5. Rekomendacje
Czy zajmujesz się PR-em? A może zastanawiasz się, jak światowe marki wykorzystują Brand24 w swoich działaniach? Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które mogą Cię zainspirować do wprowadzenia stałego monitoringu marki i rynku:
1. Pamiętaj, że zarządzanie wizerunkiem marki ma jeszcze większe znaczenie, jeżeli Twoja firma działa na wrażliwych gałęziach rynku, takich jak cyberbezpieczeństwo, analityka internetowa, bankowość, ubezpieczenia - czyli wszędzie tam, gdzie wiarygodność firmy ma szczególne znaczenie. Monitorowanie marki może Cię uchronić przed poważnym kryzysem wizerunkowym.
2. Jeżeli działasz na rynku globalnym, pamiętaj o dostosowywaniu monitorowanych projektów do realiów konkretnych krajów/regionów. To, co na rodzimym rynku może być oczywistym punktem styku, wcale nie musi być takie w sąsiednim kraju. Zakładaj projekty z filtrem językowym - to pomoże Ci wyciągać ogólne wnioski na temat trendów. Niektóre języki, np. hiszpański trudno będzie przypisać do danego kraju, ponieważ posługuje się nim wiele państw. Z innymi będzie to działało dużo sprawniej.
3. Nie wiesz, w jaki sposób znaleźć informacje o zagranicznych rynkach? Spróbuj skorzystać z chmury kontekstu w Brand24 - zbiera ona wszystkie najpopularniejsze słowa, które pojawiają się w dyskusji na temat Twojej frazy kluczowej.
4. Nie musisz monitorować nieustannie wszystkich słów. Czasami wystarczy zbadać jakąś frazę przez 2-3 tygodnie, by móc wyciągnąć na jej temat ciekawe wnioski. To pozwoli Ci na holistyczne zrozumienie rynku nawet w przypadku ograniczonej liczby monitorowanych słów kluczowych.
5. Wykorzystuj zebrane informacje w pełni. Na monitoringu marki możesz oprzeć takie działania jak: zarządzanie wizerunkiem. Mierzenie efektywności działań marketingowych, nawiązywanie współpracy z influencerami czy analizowanie sentymentu. Brand24 zbiera dane, ty możesz je wykorzystać w dowolny sposób.