CASE STUDY

Jak wzmocnić markę osobistą: odkrywanie ukrytych wzmianek poprzez monitorowanie mediów

Waleria Pągowska
August 23, 2023
10 min read

Podsumowanie

Chilli Fruit, agencja internetowa skupiająca się na budowaniu linków i PR w Internecie, wykorzystuje Brand24 do monitorowania wzmianek, ulepszania publikacji gościnnych i pozyskiwania linków zwrotnych. Agencja współpracuje z ekspertami przy tworzeniu wysokiej jakości linków i oferuje usługi takie jak optymalizacja artykułów i kampanie HARO.

Jan Suski, specjalista ds. treści i zasięgu, wyjaśnia, że ​​Chilli Fruit wykorzystuje Brand24 do śledzenia wzmianek związanych z nazwiskami i firmami klientów. Ma to kluczowe znaczenie dla oceny efektywności działań, zwłaszcza gdy notowania pojawiają się na platformach takich jak Forbes czy Yahoo Finance bez powiadamiania autorów. Korzystając z Brand24, Chilli Fruit zyskała aż do 1500 niepowiadomionych wzmianek w publikacjach dla klientów, pomagając w budowaniu marki osobistej.

Dodatkowo wykorzystują Brand24 do zidentyfikowania możliwości budowania linków i wzbogacenia artykułów gościnnych o wizualizacje danych.

1500

niezgłoszonych wzmianek odkrytych dzięki Brand24

10%

zapotrzebowania klienta na linki zwrotne wypełnione dzięki Brand24

>100

projektów założonych na potrzeby artykułów gościnnych

1. O kliencie

We spoke with:

Jan Suski
Content & Outreach Specialist w Chilli Fruit Web Consulting

Chiili Fruit

Chilli Fruit to agencja webowa specjalizująca się w budowaniu linków poprzez długotrwałe relacje z ekspertami z branży internetowej. Dzięki współpracy z webmasterami, redaktorami treści i specjalistami SEO, tworzą jakościowe linki, trudno dostępne przez standardowe metody. Oferta agencji obejmuje także tworzenie i optymalizację artykułów, działania PR online i kampanie wykorzystujące narzędzie HARO. 

Z Janem Suskim, Content & Outreach Specialist w Chilli Fruit Web Consulting porozmawialiśmy o tym, jak Brand24 pomaga w monitorowaniu wzmianek, w których pojawiają się ich klienci, dodawaniu wartości merytorycznych do guest postów oraz pozyskiwaniu backlinków. 

Brand24 był u nas od zawsze. Przyszedłem do firmy pod koniec 2020 roku, ale wiem, że narzędzie było wykorzystywane na długo przed tym.

Jan Suski

Content & Outreach Specialist w Chilli Fruit Web Consulting

2. Problem

Jedną z usług, które firma oferuje swoim klientom jest budowanie autorytetu specjalistów poprzez udostępnianie ich komentarzy na znanej platformie HARO (Hetp a Reporter Out). Strona umożliwia dziennikarzom kontaktowanie się z ekspertami w kwestiach związanych z ich reportażem. 

Później cytaty mogą pojawiać się na takich renomowanych platformach, jak Forbes lub Yahoo Finance. Niestety reporterzy często nie powiadamiają autorów o tym, że ich cytaty zostały wykorzystane, dlatego Chilli Fruit musi wykorzystywać zewnętrzne narzędzia, aby móc informować klientów o efektywności swoich działań.

3. Rozwiązanie

Z pomocą przychodzi nasze narzędzie, które monitoruje ponad 25 000 źródeł internetowych i zbiera wszelkie wzmianki, w których pojawia się badane słowo kluczowe. Chilli Fruit zakłada dwa rodzaje projektów - monitorujące imię i nazwisko klienta oraz takie, które sprawdzają, gdzie w sieci została wymieniona nazwa jego firmy. 

Żródło: Zakładka Podsumowanie w Brand24

“Czasem wykorzystany cytat zostaje podpisany imieniem i nazwiskiem autora, ale zdarzają się sytuacje, w których wymieniona jest tylko firma. My musimy wiedzieć o wszystkich wzmiankach, dlatego do tematu podchodzimy kompleksowo” tłumaczy Jan.

Aktualnie Chilli Fruit wykorzystuje całą pulę dostępnych w planie projektów - monitorują dwadzieścia nazwisk i firm klientów.

Lubię Brand24 za przejrzysty interfejs i za wiarygodność danych. Widzę, z jaką precyzją wzmianki są wyłapywane i dostarczane do narzędzia, przez co mam je wszystkie zebrane wygodnie w jednym miejscu.

Jan Suski

Content & Outreach Specialist w Chilli Fruit Web Consulting

4. Wyniki

HARO jest platformą, która zrzesza specjalistów z całego świata. Każdy walczy tam o uwagę reporterów i o swoje pięć minut, konkurencja jest ogromna. Dzięki wsparciu Chilli Fruit, klienci nie muszą samodzielnie starać się o uwagę autorów publikowanych artykułów, a pozyskane wzmianki w renomowanych pismach mogą udostępniać na swoich profilach społecznościowych i nie tylko, budując tym samym swoją markę osobistą.

Cytaty klientów Jana i jego zespołu zostają wyróżnione w artykułach kilka razy w miesiącu. Dzięki wykorzystaniu monitoringu mediów oferowanym przez Brand24 udało im się dla kilkunastu klientó wychwycić nawet 1500 wzmianek w publikacjach. Chodzi tutaj o cytaty, o których wykorzystaniu nie zostali poinformowani przez reporterów.

WSKAZÓWKA:
Brand24 pomaga w działaniach personal-brandingowych. Jeżeli jesteś osobą publiczną, influencerem lub po prostu chcesz budować swój autorytet w sieci - załóż projekt na swoje imię, nazwisko czy pseudonim artystyczny. W ten sposób będziesz mieć kontrolę nad tym gdzie w sieci i w jakim kontekście pojawiają się wzmianki na Twój temat.

Inne sposoby wykorzystania Brand24

Działania link-buildingowe

Chilli Fruit pozyskuje jakościowe linki dzięki wieloletnim relacjom z webmasterami, specjalistami od SEO i nie tylko. Te współprace to efekt długotrwałych starań, który wymaga pewnego stażu na rynku. A co było przedtem? Chyba nie zaskoczymy was, kiedy powiemy, że właśnie Brand24.

Kilka lat temu pozyskaliśmy dużego klienta z branży beauty, który w przeciągu trzech kwartałów chciał pozyskać 150-200 linków. Wtedy pomógł nam Brand24.

Jan Suski

Content & Outreach Specialist w Chilli Fruit Web Consulting

Agencja monitorowała wszystkie wzmianki o kliencie, które były udostępniane w sieci. Zespół sprawdzał, gdzie pojawia się potencjał na nawiązanie współpracy i efektywne działania link-buildingowe. Jeżeli zayważyli szansę na pozyskanie linku, odzywali się do autorów wzmianek. Wyłącznie dzięki monitoringowi marki  agencja wypełniła 10% zapotrzebowania klienta na backlinki.

Tworzenie strategii link-buildingowych jest jednym z najpopularniejszych sposobów wykorzystania naszego narzędzia, a przykłady takich działań znajdziecie również w innych naszych case studies:

Jak monitoring mediów przyczynia się do ulepszania produktu i wzrostu sprzedaży

Jak agencja SXO uzyskała +$660k rocznego przychodu przy wsparciu Brand24

900% wzrostu konwersji: Specjaliści z TimeCamp o tym, jak Brand24 pomógł im zwiększyć ilość wejść na stronę

 

Screeny z narzędzia w artykułach gościnnych

Chilli Fruit oferuje usługę tworzenia guest postów dla swoich klientów z obszaru B2B. W swoich artykułach Jan bardzo często wykorzystuje screeny z naszego narzędzia.

Jan zakłada projekty i monitoruje frazy powiązane z tematem artykułu. Dane, które są w nim zbierane dodaje później w formie screenshotów z narzędzia. Najczęściej są to zdjęcia z raportów oraz z zakładek: Analiza, Porównanie i Podsumowanie.

Jan szacuje, że w przeciągu ostatnich dwóch lat na rzecz artykułów gościnnych założył ponad sto projektów w Brand24.

Żrdło: Zakładka Analiza w Brand24

Żrdło: Zakładka Podsumowanie w Brand24

 

Jeżeli temat mojego artykułu jest obszerny i potrzebne są dane do lepszego zobrazowania zagadnienia, pomaga mi Brand24.

Jan Suski

Content & Outreach Specialist w Chilli Fruit Web Consulting

5. Rekomendacje

Czy zastanawiasz się nad wykorzystaniem monitorowania mediów w budowaniu swojej marki osobistej? Oto kilka wskazówek, jak Brand24 może Ci w tym pomóc:

Monitoring słów kluczowych: Utwórz alert dla swojego imienia i nazwiska, aby śledzić, co ludzie mówią o tobie w mediach społecznościowych, recenzjach i artykułach.

Monitorowanie branży: Brand24 może pomóc w identyfikacji nowych okazji, takich jak współprace, wywiady czy publikacje. Załóż projekt na frazę związaną z Twoją branżą i śledź, gdzie i na co jest zapotrzebowanie. Na przykład, jeśli managerem nowo otwartej restauracji, możesz śledzić frazę “fine dining” lub “kulinarna mapa Warszawy”, aby promować swój lokal i pojawiać się na listingach.

Analiza sentymentu: Śledź, czy komentarze i wzmianki na Twój temat są pozytywne, negatywne czy neutralne. To pozwoli ci zrozumieć, jakie jest ogólne wrażenie, jakie tworzysz wśród ludzi.

Żródło: Zakładka Podsumowanie w Brand24

Odnośniki do źródeł wzmianek: Bądź aktywny i angażuj się w rozmowy, odpowiadając na komentarze, pytania i opinie. To pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku jako osoby otwartej i komunikatywnej.

Zakładka Influencerzy: Dzięki Brand24 możesz znaleźć osoby, które często wspominają cię lub dyskutują na temat twojej branży. Nawiąż z nimi relacje, by zyskać większą widoczność.

Żrdło: Zakładka Influencerzy w Brand24

Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist