HISTORIE KLIENTÓW

Jak agencja SXO uzyskała +$660k rocznego przychodu przy wsparciu Brand24

Waleria Pągowska
18.10.2022
15 min

1. O kliencie

Rozmawiamy z:

Marcin Stypuła
Owner @ Semcore

Semcore to pierwsza w Polsce agencja SXO, specjalizująca się w strategiach marketingowych opartych na połączeniu SEO i UX. Kładą nacisk na to, by w przyszłości wspierać klientów holistycznie, już od pierwszych etapów tworzenia projektów skupiając się na łączenie doświadczeń klienta z pozycjonowaniem. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się agencji tego typu w Polsce, a Marcin Stypuła, właściciel agencji określa udział link buildingu w jej przychodach na 30%. 

Jeśli masz dobre know how w linkowaniu, to jego dobre wykorzystanie może dać Ci znacznie więcej niż bardzo duża ilość contentu. Uważam, że dzisiaj znacznie lepszą praktyką jest mądre pozyskiwanie linków, niż kierowanie się tym drugim wyznacznikiem.

Krystian Fijał

SEO & Content Specialist @ Semcore

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

2. Cel

Content marketing, jakim rozumiemy go obecnie, ewoluuje. Zmiany i dostosowywanie technik są niezbędne m.in. ze względu na stale pojawiające się nowe wytyczne Google i ich standardy dotyczące pozycjonowania.

Tworzenie wartościowych treści opartych na odpowiednich słowach kluczowych to obecnie najpopularniejsza technika, która może nam zagwarantować topowe miejsce w wyszukiwarce Google. Jednak content bez ruchu na stronie i linków, które na nią kierują, jest mało efektywny i wyczerpywalny. Dlatego tak ważne w pracy specjalistów SEO jest dbanie o pozycjonowanie przez link building i dbanie o łączenie i uwzględnianie obu tych technik.

“Ilość contentu jest ograniczona. Zwłaszcza na rynku B2B zawsze dochodzi się do takiego sufitu. W link buildingu tego sufitu na razie nie widać,” -  Marek Rychter, Growth Manager w Semcore. Jak w takim razie możemy wykorzystać narzędzie do monitorowania mediów w strategii marketingowej?

3. Rozwiązanie

Około 30% zysków agencji pochodzi z usług link buildingowych. O ich ważnej roli w tworzeniu wartościowego SEO mówią zarówno specjaliści SEO, jak i osoby powiązane ściśle z marketingiem. “W marketingu bardzo zwracamy uwagę na leady i na to, co dają nasze działania. Wyraźnie widać, że jeśli raz na dwa-trzy miesiące nie skupimy się tak bardzo na profilu linków, to od razu się odbija na ruchu. Te 30%, o których wspominamy to mocne more-or-less. Jest to natomiast jedna z kluczowych rzeczy, o których nie można zapominać, bo grozi to utratą kolejnych elementów układanki”, mówi Marek Rychter.

Monitorowanie marki

Pozyskiwanie wartościowych linków nie jest możliwe, jeśli marka nie ma ugruntowanej pozycji, pozytywnych opinii i dobrej reputacji. Reagowanie na negatywne komentarze, analizowanie Presence Score danej firmy to podstawy do późniejszego podjęcia decyzji o outreachu -  Brand24 dodatkowo dostarcza metryk, które mogą posłużyć jako argumenty zwiększające jego skuteczność, np. sentyment marki, estymowany zasięg czy miesięczna liczba wzmianek. 

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

Analiza popularności określonych słów kluczowych

Kluczowym elementem w pozyskiwaniu backlinków jest outreach i szukanie potencjalnych klientów. Search volume to istotny wskaźnik przy tego typu działaniach, jednak wskaźnik oferowany przez Brand24 - Presence Score, pokazuje dodatkowo, gdzie się mówi na dany temat, dzięki czemu marketer ma od razu gotową listę miejsc do outreachu, razem z propozycją priorytetyzacji.

“Żeby wykonać ten krok, szukamy różnych słów kluczowych, np. pozycjonowanie, pozycjonowanie stron. Następnie monitorujemy te słowa i wyszukujemy artykuły, w których są one zawarte, a z których nie linkuje konkurencja. Artykuły pozyskane w ten sposób generują wysoki ruch,mówi Paweł Wołoszyn, Head of SEO w Semcore.

Konwersja z outreachu do znalezionych w narzędziu wzmianek wynosiła 5%.

Wykorzystywanie zewnętrznych wskaźników

Dodatkowo pomocne jest wykorzystanie takich wskaźników jak Presence Score, który pozwala zmierzyć obecność marki/tematu w Internecie (popularność) w danym czasie. Dzięki niemu można stwierdzić, czy dana fraza kluczowa ma swoje miejsce w naszej kampanii link buildingowej. 

Pomocą w wyszukiwaniu odpowiednich artykułów są filtry:

  • Wskaźnik sentymentu - za jego pomocą możemy odfiltrować wzmianki, w których nasza fraza kluczowa została przedstawiona w negatywny sposób;
  • Influencer Score - daje wgląd w to, które źródło lub autor ma największy wpływ na media społecznościowe lub sieć - im wyższa liczba, tym bardziej popularne jest dane źródło;
  • Filtr spamu - filtr segreguje wzmianki w zależności od popularności źródła, Influence Score, po sentymencie i zaangażowaniu (komentarze, polubienia, udostępnienia).

4. Wnioski

Wykorzystywanie zewnętrznych wskaźników

Kampanie link buildingowe będą rosły na znaczeniu, póki jest do tego przestrzeń, a na razie nie zapowiada się inaczej. Budowanie swojej przewagi konkurencyjnej na kampaniach link buildingowych wydaje się oczywistym kierunkiem rozwoju SEO. Na przykładzie najszybciej rozwijającej się agencji CXO w Polsce możemy stwierdzić, że wykorzystanie do tego odpowiednich narzędzi usprawnia pracę i daje lepsze efekty.

Narzędzia do monitoringu sieci, np. Brand24 pomagają zyskać lepsze efekty i osiągnąć wysoką konwersję z outreachu. Poprzez zastosowanie AI, praca specjalistów SEO staje się bardziej zautomatyzowana, co przyczynia się do dużej oszczędności czasu.

Dzięki wielu filtrom, automatycznie generowanym raportom czy stałemu dostosowywaniu narzędzia do potrzeb rynku i nowym automatyzacjom specjaliści mogą jeszcze precyzyjniej porównywać zainteresowanie wokół określonych tematów. Tym samym mogą skupić się na zadaniach, do których niezbędne są ich kompetencje, a mniej na monotonnym i czasochłonnym researchu sieci.

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo
Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Frame 75
Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist