HISTORIE KLIENTÓW

Jak rebranding z Brand24 przełożył się na 2500% wzrostu zasięgu w social media

Brand24 Team
11.07.2017
13 min

1. O kliencie

Rozmawiamy z:

Michał Azarewicz
PR Manager @ Foszer Sawicki

W marcu 2017 roku, po sześciu latach tworzenia animacji oraz internetowych spotów reklamowych, firma Mumin’s Interactive przekształciła się w dom produkcyjny Foszer Sawicki. Rebranding był radykalny - obejmował zmianę nazwy, logo, strony internetowej a nawet struktury organizacji. Aby cała akcja przeszła sprawnie i bez zbędnego zamieszania, wykorzystali monitoring Internetu.

2500%

wzrost zasięgu w social media

60%

przyrost interakcji na Facebooku

2. Sposoby wykorzystania Brand24

W tym celu przygotowano 2 projekty - jeden obejmował starą nazwę marki, drugi nową. To pozwoliło odnaleźć wzmianki w sieci na temat firmy i samego rebrandingu. Oczywiście na początku tylko i wyłącznie fraza Mumins Interactive dawała jakiekolwiek rezultaty, jednak klienci szybko zaczęli używać nowej nazwy. Oficjalnie rebranding ogłoszono 17 marca, kiedy przesłana została informacja do mediów.

Cały proces zmian i informowania o nich zajął około dwóch tygodni i monitoring pozwolił od pierwszego dnia sprawdzać, czy i w jaki sposób internauci zaczęli się z nim oswajać.

Zmiana, na którą zdecydowała się ta firma, była ogromna. Sprawdzanie dyskusji online pozwoliło utrzymać spójny i jasny komunikat podczas prowadzonych działań.

Monitorując nową i starą nazwę marka Foszer Sawicki mogła w czasie rzeczywistym sprawdzić, jak rozchodzi się informacja o rebrandingu, jak odbierana jest nowa nazwa i jednocześnie, czy ta zmiana jest dla ludzi zrozumiała.

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

Monitorowaliśmy, jak rozchodzi się informacja o całym zajściu. Najbardziej przydatne były wzmianki, w których ludzie wymieniali naszą nazwę (i do tego jeszcze nową zamiast starej!) - mogliśmy monitorować czy jesteśmy polecani, czy mówi się o marce w kontekście pracy i rebrandingu. Sprawdzaliśmy, czy nowa nazwa się przyjmuje i jednocześnie, czy ludzie kojarzą nowe ze starym. W ten sposób mogliśmy szybko reagować - nawet ręcznie wchodząc w dyskusje i tłumacząc zmiany, które nastąpiły.

Michał Azarewicz

PR Manager @ Foszer Sawicki

W tym celu przygotowano 2 projekty - jeden obejmował starą nazwę marki, drugi nową. To pozwoliło odnaleźć wzmianki w sieci na temat firmy i samego rebrandingu. Oczywiście na początku tylko i wyłącznie fraza Mumins Interactive dawała jakiekolwiek rezultaty, jednak klienci szybko zaczęli używać nowej nazwy. Oficjalnie rebranding ogłoszono 17 marca, kiedy przesłana została informacja do mediów.

Cały proces zmian i informowania o nich zajął około dwóch tygodni i monitoring pozwolił od pierwszego dnia sprawdzać, czy i w jaki sposób internauci zaczęli się z nim oswajać.

Zmiana, na którą zdecydowała się ta firma, była ogromna. Sprawdzanie dyskusji online pozwoliło utrzymać spójny i jasny komunikat podczas prowadzonych działań.

Monitorując nową i starą nazwę marka Foszer Sawicki mogła w czasie rzeczywistym sprawdzić, jak rozchodzi się informacja o rebrandingu, jak odbierana jest nowa nazwa i jednocześnie, czy ta zmiana jest dla ludzi zrozumiała.

Brand24 pozwala monitorować nie tylko serwisy społecznościowe, ale też inne strony internetowe, w tym fora, blogi, serwisy informacyjne. Zebranie danych z tak wielu kanałów pozwoliło sprawdzić, czy poprzednia nazwa firmy funkcjonuje w jakiejś przestrzeni, do której nie dotarł komunikat o zmianie nazwy. Dodatkowo monitoring pozwolił odpowiednio reagować przy publikacji projektów przez inne podmioty, aby były one zawsze odpowiednio opisane.

"Przy rebrandingu niezmiernie ważny jest feedback od klientów, który pozwala sprawdzić, czy marka nie ma problemów z odpowiednią komunikacją całego zdarzenia. Jak mówi Michał “tutaj idealnie sprawdził się monitoring Internetu, który już we wczesnej fazie naszej komunikacji pozwolił zobaczyć, w jaki sposób nasi klienci - nowi i obecni - reagują na to, co chcemy im przekazać. Dzięki temu mogliśmy utrzymać spójny i jasny komunikat we wszystkich miejscach, gdzie pojawiała się dyskusja na nasz temat.”

W naszym przypadku monitoring zaowocował też zdobyciem kilku nowych klientów, którzy zobaczyli informację o rebrandingu - tak poznali firmę, a na koniec nam udało się nawiązać z nimi współpracę.

Michał Azarewicz

PR Manager @ Foszer Sawicki

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo
Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Frame 75
Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist