2. Sposoby wykorzystania Brand24

Brand24 uzupełnia informacje z serwisów rezerwacyjnych o opinie zamieszczane na forach, blogach i w mediach społecznościowych - dzięki temu spółka ma całościowy wgląd w to, jak podlegające jej podmioty są odbierane przez klientów.

Aby mieć szczegółowy wgląd w opinie, komentarze i statystyki dotyczące poszczególnych hoteli, dla każdego z nich utworzony jest osobny projekt ze słowami kluczowymi. Posiadanie kilku projektów na jednym koncie skutkuje osobnymi powiadomieniami dla każdego z nich, dlatego Satoria Group wie, jak w sieci prezentuje się każdy z zarządzanych przez nią hoteli.

Dzięki wzmiankom, które monitoring Internetu zbiera w jednym miejscu, Grupa Satoria uzyskuje natychmiastowy wgląd we wszystkie dyskusje dotyczące jej hoteli. To pozwala zarządzać ich reputacją, analizować konkurencję, zdobywać klientów i identyfikować ambasadorów marki.

“Ciekawy przykład wykorzystania przez nas Brand24 pochodzi jeszcze z okresu testowego. Przekonało nas wtedy jednoznacznie, że jest to dla nas idealne rozwiązanie.
Już drugiego dnia testów, Brand24 wyłapał błąd cenowy, który wypatrzyli internauci na jednym z forów internetowych i podzielili się nim w komentarzach. Błąd dotyczył ceny na jednej ze stron pośredników. Dzięki temu udało nam się szybko poprawić cenę i nikomu nie udało się skorzystać z mocno przecenionej oferty”.

Grupa Satoria korzysta z narzędzi, które zbierają w formie indeksu opinie z serwisów rezerwacyjnych oraz serwisów opinii takich jak TripAdvisor. Narzędzia agregujące opinie na temat hoteli dobrze zbierają je z tych miejsc, jednak nie działają już tak dobrze, jeśli chodzi o fora, blogi, serwisy informacyjne czy też social media. W tym przypadku świetnie sprawdza się Brand24, który dzięki wyszukanym wzmiankom, pomaga zarządzać reputacją hoteli, a nawet bezpośrednio przekonywać klientów do swoich usług.


W Satorii wykorzystują także monitoring do pozyskiwania leadów. W tym celu szukają eventów odbywających się w miastach, gdzie zlokalizowane są ich hotele i oferują organizatorom zniżki na noclegi dla uczestników, w zamian za informację o zniżce na stronie internetowej wydarzenia lub możliwość wstawienia na nią widgetu rezerwacyjnego.
Jak mówi Patryk “Grunt to dobry research i znalezienie jak największej liczby takich drobnych wydarzeń, z którymi moglibyśmy się skontaktować. Wspieramy się w tym m.in. narzędziem Brand24, ustawiając projekt ze stosownymi słowami kluczowymi”.