CASE STUDY
CASE STUDY
Liczba użytkowników konta:
2
Częstotliwość logowania:
Codziennie
Liczba zwrotów kluczowych:
7
Plan abonamentowy:
Indywidualny
Raporty email:
Tak
Aplikacja mobilna:
Nie
Dealavo jest narzędziem do monitoringu i automatyzacji cen, a swoje usługi kieruje do sklepów internetowych oraz producentów.
W przypadku sklepów oferuje porównania cen z konkurencją, monitoruje zmiany zachodzące na rynku – spadki lub wzrosty – oraz śledzi pozycję klienta i jego konkurencyjność. Producentom pomaga śledzić, gdzie w sieci oraz w jakich cenach pojawiają się ich produkty, czy ceny są wyższe lub niższe od sugerowanych oraz, czy są odpowiednie do tych zakładanych przy planowaniu strategii marketingowej. Swoją przewagę konkurencyjną buduje poprzez transparentność oraz dostępność danych.
Dealavo wyróżnia się trafnością danych na poziomie 99%. Proaktywnie wspiera swoich klientów poprzez wysoką jakość obsługi klienta, intuicyjność narzędzia i szeroki zakres oferowanych usług.
Z Aleksandrą Hołownią, Marketing Manager w Dealavo, porozmawialiśmy o wykorzystaniu Brand24 w monitoringu marki, rynku i konkurencji w e-commerce.
Dla Aleksandry najcenniejszą korzyścią, jaką daje jej nasze narzędzie, jest możliwość wyłapywania okazji, które bez monitoringu mediów byłyby łatwe do przepuszczenia.
“Czasami nie zauważylibyśmy potencjału w danym obszarze, gdyby nie Brand24. Tutaj nawet nie chodzi o oszczędność czasu, tylko właśnie o wykrywanie nowych możliwości” - dodaje.
Brand24 jest przydatny, ponieważ pomaga Dealavo w obszarach, którym normalnie nie mogliby poświęcić tyle czasu - monitorowaniu słów kluczowych związanych z analizą cen oraz śledzeniu wszystkich dostępnych wzmianek o marce. Jeżeli w zebranych danych jest potencjał marketingowy, zostaje w odpowiedni sposób zagospodarowany.
Aleksandra z narzędzia korzysta w tzw. “gorących” momentach, np. podczas promocji raportów, w przypadku budowania strategii link buildingowej lub gdy zespół wypuszcza nowy projekt na rynek.
Aleksandra w swojej pracy wykorzystuje głównie podstawowe funkcje narzędzia. Największym wsparciem są dla niej alerty mailowe. “Dzięki alertom wystarczy mi kilka sekund, aby sprawdzić, czy w sieci pojawiły się istotne wzmianki na temat Dealavo. Pozwala mi to szybko reagować za każdym razem, gdy widzę, że pojawiają się wątpliwości co do naszego rozwiązania”.
Drugą cenną funkcją Brand24 jest możliwość filtrowania wzmianek. Aleksandra korzysta z niej, aby zawęzić wyniki do najbardziej istotnych marketingowo. Przykładowo, w jednym z projektów śledzi frazę "dynamic pricing" (która jest jedną z usług oferowanych przez Dealavo). Wiele wzmianek nie pasuje do działalności firmy - często dotyczą modelu dynamicznego ustalania cen przez Ubera, podczas gdy Dealavo skupia się na automatyzacji cen w sklepach internetowych. Stosując filtr zawężający wzmianki do zawierających frazę "e-commerce", Aleksandra może śledzić wzmianki związane z obszarem jej zainteresowań.
Brand24 może się również bezpośrednio przyczynić do wzrostu sprzedaży. “Expandeco kiedyś wspomniało o Dealavo w wywiadzie do dlahandlu.pl. Nasze narzędzie wspomniano, jako dobre rozwiązanie przy ekspansji zagranicznej produktów, dlatego Expandeco poleca je swoim klientom. Postanowiliśmy wykorzystać tę informację” - mówi Aleksandra.
Dzięki wyłapanej wzmiance w Dealavo pojawił się pomysł na poszerzenie oferowanych usług dla obecnych klientów, którzy posiadają oddziały na rynkach zagranicznych. Zespół Customer Success odezwał się do wybranych osób z propozycją wykorzystania narzędzia dla zagranicznych oddziałów. Strategia przyniosła oczekiwany efekt i skutkowało kilkoma udanymi sprzedażami i rozwojem współpracy z zainteresowanymi klientami.
Dealavo udostępnia część swoich danych w postaci raportów publikowanych w sieci. Dzięki Brand24 są w stanie sprawdzić, które tematy są atrakcyjniejsze dla odbiorców i odpowiednio wykorzystać ten potencjał. Przykładem może być coroczny raport tworzony we współpracy z Deloitte, w ramach którego analizowane są ceny produktów w okresie Black Friday.
W 2021 roku Aleksandra zobaczyła, że szum wokół tematu obniżek cen w okresie Black Friday jest duży. Razem z zespołem Dealavo postanowili stworzyć odrębny raport oparty o analizę rynku zabawek i ich cen w sezonie przedświątecznym. Analiza cieszyła się dużą popularnością w sieci. Brand24 pomógł im więc w wyznaczeniu tematów, które interesują odbiorców ich treści i odpowiednio dostosować strategię oraz tematykę przyszłych publikacji.
Informacje o wzmiankach zebranych w okresie publikowania raportu we współpracy z Deloitte.
Dealavo opublikowało również inny raport - o cenach w Europie. Portale z różnych krajów zostały prawdzone i ocenione pod względem dostępności cenowej. “Z pomocą Brand24 analizowaliśmy przyjęcie raportu, oraz to, gdzie i jak się o nim mówi. Do niektórych portali pisaliśmy później z propozycją rozszerzenia współpracy marketingowej. Dzięki monitoringowi mediów mogliśmy szybko podjąć adekwatne kroki.” - mówi Aleksandra.
Dzięki Brand24 Dealavo znalazło również blog o monitoringu cen. Aleksandra odezwała się do redaktorów z propozycją ulepszenia artykułu. Dzięki współpracy mogła szerzej opowiedzieć o samym Dealavo i ofercie firmy. “Teraz wiem, że agencja, która prowadziła bloga poleca nas swoim klientom” - dodaje.
Brand24 to użyteczne narzędzie przy zbieraniu informacji na temat raportów, które publikuje Dealavo. Aleksandra powiedziała nam, że podczas publikacji wysyłają również notkę prasową. Podkreśla, że bez narzędzia trudno byłoby sprawdzić, którzy z przykładowych 500 odbiorców udostępnili informację na swoich portalach. Dzięki Brand24 może to sprawdzić w moment.
Czasami w przypadku ruchu Direct trudno stwierdzić, gdzie leży przyczyna dużej ilości wejść na stronę. W takich sytuacjach Google Analytics okazuje się nieskuteczny, a z pomocą przychodzi nasze narzędzie. “Dwa lata temu pojawiło się bardzo dużo wejść na artykuł o inflacji, który opublikowaliśmy parę dni wcześniej. Z dnia na dzień przybyło nam kilka tysięcy wejść, ale nie wiedzieliśmy, skąd.” - wspomina Aleksandra i dodaje, że Brand24 Brand24 pozwolił jej ustalić źródło ruchu. Okazało się, że Janusz Piechociński odwołał się do niego na swoim Twitterze.
Za każdym razem, gdy dana firma jest wspomniana na blogach, pojawia się potencjał link buildingowy. W takich sytuacjach Aleksandra nawiązuje kontakt z autorami i proponuje rozwinięcie artykułu lub udzielenie oddzielnego wywiadu. “Odezwałam się do omnichannelnews.pl, który wspomniał o naszym narzędziu w swoim artykule. Podjęliśmy dalszą współpracę, a w rezultacie na stronie pojawił się wywiad ze mną z linkiem Dofollow do Dealavo”, mówi Aleksandra.
Dealavo monitoruje swoją konkurencję w celu analizy kontekstu pojawiających się wzmianek. Aleksandra jest świadoma tego, że istnieją obszary rynku, których potencjału mogą w pełni nie wykorzystywać.
“Jeżeli widzimy, że jakieś blogi wspominają naszego konkurenta w konkretnym obszarze, np. podkreślając wartość jaką daje jego ekspansja na zagranicę, to jest dla nas sygnał, że również musimy mocniej o tym komunikować. Działamy międzynarodowo i chcemy być w tym segmencie rozpoznawalni” - mówi Aleksandra.
W Polsce Dealavo działa prężnie od lat, ale na zagranicznych rynkach dopiero zaczynają się aktywnie udzielać. Aleksandra widzi duży potencjał w obserwowaniu obszarów, w których konkurencja na razie przoduje. Dzięki analizie konkurencji może zweryfikować, w jakich wydarzeniach biorą udział inne firmy z branży. “Możemy sprawdzić, czy odbywają się jakieś ważne wydarzenia np. w Niemczech, które mogliśmy przegapić. Jest to u nas niezagospodarowany jeszcze obszar analizy konkurencji, nad którym warto się pochylić” - mówi nasza rozmówczyni.
Jeżeli widzisz wśród zastosowań coś, co może pomóc w rozwoju twojej marki, skontaktuj się z nami - pomożemy Ci wybrać plan dla siebie!
Brand24 wspiera firmy wszechstronnie. Może być wykorzystywany do monitorowania wzmianek o marce, ale też jak w przypadku Dealavo, do:
- zbierania insightów, które wpływają bezpośrednio na produkt i strategię marketingową,
- wyszukiwania danych o działaniach konkurencji w obszarach, w których nasza marka dopiero się rozwija,
- nawiązywania współpracy z innymi firmami i portalami informacyjnymi.
Poza wspomnianymi korzyściami nasze narzędzie jest przystosowane do potrzeb użytkownika i stale usprawniane. Aleksandra oceniła (w skali 1-10):
- intuicyjność narzędzia na 10
- ilość i zakres dostarczanej treści na 10
- kategoryzację treści na 9
Monitoring rynku
Najczęstszym zastosowaniem Brand24 w Dealavo jest monitoring kluczowych fraz, takich jak “analiza cen” i “dynamic pricing” oraz analiza kontekstu ich użycia. ”W dużej mierze pandemia przyspieszyła myślenie o cenach i o e-commerce. Od tego czasu liczba wzmianek o monitoringu cen i Dealavo rośnie” - podkreśla Aleksandra.
Rozwój produktu
“Jeżeli w sieci pojawiają się wzmianki o narzędziach do monitoringu cen, chcemy wiedzieć jak i dlaczego się o tym mówi” - wyjaśnia Aleksandra. Dzięki temu Dealavo wie, czego mogą szukać ich potencjalni klienci.
Dzięki Brand24 Aleksandra znalazła m.in. artykuł o monitoringu cen w kontekście kampanii reklamowych Google Ads. W tekście wymienione zostały wskazówki dotyczące zwiększenia konwersji w kampaniach. Dodatkowo pojawiła się informacja o głównym czynniku zmniejszającym konwersję, czyli wysokiej cenie produktu. Artykuł sprowadzał się do prostej konkluzji: trzeba regularnie monitorować ceny przy tworzeniu reklam przez Google Ads.
“Po przeczytaniu artykułu stwierdziliśmy, że jest to zastosowanie naszego narzędzia, które dotychczas promowaliśmy na małą skalę” - wspomina Aleksandra i dodaje, że wpłynęło to na ich strategię komunikacyjną. Artykuł w sieci wyłapany przez Brand24 pozwolił im zrozumieć, że jest to nisza, która ma duży potencjał sprzedażowy.
Obecnie promują to zastosowanie w przekazach marketingowych. Dodatkowo przeprowadzają testy pod zwiększenie zwrotu wydatków za reklamę z Google Shopping Ads dzięki narzędziu Dealavo. ROAS (ang. Return On Ad Spend, czyli zwrot wydatków na reklamę) w niektórych przypadkach rośnie nawet o 100%. “Brand24 przyczynił się do rozwoju naszego produktu, był przesłanką do tego, aby mocniej skoncentrować nasze działania marketingowe wokół rozwiązań związanych ze zwiększeniem ROAS z reklam produktowych.” - mówi nasza rozmówczyni.