2. Sposoby wykorzystania Brand24
Duża część e-sklepów na starcie nie do końca wykorzystuje możliwości jakie oferuje Internet.
Jedną z naszych grup docelowych są e-sklepy, które rozpoczynają sprzedaż online lub robią to od dawna jednak nie wykorzystują w pełni potencjału swojej oferty i możliwości Internetu albo mają kiepski sklep.
Poszukujemy właśnie takich klientów i mimo to, że duża część z nich nie ma odpowiedniego produktu, ceny oraz podejścia do e-biznesu, to jednak z tego grona wyłaniają się prawdziwe perełki - sklepy internetowe, które pod naszą opieką zaczynają osiągać rekordową sprzedaż i zainteresowanie. Ostatecznie właśnie to jest jeden z naszych klientów docelowych.
Kiedy 1,5 roku temu nastawiłem żagiel firmy na stricte rynek e-commerce postawiłem sobie za cel, żeby ograniczyć działania handlowe do minimum, a więc nie zatrudniać handlowców.
Zamarzyłem sobie, że klienci będą sami do nas przychodzić poprzez rekomendację, ofertę w Internecie, z naszych szkoleń i bezpłatnych konsultacji. Konsultacji, których udzielać będą e-commerce managerowie sklepom, którym ewidentnie czegoś brakuje pod względem wyglądu, jakości oraz braku wdrożonych tagów marketingowych.
Zadaliśmy sobie pytanie - jak namierzyć te sklepy? Tutaj do akcji wkroczył Brand24. Jeden projekt skonfigurowaliśmy odpowiednio na słowa kluczowe, którymi były automatycznie wygenerowane stopki sklepów SaaS. Brand24 z łatwością sobie poradził z wychwyceniem tekstów na samym dole sklepów, często mało widocznych.

Jako reseller jednej z platform SaaS byliśmy w stanie szybko zlokalizować sklepy internetowe, które mogły skorzystać z naszej atrakcyjnej oferty zakupu dodatków. A kiedy wiedzieliśmy, że klient korzysta z przestarzałego SaaSa, który ma wiele wad, my mając gotową migrację do lepszego narzędzia, przesyłaliśmy merytoryczny artykuł, który dawał do zrozumienia, że migracja to dobry pomysł i tak zdobywaliśmy klienta.
Drugim projektem, który dał nam najwięcej korzyści było skonfigurowanie projektu na frazy, którymi były subdomeny e-sklepów. Bardzo często platformy SaaS generują automatycznie subdomene i nazwa platformy jest niezmienna.
Te niezmienne nazwy wprowadziliśmy więc do Brand24 i dostaliśmy listę sklepów, które są na początku swojej drogi albo takich, które już prężnie działają, ale nie mają wsparcia.
Funkcja powiadamiania o nowych wzmiankach w tym przypadku również się sprawdziła. Kiedy ktoś zakładał nowy sklep my w kilkanaście godzin o tym wiedzieliśmy i udzielaliśmy bezpłatnych konsultacji online (jak wystartować, jak dobrać grafikę, jakie narzędzia itp.).
Zauważyliśmy pewną zależność, że e-sklepy które w adresie url mają subdomenę platformy SaaS są na takim poziomie, że nikt się nimi nie opiekuje i to jest odpowiedni moment, że wziąć taki sklep „za rączkę”.
Aktualnie Brand24 służy nam do monitoringu internetu w projektach naszych klientów. Czyli można powiedzieć, że standardowe użycie, ale w zależności od kreatywności wykorzystujemy go na różnorakie sposoby.
W jednym z naszych projektów wdrożyliśmy widżet wzmianek. Wcześniej zgrupowaliśmy pasujące wzmianki, w szybki sposób dokonaliśmy zmian w wyglądzie i wdrożyliśmy u klienta na stronie firmowej.
