1. O kliencie
Wimba jest bardzo młodą firmą - powstała w 2022 roku. Zajmuje się tworzeniem ortopedycznych druków 4D dla zwierząt (w skrócie V-OP) - ortez, protez i butów. Aktualnie jej głównym targetem są klienci B2B, tacy jak kliniki weterynaryjne, natomiast w przyszłości oferta będzie kierowana w szczególności do klientów prywatnych.
Wimba jest firmą Polską, jednak od początku swojego istnienia działa globalnie, swoją strategię sprzedaży opierając przede wszystkim na Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Europie Zachodniej.
Przewagę konkurencyjną Wimba buduje na wykorzystaniu innowacyjnej i opatentowanej technologii do tworzenia protez. Metoda ta odbiega od tradycyjnej techniki wykorzystującej gips i plastry - opiera się na skanowaniu łapy pacjenta. Skan powstaje 6x szybciej niż w przypadku tradycyjnych odlewów i w odróżnieniu od nich nie tworzy odpadów, a powstałe ortezy są dużo lżejsze od konkurencyjnych.
Wimba skupia swoje działania marketingowe wokół budowania wizerunku i rozpoznawalności oraz ugruntowania pozycji na rynku. O sposobach wykorzystania Brand24 w budowaniu świadomości marki porozmawialiśmy z Olą Szczepaniak, szefową marketingu w Wimba. Ola w branży marketingowej pracuje od siedmiu lat, a Brand24 towarzyszył jej na każdym etapie rozwoju zawodowego.
Aktualnie narzędzie pomaga jej w pozycjonowaniu Wimby na rynku. Swoje działania marketingowe skupia na tworzeniu szumu medialnego wokół firmy oraz na pozyskiwaniu potencjalnych klientów z działań w internecie.