HISTORIE KLIENTÓW

900% wzrostu konwersji: Specjaliści z TimeCamp o tym, jak Brand24 pomógł im zwiększyć ilość wejść na stronę

Waleria Pągowska
15.09.2022
15 min

1. O kliencie

TimeCamp to prosta w obsłudze aplikacja do monitorowania czasu pracy, oferująca dodatkowo funkcje takie jak fakturowanie na podstawie czasu pracy i tworzenie niestandardowych raportów. Program wyróżnia się ponad 100 integracjami z popularnymi narzędziami, a jego rozwój oparty jest na opinii użytkowników i motcie „We make time tracking easy”.

Jak przyznają Maksymilian Kujawa (Product Marketer) i Marta Piotrowiak (Head of Marketing), TimeCamp korzysta z Brand24, by usprawnić działania marketingowe – bez tego narzędzia czasochłonne byłoby już samo zbieranie danych.

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

2. Sposoby wykorzystania Brand24

Strategia linkbuildingowa

Bardzo ważnym elementem strategii TimeCamp jest wartościowy content. Firma stara się docierać do firm, które są potencjalnie zainteresowane ich produktem poprzez dostarczanie wysokiej jakości wiedzy wszystkim tym, którzy poszukują informacji o time trackingu, zarządzaniu czasem w biznesie i wszystkim co związane z wydajnością oraz produktywnością. 

Dział SEO dokłada wszelkich starań, aby artykuły pozycjonowały się wysoko w wyszukiwarce Google. Żeby było to możliwe, ważne jest odpowiednie linkowanie wpisów.

Linkbuilding, obok content marketingu powinien być nieodłącznym elementem każdej strategii SEO. A zdecydowanie łatwiej jest pozyskać backlinki od stron, które wspominają w sieci o konkretnej marce lub obszarze rynku, który jest bliski jej działalności. Dlatego w TimeCamp nasi rozmówcy wykorzystują do swoich działań narzędzie Brand24.

“Monitorujemy treści o konkretnej tematyce, by wyłonić strony lub osoby mogące pomóc nam w działaniach SEO poprzez umieszczenie lub wymianę linków” - mówi Maksymilian. 

TIP: Jak pozyskać backlinki w kilku prostych krokach?

  •  Znajdź niepowiązane wzmianki o marce za pomocą narzędzia do monitorowania mediów, takiego jak Brand24. Wybierz wzmianki, które mają pozytywny lub neutralny sentyment.

  • Użyj narzędzia SEO (Ahrefs lub Semrush), aby sprawdzić autorytet witryny i inne wskaźniki, takie jak ocena adresu URL, ocena domeny, liczba linków zwrotnych, domeny odsyłające, organiczne słowa kluczowe, ruch organiczny i wartość ruchu.
  • Znajdź informacje kontaktowe. Może to być autor artykułu lub właściciel witryny.
  • Napisz i poproś o link.

Monitoring marki

Sama obecność w sieci to dziś zdecydowanie za mało. Nieodłącznym elementem funkcjonowania marek w internecie jest świadomość odnośnie tego kto, co i w jaki sposób mówi o Twojej marce i jej produktach online.

Według badania Asap Care 24 dla 80% konsumentów to właśnie treści na temat marki znalezione w sieci mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe. Dlatego bez względu na to, jaki kierunek obiorą działania w internecie warto trzymać rękę na pulsie i obserwować pojawiające się informacje na swój temat. 

Brand24 gromadzi i analizuje wzmianki z wszelakich publicznie dostępnych źródeł w internecie, zapewniając w ten sposób szeroki ogląd na całość sytuacji.

“Brand24 pomaga nam w prowadzeniu profili w social mediach. Dzięki wykorzystaniu monitoringu sieci możemy być na bieżąco z tematami, które warto poruszyć, widzimy gdzie się o nas dyskutuje, a do tego możemy zlokalizować ciekawe wątki, w których warto zostawić komentarz” komentuje Marta.

W przypadku TimeCamp, szczególnie ciekawym obszarem wymiany informacji wśród użytkowników okazał się Twitter.

“Takie działania przynoszą efekty szczególnie w przypadku Twittera, którego algorytm wprost kocha interakcje z użytkownikami. Na przykład ostatnio znaczny wzrost ruchu z Twittera i większa ilość rejestracji pojawiła się, gdy w godzinach pracy udzielaliśmy się w popularnych wątkach dotyczących programowania” - mówi Maksymilian.

Marta podaje przykład takiej sytuacji, gdzie jednym wpisem na Twitterze i reakcjami na komentarze wygenerowali 30 dodatkowych wejść na stronę ich mocnej grupy docelowej, czyli samych programistów i 3 rejestracje przy około 10 minutach pracy. To wzrost o 900% w porównaniu z sytuacją zastaną w TimeCamp.

TIP: Algorytm Twittera premiuje konta o wysokim poziomie interakcji z użytkownikiem. Jeżeli chcesz, aby Twoja marka była rozpoznawalna na tym kanale, rozważ częstsze i szybsze odpowiadanie na komentarze odbiorców.

Wcześniej dużą część zadań wykonywaliśmy manualnie i dopiero po użyciu Brand24 widać jak bardzo żmudne i czasochłonne to było w porównaniu z działaniem wyspecjalizowanego algorytmu

Marta Piotrowiak

Head of Marketing @ TimeCamp

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

Analiza konkurencji i rynku 

Analiza konkurencji jest ważnym elementem każdego biznesu. Pozwala poznać mocne i słabe strony konkurenta, które mogą być kluczowe do wzmocnienia Twojej pozycji na rynku. 

Wykorzystywana tutaj jest też inna opcja, którą oferuje narzędzie, czyli monitorowanie i analiza rynku przy zastosowaniu słów kluczowych, które są powiązane z obszarem działalności TimeCamp. “Kolejnym  zadaniem, które realizujemy z pomocą Brand24 jest monitorowanie działań naszej konkurencji. Dzięki temu mamy pewność, że zawsze wiemy co w trawie (i w branży) piszczy” - mówi Maksymilian.

Jako narzędzie do monitorowania czasu przy komputerze, monitorują słowa kluczowe, takie jak:

  • timecamp
  • time tracking
  • time management

i inne oscylujące wokół produktywności przy komputerze zagadnienia. 

Jeśli chcesz dotrzymać kroku swoim branżowym konkurentom, monitorować ich działania i nie przegapić niczego w otoczeniu konkurencyjnym to narzędzie do social listeniungu, takie jak Brand24 nie tylko ułatwi przeszukiwanie internetu ale również przyspieszy te działania. 

3. Ulubione funkcje Brand24 w TimeCamp

Na pytanie o ulubioną funkcję narzędzia Brand24, która cieszyła się w TimeCamp największą popularnością padła szybka odpowiedź: filtry.

Analiza konkurencji i rynku 

“Najbardziej pomaga nam sortowanie znalezionych wyników ze względu na ilość odsłon i influence score. Pozwala to od razu przefiltrować te treści, które mogą nam pomóc od tych, które choćby były bardzo ciekawe, na nic nam się nie przydadzą. Lubimy też wskaźnik sentymentu, który pozwala nam porównać jak mówi się o nas w porównaniu z konkurencją”. 

TIP: Influencer Score da Ci wgląd w to, które źródło lub autor ma największy wpływ na media społecznościowe lub sieć - im wyższa liczba, tym bardziej popularne jest dane źródło! Algorytm opiera się na liczbie obserwujących w mediach społecznościowych, a dla strony internetowej - jest to liczba odwiedzin.

4. Podsumowanie

Brand24 automatycznie wyszukuje wzmianki o marce w internecie i mediach społecznościowych, ułatwiając monitoring i analizę rynku. Dzięki AI użytkownicy zyskują czas, który mogą przeznaczyć na budowanie relacji z odbiorcami i rozwój społeczności.

W TimeCamp zaoszczędzony czas wykorzystują na stały kontakt z użytkownikami, co przekłada się na większy ruch na stronie. Jak podkreśla Maksymilian Kujawa, wcześniej czasochłonne wyszukiwanie wzmianek, np. na Twitterze, teraz odbywa się automatycznie dzięki Brand24.

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo
Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Frame 75
Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist