• Number of users

    Liczba użytkowników konta:

    1

  • Frequency of login

    Częstotliwość logowania:

    Codziennie

  • Number of keywords

    Liczba zwrotów kluczowych:

    4

  • Pricing plan

    Plan abonamentowy:

    Team

  • Email reports

    Raporty email:

    Tak

  • Mobile App

    Aplikacja mobilna:

    Nie

case study icon

O kliencie

Wimba jest bardzo młodą firmą - powstała w 2022 roku. Zajmuje się tworzeniem ortopedycznych druków 4D dla zwierząt (w skrócie V-OP) - ortez, protez i butów. Aktualnie jej głównym targetem są klienci B2B, tacy jak kliniki weterynaryjne, natomiast w przyszłości oferta będzie kierowana w szczególności do klientów prywatnych.

Wimba dog

 

Wimba jest firmą Polską, jednak od początku swojego istnienia działa globalnie, swoją strategię sprzedaży opierając przede wszystkim na Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Europie Zachodniej.

 

Przewagę konkurencyjną Wimba buduje na wykorzystaniu innowacyjnej i opatentowanej technologii do tworzenia protez. Metoda ta odbiega od tradycyjnej techniki wykorzystującej gips i plastry - opiera się na skanowaniu łapy pacjenta. Skan powstaje 6x szybciej niż w przypadku tradycyjnych odlewów i w odróżnieniu od nich nie tworzy odpadów, a powstałe ortezy są dużo lżejsze od konkurencyjnych.

 

Wimba skupia swoje działania marketingowe wokół budowania wizerunku i rozpoznawalności oraz ugruntowania pozycji na rynku. O sposobach wykorzystania Brand24 w budowaniu świadomości marki porozmawialiśmy z Olą Szczepaniak, szefową marketingu w Wimba. Ola w branży marketingowej pracuje od siedmiu lat, a Brand24 towarzyszył jej na każdym etapie rozwoju zawodowego. Aktualnie narzędzie pomaga jej w pozycjonowaniu Wimby na rynku. Swoje działania marketingowe skupia na tworzeniu szumu medialnego wokół firmy oraz na pozyskiwaniu potencjalnych klientów z działań w internecie.

case study icon

Największa korzyść Brand24

Ola na razie pracuje w jednoosobowym dziale, dlatego musi optymalizować swoje działania.

 Brand24 jej w tym pomaga. “Największą korzyścią Brand24 jest oszczędność czasu, jaką mi gwarantuje. Jeżeli chciałabym ręcznie sprawdzać wzmianki o Wimba, nie starczyłoby mi czasu na inne działania” - tłumaczy i dodaje, że Brand24 był jednym z dwóch pierwszych narzędzi marketingowych, które wprowadziła w firmie. Docenia to, że dane zbierane są w czasie rzeczywistym, w jednym miejscu i że w każdej chwili może na nie zareagować, co jest bardzo istotne w przypadku młodej firmy, która dopiero kreuje swój wizerunek w sieci.

case study icon

Najbardziej przydatne funkcje Brand24

Dla Oli najbardziej przydatną funkcją Brand24 jest możliwość ustawiania alertów mailowych, które ostrzegają ją, gdy wokół monitorowanego słowa kluczowego pojawia się duży szum. Dzięki temu zawsze może trzymać rękę na pulsie, nawet jeżeli nie ma komputera w zasięgu ręki.

Wimba E-mail alerts

 

“Po wyjściu z pracy mam inne obowiązki, które zaprzątają mi głowę. Zawsze mam jednak przy sobie telefon, więc gdy wokół Wimba w sieci pojawia się nietypowy ruch, jestem o tym od razu informowana. Mogę zerknąć na wzmianki i zdecydować, czy wymagają mojej natychmiastowej reakcji, czy mogę odłożyć je na później i wrócić do swoich zajęć" - mówi Ola.

 

Drugą funkcją, z której chętnie korzysta, są filtry sentymentu i spamu. Filtr sentymentu pomaga w szybkim zorientowaniu się, czy nie pojawił się negatywny komentarz na temat marki, a filtr spamu pomaga priorytetyzować wzmianki.

 

Filtry Brand24

 

Obie te funkcje narzędzia mają na celu wsparcie użytkownika w dbaniu o wizerunek marki i zapobieganiu kryzysom PR-owym, który w przypadku młodych firm są bardzo niebezpieczne.

case study icon

Sposoby wykorzystania Brand24

Dla Oli najważniejszymi celami marketingowymi jest pozyskiwanie klientów oraz budowanie świadomości marki. Wykorzystuje do tego nasze narzędzie - monitoruje markę, pozyskuje klientów i nie tylko.

Globalne monitorowanie marki

 

Od początku działalności marki, Oli udało się nawiązać sześć nowych współprac dzięki wykorzystaniu monitoringu mediów. Są to m.in. wywiad w telewizji, filmiki wideo oraz udział w podcaście. Nasze narzędzie pomaga jej w tym m.in. poprzez śledzenie wzmianek, które pojawiają się o Wimba zarówno w Polsce, jak i za granicą. “Wyłapanie wszystkich informacji, które pojawiają się na nasz temat w krajowych mediach, jest utrudnione i czasochłonne, ale możliwe, jeżeli świadomie zarządzamy naszymi publikacjami. W mediach zagranicznych jest to zdecydowanie większe wyzwanie” - mówi.

 

Dzięki Brand24 Ola może jednocześnie monitorować markę w Polsce i na świecie ze świadomością, że nic nie umknie jej uwadze. “Wimba często pojawia się na hiszpańskich portalach. Gdyby nie monitoring mediów, nigdy bym tych wzmianek nie znalazła, a tak mogę zareagować na nie w odpowiedni sposób” - dodaje nasza rozmówczyni. 

 

Wimba dog

Monitorowanie rynku

 

Zaczynając swoją przygodę z Wimba, Ola po raz pierwszy miała styczność z branżą weterynaryjną. Aby móc świadomie przygotować strategię marketingową dla marki, musiała się dobrze zorientować w tym obszarze rynku. Obserwując go, Ola mogła dostrzec trendy np. w komunikacji wizualnej. “Zauważyłam, że firmy, które oferują sprzęt medyczny dla zwierząt, rzadko pokazują sam produkt i proces jego tworzenia - to była dla mnie wskazówka odnośnie do tego, jakie nisze nie zostały jeszcze zagospodarowane” - mówi. Takie wnioski pozwoliły marce wyróżnić się spośród konkurencji. 

 

Jednocześnie łatwo zobaczyć, jakie treści są chętnie przyjmowane przez odbiorców. Na rynku weterynaryjnym były to przede wszystkim wideo pokazujące sprzedawany produkt na pacjencie - w tym przypadku, psach oraz same zwierzaki. Te wnioski pozwoliły Oli zbudować przemyślaną komunikację wizualną. Świetnym przykładem może tutaj być np. strona główna czy Instagram marki.

 

Oprócz wyszukiwania trendów analiza rynku ma jeszcze jedną ogromną zaletę, zwłaszcza w przypadku młodych firm - pozwala marketerom wyznaczać cele marketingowe, a dokładnie kluczowe wskaźniki efektywności (ang. KPI). “W nowej firmie i na trudnym rynku muszę mieć benchmarki, do których będę się w stanie odnieść podczas prezentacji efektów moich działań” - mówi Ola. W Brand24 takimi wskaźnikami są dla niej zasięg w mediach społecznościowych i zasięg poza nimi. “Jeżeli chcę sobie poprawić dzień, to sprawdzam też, na jakim poziomie jest nasz ekwiwalent reklamowy (ang. AVE)” - dodaje.

 

Brand24 wspiera marketingowców w analizie trendów m.in. poprzez:

- zbieranie wzmianek związanych ze słowem kluczowym, np. weterynaria, protezy dla zwierząt;

- tworzenie kontekstu dyskusji, który określa słowa najczęściej pojawiające się w otoczeniu słowa kluczowego, dla którego powstał projekt;

- zakładkę Influencers, która określa najbardziej wpływowe konta tworzące treści związane ze słowem kluczowym;

- zbieranie najpopularniejszych hashtagów, które pojawiają się w postach zawierających słowo kluczowe.

Monitorowanie konkurencji

 

Jednym z najbliższych konkurentów Wimba jest Pet Tech, którego działania w sieci Ola śledzi również z poziomu naszego narzędzia. To pozwala jej m.in. na nawiązywanie współprac z gazetami, które w przeszłości lub obecnie publikują artykuły o konkurencyjnych produktach.

 

“Jakiś czas temu Gazeta Wyborcza opublikowała materiał na temat naszej konkurencji. Przygotowałam dla nich specjalną notkę na temat naszej marki z nadzieją, że jeżeli pisali o Pet Tech, to naszą historią też będą się chcieli podzielić z czytelnikami. I faktycznie, tydzień później artykuł o Wimba pojawił się drukowanym wydaniu gazety,” - opowiada Ola.

Nawiązywanie współpracy

 

Rynek protez 4D wciąż się rozwija, a Brand24 pomaga Oli wyszukiwać obszary, w których Wimba może zabłysnąć oraz wyłapywać portale chętne do publikacji artykułu. Na tak wczesnym etapie budowania świadomości marki wykorzystywanie tego potencjału reklamowego  jest dla Wimba bardzo istotne.

 

“Jeżeli widzę, że jakiś portal pisze na nasz temat, bardzo często odzywam się do niego z propozycją dalszej współpracy, np. napisania kolejnego artykułu” - mówi Ola. Do tej pory Oli udało się odezwać i z sukcesem nawiązać współpracę z czterema portalami.

 

Wimba technology

case study icon

W czym może ci pomóc Brand24?

Ola z naszego narzędzia korzysta od początku swojej przygody z marketingiem.

Poprosiliśmy o krótkie podsumowanie Brand24 - oceniła:

 

- intuicyjność narzędzia na 8/10

- ilość i zakres dostarczanej treści na 10/10

- kategoryzację treści na 8/10

- wsparcie zespołu Customer Success na 11/10 (cytat: Życzyłabym sobie, żeby wszyscy mieli taki zespół CS, jak Brand24!)

 

Ola Brand24 wykorzystywała w różnych obszarach, w zależności od zajmowanego stanowiska i rodzaju firmy. W Wimba skupia się na pozycjonowaniu nowej marki na rynku poprzez monitorowanie marki, rynku i konkurencji.

 

Jeżeli widzisz wśród zastosowań coś, co może pomóc w rozwoju Twojej marki, skontaktuj się z nami - pomożemy Ci wybrać plan dla siebie.

Tysiące monitorowanych marek i 40 miliardów zebranych wzmianek

Zobacz dlaczego Brand24 wykorzystywane jest do śledzenia dziesiątek
tysięcy marek - zarówno małych, średnich, jak również dużych.

ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO Odkryj potencjał monitoringu mediów społecznościowychOdkryj potencjał monitoringu mediów społecznościowych