Internet jest dziś jednym z najbardziej powszechnych kanałów komunikacji. Era digitalu doprowadziła dziś do sytuacji, w której działania PR, promocji marki i z zakresu obsługi klienta mogą być prostsze niż myślisz. Wystarczy skorzystać z gotowych narzędzi ułatwiających komunikację w sieci.
Jesteś:
- Specjalistą PR?
- Marketerem?
- Content Managerem?
- Właścicielem firmy, która chce pokazać się światu?
Bez względu na to, jaką rolę pełnisz w firmie, poniżej znajdziesz remedium na szybką i efektywną komunikację w internecie.
W jednym miejscu zebraliśmy pomoce, które usprawnią dialog między marką a jej otoczeniem – klientami, dziennikarzami i innymi odbiorcami zainteresowanymi Twoim biznesem.
Znajdziesz tu narzędzia, dzięki którym dotrzesz do swojej publiczności i sprawnie poprowadzisz rozmowę online.
Dlaczego komunikacja w sieci jest tak ważna dla każdego biznesu?
Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że relacje z odbiorcami, w tym przede wszystkim klientami marek, coraz częściej są skoncentrowane na kanałach internetowych. Przyczyn takiego stanu rzeczy można dopatrywać się w rozwoju technologii, przekwalifikowania coraz więcej usług z zaplecza offline do świata online, czy zmian zachodzących u samych odbiorców.
W porównaniu do tradycyjnych form komunikacja w internecie wyróżnia się przede wszystkim szybkością i precyzyjnością. Trudno przejść wobec tego obojętnie tym bardziej w sytuacji, kiedy odbiorcy, oprócz personalizacji komunikatów, oczekują od marek kontaktu “tu i teraz”.
Potwierdza to badanie Asap Care 24, z którego wynika, że satysfakcjonujący dla konsumentów kontakt z marką to taki, który cechuje szybki czas reakcji. 53% ankietowanych wskazało, że oczekuje od marki szybkiej odpowiedzi, która zostanie udzielona w przeciągu godziny.
“Marki, które odpowiadają w oczekiwanym czasie, uważane są za szanujące klienta (40%), odpowiedzialne (36%) oraz wiarygodne (32%)” – raport Asap Care 24.
8 narzędzi do komunikacji w internecie
Biorąc pod uwagę różnorodność metod i trendów związanych z komunikacją w sieci, za pomocą przedstawionych poniżej narzędzi zorganizujesz webinar, szkolenia online, video- i audio konferencje, poprowadzisz wirtualne biuro prasowe i dotrzesz do miejsc w internecie, gdzie toczą się ważne dyskusje na Twój temat.
Nie przedłużam. Oto Twoja lista:
Brand24
Brand24 to stróż i badacz dyskusji w sieci. Głównym zadaniem Brand24 jest monitoring social media i Internetu w poszukiwaniu publicznych wzmianek na wybrany temat. To pozwala na bieżące obserwowanie rozmów internautów odnośnie marki, branży, produktów czy konkurencji. Dzięki temu wiesz kto, gdzie i w jaki sposób wspomina Twoją markę w sieci.
Odnajdując tego typu wpisy możesz natychmiast odpowiedzieć na pytania klientów, podziękować za pochwałę, odnieść się do skargi lub przekierować internautę do odpowiedniej osoby w Twojej firmie.
Brand24 monitoruje publiczne wzmianki z social media, serwisów informacyjnych, blogów, forów, podcastów i innych źródeł w internecie. Różnorodność monitorowanych kanałów sprawia, że narzędzie pozwala łatwo dotrzeć do tych miejsc w sieci, w których toczą się istotne z punktu widzenia firmy dyskusje i się do nich włączyć.
Oprócz docierania do ważnych wzmianek, największych atutem narzędzia jest analiza zebranych wyników.
Brand24 automatycznie określa wydźwięk każdej znalezionej wzmianki ze względu na jej nacechowanie – pozytywne, negatywne lub neutralne.
Dzięki temu łatwo określisz nastawienie internautów do Twojej marki, a nawet pozwoli Ci to zapanować nad ewentualnym kryzysem, które w sieci przybierają na sile szczególnie wtedy, kiedy nie są w porę wykryte.
Identyfikacja źródeł dyskusji w porównaniu z analizą sentymentu wzmianek pozwala sprawnie poprowadzić komunikację w internecie i być na bieżąco wszędzie tam, gdzie inni mówią na Twój temat.
Wypróbuj Brand24 za darmo przez 14 dni. Załóż konto testowe i włącz się do rozmów na swój temat.
Prowly
Prowly to platforma, które ułatwia codzienne działania związane z komunikacją z otoczeniem. Za pomocą tego narzędzia z jednego miejsca wyślesz informacje prasowe do mediów, poprowadzisz wirtualne biuro prasowe czy odnajdziesz kluczowych dziennikarzy i liderów opinii.
Platforma ułatwia gromadzenie w jednym miejscu różnorodnego contentu, a wbudowany moduł analityczny pomoże w zarządzaniu treściami i optymalizacji materiałów pod SEO.
Oprócz możliwości prowadzenia wirtualnego biura prasowego Prowly udostępnia też panel CRM, który służy do zarządzania kontaktami i dystrybucji informacji prasowych. Umożliwia on pełną personalizację list kontaktowych, planowanie wysyłek oraz follow-upów.
Dodatkowym atutem narzędzia jest gotowa baza mediów, dzięki której łatwiej i szybciej dotrzesz z komunikatem do wybranych dziennikarzy i influencerów, którzy mogą pomóc w promocji Twojej marki.
Drift
Drift opisuje siebie jako platformę do marketingu konwersacyjnego. Jest to narzędzie, które pomaga firmom komunikować się z klientami poprzez czat na żywo i zautomatyzowane kampanie marketingowe. Tym samym pozwala maksymalnie wykorzystać czas zespołu sprzedażowego poprzez wysoką automatyzację procesów i zintensyfikowanie źródeł konwersji.
Drift posiada szereg funkcjonalności pomagających w weryfikacji i kwalifikacji użytkowników odwiedzających stronę www marki. Następnie informacje o potencjalnych leadach przekazuje zespołowi sprzedaży.
Ten sposób pozwala znacznie zminimalizować czas, jaki jest potrzebny na poznanie klienta i z podstawową już wiedzą skoncentrować się na odpowiedniej obsłudze tych, którzy mogą dokonać zakupu.
Chatboty od Drift odpowiadają na często zadawane pytania w czasie rzeczywistym i przekierowują klientów do odpowiednich osób.
LeadFuze
LeadFuze wzmacnia potencjał konwersji na platformie LinkedIn. Narzędzie pomaga w analizie danych, a następnie budowaniu listy potencjalnych klientów na LinkedIn.
LeadFuze sprawia, że odnajdywanie odpowiednich potencjalnych klientów jest o wiele prostsze i co najważniejsze – zautomatyzowane. Nawet wysyłanie maili do takich użytkowników może zająć tylko kilka sekund! Korzystając z LeadFuze ręczne przeglądanie profili osób, do których chcemy dotrzeć i odręczne pisanie wiadomości do każdego z osobna idzie w odstawkę.
Narzędzie pomaga w gromadzeniu gotowych danych kontaktowych do odbiorców docelowych i automatycznym komunikowaniu się z nimi przy minimalnym wysiłku z Twojej strony.
Zoom
Jedno z najpopularniejszych narzędzi wspierające działania komunikacyjne poprzez mobile, video i voice oraz posiadające opcję czatu i planer spotkań online.
Zoom wyposażone jest w funkcje, które ułatwiają organizację różnego rodzaju spotkań online z odbiorcami – szkoleń, webinarów, itp.
Dodatkowo narzędzie posiada system telefoniczny, który dzięki scentralizowanemu zarządzaniu oraz monitorowaniu interakcji wspomaga tradycyjny systemu telefonów biznesowych, zapewniając w ten sposób najlepsze możliwe doświadczeniem użytkownika.
Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wyświetlenia obrazu jednocześnie nawet do 100 kamer wideo. Oprócz wersji desktopowej Zoom występuje także w wersji na urządzeniach mobilnych iOS i Android.
Prezly
Podobnie jak Prowly, Prezly jest platformą pomagająca w szybszym i efektywniejszym prowadzeniu działań komunikacyjnych.
Dzięki niej stworzysz własne wirtualne biuro prasowe, nad którym masz pełną kontrolę – zarządzasz contentem, historią postów i optymalizacją treści. Platforma ułatwia tworzenie informacji prasowych dostosowanych do:
- profilu odbiorców;
- narzędzi, na których mają zostać odczytane notki prasowe (chodzi tu o dopasowanie szablonu wiadomości do urządzeń mobilnych)
- miejsc w sieci/ serwisów internetowych, w których będą opublikowane Twoje komunikaty prasowe.
Narzędzie umożliwia automatyczną wysyłkę spersonalizowanych wiadomości e-mail do wybranych grup docelowych i monitorowaniu jej efektów. Prezly udostępnia do tego szereg danych, dzięki którym sprawdzisz, czy odbiorca otworzył Twoją wiadomość, kliknął w przesłany link, itp.
Dużym atutem narzędzia jest możliwość tworzenia treści zoptymalizowanych pod SEO oraz integracja z Google Analytics, co pozwala na szczegółową ocenę wyników konwersji opracowanych i udostępnianych komunikatów prasowych.
Join.me
Nieskomplikowane oprogramowanie do wideokonferencji, które sprzyja osiąganiu większej personalizacji komunikatów. W tym celu Join.me umożliwia między innymi wybór właściwego tła digitalowego pokoju konferencyjnego oraz dodanie logo fimy lub innych charakterystycznych elementów graficznych marki.
Z Join.me zapewnienie wszystkim wybranym osobom dostępu do tej samej strony spotkania online jest łatwe, ponieważ narzędzie posiada funkcję natychmiastowego udostępniania ekranu. Wystarczy kilka kliknięć, by udostępnić innym swój ekran, a nawet przesłać potrzebne pliki.
Dodatkowo narzędzia udostępnia wysokiej jakości bezpłatną obsługę dźwięku (OpenVoice Integrated).
BlueJeans
Podobnie jak Join.me platforma BlueJeans również przeznaczona jest do spotkań online w formie wideokonferencji. Dużym atutem BueJeans jest funkcja transkrypcji spotkań oraz automatycznych powiadomień o zmianach statusu lub nowych wydarzeniach.
Narzędzie pozwala na przeprowadzanie konferencji internetowych z dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu oraz połączenie się z odbiorcami poprzez jeden klik – niezależnie od urządzenia, czy przeglądarki.
Oprócz tego platforma zapewnia:
- wysoką rozdzielczość wideokonferencji w jakości HD;
- funkcję tworzenia digitalowych sal konferencyjnych łączących wybranych użytkowników w określonym czasie;
- organizowanie wydarzeń online i dzielenie się komunikatami w czasie rzeczywistym lub używając wcześniej przygotowanych materiałów;
- integrację z innymi narzędziami – Microsoft Teams, Slack, Google Calendar, Trello, Office 365 i inne;
- funkcję udostępniania ekranu, ankietowania, nagrywania i czatu tekstowy – wszystko podczas konferencji online.
Komunikacja w internecie – podsumowanie
To by było na tyle. Mam nadzieję, że wymienione narzędzia pomogą Ci w sprawnym komunikowaniu się ze swoimi odbiorcami i nagłaśnianiu walorów Twojej marki – bez względu na to, czy chodzi o przedstawienie oferty, poinformowanie środowiska o podjętych działaniach firmy, czy zaprezentowanie korzyści, jakie przynosi konsumentom.
Psst… Chcesz rozwijać swój biznes i szukasz odpowiednich narzędzi, które Ci w tym pomogą? Na KickSaas znajdziesz atrakcyjne pomoce. – ZAJRZYJ NA KICKSAAS