CASE STUDY

Jak agencja SXO uzyskała +$660k rocznego przychodu przy wsparciu Brand24

Załóż darmowe konto
  • Number of users

    Liczba użytkowników konta:

    4

  • Frequency of login

    Częstotliwość logowania:

    Zależy od potrzeb

  • Number of keywords

    Liczba zwrotów kluczowych:

    4

  • Pricing plan

    Plan abonamentowy:

    Team

  • Email reports

    Raporty email:

    Tak

  • Mobile App

    Aplikacja mobilna:

    Nie

case study icon

O kliencie

Semcore to pierwsza w Polsce agencja SXO, specjalizująca się w strategiach marketingowych opartych na połączeniu SEO i UX. Kładą nacisk na to, by w przyszłości wspierać klientów holistycznie, już od pierwszych etapów tworzenia projektów skupiając się na łączenie doświadczeń klienta z pozycjonowaniem. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się agencji tego typu w Polsce, a Marcin Stypuła, właściciel agencji określa udział link buildingu w jej przychodach na 30%. 


“Jeśli masz dobre know how w linkowaniu, to jego dobre wykorzystanie może dać Ci znacznie więcej niż bardzo duża ilość contentu. Uważam, że dzisiaj znacznie lepszą praktyką jest mądre pozyskiwanie linków, niż kierowanie się tym drugim wyznacznikiem,“ - Krystian Fijał – SEO & Content Specialist w Semcore

case study icon

Cel

Content marketing, jakim rozumiemy go obecnie, ewoluuje. Zmiany i dostosowywanie technik są niezbędne m.in. ze względu na stale pojawiające się nowe wytyczne Google i ich standardy dotyczące pozycjonowania.

 Tworzenie wartościowych treści opartych na odpowiednich słowach kluczowych to obecnie najpopularniejsza technika, która może nam zagwarantować topowe miejsce w wyszukiwarce Google. Jednak content bez ruchu na stronie i linków, które na nią kierują, jest mało efektywny i wyczerpywalny. Dlatego tak ważne w pracy specjalistów SEO jest dbanie o pozycjonowanie przez link building i dbanie o łączenie i uwzględnianie obu tych technik.

 

“Ilość contentu jest ograniczona. Zwłaszcza na rynku B2B zawsze dochodzi się do takiego sufitu. W link buildingu tego sufitu na razie nie widać,” -  Marek Rychter, Growth Manager w Semcore. Jak w takim razie możemy wykorzystać narzędzie do monitorowania mediów w strategii marketingowej?

case study icon

Rozwiązanie

Około 30% zysków agencji pochodzi z usług link buildingowych. O ich ważnej roli w tworzeniu wartościowego SEO mówią zarówno specjaliści SEO, jak i osoby powiązane ściśle z marketingiem. “W marketingu bardzo zwracamy uwagę na leady i na to, co dają nasze działania. Wyraźnie widać, że jeśli raz na dwa-trzy miesiące nie skupimy się tak bardzo na profilu linków, to od razu się odbija na ruchu. Te 30%, o których wspominamy to mocne more-or-less. Jest to natomiast jedna z kluczowych rzeczy, o których nie można zapominać, bo grozi to utratą kolejnych elementów układanki”, mówi Marek Rychter.

Monitorowanie marki

 

Pozyskiwanie wartościowych linków nie jest możliwe, jeśli marka nie ma ugruntowanej pozycji, pozytywnych opinii i dobrej reputacji. Reagowanie na negatywne komentarze, analizowanie Presence Score danej firmy to podstawy do późniejszego podjęcia decyzji o outreachu -  Brand24 dodatkowo dostarcza metryk, które mogą posłużyć jako argumenty zwiększające jego skuteczność, np. sentyment marki, estymowany zasięg czy miesięczna liczba wzmianek. 

 

 

 

Analiza popularności określonych słów kluczowych

 

Kluczowym elementem w pozyskiwaniu backlinków jest outreach i szukanie potencjalnych klientów. Search volume to istotny wskaźnik przy tego typu działaniach, jednak wskaźnik oferowany przez Brand24 - Presence Score, pokazuje dodatkowo, gdzie się mówi na dany temat, dzięki czemu marketer ma od razu gotową listę miejsc do outreachu, razem z propozycją priorytetyzacji. “Żeby wykonać ten krok, szukamy różnych słów kluczowych, np. pozycjonowanie, pozycjonowanie stron. Następnie monitorujemy te słowa i wyszukujemy artykuły, w których są one zawarte, a z których nie linkuje konkurencja. Artykuły pozyskane w ten sposób generują wysoki ruch,mówi Paweł Wołoszyn, Head of SEO w Semcore. Konwersja z outreachu do znalezionych w narzędziu wzmianek wynosiła 5%.

 

 

 

 

Wykorzystywanie zewnętrznych wskaźników

 

Dodatkowo pomocne jest wykorzystanie takich wskaźników jak Presence Score, który pozwala zmierzyć obecność marki/tematu w Internecie (popularność) w danym czasie. Dzięki niemu można stwierdzić, czy dana fraza kluczowa ma swoje miejsce w naszej kampanii link buildingowej. 

 

Pomocą w wyszukiwaniu odpowiednich artykułów są filtry:

 

- Wskaźnik sentymentu - za jego pomocą możemy odfiltrować wzmianki, w których nasza fraza kluczowa została przedstawiona w negatywny sposób;

- Influencer Score - daje wgląd w to, które źródło lub autor ma największy wpływ na media społecznościowe lub sieć - im wyższa liczba, tym bardziej popularne jest dane źródło;

- Filtr spamu - filtr segreguje wzmianki w zależności od popularności źródła, Influence Score, po sentymencie i zaangażowaniu (komentarze, polubienia, udostępnienia).

 

case study icon

Wnioski

Kampanie link buildingowe będą rosły na znaczeniu, póki jest do tego przestrzeń, a na razie nie zapowiada się inaczej. Budowanie swojej przewagi konkurencyjnej na kampaniach link buildingowych wydaje się oczywistym kierunkiem rozwoju SEO. Na przykładzie najszybciej rozwijającej się agencji CXO w Polsce możemy stwierdzić, że wykorzystanie do tego odpowiednich narzędzi usprawnia pracę i daje lepsze efekty.

Narzędzia do monitoringu sieci, np. Brand24 pomagają zyskać lepsze efekty i osiągnąć wysoką konwersję z outreachu. Poprzez zastosowanie AI, praca specjalistów SEO staje się bardziej zautomatyzowana, co przyczynia się do dużej oszczędności czasu. Dzięki wielu filtrom, automatycznie generowanym raportom czy stałemu dostosowywaniu narzędzia do potrzeb rynku i nowym automatyzacjom specjaliści mogą jeszcze precyzyjniej porównywać zainteresowanie wokół określonych tematów. Tym samym mogą skupić się na zadaniach, do których niezbędne są ich kompetencje, a mniej na monotonnym i czasochłonnym researchu sieci.

Tysiące monitorowanych marek i 40 miliardów zebranych wzmianek

Zobacz dlaczego Brand24 wykorzystywane jest do śledzenia dziesiątek
tysięcy marek - zarówno małych, średnich, jak również dużych.

ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO Odkryj potencjał monitoringu mediów społecznościowychOdkryj potencjał monitoringu mediów społecznościowych