Oto lista 59 narzędzi do content marketingu, ale to nie jest kolejna zwykła lista z narzędziami.
Dodatkowo, pokażemy Ci kiedy powinieneś z nich korzystać oraz co możesz dzięki nim osiągnąć. To chyba fair umowa?
Scrollując w dół, będziesz odkrywał kolejne obszary związane z content marketingiem, a jednocześnie poznasz narzędzia, które na poszczególnym etapie będą Ci pomocne. Możemy zaczynać?
Made with ❤ by Brand24
Monitoruj wzmianki na temat Twojej firmy i związanych z nią tematów, aby:
✔️ Poznać najważniejsze potrzeby i obiekcje potencjalnych klientów.
✔️ Sprawdzić kto, gdzie i kiedy udostępnia Twój content.
✔️ Zidentyfikować influencerów, którzy mogą pomóc Ci w dystrybucji Twoich treści.
✔️ Zebrać unikalne dane, które wzbogacą Twoje artykuły.
I o wiele więcej! Załóż darmowe konto, rozpocznij monitoring w 5 minut i usprawnij swój content marketing!
Brak pomysłu? Szukasz inspiracji? Mamy na to kilka sposobów i narzędzi. Inspiracji możesz szukać zarówno na zewnętrznych stronach jak i na własnym blogu. Obserwując tematy, które zyskują na popularności możesz przygotować własne treści w danym temacie.
Pomogą Ci w tym narzędzia jak BuzzSumo, czy ContentGems.
Z kolei analizując własną stronę, możesz odkryć tematy, które do tej pory cieszyły się największą popularnością. Najciemniej pod latarnią, c’nie?
Naturalnie!
Możesz zastosować sposób naszego CFO – Bartosza:
Serwis, który agreguje najciekawsze treści z największych serwisów typu TechCrunch, czy Wired. Twórcą jest Guy Kawasaki.
SPRAWDŹ ALLTOPŚwietne narzędzie, które umożliwia śledzenie wybranych tematów. O nowych treściach poinformują Cię e-mailem.
SPRAWDŹ CONTENTGEMSTego narzędzia nie trzeba przedstawiać. W BuzzSumo namierzenie wiralowych treści to żaden problem.
SPRAWDŹ BUZZSUMOBardzo proste i skuteczne narzędzie do badania trendów. Umożliwia analizę popularności wybranego tematu.
SPRAWDŹ GOOGLE TRENDSSporo osób zna Pocketa, lecz mało zna funkcję Explore. Za jej pomocą znajdziesz najlepsze treści dostępne w Pockecie.
SPRAWDŹ POCKET EXPLOREŚwietna alternatywa dla BuzzSumo. Przeszukuj treści na podstawie słów kluczowych i określonych źródeł.
SPRAWDŹ SOCIAL ANIMALNarzędzie, które świetnie się sprawdzi jako czytelnia online. Agreguje treści na podstawie RSS. Nasz ulubieniec!
SPRAWDŹ FEEDLYWykorzystaj moc wpisywanych zapytań w wyszukiwarkę Google'a. Darmowe narzędzie, które każdy musi znać.
SPRAWDŹ GOOGLE KEYWORD PLANNERZastanawiasz się w jaki sposób użytkownicy formułują zapytania w sieci? To narzędzie zna odpowiedzi!
SPRAWDŹ ANSWER THE PUBLICSzukasz dobrego tematu na tekst? Portent to narzędzie, które wygeneruje go za Ciebie i dopasuje do tematu, który Cię interesuje.
SPRAWDŹ PORTENTNarzędzie do Google Analytics, dzięki któremu dowiesz się z jakich zapytań trafiają na Twoją stronę użytkownicy.
SPRAWDŹ KEYWORD HERORozwiązanie od HubSpota, które pomoże Ci w dobraniu dobrego tytułu do tekstu. W sieci tego typu narzędzi znajdziesz sporo.
SPRAWDŹ BLOG TITLE GENERATORJako Content Manager i osoba, która dziennie przegląda dziesiątki artykułów, Twój research trwa cały czas.
Korzystając z pomocy jak Markticle, czy Evernote Web Clipper możesz zapisywać notatki cokolwiek robisz.
Research to proces, który może trwać kilka minut, a nawet kilka dni. Im lepiej „wgryziesz” się w dany temat,
tym swobodniej będzie Ci się pisać. Warto także sprawdzić:
– jakie treści pojawiają się na pierwszych stronach Google na frazy, które planujesz pisać?
Pozwolisz, że…
Planując prace nad tekstem możesz podzielić zadania pomiędzy członków zespołu. Jeżeli planujesz prace tylko dla siebie to warto skorzystać z Todoist, czy Google Keep.
Planowanie pozwoli Ci lepiej zapanować nad strukturą tekstu, a narzędzia do przechowywania notatek Ci w tym skutecznie pomogą. Mowa o Evernote lub Milanote.
Pracujesz w zespole? Świetnie! Raport, czy e-book?
Nic tak nie pomaga w pracy zespołowej jak dobry przepływ informacji. Zwłaszcza, gdy wszyscy pracujecie nad researchem. Im więcej osób tym łatwiej zabłądzić i zapanuje chaos.
Podziel obowiązki pomiędzy wszystkich członków zespołu. Świetnie sprawdzi się Trello, które pomoże Wam obserwować postęp prac i zarządzać projektem.
Przedstawione narzędzia świetnie się sprawdzą, gdy szukasz pomocy z agregowaniu linków, treści.
Milanote, Todoist, Trello pomogą Ci w zarządzaniu strukturą tekstu lub projektu.
Proste w obsłudze narzędzie do gromadzenia linków, obrazków. Swoje pliki możesz udostępnić w zespole.
SPRAWDŹ SHAREISTTo Porsche wśród narzędzi. Sprawdzi się jako „schowek” na notatki, ale równie dobrze się w nim pisze.
SPRAWDŹ EVERNOTETo taki Pocket dla fragmentów tekstu. Za jego pomocą zapiszesz cytaty z dowolnej strony internetowej.
SPRAWDŹ ZESTAplikacja, która świetnie sprawdzi się do sporządzenia konspektu, czy struktury Twojego sewisu. Korzystamy namiętnie!
SPRAWDŹ MILANOTEArkusze kalkulacyjne, przechowywanie plików, wykresy to tylko niektóre z możliwości Google Drive.
SPRAWDŹ GOOGLE DRIVEZarządzasz zespołem? Pracujesz nad większym projektem? Trello to narzędzie, które uporządkuje Waszą pracę.
SPRAWDŹ TRELLOZapisywanie interesujących treści nie musi być trudne. Google Keep to narzędzie do robienia notatek online.
SPRAWDŹ GOOGLE KEEPCzytaj, zaznaczaj i zapisuj najważniejsze fragmenty bezpośrednio na stronie dzięki rozszerzeniu Markticle.
SPRAWDŹ MARKTICLENarzędzie do TODO. Sprawdzi się idealnie w pracy jednoosobowej i w zespole. Todoist to narzędzie warte sprawdzenia.
SPRAWDŹ TODOISTNie ma uniwersalnej zasady. Ważne jednak, by dobrze Ci się w nim pisało. Minimalistyczny wygląd, czy kombajn?
W Brand24 teksty piszemy w iBear lub bezpośrednio w WordPressie.
Opisane w tej sekcji narzędzia pomogą Ci podczas procesu pisania tekstu. Dobry edytor to gwarancja pracy w komfortowych warunkach.
Dodatkowe pomoce językowe sprawdzą się idealnie przy korekcie tekstu, czy przy ocenie jego trudności.
Minimalistyczny edytor tekstu. Oferuje aplikację na systemy iOS & macOS. W tym edytorze pisze się po prostu świetnie!
SPRAWDŹ BEARZależy Ci na rozwiązaniach online? Z pomocą przychodzi Penzu. Narzędzie umożliwia tworzenie dokumentów online.
SPRAWDŹ PENZUEdytor tekstu, który nie lubi, gdy Cię coś rozprasza. Minimalistyczna aplikacja o potężnych możliwościach.
SPRAWDŹ IA WRITERNa dyktandach jakoś szło, ale ta interpunkcja... Na szczęście to narzędzie poprawi błędy w Twoim tekście.
SPRAWDŹ LANGUAGE TOOLDarmowe narzędzie do pisania treści online. W połączeniu z Google Drive stanowi świetne narzędzie dla Content Managerów.
SPRAWDŹ GOOGLE DOCSCzy Twój tekst jest trudny w odbiorze przez czytelnika? Jasnopis to aplikacja, dzięki której sprawdzisz złożoność tekstu.
SPRAWDŹ JASNOPISBrand24 to centrum dowodzenia każdego Content Managera
Za pomocą Brand24 dotrzesz do udostępnień Twoich treści. Zmierzysz ich zasięg, sprawdzisz najpopularniejsze hashtagi. Dane z monitoringu mogą Ci także posłużyć jako unikatowy element Twoich treści.
SEO (Search Engine Optimization) – jest to proces, który ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Innymi słowy, SEO jest jednym z elementów bez którego Content Marketing nie istnieje.
SEO koncentruje się na działaniach organicznych i naturalnym zwiększeniu widoczności witryny. Działania PPC (płatne) nie wchodzą w skład SEO. W takim wypadku mówimy o SEM (SEO+PCC).
Tu znów nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Znajomość SEO pomoże każdemu Content Managerowi. Z biegiem czasu działania związane z poprawą widoczności treści w wyszukiwarkach są nieuniknione.
Nie przejmuj się, jeżeli dopiero zaczynasz. Najważniejsze to być świadomym obszaru związane z SEO.
Narzędzia z tej sekcji pomogą Ci gdy:
– chcesz zwiększyć widoczność witryny,
– szukasz zwrotów kluczowych do następnego tekstu,
– chcesz przeanalizować widoczność stron konkurencji
– chcesz określić słowa na które pozycjonuje się Twoja strona
Kompleksowe narzędzie do SEO. Z Senuto korzystamy w wersji Brand24.pl i jest to narzędzie każdego content marketera.
SPRAWDŹ SENUTOZ SEMrusha korzystamy w wersji globalnej Brand24. Kombajn do SEO, który wzbogaci Twoją wiedzę o twarde dane.
SPRAWDŹ SEMRUSHKolejne narzędzie do SEO, które warto znać. MOZ to jeden z liderów w kategorii związanej z SEO.
SPRAWDŹ MOZNarzędzie do analizy konkurencji. Każdy Content Manager powinien zapoznać się z tym narzędziem do SEO.
SPRAWDŹ AHREFSNarzędzie oferuje analizę backlinków, czy przeprowadzenie audytu strony. Warto znać i mieć pod ręką.
SPRAWDŹ SERPSTATKolejne narzędzie do analizy konkurencji pod kątem fraz kluczowych. Oferuje także analizę działań PPC.
SPRAWDŹ SPYFUGoogle Analytics to podstawowe narzędzie każdego marketera. Podstawowe narzędzie do analizy treści.
SPRAWDŹ GOOGLE ANALYTICSSEMSTORM to alternatywa dla Senuto. Za pomocą tego narzędzia sprawdzisz m.in. propozycję słów kluczowych.
SPRAWDŹ SEMSTORMNarzędzie za pomocą, którego sprawdzisz zagęszczenie oraz występowanie fraz kluczowych w Twoim tekście.
SPRAWDŹ DENSITYPodczas analizy zachowań użytkowników warto zwrócić uwagę na:
– miejsca, które generują najwięcej odrzuceń (sprawdzisz to w Google Analytics),
– tematy i treści, które do tej pory najlepiej konwertowały (osiągały dany cel: zapis do newslettera, rejestracja konta itp.)
– ostatnio odwiedzona strona przed opuszczeniem Twojej strony
Sygnały, które mogą świadczyć o tym, że potrzebujesz dokładniejszej analizy to:
– zaobserwujesz nagły spadek aktywności wobec Twojej witryny,
– chcesz się dowiedzieć w jaki sposób Twoi czytelnicy konsumują treści
– zależy Ci na optymalizacji treści pod kątem ich celu
Jesteś ciekaw w jaki sposób poruszają się Twoi czytelnicy po Twojej stronie? Hotjar nagra heatmapy, sesje użytkowników.
SPRAWDŹ HOTJARRozwiązań do testów A/B jest wiele. Lider jest tylko jeden – Optimizely. Świetne narzędzie do optymalizacji treści.
SPRAWDŹ OPTIMIZELYKtóre artykuły odwiedzają użytkownicy, którzy konwertują? Ile razy odwiedzają daną zakładkę? Heap zna na to odpowiedzi.
SPRAWDŹ HEAPRecykling treści polega na ponownym wykorzystaniu treści, które już publikowałeś.
Świetnie sprawdzi się Meet Edgar, który automatycznie rozplanuje Twoje treści w Twoich kanałach social media.
Narzędzia do planowania postów w social media sprawdzą się idealnie dla wszystkich, którzy zarządzają wieloma profilami. W pracy Content Managera dystrybucja treści to klucz do sukcesu.
Content marketing is king!
Meet Edgar! Narzędzie do planowania postów w social media. Świetna aplikacja, którą warto znać.
SPRAWDŹ EDGARTo coś więcej niż planowanie postów. To prawdziwy kombajn. Posiada wbudowany czytnik RSS i zaawansowaną analitykę.
SPRAWDŹ Sprout SocialTo narzędzie, które zastąpi Twój marketingowy kalendarz treści. Świetna aplikacja dla content marketerów.
SPRAWDŹ COSCHEDULEPolskie narzędzie do planowania treści w mediach społecznościowych. Tańsza (wcale nie gorsza) alternatywa dla Buffera.
SPRAWDŹ POSTFITYWyprzedź viral! Narzędzie, które poinformuje Cię, gdy dany temat lub artykuł nabierze nagle na popularności.
SPRAWDŹ ALMIGHTY PRESSJedno z czołowych narzędzi do planowania postów. Oferuje planowanie na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy LinkedIn.
SPRAWDŹ BUFFERKolejne narzędzie, które sprawdzi się w ekstremalnych warunkach. Analityka, planowanie postów to tylko początek...
SPRAWDŹ HOOTSUITEŚwietne narzędzie, które z pewnością warto sprawdzić. Dedykowane narzędzie do planowania postów w social media.
SPRAWDŹ POSTPLANNERNarzędzia do planowania i automatyzacji treści w social media. Proste i intuicyjne w obsłudze narzędzie.
SPRAWDŹ DLVR.ITW Brand24 dotrzesz do najaktywniejszych autorów, czy liderów opinii. Bądź tam, gdzie o Tobie mówią.
WYPRÓBUJ BRAND24 ZA DARMOZebraliśmy tu pomoce, które urozmaicą Twoje treści. Za ich pomocą:
– stworzysz interaktywne wykresy, infografiki,
– zoptymalizujesz wgrywane grafiki (Google znów Cię polubi),
– osadzisz pop-upy do zbierania adresów e-mail,
– będziesz zrelaksowany podczas pisania treści i wiele więcej.
Opisane narzędzia i pomoce przydadzą Ci się w codziennej pracy. Od muzyki, po narzędzia do tworzenia wizualnego contentu.
Znajdziesz tutaj przede wszystkim pomoce, które urozmaicą Twoje treści o dodatkowe elementy. Twoi czytelnicy je pokochają!
Potrzebujesz się skupić? A może zrelaksować? Brain.fm to odtwarzacz dla wymagających. I jest świetny!
SPRAWDŹ BRAIN.FMChcesz dodać klikalne elementy do swojej grafiki? Z linkiem do sklepu? Thinglink to potrafi i jest prosty w obsłudze.
SPRAWDŹ THINGLINKOptymalizacja grafik w tekstach jest bardzo istotna. Kraken optymalizuje grafiki bez straty jakości. Genialne narzędzie!
SPRAWDŹ KRAKENTwórz interaktywne quizy i osadź je na swojej stronie. Narzędzie, które z pewnością urozmaici Twoje treści.
SPRAWDŹ INTERACTChcesz osadzić elektroniczną wersję e-booka na stronie? Flipping Book to narzędzie, którego szukasz.
SPRAWDŹ FLIPPING BOOKProste w obsłudze narzędzie do tworzenia infografik online. Sprawdzi się świetnie do przedstawiania danych.
SPRAWDŹ EASEL.LYMaglr to narzędzie do tworzenia interaktywnych plansz. Możesz je osadzić na landing page, czy blog poście.
SPRAWDŹ MAGLRPrezi to narzędzie do tworzenia prezentacji online. Prezentacje możesz osadzić lub udostępnić za pomocą linka.
SPRAWDŹ PREZINarzędzie do zbierania feedbacku od użytkowników na stronie. Idealne do krótkich ankiet.
SPRAWDŹ WYZERRW pierwszej odsłonie Brand24Discovers przygotowaliśmy 27 narzędzi do tworzenia grafiki, wideo i infografik online.
Świetnie uzupełnią Twój arsenał Content Managera, a Twoje teksty dostaną nowego blasku.
Jest w czym wybierać 👇