Monitoring marki
Sama obecność w sieci to dziś zdecydowanie za mało. Nieodłącznym elementem funkcjonowania marek w internecie jest świadomość odnośnie tego kto, co i w jaki sposób mówi o Twojej marce i jej produktach online.
Według badania Asap Care 24 dla 80% konsumentów to właśnie treści na temat marki znalezione w sieci mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe. Dlatego bez względu na to, jaki kierunek obiorą działania w internecie warto trzymać rękę na pulsie i obserwować pojawiające się informacje na swój temat.
Brand24 gromadzi i analizuje wzmianki z wszelakich publicznie dostępnych źródeł w internecie, zapewniając w ten sposób szeroki ogląd na całość sytuacji.

“Brand24 pomaga nam w prowadzeniu profili w social mediach. Dzięki wykorzystaniu monitoringu sieci możemy być na bieżąco z tematami, które warto poruszyć, widzimy gdzie się o nas dyskutuje, a do tego możemy zlokalizować ciekawe wątki, w których warto zostawić komentarz” komentuje Marta.
W przypadku TimeCamp, szczególnie ciekawym obszarem wymiany informacji wśród użytkowników okazał się Twitter.

“Takie działania przynoszą efekty szczególnie w przypadku Twittera, którego algorytm wprost kocha interakcje z użytkownikami. Na przykład ostatnio znaczny wzrost ruchu z Twittera i większa ilość rejestracji pojawiła się, gdy w godzinach pracy udzielaliśmy się w popularnych wątkach dotyczących programowania” - mówi Maksymilian.
Marta podaje przykład takiej sytuacji, gdzie jednym wpisem na Twitterze i reakcjami na komentarze wygenerowali 30 dodatkowych wejść na stronę ich mocnej grupy docelowej, czyli samych programistów i 3 rejestracje przy około 10 minutach pracy. To wzrost o 900% w porównaniu z sytuacją zastaną w TimeCamp.
TIP: Algorytm Twittera premiuje konta o wysokim poziomie interakcji z użytkownikiem. Jeżeli chcesz, aby Twoja marka była rozpoznawalna na tym kanale, rozważ częstsze i szybsze odpowiadanie na komentarze odbiorców.