Case Study
-
Liczba użytkowników konta:
1
-
Częstotliwość logowania:
10 na tydzień
-
Liczba zwrotów kluczowych:
40
-
Plan abonamentowy:
Professional Business
-
Raporty email:
Tak
-
Aplikacja mobilna:
Nie
Case Study
Mobidoktor oferuje serwis telefonów i tabletów w usłudze door-to-door, czyli naprawy wysyłkowe realizowane często bez wychodzenia klienta z domu. Specjalizuje się w naprawach ekranów – wymiany szybek i wyświetlaczy. Dodatkowo zajmuje się sprzedażą części zamiennych do telefonów i tabletów oraz dystrybucją akcesoriów GSM marki Lomatie.
Z uwagi na tak podzieloną działalność, monitorując Internet wykorzystuje kilka osobnych projektów, pomagających realizować inne cele. Oprócz kontrolowania dyskusji na swój temat, marka szuka np. osób zainteresowanych naprawą telefonów lub serwisów GSM, z którymi może nawiązać współpracę.
Dodatkowo, w celu jak najlepszej analizy wyszukanych wpisów w poszczególnych projektach, marka korzysta z funkcji grupowania wzmianek w dashboardzie. Pomaga to nie tylko szybko wrócić do najciekawszych wyników, ale też pozwala lepiej skupić się na potrzebach i problemach klientów.
Mobidoktor łączy monitoring Internetu z aktywnie prowadzonym fanpage’em, co daje stały napływ nowych zleceń bez żadnych reklam na Facebooku i innych kampanii banerowych. Dodatkowo chętnie dzieli się wyszukanymi w sieci pozytywnymi opiniami na swój temat, co pomaga zwiększyć wiarygodność marki.
Jak Mobidoktor nawiązuje kontakt ze swoimi odbiorcami wykorzystując Brand24
Monitoring Internetu pozwala identyfikować i nawiązywać kontakt z trzema grupami odbiorców tej marki - klientami indywidualnymi, firmami oferującymi sprzęt GSM oraz influencerami.
Poznanie lepiej każdej z tych grup, pozwala dostosować ofertę i działania do ich potrzeb. W ten sposób marka skupia się nie tylko na sprzedaży, ale też na edukowaniu klientów. Świetnie ilustrują to instruktażowe filimiki znajdujące się na jej kanale YouTube, których tematyka dostosowana jest do próśb i problemów, na które trafia w sieci.
Łukasz Otlewski,
Specjalista ds. PR / Mobidoktor
““Wykorzystujemy Brand24 do szukania klientów na naprawy telefonów i tabletów. Słowa kluczowe takie jak pęknięta szybka, czy zbity wyświetlacz ukazują miejsca w Internecie, gdzie możemy na jakąś chwilę zamienić się w superbohaterów i jako marka bezpośrednio napisać do klienta z propozycją pomocy.
Warto to jednak robić w typowy dla Internetu sposób. Na pewno nie przejdą odpowiedzi w stylu Szanowny Kliencie, zapraszamy do skorzystania z naszych profesjonalnych usług serwisowych.”
Monitoring pozwala też nawiązać kontakty B2B z punktami usługowymi oferującymi naprawy serwisowe. “Coraz więcej komisów GSM pojawia się w Internecie, a wyniki znalezione przez Brand24 pozwalają na dotarcie do nich z ofertą części. Dodatkowo, projekt ustawiony pod wyszukiwanie serwisów GSM daje możliwość podpatrzenia, które serwisy w całej Polsce radzą sobie szczególnie dobrze. Dzięki temu widzimy, z kim moglibyśmy w przyszłości nawiązać współpracę na zasadzie punktu partnerskiego Mobidoktor. Pilotażowo prowadzimy już taką współpracę z serwisem z Hajnówki – klienci przynoszą do naszego punktu partnerskiego telefony na naprawę ekranu, które potem trafiają do nas.”
Nie możemy pominąć też, jednego z podstawowych zastosowań monitoringu Internetu czyli kontrolowania wzmianek o samej marce - zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych. To pozwala podziękować klientom za miłe słowa, ale też zareagować na wpisy niepochlebne, wyjaśniając zaistniałą sytuację.
Jak mówi Łukasz “dzięki Brand24 wyłapaliśmy m.in. wątek na forum Elektroda, kiedy to serwis GSM zamontował w telefonie klientki kupiony u nas wyświetlacz. Pojawiły się obiekcje odnośnie jakości sprzedawanych przez nas produktów. Skontaktowaliśmy się z użytkownikiem forum, zaproponowaliśmy pomoc i wyjaśnienie zagwozdki. Pojawiło się rozwiązanie, a dzięki kontaktowi z naszej strony użytkownik forum (nasz klient) był skory napisać krótkie wyjaśnienie, że wyświetlacze nie są wadliwe.”
Efekty monitoringu
Kompleksowy monitoring, obejmujący nie tylko kontrolowanie własnej marki, ale też pomagający poznać jej otoczenie i potrzeby klientów, pozwala lepiej rozwinąć biznes. W Mobidoktor odzwierciedla to:
-
20-30
Więcej napraw w miesiącu
-
212%
Wzrost w liczbie konwersji na fb
Jak mówi Łukasz, monitoring Internetu “oszczędza masę czasu i pracy”, co widać w różnych obszarach działań tej marki.
“Słowa kluczowe ustawione na wyszukiwanie klientów na naprawy, nie tylko zwracają koszty monitoringu, ale też przynoszą zysk. A gdzie reszta zalet Brand24!”