CASE STUDY

Jak Brand24 usprawnił operacje i zwiększył efektywność agencji dfusion

Waleria Pągowska
April 18, 2023
5 min read

Podsumowanie

dfusion to agencja PR specjalizująca się w obszarze działań digitalowych. Obsługują wielu klientów z branży technologicznej jednocześnie, zapewniając im kompleksową obsługę marketingową. Monitoring internetu wykorzystują przede wszystkim do analizy marek, konkurencji i rynku. Zebrane informacje wykorzystują do tworzenia raportów porównawczych, pozyskiwania niszowych influencerów oraz obserwowania trendów w branży technologicznej. Z Kamilem Gołdy porozmawialiśmy o tym, jak Brand24 usprawnia pracę agencji, oszczędza czas pracowników i pomaga zmierzyć efekty pracy agencji.

Największą przewagą Brand24 jest przejrzystość interfejsu. Spośród konkurencyjnych SaaS-ów wyróżniacie się pod kątem intuicyjności i prostoty obsługi.. Drugą ogromną zaletą jest ciągły rozwój narzędzia - cały czas widzę pojawiające się nowe funkcje i usprawnienia.

Kamil Gołdy

Account Director & Head of Digital w dfusion

1. O kliencie

We spoke with:

Kamil Gołdy
Account Director & Head of Digital w dfusion

dfusion

dfusion to warszawska agencja PR & digital. Misją firmy jest skuteczna komunikacja innowacyjnych marek, produktów i rozwiązań. Zespół doświadczonych konsultantów zapewnia kompleksowe usługi marketingowe przy użyciu narzędzi, takich jak Public Relations, Social Media, Content Marketing, Influencer Marketing i Digital Communication.

Z Kamilem Gołdy, Account Director & Head of Digital w dfusion porozmawialiśmy o tym, dlaczego wykorzystuje właśnie Brand24 oraz jakie zastosowania naszego narzędzia można wykorzystać w PR.

2. Problem

Agencja potrzebowała narzędzia, które dostarczy wysokiej jakości danych w czasie rzeczywistym, stąd decyzja, by wykorzystać Brand24. 

Dla agencji, które na co dzień obsługują duże i złożone projekty możliwość automatyzacji części procesów jest kluczem do sprawnego prowadzenia działań. dfusion zdecydowało się wykorzystać zaawansowane narzędzia do monitoringu, by szybko zbierać i przetwarzać duże zbiory danych dotyczące obsługiwanych marek i  branż.  Dane miały im służyć przede wszystkim do: 

> monitoringu rynku i śledzenia trendów w branżach klientów, 

> pomiaru popularności klientów,

> porównywania wyników konkurencji i wewnętrznych danych z różnych okresów.

W kolejnych etapach dane z monitoringu były wykorzystywane jako insajty do dalszych działań marketingowych i wspierających sprzedaż.

3. Rozwiązanie

Automatyczne zbieranie danych

Aktualnie agencja korzysta z ponad 20 aktywnych projektów w Brand24, monitorując zarówno popularne tematy konsumenckie, jak i niszowe branże czy rozwiązania. Dzięki ogromnej ilości źródeł dostępnych w Brand24, dfusion może skutecznie weryfikować poziom dyskusji online nawet w przypadku bardzo hermetycznych tematów związanych z sieciami, data center czy cloud computing. 

Dodatkową korzyścią jest możliwość automatycznego wyodrębnienia wzmianek dzięki dostępnym w narzędziu filtrom. 

Niektóre z filtrów dostępnych w panelu Brand24

Zebrane i przefiltrowane informacje są później eksportowane w formie raportów excelowych, które zespół opracowuje wedle potrzeb klientów. Automatyczne zestawienia są również dostępne w formie podsumowań mailowych  oraz w formacie customizowanych raportów PDF.

Ustawienia raportów PDF w panelu Brand24

W przypadku największych projektów koncentrujemy uwagę na największych  i najbardziej wpływowych źródłach. Filtr domen pozwala nam skutecznie odsiać te mniej istotne. Innym pomocnym wskaźnikiem jest oczywiście Influencer Score

Kamil Gołdy

Account Director & Head of Digital w dfusion

Śledzenie trendów

W rozmowie z Kamilem dowiedzieliśmy się, że zebrane przez narzędzie dane służą nie tylko do analizy marek klientów oraz najbliższej konkurencji, ale też do obserwowania konkretnych segmentów rynku i trendów. Zebrane w ten sposób insighty trafiają później w formie raportów bezpośrednio do klientów lub są publikowane w cyklicznym newsletterze dfusion insights.

TIP: Bardzo przydatnym wskaźnikiem pomagającym w wyznaczaniu trendów jest chmura kontekstu, która podpowiada, jakie słowa najczęściej pojawiają się w otoczeniu frazy kluczowej. Tym samym chmura podpowiada, jakie inne frazy warto monitorować oraz co mówi się o badanym słowie kluczowym. 

Kontekst dyskusji dostępny w zakładce Analiza

Brand24 to narzędzie, które pokazuje nam w czasie rzeczywistym, czy w obszarze któregoś ze specyficznych projektów z rynku B2B, które monitorujemy, toczy się dyskusja. A jeśli tak, to w jaki sposób oraz czy mówi się o konkretnych rozwiązaniach. Brand24 pomaga nam też sprawnie identyfikować wyspecjalizowanych liderów opinii czy influencerów.

Kamil Gołdy

Account Director & Head of Digital w dfusion

Mierzenie efektywności

dfusion wykorzystuje Brand24 również do pomiaru efektywności i raportowania swoich działań klientom. Zestawienia miesięczne, kwartalne i roczne pozwalają ocenić efekty pracy agencji na poszczególnych projektach.

Przykład danych dostarczonych przez Brand24

Do raportów wykorzystują takie informacje jak liczba wzmianek, zasięg oraz interakcje. W ten sam sposób porównują również swoje działania w stosunku do konkurencyjnych marek. Pomaga im to określić efektywność działań digitalowych. 

Patrzymy na liczbę wzmianek, która pokazuje zainteresowanie i popularność danego tematu. Sprawdzamy też zasięg fraz, dzięki czemu możemy stwierdzić, czy są niszowe, czy weszły do mainstreamu. Zaangażowanie pozwala nam ustalić czy temat rezonuje w mediach społecznościowych.

Kamil Gołdy

Account Director & Head of Digital w dfusion

Pozyskiwanie influencerów

Dziś influencerzy i twórcy internetowi to kluczowy element efektywnych działań komunikacyjnych. Jednak znalezienie liderów opinii reprezentujących specjalistyczne środowiska lub zajmujących się niszowymi tematami jest trudne. Tutaj również z pomocą przychodzi Brand24. Odpowiednio skalibrowana kwerenda pozwala szybko odkrywać jeszcze niezagospodarowane obszary. 

TIP: Informacje o potencjalnych influencerach dla swojej marki możesz znaleźć w kilku miejscach w naszym panelu. Przede wszystkim zajrzyj do zakładki Influencerzy. Jeżeli uznasz te informacje za niewystarczające, przejdź do rankingu publicznych profili w zakładce Analiza. 

Zakładka Influencerzy w panelu Brand24

Proponując współprace influencerskie naszym Klientom zwracamy uwagę przede wszystkim na wiarygodność i dopasowanie twórcy do branży i tematu. Dzięki Brand24 możemy szybko identyfikować liderów opinii w dowolnych, nawet najbardziej niszowych segmentach rynku.

Kamil Gołdy

Account Director & Head of Digital w dfusion

5. Rekomendacje

Jeżeli również obsługujesz wielu klientów w zakresie działań PR i zastanawiasz się, jak Brand24 może pomóc Ci w działaniach, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek.

> Oprócz frazy kluczowej, którą jest monitoring marki, załóż dodatkowe projekty dla konkurencji oraz branży klienta. To pozwoli Ci zyskać dodatkowe insighty, których nie będziesz w stanie wyznaczyć bez holistycznego podejścia. 

> Dla najbardziej angażujących projektów zrób integrację ze Slackiem - pozwoli Ci ona być stale na bieżąco z nowymi wzmiankami bez konieczności stałego wchodzenia w panel narzędzia. 

> Ustaw generowanie automatycznych raportów mailowych dla mniej priorytetowych projektów - Brand24 kondensuje wiedzę zebraną w projekcie w łatwo przyswajalny sposób. 

> Wykorzystuj zakładkę Influencers - pomoże Ci sprawnie zidentyfikować potencjalnych influencerów dla Twojego klienta, niezależnie od tego, czy szukasz osób z dużym zasięgiem, czy coraz bardziej popularnych mikroinfluencerów. 

> Nie bój się zakładać jednego projektu z myślą o kilku klientach z tej samej branży. Jako agencja możesz maksymalizować korzyści z jednego narzędzia przy jednoczesnym minimalizowaniu czasu i pracy.

Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist