4. Sposoby wykorzystania Brand24
Monitoring rynku
Najczęstszym zastosowaniem Brand24 w Dealavo jest monitoring kluczowych fraz, takich jak “analiza cen” i “dynamic pricing” oraz analiza kontekstu ich użycia. ”W dużej mierze pandemia przyspieszyła myślenie o cenach i o e-commerce. Od tego czasu liczba wzmianek o monitoringu cen i Dealavo rośnie” - podkreśla Aleksandra.
a. Rozwój produktu
“Jeżeli w sieci pojawiają się wzmianki o narzędziach do monitoringu cen, chcemy wiedzieć jak i dlaczego się o tym mówi” - wyjaśnia Aleksandra. Dzięki temu Dealavo wie, czego mogą szukać ich potencjalni klienci.
Dzięki Brand24 Aleksandra znalazła m.in. artykuł o monitoringu cen w kontekście kampanii reklamowych Google Ads. W tekście wymienione zostały wskazówki dotyczące zwiększenia konwersji w kampaniach. Dodatkowo pojawiła się informacja o głównym czynniku zmniejszającym konwersję, czyli wysokiej cenie produktu. Artykuł sprowadzał się do prostej konkluzji: trzeba regularnie monitorować ceny przy tworzeniu reklam przez Google Ads.

“Po przeczytaniu artykułu stwierdziliśmy, że jest to zastosowanie naszego narzędzia, które dotychczas promowaliśmy na małą skalę” - wspomina Aleksandra i dodaje, że wpłynęło to na ich strategię komunikacyjną. Artykuł w sieci wyłapany przez Brand24 pozwolił im zrozumieć, że jest to nisza, która ma duży potencjał sprzedażowy.
Obecnie promują to zastosowanie w przekazach marketingowych. Dodatkowo przeprowadzają testy pod zwiększenie zwrotu wydatków za reklamę z Google Shopping Ads dzięki narzędziu Dealavo. ROAS (ang. Return On Ad Spend, czyli zwrot wydatków na reklamę) w niektórych przypadkach rośnie nawet o 100%. “Brand24 przyczynił się do rozwoju naszego produktu, był przesłanką do tego, aby mocniej skoncentrować nasze działania marketingowe wokół rozwiązań związanych ze zwiększeniem ROAS z reklam produktowych.” - mówi nasza rozmówczyni.
b. Wzrost sprzedaży
Brand24 może się również bezpośrednio przyczynić do wzrostu sprzedaży. “Expandeco kiedyś wspomniało o Dealavo w wywiadzie do dlahandlu.pl. Nasze narzędzie wspomniano, jako dobre rozwiązanie przy ekspansji zagranicznej produktów, dlatego Expandeco poleca je swoim klientom. Postanowiliśmy wykorzystać tę informację” - mówi Aleksandra.
Dzięki wyłapanej wzmiance w Dealavo pojawił się pomysł na poszerzenie oferowanych usług dla obecnych klientów, którzy posiadają oddziały na rynkach zagranicznych. Zespół Customer Success odezwał się do wybranych osób z propozycją wykorzystania narzędzia dla zagranicznych oddziałów. Strategia przyniosła oczekiwany efekt i skutkowało kilkoma udanymi sprzedażami i rozwojem współpracy z zainteresowanymi klientami.
c. Wyłapywanie trendów na rynku
Dealavo udostępnia część swoich danych w postaci raportów publikowanych w sieci. Dzięki Brand24 są w stanie sprawdzić, które tematy są atrakcyjniejsze dla odbiorców i odpowiednio wykorzystać ten potencjał. Przykładem może być coroczny raport tworzony we współpracy z Deloitte, w ramach którego analizowane są ceny produktów w okresie Black Friday.
W 2021 roku Aleksandra zobaczyła, że szum wokół tematu obniżek cen w okresie Black Friday jest duży. Razem z zespołem Dealavo postanowili stworzyć odrębny raport oparty o analizę rynku zabawek i ich cen w sezonie przedświątecznym. Analiza cieszyła się dużą popularnością w sieci. Brand24 pomógł im więc w wyznaczeniu tematów, które interesują odbiorców ich treści i odpowiednio dostosować strategię oraz tematykę przyszłych publikacji.

Informacje o wzmiankach zebranych w okresie publikowania raportu we współpracy z Deloitte.