CASE STUDY

Obsługa wielu klientów jednocześnie - (nie)zwykła codzienność agencji marketingowych

Waleria Pągowska
April 1, 2023
4 min read

1. O kliencie

We spoke with:

Marcin Tomczak
Partner zarządzający w Tomczak-Stanisławski

Tomczak-Stanisławski

Tomczak-Stanisławski to agencja marketingowa z Poznania specjalizująca się w marketingu doradczym dla firm świadczących usługi w branży prawnej. Tworzą projekty o zasięgu europejskim i międzynarodowym w obszarze kreowania nowych marek, rebrandingu oraz projektowania i wdrażania serwisów prawniczych. Ich domeną jest kompleksowy outsourcing marketingu, który świadczą dla czołowych kancelarii prawniczych oraz firm działających na poziomie b2b.

2. Korzyści dla agencji marketingowych

Biorąc pod uwagę czas, jakiego wymaga manualne przeszukiwanie internetu w celu znalezienia wzmianek na temat danej firmy, łatwo sobie wyobrazić skalę problemu w przypadku obsługi kilku klientów jednocześnie.

W związku z tym, agencje marketingowe są nastawione na automatyzację działań. Nic więc dziwnego, że narzędzie do social listeningu jest pożądanym kąskiem, a klienci z agencji marketingowych znajdują się w top 3 klientów Brand24. 

Pracujemy głównie nad wizerunkiem i marką naszych klientów. Wiemy zatem, jak ważne jest monitorowanie tego, co w sieci jest o marce mówione. Oczywiście manualne wyszukiwanie wzmianek jest bardzo czasochłonne i nie zawsze w pełni skuteczne, dlatego narzędzie do monitoringu mediów jest tutaj niezastąpione.” - Marcin Tomczak, partner zarządzający agencji.

Jest to wartościowe szczególnie, gdy wzmianki o kancelarii pojawiają się bez wiedzy agencji, np.  w artykule, który został napisany na podstawie innego wpisu - ścieżka dotarcia wydłuża się, gdy artykuł nie jest napisany we współpracy z agencją, a wyłapanie takiej wzmianki  staje się niemal niemożliwe bez dedykowanego  narzędzia. 

Manualne wyszukiwanie wzmianek jest bardzo czasochłonne i nie zawsze w pełni skuteczne, dlatego narzędzie do monitoringu mediów jest tutaj niezastąpione.

Marcin Tomczak

Partner zarządzający

3. Sposoby wykorzystania narzędzia

Obsługa mediów społecznościowych

Obsługa mediów społecznościowych to jedno z istotniejszych działań, które agencje marketingowe oferują swoim klientom. Ale o firmie i jej działaniach mówi się także poza profilem marki. By w pełni zadbać o wizerunek klientów, uniknąć kryzysów i wykorzystać potencjał platform społecznościowych, agencja Tomczak-Stanisławski zachęca swoich klientów do korzystania z monitoringu internetu. 

Dzięki Brand24 dużo szybciej wyłapujemy wzmianki i możemy odpowiednio zareagować.

Marcin Tomczak

Partner zarządzający

Automatyzacja działań

Oferowane przez Brand24 funkcje były przygotowywane również z myślą o podmiotach obsługujących więcej niż jednego klienta. Agencje marketingowe muszą zarządzać wieloma projektami jednocześnie, dlatego tak ważna jest dla nich efektywność wykonywanych działań.

Oferowane przez narzędzie filtry pozwalają właściwie priorytetyzować wzmianki i skupić się na tych dla odbiorcy najważniejszych. Dla agencji pomocny jest tutaj, przede wszystkim Influencer Score, który pokazuje najbardziej znaczące wpisy i analiza sentymentu szybko wyłapująca pozytywny lub negatywny wydźwięk wzmianki.

Raportowanie działań marketingowych

Najbardziej przydatne okazują się dla agencji podsumowania i raporty, oraz dane, które zbierają: ile razy w ciągu miesiąca dana kancelaria została wspomniana w sieci, jaki całkowity zasięg osiągnęła i jaki był sentyment do marki w tym okresie i wiele więcej. Daje to szybki i szczegółowy ogląd na to, czy dany miesiąc wypadł pozytywnie pod względem PR-owym, czy może trzeba nad czymś popracować. 

Na podstawie informacji zebranych w raportach można wyciągnąć wnioski odnośnie wizerunku marki lub klienta w sieci, przyczyn wzrostu aktywności wśród odbiorców oraz poziomu świadomości marki.

“Co ciekawe, dzięki możliwości szybkiego reagowania na wzmianki w ujęciu półrocznym czy rocznym możemy zauważyć poprawę sentymentu. Wiemy, że z perspektywy klienta ciężko jest zauważyć zmianę z dnia na dzień. Podsumowania pokazują, jak narzędzie nam pomaga i że jesteśmy dzięki niemu lepsi”.

Dodatkowo Brand24 pomaga nam w szacowaniu wzrostu wartości danej marki. To o tyle istotne, że zdarza nam się tworzyć nowe marki dla klientów, wtedy chcemy mierzyć ich rozwój.

Marcin Tomczak

Partner zarządzający

4. Integracje jako sposób na optymalizację monitoringu mediów

Mając na uwadze ograniczony czas i wielu klientów obsługiwanych na raz, specjaliści pracujący w agencjach marketingowych chętnie korzystają z dodatkowych integracji, jakie zapewnia Brand24. Jedną z najchętniej używanych jest integracja ze Slackiem, dzięki której użytkownik narzędzia odbiera wpływające do narzędzia wzmianki w czasie rzeczywistym bez konieczności wielokrotnego wchodzenia do panelu.

“Wszyscy w firmie korzystamy ze Slacka. Możliwość zintegrowania go z Brand24 jest ogromnym udogodnieniem. Dzięki temu na bieżąco dostaję notyfikacje z panelu. Śledzę też powiadomienia, które pojawiają się na mojej skrzynce odbiorczej.” - Marcin Tomczak

5. Zawsze na bieżąco

Klienci oczekują od agencji marketingowych, by te zawsze wiedziały co się dzieje w sieci oraz jak obsługiwane marki są odbierane przez użytkowników. Prawdopodobnie każdy z pracujących w agencjach marketerów  zgodzi się z nami, że pytanie od klienta: “Znalazłem taki komentarz o nas, czemu nie jest obsłużony?” nie należy do najprzyjemniejszych.

Dlatego monitoring mediów jest tak szeroko doceniany w branży. Korzystając z Brand24 zawsze będziesz wiedział, co w trawie piszczy.

Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist