Generator hashtagów: 10 narzędzi do analizy i wyszukiwania hashtagów

Tomasz Ziętek Tomasz Ziętek
Mar 21, 2023 ・ 8 min read

Monitorowanie wydajności hashtagów za pomocą specjalnych narzędzi staje się dziś coraz bardziej popularne – zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę dość słabe możliwości, jakie na tym polu wykazuje analityka Twittera, Instagrama czy Facebooka. Jeśli zajmujesz się marketingiem w social media, zwróc uwagę na narzędzia, które umożliwiają łatwe sprawdzanie hashtagów pod kątem ich skuteczności oraz pełnią funkcję generatorów hashtagów.

Sprawdzanie hashtagów - narzędzia

Analiza hashtagów jest przydatna w kilku przypadkach:

  • Aby zmierzyć zasięg kampanii hashtagowej i związanych z nią wzmianek;
  • Aby zmierzyć zaangażowanie wokół konkretnego hashtagu;
  • Aby zbadać analizę sentymentu wokół hashtagu;
  • Aby śledzić zasięg hashtagu w mediach społecznościowych;
  • Aby zmierzyć wyniki kampanii marketingowej;
  • Aby znaleźć najlepszych influencerów, którzy wspominają o Twoim hashtagu;
  • Aby dowiedzieć się, kto i gdzie udostępnia Twoje treści;
  • Aby zmierzyć wydajność kampanii marketingowej z hashtagami;
  • Aby odkryć popularne hashtagi.

Oto krótki film, który wyjaśnia, jak śledzić swój hashtag:

10 narzędzi do sprawdzania hashtagów, które musisz znać

Na rynku znajdziesz wiele narzędzi, typu generator hashtagów czy do analizy lub wyszukiwania ##. Poniżej opisaliśmy najlepsze z nich:

  1. Brand24
  2. RiteTag
  3. Keyhole
  4. Hashtagify
  5. Twubs
  6. Awario
  7. TrackMyHashtag
  8. TweetDeck
  9. Talkwalker
  10. All Hashtag

Brand24

Brand24 to świetny sposób na monitorowanie hashtagów w czasie rzeczywistym na:

  • Twitterze,
  • Instagramie,
  • Twitch’u,
  • TikTok’u,
  • Telegramie,
  • YouTube.

Co ważniejsze, monitorowanie hashtagów to tylko jedna z funkcji Brand24 – narzędzie pozwala także analizować je i nie tylko.

Zakładka “Analiza” dostarcza mnóstwa danych, które przedstawiają lepszy kontekst wokół Twoich hashtagów.

Najważniejsze wskaźniki, na które warto zwrócić uwagę to:

  • liczba wzmianek,
  • zasięg hashtagu w social mediach,
  • zaangażowanie wywoływane przez dany hashtag,
  • analiza sentymentu wokół hashtagu,
  • inne popularne hashtagi,
  • kontekst dyskusji.
Brand24 jako narzędzie do sprawdzania hashtagów
Zakładka Analiza w Brand24

Brand24 to narzędzie, które monitoruje Twoje hashtagi.

Liczbę wzmianek i ich zasięg przedstawiają dwa wykresy. Wszystkie wzmianki z wybranym hashtagiem są widoczne nie tylko w panelu głównym narzędzia, ale też z poziomu skrzynki mailowej (system alertów i raportów), kanału Slack lub aplikacji mobilnej.

przykładowa wzmianka z hashtagiem znaleziona przez Brand24

Korzystając z Brand24, możesz monitorować zaangażowanie, jakie generują wzmianki z hashtagiem – w tym obserwować liczbę komentarzy, polubień i udostępnień.

To świetny sposób na analizę skuteczności kampanii marketingowych prowadzonych na Twitterze i Instagramie.

Analiza i monitoring hashtagów za pomocą Brand24 zapewnia dostęp do informacji na temat najbardziej aktywnych i wpływych wzmianek. Dzięki temu łatwo zidentyfikujesz osoby, które najczęściej używają Twojego hashtagu. Czy wpływowi użytkownicy social media mówią o Twoim hashtagu lub marce? Czy wpływowa strona internetowa wspominała o Twojej kampanii z hashtagiem?

Aby podzielić się insightami i wynikami analizy, w Brand24 łatwo przygotujesz spersonalizowane raporty PDF . Zawarte w nim dane będą bezcenne dla specjalistów social media w Twoim zespole. W ten sposób udoskonalisz treści w social media i skuteczniej dotrzesz do grupy docelowej.

Brand24 jest narzędziem płatnym. Ceny zaczynają się od 179 zł miesięcznie, ale możesz skorzystać z darmowego, 14-dniowego okresu próbnego.

Wypróbuj Brand24 do analizy hashtagów.
Testuj przez 14 dni za darmo!

RiteTag

Kolejne niesamowite narzędzie do analizy hashtagów to RiteTag, który jest częścią RiteKit. Dzięki niemu łatwo sprawdzisz, jakie są aktualnie popularne hashtagi na Twitterze i Instagramie.

RiteTag

RiteTag dostarcza mnóstwa danych. Znajdziesz tu m.in. szacowane statystyki godzinowe (Estimated Hourly Statistics), przeciętny czas dzienny (Daily Averages), najpopularniejsze konta używające danego hashtagu i wiele więcej. Narzędzie to też swego rodzaju generator hashtagów, ponieważ sugeruje, z jakich tagów warto skorzystać, aby zwiększyć swoją ekspozycję w internecie. Oprócz tego RiteTag podpowiada, które hashtagi są nadal popularne w miarę upływu czasu, a które przestały być trendujące. Jest to naprawdę szczegółowy tracker hashtagów.

RiteTag

Narzędzie posiada również rozszerzenie do przeglądarki, które wskazuje, czy hashtagi, których chcesz użyć, są popularne oraz jaki mają potencjał – wysoki, umiarkowany lub niski.

Darmowa wersja RiteTag ma ograniczony zakres opcji. Roczna subskrypcja kosztuje 49 dolarów.

Keyhole

Keyhole to narzędzie do analizy social media, które ułatwia monitorowanie wydajności i analizę hashtagów na Twitterze i Instagramie. Narzędzie dostarcza wielu danych, w tym informacje na temat zasięgu, liczby postów, użytkowników, czy wyświetleń.

Keyhole

Dodatkowo Keyhole zapewnia szczegółową analitykę oraz posiada opcję optymalizacji, która analizuje wydajność hashtagów na danym koncie. To dobry sposób na sprawdzenie, czy dany hashtag wzbudza zaangażowanie użytkowników. Co więcej, narzędzie dostarcza także sugestie na temat doskonalenia strategii social media – podpowiada, jak poprawić strategię postów, zoptymalizować ich długość i harmonogram publikacji.

Przy pomocy Keyhole sprawdzisz też najpopularniejsze hashtagi i dowiesz się, które hashtagi aktualnie cieszą się dużym wzięciem. Dzięki temu poprawisz zaangażowanie we własnych treściach.

To narzędzie prezentuje wyniki w postaci chmury tagów. To czytelny sposób, aby poznać kontekst, w jakim pojawiają się Twoje hashtagi.

Keyhole posiada darmowy okres testowy, natomiast cena płatnych, rozszerzonych wersji zaczynaj się od 132 dolarów.

Hashtagify

Podobnie jak RiteTag, Hashtagify pozwala odkryć najbardziej popularne hashtagi i inne, odpowiednie hashtagi. Nie ma wielu darmowych narzędzi do monitorowania hashtagów, ale Hashtagify jest z pewnością jednym z nich.

Hashtagify, podobnie jak RiteTag, pozwala odkryć najbardziej popularne hashtagi oraz inne powiązane tematycznie tagi. Nie ma wielu darmowych narzędzi do monitorowania hashtagów, ale Hashtagify jest z pewnością jednym z nich.

Hashtagify

W trybie podstawowym Hashtagify prezentuje powiązane hashtagi w formie bańki. Po najechaniu na konkretny tag, narzędzie wyświetla dane o popularności i korelacji z głównym hashtagiem. Hashtagify udostępnia również tryb zaawansowany, który umożliwia głębszą analizę oraz tryb tabeli pokazujący popularność, tygodniowe trendy lub korelację.

Wszystkie z wymienionych powyżej funkcji dostępne są za darmo. Istnieje też płatna wersja Hashtagify, która zapewnia jeszcze więcej możliwości. Ceny zaczynają się od 9.99 dolarów.

Twubs

To narzędzie jest szczególnie przydatne w przypadku czatów na Twitterze. Twubs nie tlyko umożliwia sprawdzanie hashtagów, ale też umożliwia dołączanie do czatów na Twitterze.

Twubs

Narzędzie posiada katalogi, które pozwalają agregować hashtagi istotne dla danego tematu. Mogą to być tagi związane z biznesem, konferencjami, eventami i tak dalej. Możesz również zarejestrować dany hashtag i stworzyć z nim landing page, który będzie wyświetlał rozmowy z czatu na Twitterze o tej tematyce.

Co najważniejsze – narzędzie jest całkowicie darmowe!

Awario

Kolejne narzędzie do analizy hashtagów znajdziesz w Awario, który służy do monitoringu mediów internetowych, tak samo jak Brand24. Podobnie jak inne narzędzia, Awario posiada wiele funkcji, które analizują szum wokół konkretnego tematu, w tym hashtagów.

Awario

Rozbudowana analityka narzędzia w połączeniu z monitoringiem hashtagów ułatwia:

  • Znalezienie odpowiedniego hashtagu na podstawie popularności i zaangażowania w mediach społecznościowych;
  • Monitorowanie hashtagów na Twitterze, YouTube, Reddicie, Instagramie i Facebooku w czasie rzeczywistym;
  • Analizę hashtagów i odpowiednich metryk niezbędnych do oceny kampanii marketingowej;
  • Zarządzanie wydarzeniami i zaangażowaniem w social media dzięki monitoringowi wzmianek z hashtagiem w czasie rzeczywistym;
  • Analizę sentymentu wokół hashtagu, kampanii marketingowej, marki;
  • Raportowanie zebranych danych;
  • Wyszukiwanie influencerów wartych współpracy.

Oprócz danych hashtagowych i analiz, Awario wyszukuje profile w mediach społecznościowych, które używają Twoich hashtagów, co jest bardzo pomocne w znalezieniu influencerów czy ambasadorów marki.

TrackMyHashtag

Kolejne świetne narzędzie, którego można użyć do sprawdzania hashtagów, tym razem tylko na Twitterze. TrackMyHashtag monitoruje i analizuje dowolne profile, hashtagi lub słowa kluczowe – ale tylko na Twitterze.

TrackMyHashtag

Co ciekawe, twórcy narzędzia twierdzą, że TrackMyHashtag zbiera dane zarówno w czasie rzeczywistym, jak i historyczne. Mówi się, że TrackMyHashtag oferuje dane historyczne począwszy od 2006 roku. Rzadko zdarza się, aby narzędzia do analizy hashtagów śledziły dane historyczne i to w tak dalekim horyzoncie czasowym. Robi wrażenie!

Jeśli zaś chodzi o analitykę, narzędzie analizuje kampanie hashtagowe na różnych poziomach:

  • zaangażowania,
  • zasięgów w social mediach,
  • schematów tweetowania (dziennych i tygodniowych),
  • języka,
  • lokalizacji,
  • liczby like’ów i retweetów,
  • topowych URL’i,
  • najwyżej notowanych grafik i filmów,
  • najwyżej notowanych hashtagów powiązanych.

Co więcej, TrackMyHashtag ułatwia znalezienie najlepszych influencerów na podstawie zaangażowania, zasięgu i liczby obserwujących.

TweetDeck

Innym narzędziem, o którym warto wspomnieć, jest TweetDeck. To nie tylko tracker do monitorowania trendów hashtagów, ale także wszechstronne narzędzie Twittera. Co ważne, jest całkowicie bezpłatne i działa w czasie rzeczywistym.

TweetDeck

TweetDeck to po prostu ogromny pulpit, który prezentuje dane w konfiguralnych kolumnach. Dzięki temu zarządzanie hashtagami jest bardziej efektywne. Grupowanie informacji możesz ustawić według własnych preferencji, wyświetlając np. oś czasu, wzmianki, wiadomości bezpośrednie, popularne trendy, topowe hashtagi lub wszystkie tweety wysłane przez lub do jednego użytkownika.

Mówiąc o hashtagach, możesz monitorować nawet kilka z nich. Co prawda narzędzie posiada niewielkie możliwości analityczne, ale oferuje skuteczne rozwiązanie do sprawdzania tagów w czasie rzeczywistym.

Talkwalker

Innym popularnym narzędziem jest Talkwalker.

Jest to narzędzie do monitoringu social media, które oferuje również analizę hashtagów w ponad 10 sieciach społecznościowych i 150 mln stron internetowych, blogów i forów.

Jeśli chodzi o anlitykę hashtagów, Talkwalker dostarcza danych na temat ilości wzmianek, zaangażowania, zasięgui innych metryk.

Talkwalker

Talkwalker umożliwia również analizę konkurencji. Narzędzie może rozpoznać główne tematy i nowe hashtagi używane przez konkurencję.

Ponadto, narzędzie identyfikuje najlepsze profile, które używają monitorowanych hashtagów, co z kolei sprzyja działaniom z zakresu influencer marketingu i dotarcia do wpływowych osób, którzy mogą stać się ambasadorami marki. Kolejną ciekawą funkcją jest porównanie najlepszych postów, które otrzymują najwyższe zaangażowanie. Dzięki temu sprawdzisz, jakie treści faktycznie rezonują z publicznością Twojej konkurencji.

All Hashtag

All Hashtag to nie tylko wyszukiwarka, ale też generator hashtagów, a przy tym jedno z najlepszych darmowych narzędzi do sprawdzania hashtagów.

All Hashtag

Narzędzie składa się z kilku elementów:

  • kreatora (Creator),
  • generatora (Generator),
  • analityki (Analytics),
  • wykresów (Charts).

Najciekawsze rzeczy kryją się w zakładce z analityką. Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać swój hashtag, nacisnąć jeden przycisk i gotowe!

Pierwszy wykres przedstawia popularność Twojego hashtagu w danej kategorii na podstawie realnego użycia tagu w internecie. Następny wykres pokazuje z kolei popularność Twojego hashtagu w porównaniu z najpopularniejszymi hashtagami.

Poza tym All Hashtag to typowy generator hashtagów, dzięki któremu stworzysz własne tagi. To nieoceniona pomoc w trakcie planowania i prowadzenia kampanii marketingowych.

Podsumowanie

Dzięki narzędziom przedstawionym w tym artykule możesz monitorować, analizować i tworzyć hashtagi, które mają znaczenie dla Twojej firmy.

Niektóre z nich są darmowe, niektóre zaś płatne. Oczywiście płatne narzędzia mają bardziej zaawansowane funkcje, które pozwolą Ci przeprowadzić dogłębną analizę, pomogą odkryć popularne lub dopiero zyskujące popularność hashtagi.

Optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu powinno zakładać przetestowanie narzędzia zanim zdecydujesz się na skorzystanie z płatnej subskrypcji.

Jeśli chcesz skutecznie monitorować wyniki napędzane hashtagami, możesz wypróbować Brand24 – zupełnie za darmo!