CASE STUDY
CASE STUDY
Liczba użytkowników konta:
6
Częstotliwość logowania:
Codziennie
Liczba zwrotów kluczowych:
7
Plan abonamentowy:
Team
Raporty email:
Tak
Aplikacja mobilna:
Tak
Aleksandra wymienia główne obowiązki, nad którymi sprawuje pieczę. Pozyskuje nowych klientów, dba o wizerunek firmy oraz nadzoruje różnego rodzaju akcje promocyjne. Jakie funkcje narzędzia do monitoringu mediów i social listeningu pomagają jej w realizacji tych celów?
Marken specjalizuje się w dystrybuowaniu systemów antywirusowych, organizacji i prowadzeniu szkoleń oraz prezentacji oprogramowania antywirusowego. Docierają ze swoją ofertą do każdego klienta posiadającego telefon, komputer lub inne urządzenie wymagające zabezpieczenia przed wirusami i zagrożeniami z nimi związanymi. Drugim typem klienta są urzędy i placówki publiczne, szkoły oraz firmy, które wymagają zabezpieczenia antywirusowego. Marken chętnie poszerza również sieć partnerskich punktów sprzedaży swojego oprogramowania.
O tym, jakie korzyści daje monitoring internetu, porozmawialiśmy z Aleksandrą Samek, kierowniczką działu marketingu, której Brand24 już od dwóch lat pomaga w realizacji efektywnej strategii. W firmie z narzędzia korzystano jeszcze przed jej przyjściem, a nasza rozmówczyni podkreśla, że “jest ono nie do zastąpienia i nie wyobraża sobie pracy bez Brand24”.
Monitorowanie konkurencji polega na zdobyciu takiej wiedzy, dzięki której nic nie jest w stanie zaskoczyć oraz na wzmocnieniu swojej pozycji na rynku.
Ważna jest tutaj szczegółowa znajomość rywali biznesowych, która umożliwia analizę, interpretację i wyciągania wniosków, które mogą wpłynąć na pozytywny rozwój firmy.
Aleksandra oraz jej zespół, śledząc konkurencję i jej zachowanie w internecie, skupiają się na głębszym poznaniu założeń biznesowych, obserwacji działań, które podejmują oraz sposobie zachowania w różnych sytuacjach. Brand24 wspiera ich w tych działaniach, dostarczając w czasie rzeczywistym szczegółowych danych.
Fot. Analiza porównawcza Bitfinder i jego dwóch najbliższych konkurentówna przestrzeni 20.08-19.09.2022
“Brand24 pozwala nam na codzienne sprawdzanie wyników, dzięki czemu zawsze jesteśmy na bieżąco i możemy reagować w każdej sytuacji” mówi Aleksandra.
Oczywiście wnioski wyciągnięte z analizy konkurencji nie mogą być skutecznie wykorzystane, jeżeli pozycja firmy nie jest w pełni ugruntowana. Dlatego dla Marken nawet ważniejszym, niż obserwowanie zachowań rywali jest dbanie o wizerunek ich własnej marki w przestrzeni internetowej - od social mediów po wpisy na blogach i forach internetowych.
Ogromną korzyścią narzędzia jest według niej stały dostęp do wyników, który sprawia, że zawsze są przygotowani na odpowiedź i ewentualne działania kryzysowe. Przekłada się to na stopień zaangażowania użytkowników oraz wzrost liczby obserwujących i odwiedzających stronę. Dzięki stałej kontroli i oszczędności czasu związanej z automatycznym wyłapywaniem wzmianek, specjaliści z Marken są w stanie skupić swoje działania marketingowe wokół budowania relacji z użytkownikiem poprzez szybkie odpowiadanie na jego pytania, reagowanie na niezadowolenie i nadzorowane ogólnego przepływu informacji.
Zakładka analizy to miejsce, w którym Brand24 kondensuje wszystkie najważniejsze informacje na temat projektu.
W górnej części panelu znajdują się dwie części: jedna dla najpopularniejszych wzmianek oraz druga dla najpopularniejszych autorów, która określa zasięg ich postów. Oprócz nich w narzędziu można znaleźć Presence Score i Reputation Score marki, zasięg wzmianek i wiele innych przydatnych informacji. Dane można zbierać z różnego okresu w zależności od potrzeb użytkownika.
Marken ma określone KPI, których realizacja jest niezbędna dla sukcesu firmy. Wskaźnikami, którymi się sugerują w Brand24, są wzmianki, zasięgi, interakcje, pozytywne i negatywne komentarze, polubienia oraz AVE. Wszystkie te dane są dostępne w panelu Analizy w naszym narzędziu.
Aleksandra zwraca dodatkowo uwagę na oszczędność czasu i korzyści, które niesie za sobą analiza takiego zestawienia danych. Zakładkę analiz określa jako jedną z ulubionych funkcji Brand24, która ułatwia jej wyciąganie wniosków i zbieranie insightów na temat Marken oraz konkurencji,
Raporty oferowane przez narzędzie są tworzone w formatach PDF, tabeli Excel oraz krótkich podsumowań generowanych automatycznie i dostarczanych bezpośrednio na skrzynkę odbiorczą użytkownika.
Aby dodać wisienkę na torcie, zebrane w zakładce analizy dane można łatwo przenieść do formy raportu działań marketingowych marki. W Marken raporty są przydatne zwłaszcza przy comiesięcznych, kwartalnych i rocznych podsumowaniach działań marketingowych oraz podczas wewnętrznych spotkań działu. Dodatkową korzyścią są różne możliwości personalizacji raportów i dostosowywania ich pod potrzeby użytkownika.
Stale podkreślaną i zachwalaną korzyścią Brand24 jest jego wpływ na optymalizację czasu spędzonego na wyciąganiu danych z sieci. Dzięki sztucznej inteligencji, która stoi za naszym narzędziem wyłapywanie wzmianek, jest wyjątkowo skuteczne i wymaga od użytkownika minimum czasu i energii. Zapytana o największy pożytek płynący z używania monitoringu mediów, Aleksandra mówi właśnie o pozytywnym wpływie na efektywność pracy. Jakie funkcje narzędzia przyczyniają się do tego najbardziej?
Raporty e-mail pokazują migawkę najistotniejszych wzmianek wraz z niektórymi kluczowymi wskaźnikami. Są wyjątkowo przydatne, gdy użytkownik potrzebuje szybkiego podsumowania tego, co jest mówione na jego temat w internecie, ale nie chce lub nie może codziennie logować się do narzędzia. Powiadomienia to alerty skonfigurowane na podstawie wybranych filtrów i Informują o najważniejszych wydarzeniach w przestrzeni projektu. Dla Aleksandry i jej zespołu to ogromne ułatwienie codziennej pracy.
Tak, Brand24 jest dostępny do pobrania na telefon (zarówno dla Androida jak i IOS). Jest to funkcja zwłaszcza przydatna dla osób, które chcą trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, co dzieje się w przestrzeni projektu bez konieczności całodobowego przesiadywania przy komputerze. W Marken Aleksandra korzysta z aplikacji, ponieważ wie, że internet nigdy nie śpi i monitorowanie, tego, co się o marce mówi w świecie, to czasochłonne zadanie.
Jako marketerka z zawodu Aleksandra musi być zaznajomiona z wszelkimi narzędziami marketingowymi, które są przydatne w jej pracy. Jedne może określić jako bardziej, inne jako mniej intuicyjne, ale w przypadku Brand24 ma jednoznaczne stanowisko - każdy od razu zrozumie, o co w tym wszystkim chodzi. Od samego początku łatwo było jej się zorientować w obsłudze narzędzia, a rozmieszczenie treści i oferowane funkcje są proste do pojęcia.
Jeżeli jednak pomoc przy tworzeniu bardziej skomplikowanego projektu okaże się potrzebna, zespół Customer Success służy swoją wiedzą i chętnie pomaga przy integracji. Więcej - dołożymy wszelkich starań, aby każdy użytkownik czuł się możliwie najbardziej usatysfakcjonowany projektem, a wszelkie jego wątpliwości zostały rozwiane.
Było nam bardzo miło, gdy podczas wywiadu zapytaliśmy o możliwe usprawnienia narzędzia i dostaliśmy od Aleksandry odpowiedź: “Dla mnie narzędzie jest idealne i chętnie dzielę się swoimi przemyśleniami, gdyż kontakt z Wami również jest na najwyższym poziomie”.
Aleksandra o Brand24 usłyszała z polecenia, ale już po pierwszym logowaniu wiedziała, że zostanie na dłużej. Ceni narzędzie za przejrzystość i intuicyjność. Pokazuje wszystko, czego potrzebuje jako kierowniczka zespołu marketingowego.
Marken jest przykładem firmy, która dokłada wszelkich starań, by utrzymać pozytywny odbiór swojej marki w sieci i wykorzystanie narzędzia do monitoringu mediów jest dla jej zespołu codziennością. Pokazują to świetnie wyniki i analiza sentymentu marki.