CASE STUDY

Jak Brand24 wspiera Zrzutka.pl w rozwoju  na rodzimym rynku i w zagranicznej ekspansji

Waleria Pągowska
August 8, 2024
8 min read

1. O kliencie

We spoke with:

Alicja Wójcik
Specjalistka ds. Marketingu i mediów społecznościowych w Zrzutka.pl

Zrzutka.pl

Zrzutka.pl to jedna z największych polskich platform crowdfundingowych, która umożliwia organizowanie zbiórek na różnorodne cele, takie jak m.in. projekty społeczne, charytatywne, edukacyjne czy prywatne inicjatywy. Użytkownicy mogą łatwo założyć zbiórkę, określić cel finansowy oraz termin jej trwania, a następnie promować ją w mediach społecznościowych i poza nimi.

Platforma zyskała popularność dzięki swojej prostocie, przejrzystości zasad, a przede wszystkim temu, że każdy może założyć zrzutkę na dowolny cel całkowicie za darmo. Zrzutka.pl oferuje narzędzia wspomagające promocję zbiórek i kontakt z darczyńcami, a także możliwość jeszcze większego zaangażowania wspierających poprzez zakładanie skarbonek i zbiórek na czyjąś rzecz, czy charytatywny marketplace z opcją prowadzenia licytacji.

Z Alicją Wójcik, Specjalistką ds. marketingu i mediów społecznościowych w Zrzutka.pl, porozmawialiśmy o tym, jak wykorzystuje media monitoring w swojej pracy.

2. Problem

Platforma osiągnęła sukces, o którym marzy każda firma – nazwa platformy utkwiła w pamięci odbiorców na tyle, że weszła do języka potocznego. Obecnie “zrzutka” określa każdą internetową zbiórkę pieniędzy. 

Generuje to jednak pewne problemy, bo jak tłumaczy Alicja, “Zrzutek w sieci jest bardzo dużo, jednak nie zawsze użytkownicy czy portale, które piszą o zbiórkach, oznaczają nas w swoich materiałach”.

Dlatego do sieci trafia bardzo dużo publikacji o zrzutkach, których wychwycenie byłoby niemożliwe bez właściwego monitoringu mediów.

3. Rozwiązanie

Monitoring marki i wzmianek

Głównym projektem, który Alicja stale monitoruje w Brand24, jest ten dotyczący Zrzutka.pl. Słowo "zrzutka jest bardzo popularne, a internauci odmieniają je przez wszystkie liczby i przypadki. Alicja wzięła to pod uwagę, konfigurując słowa kluczowe. Dzięki temu wie o każdej, nowej wzmiance, dotyczącej zrzutek.

Zrzutek w sieci jest bardzo dużo, jednak ich Organizatorzy nie zawsze nas oznaczają w swoich materiałach. Co więcej, zdarza się, że portale, które piszą o zbiórkach, nie podają do nich linków. Dzięki Brand24 jesteśmy w stanie wyłapać takie miejsca w sieci.

Alicja Wójcik

Specjalistka ds. Marketingu i mediów społecznościowych, Zrzutka.pl

Przykładowe ustawienie projektu dla platformy Zrzutka.pl, Source: Brand24

 

Jak mówi Alicja, poprzez mnogość wzmianek, przyjrzenie się każdej z bliska jest karkołomnym zadaniem. Dlatego dzięki wykorzystaniu filtru Influence Score, trzyma rękę na pulsie, w pierwszej kolejności sprawdzając najgłośniejsze publikacje - te o największym zasięgu.

 

Przykładowe ustawienie filtrów dla platformy Zrzutka.pl, Source: Brand24

Słowo “zrzutka” jest obecnie używane jako synonim jakiejkolwiek zbiórki internetowej, przez co tych wzmianek jest bardzo dużo. Dzięki Brand24 mogę łatwo odszukać materiały o największych zasięgach i przyjrzeć się im w pierwszej kolejności.

Alicja Wójcik

Specjalistka ds. Marketingu i mediów społecznościowych, Zrzutka.pl

Wzmianka na temat Zrzutka.pl, Source: Brand24

 

Monitorowanie wzmianek pozwala jej zawsze być na bieżąco ze zbiórkami, które są promowane w sieci, a także tymi, które są udostępniane przez media czy influencerów.  Medialny rozgłos to siła napędowa zbiórek pieniędzy i często czynnik zapewniający ich sukces. 

Tutaj wyniki zrzutki wypromowanej przez jeden z najpopularniejszych polskich profili na Instagramie - Make Life Harder, source: https://zrzutka.pl/vywmtp

Ocieplanie relacji z klientami

Dobre relacje z organizatorami zbiórek są dla zespołu Zrzutka.pl bardzo ważne. Alicja wykorzystuje Brand24 również w zakresie budowania więzi czy wychodzenia z inicjatywą wsparcia ich działań.

"Organizatorzy zrzutek czasami nas nie oznaczają, promując swoje zbiórki w internecie, więc Brand24 pomaga nam je odnaleźć, abyśmy mogli zaoferować wsparcie, doradzić, udostępnić w naszych materiałach czy współtworzyć content. Dzięki Brand24 mamy szansę wyjść organizatorom naprzeciw. A czasami po prostu mocno trzymamy kciuki za te zbiórki, zapisując je sobie w sercu, pamiętając o nich czy udostępniając swoim znajomym i zachęcając do wpłat," - tłumaczy Alicja.

Analiza rynku i konkurencji w ekspansji zagranicznej

W 2023 roku Zrzutka.pl uruchomiła międzynarodową wersję swojego portalu - 4fund.com.

Europejska platforma działa na podobnych zasadach, różni się jednak tym, że obsługuje wszystkie języki europejskie, a wpłaty i wypłaty realizowane są w walucie euro.

Wykorzystanie Brand24 do obsługi zagranicznej platformy było dla Alicji naturalnym krokiem. “Przy 4fund.com również wykorzystujemy Brand24. Stało się to naturalnie - skoro używamy Brand24 przy Zrzutka.pl i się sprawdza, nie ma sensu szukać innego narzędzia”.

Na rodzimym rynku, gdzie pozycja Zrzutka.pl jest już ugruntowana, narzędzie Brand24 służy głównie do monitorowania wzmianek o zrzutkach, które pojawiają się w sieci. Natomiast przy projekcie 4fund.com, który jest nową inicjatywą o zasięgu europejskim, monitoring mediów odgrywa kluczową rolę w analizie rynku i konkurencji.

 

Przykład projektu monitorującego rynek crowdfundingowy, Source: Brand24

 

Alicja wykorzystuje te dane, aby lepiej zrozumieć potrzeby zagranicznych odbiorców, co pozwala na efektywne planowanie działań. Dzięki temu zespół zrzutka.pl może dostosować strategię 4fund.com do specyfiki międzynarodowego rynku.

 

Screenshot z podsumowania projektu, Source: Brand24

Integracja ze Slackiem

Jedną z najważniejszych funkcji Brand24 dla Alicji jest integracja z Slackiem. Dzięki temu nie musi codziennie pamiętać o uruchamianiu Brand24 ani zaglądać do osobnej zakładki, choć i tak robi to regularnie.

 

Integracja Brand24 ze Slack, Source: Brand24

 

Jak wyjaśnia, "Wystarczy, że mam uruchomionego Slacka, który jest dla mnie najważniejszym narzędziem w pracy. Wzmianki z odpowiednim Influence Score wpadają bezpośrednio na dedykowany kanał. Dzięki temu mogę na bieżąco monitorować najważniejsze publikacje, mając Slacka zawsze otwartego na drugim monitorze. Odfiltrowanie mniej nośnych materiałów chroni mnie przed zalewem powiadomień i umożliwia mi pracę."

 

Przykładowa wzmianka z Brand24 na kanale slackowym, Source: Slack

4. Podsumowanie

Alicja odnajduje ogromną wartość we wspieraniu swoich działań marketingowych informacjami z media monitoringu. Jednocześnie zauważa, że ma do odkrycia jeszcze wiele korzyści, które daje Brand24.

Brand24 i Zrzutka.pl to narzędzia, które dają olbrzymie możliwości, jeśli chce się zrobić coś więcej niż “tylko” założyć zbiórkę czy monitorować internet. Jest tam dużo więcej do odkrycia. Uważam, że oba narzędzia są jak kombajny, pełne funkcji, które warto odkrywać, testować i wykorzystywać. To podobieństwo dodatkowo zachęca mnie do eksplorowania, co jeszcze Brand24 ma do zaoferowania.

Alicja Wójcik

Specjalistka ds. Marketingu i mediów społecznościowych, Zrzutka.pl
Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist