HISTORIE KLIENTÓW

Jak Katalog Marzeń zwiększył zasięg social media akcji #chcetoprzezyc o 285%?

Agata Bernatek
27.05.2019
14 min

1. O kliencie

Rozmawiamy z:

Joanna Zubik-Borucka
CEO @ Katalog Marzeń

Katalog Marzeń to sklep internetowy, który oferuje vouchery na realizację konkretnego przeżycia. W ofercie znajduje się blisko 1000 zróżnicowanych atrakcji obejmujących kategorie ekstremalne i relaksacyjne, które są dostępne w kilkudziesięciu lokalizacjach Polski.

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

2. Sposoby wykorzystania Brand24

Budowanie relacji z klientami

Głównym założeniem marki jest chęć bycia blisko swoich klientów oraz budowanie społeczności ludzi aktywnych i pozytywnych. W tym celu firma stosuje metodę opartą na social listeningu, która polega na obserwacji pojawiających się w sieci postów i reagowaniem na nie.

Dzięki informacjom pozyskanym tym sposobem i nawiązywaniu kontaktu z odbiorcami, marka tworzy ofertę dostosowaną do potrzeb klienta i zwiększa grono stałych, lojalnych odbiorców zainteresowanych produktem. Poza tym, wzrasta poziom zaufania marki w oczach konsumentów, którzy widzą, że ich głosy nie są ignorowane, a firma dba o budowanie relacji poprzez stałe wchodzenie w interakcję.

Brand24, jako narzędzie do social listeningu, pozwala zatem na bieżąco monitorować pojawiające się wzmianki, na które Katalog Marzeń skrupulatnie reaguje - komentuje, dopytuje czy dziękuje osobom, które mówią o marce.

Monitoring internetu za pomocą Brand24 sprawdza się też wtedy, kiedy nie wszyscy internauci w swoich Relacjach oznaczają profil marki lub nie dodają dedykowanego hashtagu.

Narzędzie śledzi zatem wzmianki, w których ktoś wymienił tylko nazwę firmy lub opatrzył swoją relację nieprawidłowym hashtagiem. Dzięki temu żadna wzmianka nie jest przeoczona, a marka ma szansę nawiązać relację z internautą.

Śledzenie kampanii

Oprócz monitorowania wzmianek na temat samej marki, szczególnym przykładem zastosowania Brand24 jest projekt Chcę To Przeżyć.

Inicjatywa akcji ma charakter konkursu i co roku skupia ludzi aktywnych, którzy chcą doświadczać nowych rzeczy. W marcu 2019 roku wystartowała już III edycja akcji, a jej celem, podobnie jak w latach ubiegłych, jest promocja aktywnego stylu życia oraz oferty Katalogu Marzeń. Zadaniem uczestników jest podzielenie się, za pomocą mediów społecznościowych, ich relacją z jednej z atrakcji dostępnej w ofercie Katalogu Marzeń.

Za pomocą Brand24 Katalog Marzeń monitoruje relacje internautów, którzy zdecydowali się wziąć udział w akcji. Aby być na bieżąco, marka korzysta z funkcji powiadomień, przez co żadna ze wzmianek nie jest przeoczona. Stwarza to możliwość wchodzenia w interakcję z odbiorcami w czasie rzeczywistym jak tylko pojawia się nowa wzmianka.

W ramach projektu #chcetoprzezyc Katalog Marzeń korzysta z funkcji Widżetu pokazując na stronie internetowej Relacje z mediów społecznościowych uczestników akcji.

Podczas akcji #ChcęToPrzeżyć monitorowanie wzmianek dzięki Brand24 jest bardzo pomocne. Wzmianek jest dużo więcej, na wszystko staramy się odpisać i pobudzić do dalszej rozmowy, aby zwiększyć zasięg.

Joanna Zubik-Borucka

CEO @ Katalog Marzeń

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

Pozyskiwanie nowych klientów

Katalog Marzeń wykorzystuje potencjał narzędzia również w kwestii docierania do nowych osób, które wpisują się w profil jej odbiorców, czyli ludzi pozytywnych, nastawionych na przeżywanie i realizację marzeń.

W tym celu marka monitoruje także inne frazy powiązane z projektem, jednym z nich jest lista marzeń, tzw. bucket list. Tym sposobem Katalog Marzeń odszukuje posty o tej tematyce i zachęca do udziału w akcji.

3. Wyniki

Na podstawie danych analitycznych dostępnych w Brand24 można zauważyć, że z roku na rok pojawia się coraz więcej wzmianek odnośnie akcji #chcetoprzezyc.

Kiedy w 2017 roku wystartowała jej I edycja, wzmianki na ten temat wygenerowały wówczas blisko 350 000 zasięgu w social media, a liczba interakcji wynosiła ponad 20 000.

Stałe monitorowanie pojawiających się wątków, budowanie zaangażowania użytkowników i docieranie do nowych, potencjalnych odbiorców zaowocowało tym, że podczas II edycji akcji (w 2018 roku) zebrane wyniki wygenerowały ponad milion zasięgu w mediach społecznościowych. Oznacza to, że ponad milion osób miało styczność z wypowiedziami w mediach społecznościowych na temat akcji.

Uzyskany wynik był trzykrotnie wyższy w porównaniu do roku poprzedniego i prawie pięciokrotnie wzrosła liczba interakcji.

W 2019 ruszyła III edycja projektu #chcetoprzezyc. Według statystyk z poprzednich lat, wszystko wskazuje na to, że w tym roku zostanie pobity kolejny rekord i jeszcze więcej osób dowie się o projekcie. Już na ten moment zasięg w social media wynosi ponad 150 000, a do końca akcji zostało jeszcze 4 miesięce.

Wyróżnikiem Brand24 jest możliwość filtrowania wyników z uwzględnieniem wielu zmiennych oraz widżet, który łatwo można umieścić na stronie. Ponadto, kontakt z działem obsługi klienta jest błyskawiczny. Całym zespołem cenimy Brand24 za praktyczne narzędzie, edukacyjne treści, które są udostępniane oraz pomoc, która zawsze jest zapewniona gdy jej potrzebujemy.

Joanna Zubik-Borucka

CEO @ Katalog Marzeń

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo
Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Frame 75
Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist