Podsumowanie
Wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, najwyżej ocenianej prywatnej uczelni w Polsce, zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest nauczenie studentów marketingu o monitorowaniu mediów. Kierowniczka Katedry Marketingu, dr Jolanta Tkaczyk, podkreśla znaczenie tych umiejętności dla przyszłych karier i pomaga studentom zdobyć cenne spostrzeżenia poprzez wykłady teoretyczne i praktyczne projekty.
Zajęcia “e-konsument” na uniwersytecie obejmują analizę porównawczą dwóch różnych marek i badanie nieformalnej komunikacji, którą prowadzą wokół nich odbiorcy. Studenci identyfikują również influencerów adekwatnych do współpracy nad kampaniami. Podczas pisania prac magisterskich również wykorzystywane jest narzędzie do monitoringu mediów, m.in. w przypadku analizowania zaangażowania konsumentów w działanie marek w mediach społecznościowych. Dr Tkaczyk zaleca włączenie Brand24 do projektów badawczych w celu lepszego zrozumienia motywacji zarówno nadawcy, jak i odbiorcy podczas tworzenia skutecznych strategii komunikacyjnych. Promuje nawet Brand24 za granicą podczas współpracy uniwersytetów w różnych krajach.
Wykorzystywanie narzędzi do monitorowania mediów w trakcie zajęć na uczelni jest działaniem korzystnym dla studentów. Mogą w teorii i w praktyce analizować reputację marki, kampanie marketingowe konkurentów i trendy w branży, pomagając w zarządzaniu kryzysowym, obsłudze klientów i public relations. Sposoby wprowadzenia monitorowania mediów na uczelni obejmują wykłady teoretyczne, praktyczne projekty i włączenie narzędzi monitorowania mediów, takich jak Brand24, do części badawczych prac magisterskich.