczy się nie tylko wokół tej piosenki. Dotyczy także jego innych utworów, projektów, koncertów czy płyt. W sieci pojawia się od kilkunastu do kilkuset wzmianek na temat Janusza dziennie, które Brand24 gromadzi w jednym miejscu.
Jak Janusz Radek wykorzystuje monitoring do angażowania fanów
Muzyk monitoruje dyskusje na swój temat, ponieważ to pozwala mu lepiej poznać jego fanów i nawiązać z nimi bliższe relacje.
Dzięki monitoringowi Internetu Janusz doskonale wie, które z jego utworów cieszą się największą popularnością. Wie nie tylko, kto je udostępnia, ale też jakie emocje wzbudza w ludziach jego muzyka. To pozwala mu lepiej sprostać wymaganiom swoich odbiorców, dobierając utwory do kolejnych płyt oraz repertuar na koncerty.
Janusz Radek,
Wokalista i aktor teatralnych inscenizacji muzycznych
“Chętnie korzystam z nowości technologicznych, narzędzi i aplikacji, chociaż nie zawsze sam je odnajduję. Brand24 zaczęliśmy testować z moją managerką w styczniu, trochę z ciekawości, a trochę dlatego, że chcieliśmy sprawdzić jaki faktycznie zasięg mają moje „Domówki“, czyli transmisje live na fanpage’u. Okazało się jednak, że dość często i licznie ludzie udostępniają moje piosenki sami, w dodatku wcale nie z mojego profilu.”
“Zacząłem się temu przyglądać i wciągnęła mnie ta wiedza. Realnie widzę, kim są moi słuchacze, jakie piosenki i informacje udostępniają. Czasem odpowiadam i komentuję. Robię to już poza oficjalną stroną, kontakt bezpośredni jest zdecydowanie najlepszą formą komunikacji i sprawdza się w eliminowaniu niepotrzebnego dystansu między mną a słuchaczem.”
Janusz wykorzystuje dane zebrane przy pomocy Brand24 do kontaktu ze swoimi fanami. Zazwyczaj zostawia polubienie lub komentarz pod ich wpisami, jako podziękowanie za docenienie jego twórczości - nie brakuje mu przy tym poczucia humoru. Już samo to jest dla jego odbiorców bardzo miłym gestem. Zdarza się jednak, że zaskakuje ich dużo bardziej zapraszając ich na swojej koncerty. Reakcje fanów są bezcenne!
Janusz swoimi działaniami pokazuje, że chce być jak najbliżej swoich słuchaczy. Aktywnie prowadzi swój fanpage; na stronie Internetowej oferuje newsletter, którego subskrybenci dostają dodatkowe informacje i materiały; prowadzi “domówki”, czyli mini koncerty live ze swojego domu. Wszystko po to, aby ominąć sztywne ramy komunikacji medialnej artysta-odbiorca. “Janusz jest bardzo otwarty na wszystkie pomysły, które zbliżają go do jego publiczności. Pierwszym takim krokiem były „domówki“, potem „newsletter“ i w końcu Brand24” mówi jego managerka Olga Jakubiec.
Efekty monitoringu
Odkrycie wzmianek dzięki monitoringowi i nawiązywanie kontaktu z ich autorami, buduje aktywną społeczność i pozwala przekonać do siebie nowych odbiorców. W ciągu 3 miesięcy korzystania z Brand24 Janusz zdobył:
-
2000
Nowych fanów na Facebooku
-
500
Nowych subsktybentów newslettera
-
2x
Więcej odsłon na YT
Olga początkowo sądziła, że Brand24 “to po prostu monitoring Internetu, działający na zasadzie Google Alerts”, ale szybko przekonała się, to to dużo, dużo więcej. Też sprawdź, jak wiele cennych informacji zgromadzisz z naszym narzędziem.
“W Brand24 sprawdzamy także informacje dotyczące koncertów, tego jak są zapowiadane, gdzie pojawiają się relacje, zdjęcia i recenzje. To samo dotyczy promocji płyty - na bieżąco widzimy w systemie wykaz miejsc, osób których zainteresowała płyta Janusza.”