Jak zostać influencerem w swojej branży? – 4 proste kroki
W jaki sposób zwiększyć swój wpływ, który jednocześnie pozytywnie przełoży się na odbiór Twojej marki i zwiększy jej świadomość wśród otoczenia? Sprawdź 4 sposoby, które mogą w tym pomóc i dowiedz się, jak zostać influencerem w swojej branży!
Niezależnie od tego, czy:
- jesteś właścicielem firmy i chcesz sprzedać swój produkt,
- zależy Ci, aby wypromować markę,
- lub jesteś pasjonatem najbardziej niszowej dziedziny,
z pewnością chcesz liczyć się w środowisku, w którym działasz. Tym bardziej jeśli naprawdę lubisz to, co robisz.
Ten artykuł potraktuj więc jako krótki przewodnik, który zawiera niezbędne wskazówki by zostać liderem w swojej branży.
Oto nasz plan działania:
Influencer – kto to jest?
Potrafi wpływać na decyzje innych, a rekomendacja z jej strony jest często głównym wyznacznikiem działań. Właśnie tak w skrócie można scharakteryzować influencera, inaczej znanego jako lidera opinii.
Influencer jest więc osobą, która skupia w swoim obrębie lojalne grono odbiorców i buduje z nimi trwałe relacje. Influencer jest uznawany za eksperta w swojej branży, który dzieli się swoimi wartościami i wiedzą, co skutkuje zaufaniem ze strony otoczenia.
Szczególnie w biznesie to pojęcie jest bardzo dobrze znane z dwóch powodów.
Z biegiem rozpowszechnienia się roli influencera powstała odrębna dziedzina znana jako influencer marketing, która – najogólniej mówiąc – dotyczy współprac pomiędzy firmą a wpływowymi osobami, które promują jej produkty lub usługę. Ale nie o tym teraz. To temat na zupełnie odrębny artykuł.
Czytaj więcej: Zastanawiasz się jak przeprowadzić kampanię z influencerem? W artykule Influencer marketing – skuteczna kampania w 7 krokach znajdziesz odpowiedź na najważniejsze pytania.
Drugi powód dotyczy budowania marki osobistej w branży, co bezpośrednio przekłada się na większą świadomość na temat marki.
Zastanawiasz się…
Jak zostać influencerem?
Poznaj listę najważniejszych działań, dzięki którym zdobędziesz zaufanie i autorytet w środowisku, a przy tym zyskasz na rozpoznawalności.
Daj się znaleźć
Aby zostać influencerem trzeba być aktywnym online. Influencer musi być zauważony, a Internet znacznie to ułatwia.
Bierz udział w istotnych konwersacjach na różnych platformach, zamieszczaj swoje wpisy i odpowiadaj innym.
Twitter, LinkedIn to jedne z platform społecznościowych, gdzie każdego dnia powinieneś być obecny, a do tego dochodzi szereg innych miejsc w Internecie, gdzie akurat z uwagi na profil Twojej działalności po prostu musisz być.
Zadbaj o to, aby łatwo można było Cię znaleźć.
PRO TIP: Zamieść przyciski z odnośnikami do profili w social media na swojej stronie i blogu, i poszczególnych profilach.
To zapewni Twoim odbiorcom łatwość w nawiązywaniu kontaktu z Tobą w wybranym przez nich medium.
Najpopularniejsze hashtagi
Obecność w sieci to jedno. Kluczową rolę odgrywa też dotarcie do nowych odbiorców i zwiększanie ich grona. Publikując treści w popularnych kanałach, dobrym rozwiązaniem jest dodawanie popularnych hashtagów do wpisów.
Dlaczego warto? Stosowanie popularnych hashtagów pozwala zwiększyć zasięg wpisu. Oznacza to, że może on trafić do większej liczby osób, które z posta dowiedzą się więcej na Twój temat lub Twoich produktów/usług.
Za pomocą Brand24 możesz sprawdzić, które hashtagi są najczęściej stosowane przez internautów w konkretnej dziedzinie. System wygeneruje dla Ciebie listę 100 najpopularniejszych hashtagów wraz z liczbą wpisów, w których występują:
Jeśli jeszcze nie posiadasz swojego konta w Brand24 możesz przetestować narzędzie przez 14 dni za darmo – ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE
Obserwuj nowinki branżowe
Jeżeli chcesz być postrzegany jako influencer w swojej branży, musisz pokazać, że wiesz co w trawie piszczy i jesteś na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami, nowościami i wszelkiego rodzaju informacjami związanymi z obszarem Twojej działalności. Wszystko po to, aby być dobrym źródłem informacji dla swoich obserwatorów. Dlatego czytaj, czytaj i jeszcze więcej czytaj.
Skąd czerpać informacje, skoro codziennie zalewa nas olbrzymia fala newsów? Na szczęście istnieje możliwość monitorowania konkretnych tematów. Narzędziami, wartymi uwagi, do wyłapywania wątków są:
- Google Alerts – prosty w obsłudze, w którym wystarczy ustawić odpowiednie powiadomienie na wybrane hasło. Wyniki z monitoringu otrzymasz na maila.
- Brand24 – gromadzi wszystkie publiczne wzmianki z internetu i social media na konkretny temat. Dzięki temu nie musisz przeglądać kilku stron jednocześnie by odnaleźć kluczowe informacje, a wyniki są dostępne z jednego miejsca w panelu.
- BuzzSumo – wskazuje treści, które cieszą się największym powodzeniem w mediach społecznościowych.
Monitoring trendów z Brand24
Zobacz fragment strumienia dyskusji, jaki wygenerował projekt w Brand24, który pomaga mi być na bieżąco z informacjami związanymi z content marketingiem. Mnóstwo artykułów, newsów i informacji o konferencjach – wszystko dostępne w jednym miejscu.
Aby odnajdywać wątki na konkretny temat wystarczy założyć projekt na dowolną frazę, np. content marketing. Brand24 zbierze z internetu artykuły, wpisy, komentarze internautów na wskazany wcześniej temat.
Wypróbuj konto testowe w Brand24 i odnajduj wątki na interesujące Cię tematy – TESTUJ ZA DARMO
Pomimo tego, że nasze narzędzie najczęściej kojarzone jest z ofertą do monitorowania wzmianek o markach, można dzięki niemu wyszukiwać różne tematy dyskusji, czasem nawet całkiem nieoczywiste. Udowodniliśmy to we wpisie o smogu oraz o kacu.
Otwórz się na współpracę
Wiele blogów chętnie przyjmie merytoryczne i z dbałością przygotowane wpisy gościnne. Jeżeli masz zatem taką możliwość umieścić swój artykuł ekspercki na blogu wpływowej i związanej z Twoim biznesem.
Dzięki temu masz szansę powiększyć swój zasięg, ponieważ zyskasz dostęp do nowych odbiorców. Dodatkowo, takie działanie wzmocni Twój autorytet. Zamieszczając wpisy w różnych publicznych miejscach występujesz w roli eksperta w danej dziedzinie, a odbiorcy mogą się przekonać, jak duże jest Twoje doświadczenie.
Nadrzędnym celem wpisów gościnnych powinien być dobrze zrobiony research i stworzenie angażującej treści. Świetny tekst wzmocni wizerunek Twojej marki i sprawi, że internauci będą chętnie zdobywać informacje od Ciebie. Nie rób wpisów gościnnych jedynie ze względu na SEO.
Bądź aktywnym uczestnikiem na eventach
Nie myślę tutaj o biernym udziale, chociaż on też może pomóc w budowaniu sieci relacji. Warto jednak pójść krok dalej. Wystąpienie w roli prelegenta to świetna okazja do spotkania z Twoimi klientami, zaprezentowania się w roli eksperta, wzmocnienia zaufania a nawet zdobycie autorytetu.
Bezpośrednia obecność, świetne wystąpienie i osobiste spotkania mogą sprawić, że nowe osoby nie tylko Cię polubią, ale przede wszystkim odkryją Twoją markę, zaczną Cię obserwować lub staną się nawet Twoimi klientami.
Z drugiej strony musisz pamiętać, że konferencje często są nagrywane. To jeszcze bardziej może zwiększyć zasięg takiego wystąpienia.
Jak mierzyć zasięgi influencera?
Skoro już wiemy, jak zostać influencerem w swojej branży drugim krokiem jest sprawdzenie, na jaką skalę rozpowszechniają się informacje na Twój temat, kto i gdzie publikuje dalej Twoje treści lub ilu użytkowników miało styczność z treściami na Twój temat.
Wszystkie z tych wskaźników świadczą o zasięgu influencera, a im wyższe wartości osiągają, tym większa jest jego popularność.
Aby móc ocenić zasięg influencera pomocne będą odpowiednie narzędzia, które w jednym miejscu będą gromadzić wszystkie publiczne wzmianki z internetu i na podstawie tych wyników przeprowadzą ich automatyczną analizę. Jednym z najpopularniejszych jest Brand24.
Chcąc mierzyć swoje zasięgi jako influencera wystarczy założyć projekt na konkretną frazę, pod którą będą zbierane publiczne wzmianki z internetu.
Za pomocą wykresu narzędzie prezentuje natężenie dyskusji, a dzięki wskaźnikom analitycznym wskazuje ogólną liczbę wyników (1) oraz zasięg w social media (2) – szacowaną liczbę internautów, którzy mieli styczność z wypowiedziami na temat monitorującego zwrotu.
W ocenie zasięgu influencera pomocnymi wskaźnikami będą także dane związane z:
- interakcjami w social media (3),
- udostępnieniami w social media (4),
- polubieniami w social media (5).
Jeśli jeszcze nie posiadasz swojego konta, możesz wypróbować Brand24 za darmo przez 14 dni – ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE
Podsumowanie
Powyższe wskazówki odnoszą się tak naprawdę do jednego:
Tym, co wyróżnia influencerów jest dzielenie się wiedzą.
Twoje doświadczenie jest bardzo wartościowe dla osób, które Cię obserwują. Dlatego dziel się nią bardziej, częściej, lepiej. Pomoże Ci w tym obecność w social media, tworzenie webinarów, treści wideo, jak i działalność offline – chociażby udział we wspomnianych konferencjach.
Tak naprawdę sposobów na dzielenie się swoją wiedzą jest mnóstwo. Bez względu na który z nich się zdecydujesz warto mieć na uwadze, że im częściej będziesz wchodzić w interakcje z otoczeniem tym lepiej.