CASE STUDY
CASE STUDY
Liczba użytkowników konta:
2
Częstotliwość logowania:
Codziennie
Liczba zwrotów kluczowych:
7
Plan abonamentowy:
Team
Raporty email:
Tak
Aplikacja mobilna:
Nie
Martyna korzysta z Brand24, ponieważ jest to dla niej duża oszczędność czasu.
Integracja ze Slackiem jeszcze bardziej optymalizuje czas, który poświęca na monitorowanie wzmianek o ClickMeeting w mediach. Dzięki rozwiązaniom opartym na sztucznej inteligencji i automatycznym raportom użytkownik może bowiem szybko znajdować wzmianki online i analizować je, dbając o PR firmy, ale też wyciągając wnioski z dostarczanych danych.
Brand24 udostępnia wiele oszczędzających czas filtrów, które ułatwiają monitorowanie danych w mediach społecznościowych. Pozwala szybko znaleźć potencjalnych klientów dla danej marki, a także śledzić i analizować sentyment odbiorców, zwiększać świadomość marki i śledzić trendy w branży.
Narzędzie poprzez jedno kliknięcie umożliwia również nawiązanie rozmowy z użytkownikami Twojej usługi lub narzędzia oraz uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wglądu w to, co ludzie mówią o marce.
Brand24 daje najlepsze efekty, gdy monitorujesz media holistycznie. Warto pamiętać o zarządzaniu reputacją, ale wiele ciekawych spostrzeżeń można wyciągnąć obserwując dyskusje toczące się również w bliższym i dalszym otoczeniu branży. Martyna podała nam kilka przykładów działań w narzędziu, które wdraża w ClickMeeting.
Monitorowanie konkurencji jest skutecznym i potrzebnym działaniem marketingowym. Pozwala analizować działania innych firm, wyciągać wnioski z ich sukcesów czy porażek oraz wyłapywać trendy kształtujące się w Twojej branży. W przypadku ClickMeeting analiza konkurencji pozwoliła zauważyć rosnący na rynku spotkań online problem, jakim jest digital fatigue (w Polsce znane również jako “zmęczenie cyfrowe”) i w odpowiedzi przygotować artykuł ze wskazówkami, jak to uczucie przezwyciężać.
Z artykułu dowiadujemy się, że digital fatigue “to forma wyczerpania psychicznego, spowodowana nadmiernym kontaktem z technologią”. Użytkownik Internetu może go doświadczyć między innymi po całym dniu uczestniczenia w wideokonferencjach.
Zespołowi udało się zauważyć rosnący problem, który bezpośrednio zagrażał ich firmie i podjąć odpowiednie kroki ku temu, by zapobiegać poczuciu zmęczenia cyfrowego, które może zniechęcać do brania udziału w wydarzeniach online. Artykuł został przygotowany i wysłany do każdego klienta ClickMeeting.
Brand24 jest w ClickMeeting używany na wiele sposobów. Z narzędzia korzysta zarówno Martyna, jak i jej kolega z zespołu - Kuba. Oboje widzą ogromną wartość, jaką niesie dbanie o pozytywną reputację firmy w sieci, ale ich zadania i sposób wykorzystania narzędzia różnią się od siebie.
Martynę interesują przede wszystkim wzmianki o marce, które pojawiają się w sieci. Zwłaszcza dotyczy to okresów wzmożonej aktywności towarzyszącej wysyłce notek prasowych. W ten sposób może szybko sprawdzić, kto i w jaki sposób napisał o ClickMeeting.
Kuba skupia się natomiast na wyłapywaniu wzmianek w mediach społecznościowych, by móc w odpowiednim momencie włączyć się do dyskusji. Dane wyłapane przez Brand24 monitoruje z poziomu raportów mailowych, które dostarczają mu wszystkich potrzebnych informacji i pozwalają oszczędzić czas na przeklikiwaniu się między narzędziami.
Słowo kluczowe ‘ClickMeeting’ pozwala również na obserwowanie, w jaki sposób klienci korzystają z narzędzia i jakie webinary tworzą. Każdy link, który generowany jest przez platformę, zawiera nazwę firmy i pojawia się we wskazanych przez Brand24 wzmiankach.
Dostarczana przez Brand24 analiza pokrywa się z danymi pochodzącymi z wewnętrznej bazy ClickMeeting. Na przykład na podstawie wygenerowanych linków spotkań można określić, że najintensywniejszym dniem pod względem liczby spotkań jest środa. Na drugim miejscu uplasował się wtorek, a następnie czwartek. Najmniej wydarzeń planujemy oczywiście w trakcie weekendu, ale poniedziałek i piątek również nie są popularnymi wyborami. Łatwo wywnioskować, że środek tygodnia najbardziej sprzyja tworzeniu webinarów i spotkań. A aby dojść do takich wniosków, nie trzeba angażować analityków – wystarczy jedno intuicyjne narzędzie.
Martyna monitoruje nie tylko markę, ale również cały rynek. Interesuje ją m.in. nomenklatura wykorzystywana w branży. Sprawdza, które określenie “webinar” czy “webinarium” jest częściej wykorzystywane oraz w jakich okolicznościach pojawiają się w sieci. Dodatkowo analiza frazy “webinar” pozwoliła na wyciągnięcie kilku ciekawych wniosków o rynku spotkań wirtualnych.
Przede wszystkim łatwo można zauważyć, że fraza “webinar” ma pozytywny sentyment dyskusji, a negatywne komentarze nie są związane z samą formą spotkań. Główną przyczyną niezadowolenia są słaba jakość połączenia oraz problemy z dołączeniem do wydarzenia. Takie wnioski na temat pozytywnych i negatywnych aspektów badanego zagadnienia są wskazówką dla firm, którym zależy na zadowoleniu klientów. Mogą pomóc w podjęciu odpowiednich kroków w celu poprawy jakości oferowanych usług.
Monitorowanie wybranych słów kluczowych pozwala również na określenie obszaru rynku, w którym pojawiają się najczęściej. Webinary najczęściej odbywają się w branżach, w których użytkownik ma do czynienia ze skomplikowanym produktem, np. w obszarach cyberbezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju czy ochrony zdrowia.
Dla Martyny integracja ze Slackiem to jedna z największych zalet Brand24, ponieważ dzięki niej może szybko i łatwo przeglądać komentarze i śledzić słowa kluczowe w czasie rzeczywistym.
Ta funkcja pomaga zaoszczędzić czas, który zwykle spędzamy na przechodzeniu od jednego narzędzia do drugiego. Dodatkową korzyścią jest uniwersalność Slacka, który jest jednym z najczęściej wybieranych narzędzi do pracy zespołowej.
Wskazówka:
Jeżeli w swoim zespole nie korzystasz ze Slacka, a również chciałbyś być regularnie informowany o nowych wzmiankach, mamy też coś dla Ciebie - raporty i alerty mailowe. Aby otrzymywać raporty e-mail od Brand24, po zalogowaniu się na swoje konto, przejdź do ustawień projektu i kliknij zakładkę „Raporty”. Następnie wprowadź adres e-mail użytkownika, który ma otrzymywać raporty.
Jeżeli widzisz wśród zastosowań coś, co może pomóc w rozwoju Twojej marki, skontaktuj się z nami pomożemy Ci wybrać plan dla siebie.
Poprosiliśmy o krótkie podsumowanie Brand24 - Martyna oceniła:
- intuicyjność narzędzia na 10/10
- ilość i zakres dostarczanej treści na 8/10
- kategoryzację treści na 10/10
W ClickMeeting zespół wykorzystuje Brand24 przede wszystkim do monitorowania wzmianek o marce i wyszukiwaniu trendów związanych z obszarem wirtualnych spotkań i webinarów. Daje im to wiele przewag, które mogą wykorzystać w swojej strategii marketingowej np. jako pierwsi zauważyć obszar którym warto się zainteresować i wykorzystać podczas tworzenia nowych funkcjonalności.
Skontaktuj się z nami i poznaj możliwości wykorzystania narzędzia w Twojej firmie!
O kliencie
ClickMeeting to łatwa w użyciu internetowa platforma do webinarów i wideokonferencji, która umożliwia organizację dowolnych wydarzeń: od małych spotkań po duże konferencje.
ClickMeeting zapewnia szeroką gamę funkcji i narzędzi, ułatwiających współpracę i przekazywanie wiedzy. Należy do nich m.in. udostępnianie ekranu, wirtualna tablica, ankiety i testy czy tryb Q&A. Platforma nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania, jednak do dyspozycji klientów pozostają zarówno aplikacje mobilne, jak i aplikacja desktopowa.Firma skupia się na kliencie, dlatego spośród konkurencji wyróżnia ją m.in. bezpośredni i szybki kontakt z działem wsparcia. Dodatkowymi zaletami korzystania z narzędzia są intuicyjność i bezpieczeństwo.
Z Martyną Grzegorczyk, Communication and Outreach Manager w ClickMeeting, porozmawialiśmy o wykorzystaniu Brand24 w jej zespole. Używa go przede wszystkim do monitorowania marki i badań rynkowych. Martyna opowiedziała nam, w jaki sposób Brand24 pomaga firmie utrzymać się na czele konkurencji i upewnić się, że ich produkt pozostaje adekwatny do aktualnych potrzeb rynku.