HISTORIE KLIENTÓW

Grupa Satoria monitoruje hotele, którymi zarządza i zdobywa nowych klientów

Brand24 Team
10.10.2017
13 min

1. O kliencie

Rozmawiamy z:

Patryk Ciszewski
Specjalista ds E-commerce, SATORIA Group SA

SATORIA Group SA, wykorzystuje monitoring Internetu do zarządzania obiektami hotelowymi i podnoszenia jakości usług hotelarsko-konferencyjnych.

Grupa Satoria zarządza m.in. hotelami: Best Western Hotel Felix, Start Hotel Atos, Centrum Konferencyjno-Rekreacyjne Promenada, Sanatorium Uzdrowiskowe Augustów. Monitoruje informacje prasowe i opinie w internecie na temat samej spółki i poszczególnych hoteli, którymi zarządza.

To ważne, ponieważ według badań serwisu Trip Advisor 98% gości wybiera hotele na podstawie opinii w internecie.

Ponadto zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Cornell University i ReviewPro, lepsze opinie gości przekładają się bezpośrednio na wzrost liczby rezerwacji i wzrost RevPAR (Wskaźnik przychodów na pokój).

10

Współprac z dużymi eventami

~100

Wartościowych informacji na miesiąc

Brand24 to brak konieczności wiązania się długotrwałym kontraktem i możliwość comiesięcznej płatności - to zdecydowanie model, który nam odpowiada. Dodatkowo support reaguje sprawnie, szybko i jest niezwykle pomocny. Często sam wychodzi z inicjatywą - to nie jest standardem w przypadku innych narzędzi.

Patryk Ciszewski

Specjalista ds E-commerce, SATORIA Group SA

2. Sposoby wykorzystania Brand24

Brand24 uzupełnia informacje z serwisów rezerwacyjnych o opinie zamieszczane na forach, blogach i w mediach społecznościowych - dzięki temu spółka ma całościowy wgląd w to, jak podlegające jej podmioty są odbierane przez klientów.

Aby mieć szczegółowy wgląd w opinie, komentarze i statystyki dotyczące poszczególnych hoteli, dla każdego z nich utworzony jest osobny projekt ze słowami kluczowymi. Posiadanie kilku projektów na jednym koncie skutkuje osobnymi powiadomieniami dla każdego z nich, dlatego Satoria Group wie, jak w sieci prezentuje się każdy z zarządzanych przez nią hoteli.

Dzięki wzmiankom, które monitoring Internetu zbiera w jednym miejscu, Grupa Satoria uzyskuje natychmiastowy wgląd we wszystkie dyskusje dotyczące jej hoteli. To pozwala zarządzać ich reputacją, analizować konkurencję, zdobywać klientów i identyfikować ambasadorów marki.

“Ciekawy przykład wykorzystania przez nas Brand24 pochodzi jeszcze z okresu testowego. Przekonało nas wtedy jednoznacznie, że jest to dla nas idealne rozwiązanie.

Już drugiego dnia testów, Brand24 wyłapał błąd cenowy, który wypatrzyli internauci na jednym z forów internetowych i podzielili się nim w komentarzach. Błąd dotyczył ceny na jednej ze stron pośredników. Dzięki temu udało nam się szybko poprawić cenę i nikomu nie udało się skorzystać z mocno przecenionej oferty”.

Grupa Satoria korzysta z narzędzi, które zbierają w formie indeksu opinie z serwisów rezerwacyjnych oraz serwisów opinii takich jak TripAdvisor. Narzędzia agregujące opinie na temat hoteli dobrze zbierają je z tych miejsc, jednak nie działają już tak dobrze, jeśli chodzi o fora, blogi, serwisy informacyjne czy też social media. W tym przypadku świetnie sprawdza się Brand24, który dzięki wyszukanym wzmiankom, pomaga zarządzać reputacją hoteli, a nawet bezpośrednio przekonywać klientów do swoich usług.

W Satorii wykorzystują także monitoring do pozyskiwania leadów. W tym celu szukają eventów odbywających się w miastach, gdzie zlokalizowane są ich hotele i oferują organizatorom zniżki na noclegi dla uczestników, w zamian za informację o zniżce na stronie internetowej wydarzenia lub możliwość wstawienia na nią widgetu rezerwacyjnego.

Jak mówi Patryk “Grunt to dobry research i znalezienie jak największej liczby takich drobnych wydarzeń, z którymi moglibyśmy się skontaktować. Wspieramy się w tym m.in. narzędziem Brand24, ustawiając projekt ze stosownymi słowami kluczowymi”.

Narzędzie pomaga także w identyfikacji cichych ambasadorów marki którzy polecają hotele innym w różnych zakątkach Internetu.

Patryk Ciszewski

Specjalista ds E-commerce, SATORIA Group SA

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo
Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Frame 75
Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist