CASE STUDY
CASE STUDY
Liczba użytkowników konta:
1
Częstotliwość logowania:
Kilka razy w tygodniu
Liczba zwrotów kluczowych:
1
Plan abonamentowy:
Team
Raporty email:
Tak
Aplikacja mobilna:
Nie
Dla Jacka największą korzyścią, jaką daje mu Brand24, jest budowanie wiarygodności. W 7.edycji biegu wysłał raport z Brand24 do 136 potencjalnych partnerów, w edycji letniej - 96, a w ubiegłym roku do 111.
“W rozmowach z partnerami powołuję się na znane zewnętrzne źródło (Brand24), które gwarantuje rzetelne informacje na temat naszej działalności” mówi i dodaje, że akcja, która jest tak rozpoznawalna i całkowicie bezpłatna może na pierwszy rzut oka budzić wątpliwości podczas pierwszych rozmów o współpracy. Statystyki wyciągane z naszego narzędzia są więc dla niego krokiem milowym w rozmowach o dofinansowaniu działań organizacji.
Przykładem może tu być wyżej wspomniany konkurs, w którym brała udział Ultrakrew. “Dane z Brand24 były dodatkowym uwiarygodnieniem naszej działalności. Mimo że InterRisk TU S.A., nasz partner w konkursie, wiedział, czym się zajmujemy, to aby przygotować rzetelną informację do konkursu, musieliśmy zapewnić wiarygodne dane na temat skali naszych działań. Polubienia pod postami na Facebooku tutaj nie wystarczą, ale podsumowania z Brand24 już tak” - mówi Prezes Stowarzyszenia.
Dla Jacka kilka informacji, które udostępnia mu Brand24 jest szczególnie istotnych.
Tą główną, ważną przy rozmowach z partnerami, jest zakładka Analiza, która pozwala mu porównywać dane z kolejnych edycji biegu i mierzyć wzrost rozpoznawalności stowarzyszenia. Wzrost zasięgu w mediach społecznościowych, czy treści tworzonych przez użytkowników (UGC) jest świetną informacją, pokazującą, jak Ultrakrew z każdą edycją rośnie na znaczeniu.
Jacek w swojej pracy wykorzystuje nasze narzędzie w różnych obszarach. Oprócz budowania wiarygodności wśród potencjalnych Darczyńców, monitoruje też Organizację i co się o niej mówi w sieci.
Jacek ma bardzo analityczne podejście do informacji zbieranych przez Brand24 - jeżeli gdzieś pojawia się wzmianka o Ultrakrwi, stara się zawsze dotrzeć do jej źródła. Jest to o tyle ważne, że chce na swoich profilach promować akcje tworzone na hasło “Ultrakrew”, które często są tworzone niezależnie od niego przez ludzi, którzy tak jak on - chcą nieść pomoc. “To jest klasyczna cecha ludzi, którym zależy na pomaganiu innym - nie zależy im na rozgłosie. Ale my chcemy o tym mówić, pomagać im i inspirować innych do pomagania. Dlatego tak ważne jest dla mnie monitorowanie wzmianek w Brand24 - mogę podziękować tym osobom za wsparcie i pokazać, jak doceniamy ich zaangażowanie” - dodaje.
“Podczas 4. edycji biegu rozmawiałem z Centrum Krwiodawstwa w Krakowie. Poinformowali mnie o tym, że w województwie jest organizowanych wiele zbiórek na rzecz naszej działalności, o których nie miałem pojęcia. Dopiero po kilku dniach, gdy zajrzałem do raportu Brand24, zobaczyłem, że Ochotniczy Hufiec Pracy w Nowym Sączu organizuje akcje na rzecz naszego wydarzenia".
Stały kontakt z osobami zaangażowanymi w promocję działalności stowarzyszeń to ważny element budowania pozytywnego sentymentu wśród odbiorców akcji charytatywnych. Brand24 umożliwia bycie cały czas na bieżąco i reagowanie na każdą wzmiankę.
W kontekście rozmów z ponencjalnymi Darczyńcami,i bardzo ważny jest dla Jacka generowany zasięg w Internecie i ekwiwalent reklamowy (AVE), który pokazuje, jaką wartość może potencjalnie budować wsparcie akcji społecznej Ultrakrew. W tegorocznej edycji zimowej i letniej ten ekwiwalent wynosił prawie milion złotych, co jest jednym z ważnych czynników pokazujących zaangażowanie użytkowników w Internecie.
Dodatkową wartością jest wiarygodność, jaką Ultrakrew buduje, przedstawiając raporty z zaufanego i rzetelnego źródła. Pozwala im to przekazać rzeczywiste dane i pokazać skalę rozwoju stowarzyszenia na przestrzeni ostatnich siedmiu edycji biegu i zachęcić tym samym nowych Darczyńców do zaangażowania w przedsięwzięcie.
Dla Jacka monitorowanie wzmianek jest ważne, ale jeszcze istotniejsze wydaje się analizowanie odbiorców i autorów treści związanych z akcją Ultrakrwi. Dlaczego ktoś wypowiedział się na ten temat? W jakim kontekście? Kim jest taka osoba? Aby móc lepiej odpowiadać na potrzeby odbiorców, trzeba najpierw dobrze ich poznać, np. z pomocą Brand24.
Pandemia pozwoliła Jackowi zrozumieć, jak ważna jest cała akcja w wymiarze społecznym. “Dużo osób pisało do nas z informacją, że nie mogą pojawić się stacjonarnie na wydarzeniu i pytali, czy są jakieś inne formy uczestnictwa w całej akcji” - wspomina Jacek. W odpowiedzi na tę chęć uczestnictwa stowarzyszenie stworzyło aplikację mobilną GoKrew, która łączyła wymiar charytatywny i sportowy Ultrakrwi.
Zbierając i analizując wzmianki związane z Ultrakrwią, Jacek wyciągnął też drugi ważny wniosek - “Poziom wiedzy o krwiodawstwie jest w Polsce dramatyczny. Ludzie chcą się edukować, zadają pytania na forach związanych z tym zagadnieniem, ale jakość dostarczanych odpowiedzi jest na bardzo niskim poziomie” - mówi. W odpowiedzi postanowili zorganizować kampanię informacyjną, podczas której będą wrzucali zasoby wiedzy merytorycznej na blogi i poradniki dla krwiodawców. Chcą tym samym zagwarantować odbiorcom jakościowe treści, które będą zbiorem praktycznych porad o oddawaniu krwi. W tych działaniach Ultrakrew wesprą eksperci z Instytutu Hematologii I Transfuzjologii w Warszawie.
Takie działania są istotne w kontekście rozwoju działalności czy firmy. W marketingu mówimy o wejściu w buty użytkownika, a jak lepiej coś takiego zrobić, niż analizując informacje wyciągane prosto ze źródła, czyli monitorując zachowania Twoich odbiorców np. przy pomocy Brand24.
Monitorując markę, musimy zawsze trzymać rękę na pulsie i zapobiegać kryzysom PR-owym, jeżeli takie się mogą pojawić. Jest to odpowiedzialność, którą marki mają względem siebie i swoich odbiorców.
W przypadku Ultrakrwi, która jest NGO i działa w szczytnym celu trudno wyobrazić sobie sytuację, w której taki kryzys mógłby się pojawić. I faktycznie, takich sytuacji nie było, z jednym wyjątkiem.
“Jakiś czas temu uczestnik akcji napisał, że w ramach biegu oddał krew. Pod komentarzem inna osoba odpowiedziała, że ta osoba ma AIDS. Jest to niemożliwe, ponieważ badania, które każdy z uczestników musi zrobić przed oddaniem krwi, są bardzo rygorystyczne, dlatego wiedzieliśmy, że ten komentarz ma na celu jedynie oczernić dawcę” - opowiada Jacek. Reakcja ze strony Ultrakrwi była bardzo szybka, kazano usunąć komentarz, w innym wypadku sprawa trafi do sądu.
Szybka reakcja miała na celu uchronienie atakowanego dawcy przed nieprzyjemnościami, jednak taki komentarz mógł odcisnąć potencjalnie piętno również na samym Stowarzyszeniu. Na szczęście zostało to szybko wychwycone dzięki Brand24 i zostały podjęte odpowiednie kroki zapobiegawcze.
Szybkie oddzielenie wzmianek z negatynym sentymentem pozwala nam w łatwy sposób zauważyć, z czym mierzą się odbiorcy. Dzięki temu można sprawnie podjąć kroki zapobiegawcze. Z projektu Jacka dowiadujemy się, że problem przysparza czasem tylko aplikacja mobilna.
Brand24 jest narzędziem do monitoringu mediów i, mimo że nie jest temu dedykowane, może służyć jako wsparcie w analizie źródeł ruchu. Zwłaszcza przydatny okazuje się, gdy wzrost jest oparty na ruchu direct.
Jednak dla Jacka, który w swojej pracy nie wykorzystuje innych narzędzi marketingowych, dane dostarczane przez Brand24 są wystarczające. “Wiem, kiedy i gdzie ktoś o nas mówi oraz jaki zasięg ma dany post. Jakiś czas temu napisał o nas motocykl-online.pl, z którym nie podejmowaliśmy współpracy. Okazało się, że to samo wydawnictwo wydaje magazyn Runners World, który opublikował artykuł o Ultrakrwi. O artykule w magazynie oczywiście wiedziałem, ale tej wzmianki bym nie znalazł, gdyby nie Brand24. - mówi Jacek.
O Brand24 Jacek dowiedział się przypadkiem, podczas rozmów z potencjalnym partnerem. “Wspomniałem mu, że mamy 100 tysięcy zasięgu w mediach społecznościowych. Przy kolejnym spotkaniu dowiedziałem się, że mamy go ponad 200 tysięcy i że nasz partner sprawdził to dzięki Brand24. Po powrocie do domu przejrzałem narzędzie i byłem zaskoczony ilością dostarczanych informacji!” - wspomina Jacek.
Od tego czasu regularnie korzysta z naszego narzędzia podczas kolejnych edycji biegu. “Dla mnie Brand24 jest numerem 1, jeżeli chodzi o wsparcie klientów” - mówi.
Poza wspomnianymi korzyściami nasze narzędzie jest przystosowane do potrzeb użytkownika i stale usprawniane. Jacek ocenił (w skali 1-10):
- intuicyjność narzędzia na 10
- ilość i zakres dostarczanej treści na 10
- kategoryzację treści na 10
Jeżeli widzisz wśród zastosowań coś, co może pomóc w rozwoju twojej marki, skontaktuj się z nami - pomożemy Ci wybrać plan dla siebie.
O kliencie
Stowarzyszenie Ultrakrew jest charytatywną organizacją pozarządową, która każdej zimy organizuje akcję “Każdy ma swój krwiobieg”. Jej celem jest pokonanie całego polskiego wybrzeża (550 km) i promowanie honorowego oddawania krwi poprzez jej zbiórkę na hasło ULTRAKREW. W tym roku Stowarzyszenie zorganizowało również wakacyjną, ogólnopolską edycję akcji. Z roku na rok wydarzenie cieszy się coraz większym zainteresowaniem oraz popularnością w sieci.
Swoją aktywność w Internecie członkowie zespołu ograniczają do organicznych działań na Facebooku i innych mediach społecznościowych oraz bezpłatej współpracy z portalami informacyjnymi. Jedną z najbardziej znanych akcji w sieci, która cieszyła się dużym zainteresowaniem jest film promujący ideę Ultrakrwi, stworzony we współpracy z Filmujemy Biznesy. Wideo zajęło II miejsce na V Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych Społecznie.
W kwietniu bieżącego roku Stowarzyszenie Ultrakrew wspólnie z partnerem, firmą InterRisk TU S.A., wygrali w globalnym konkursie Grupy Vienna Insurance Group za najlepsze działania CRS-owe w 2021.
Jacek Bastian, pomysłodawca Ultrakrwi podkreśla, że nie osiągnęliby takiego sukcesu bez zaangażowania całego zespołu i wsparcia partnerów. Brand24 również wspiera Ultrakrew, z Jackiem porozmawialiśmy o tym, w jakich obszarach działań marketingowych nasze narzędzie pomaga mu najbardziej.