Narzędzia dla e-commerce wspierające sprzedaż online
18/07/2019

10+ narzędzi dla e-commerce wspierających sprzedaż online

Jeśli działasz w branży e-commerce wiesz, że rynek e-handlu jest wymagający i konkurencyjny. Jak więc zarządzać i sprawiać, że Twój biznes będzie rentowny i doceniany? Jak wyróżnić się na tle konkurencji i działać efektywniej? O 13 najlepszych narzędziach e-commerce wspierających prowadzenie e-biznesu piszę poniżej. Zapraszam!

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnęła w 2018 roku ponad 40 miliardów złotych i liczba ta stale rośnie. Klienci kupują online nie tylko elektronikę, odzież, czy dobra luksusowe, ale też rezerwują usługi i dokonują zakupów spożywczych.  

Potencjał branży e-commerce nabiera tempa. Jak pokazuje raport Bisnode Polska liczba sklepów internetowych w 2018 roku osiągnęła 6% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.

Dbanie o relacje z klientami, zapewnienie widoczności strony w wynikach wyszukiwarki, prowadzenie rozmaitych kampanii promocyjnych, weryfikacja wyników pracy to tylko jedne z wielu wyzwań, z którymi zmagają się prowadzący biznes e-commmerce.

Aby ułatwić zarządzanie e-biznesem przygotowaliśmy listę topowych narzędzi wspierających sprzedaż w e-commerce. Oto ona:


Prowadzisz sprzedaż internetową? Sprawdź, co zyskasz korzystając z narzędzi dla e-commerce

Narzędzia e-commerce to rozwiązania oparte zazwyczaj na silniku SaaS lub OpenSource, na które składa się wachlarz funkcjonalności. Trzy najważniejsze korzyści, jakie zapewniają to wsparcie w:

  1. zautomatyzowaniu niektórych organizacyjnych procesów,
  2. sprawniejszym zarządzaniu czasem,
  3. lepszej obsłudze klienta.

Poza tym posiadają także duży potencjał w zakresie prowadzenia działań marketingowych, komunikacji, zarządzania sprzedażą i wpływają przy tym na wzrost liczby stałych klientów oraz ogólne polepszenie wyników biznesowych.


13 narzędzi wspierających sprzedaż w branży e-commerce

Jak widzisz zakres funkcjonalności narzędzi dla branży e-commerce jest naprawdę spory i swoim zasięgiem obejmuje różnego rodzaju działania. Dowód? Zajrzyj do poniższego przewodnika po narzędziach dla branży e-commerce!

1. Brand24

Przeznaczenie: Monitoring Internetu

Chyba nikt nie jest zdziwiony, że umieściłam nasze narzędzie w tym zestawieniu? Brand24 służy do monitoringu Internetu, co sprawia, że sprawdza się nie tylko jako źródło poznawania opinii na swój temat, ale też pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów.

Jak działa?

Narzędzie gromadzi wszystkie publiczne wzmianki z sieci na określony temat. Wyniki są pochodzą z:

  • Facebooka,
  • Instagrama,
  • Twittera,
  • YouTube,
  • forów,
  • blogów,
  • i innych źródeł online.

Jedyne co wystarczy zrobić to założyć projekt na konkretną frazę. Może to być nazwa Twojego e-sklepu, produktów, nazwa konkurencji i właściwie wszystko, co jest powiązane z Twoim biznesem i branżą. 

Sprawdz, jak Brand24 może wesprzeć Twój e-commerce!
– ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO I TESTUJ PRZEZ 14 DNI

Za pomocą monitoringu Internetu łatwo dotrzesz do opinii na swój temat. Jest to szczególnie pomocne, kiedy nie wszystkie wpisy internautów zawierają oficjalne oznaczenie Twojego profilu lub dotyczą polecenia produktów.

Dzięki temu wszystkie z nich możesz łatwo kontrolować, włączyć się do dyskusji i być jednym z polecających.

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - grafika przedstawiająca wyniki z Brand24

Odnajdywanie tego typu wzmianek i reagowanie na nie to social selling.

Odpowiadając na tego typu wpisy masz szansę zyskać klienta oferując mu pomoc, której szuka. Poza tym Twoja odpowiedź nie jest anonimowa i widzą ją także pozostali interanuci. To zwiększa świadomość marki i dotarcie do potencjalnych klientów.

Metoda social selling, w przeciwieństwie do tradycyjnych form sprzedaży, polega na budowaniu relacji z klientami, którzy widzą, że ich potrzeby nie są bagatelizowane, a marka jako pierwsza wychodzi z inicjatywą.

Reagując na zapytania o polecenie produktów zyskujesz więc ogromne zaufanie.

Dodatkowo system posiada funkcję analizy sentymentu, która automatycznie wskazuje wydźwięk wzmianki ze względu na jej charakter – pozytywny, negatywny lub neutralny. 

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - grafika przedstawiająca sentyment wzmianki w Brand24

Aby na bieżąco śledzić pojawiające się wzmianki klientów Brand24 posiada funkcję wysyłania alertów. Powiadomienia o nowych wynikach możesz otrzymywać w wybranej częstotliwości na telefon lub maila. 

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - grafika przedstawiająca funkcję raportów w Brand24

Koszt narzędzia: 14-dniowy okres próbny, płatne pakiety zaczynają się od 149 zł miesięcznie.


2. Freshdesk

Przeznaczenie: Obsługa klienta

Freshdesk usprawnia obsługę zgłoszeń klientów wysyłanych poprzez email, stronę internetową i inne kanały. 

Jak działa?

Narzędzie pozwala na nadawanie ticketów, numerowanie każdej wiadomości i tworzenie z niej osobnego zgłoszenia (konwersacji), co zapewnia pełną przejrzystość w obsłudze klienta. Freshdesk pokazuje, który z pracowników zajmuje się danym ticketem (zgłoszeniem) oraz przedstawia jego priorytet.

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład Freshdesk

Dodatkowo narzędzie umożliwia dodawanie własnych notatek, czy śledzenie statusu załatwiania zgłoszeń. Dużym atutem narzędzia jest funkcja, dzięki której klient zostaje automatycznie powiadamiany o statusie swojego zgłoszenia oraz przewidywanym czasie oczekiwania na odpowiedź.

Narzędzie posiada funkcjonalność “team inbox”, w której zebrane są wszystkie konwersacje. Te z kolei można kategoryzować, nadawać im priorytety, czy przyporządkowywać do konkretnych pracowników obsługujących klienta.

Koszt: 21-dniowy darmowy okres próbny, płatne pakiety rozpoczynają się od 15$.


3. Hotjar

Przeznaczenie: Analiza UX/UI i optymalizacja witryny

Hotjar to narzędzie analityczne, które ułatwia zoptymalizować użyteczność  witryny. Pomaga w mapowaniu, czyli zobrazowaniu sposobu poruszania się klientów po sklepie internetowym.

Jak działa?

Hotjar oferuje szeroką gamę funkcjonalności dotyczących badania zachowań konsumentów na stronie – analizę formularzy, mapy cieplne (heatmaps), rekord zachowań wybranych użytkowników podczas wizyt w sklepie online i wiele innych.

Co więcej, prócz analizy ścieżki klienta będziesz mógł dowiedzieć się jakie są słabe punkty Twojej strony i zbadać elementy nieprzyjazne dla użytkowników. Łatwo rozpoznasz dlaczego użytkownicy zatrzymują się w konkretnym miejscu procesu zakupowego i finalnie opuszczają koszyk bez sfinalizowania transakcji.

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład Hotjar

Oprócz informacji na temat podstron generujących największą liczbę porzuceń, narzędzie umożliwia przeprowadzenie krótkich ankiet w celu zebrania feedbacku od użytkowników. Następnie pozostaje już tylko optymalizacja zgłaszanych obszarów. 

Koszt: Wersja darmowa dostępna dla prostych stron www z małym ruchem, pakiety płatne rozpoczynają się od 99$


4. Google Analytics

Przeznaczenie: Analiza danych

Google Analytics jest jednym z podstawowych i dobrze znanych narzędzi analitycznych dla menedżerów e-commerce. Posiada dedykowany moduł, który umożliwia pomiar i analizę praktycznie każdej czynności wykonywanej przez użytkowników na Twojej stronie internetowej.

Jak działa?

Pomaga w badaniu:

  • ilości i wartości transakcji na stronie (śledzenie całkowitych przychodów, średniej wartości zamówienia, przychodów według zakupu itd.),
  • ruchu użytkowników w witrynie (ścieżka klienta),
  • popularności poszczególnych produktów czy kategorii / grup produktowych, a nawet czasu sprzedaży i wielu innych parametrów.
Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład Google Analytics

Dzięki możliwości sprawdzenia ścieżek ruchu na stronie, będziesz mógł analizować poszczególne działania marketingowe, zoptymalizować ROI i odpowiednio modyfikować elementy witryny upewniając się, że są one przyjazne dla użytkownika.

Koszt: wersja podstawowa (Google Analytics) jest darmowa, rozszerzony pakiet (Google Analytics 360) podlega indywidualnej wycenie.


5. MailChimp

Przeznaczenie: Kampanie mailingowe

Jest to zautomatyzowany system służący do wysyłki newsletterów oraz wiadomości e-maili, oferujący gotowe szablony wiadomości, które można zmieniać i personalizować.

Jak działa?

Narzędzie jest łatwe do zintegrowania z innymi systemami. Dodatkową jego funkcjonalnością jest łatwe identyfikowanie czego szuka klient oraz dopasowywanie na tej podstawie treści wiadomości do określonych insightów. 

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład Mailchimp

Koszt: wersja podstawowa jest darmowa, zaś bazowa wersja płatna rozpoczyna się od 9,99 USD miesięcznie


6. BaseLinker

Przeznaczenie: Zarządzanie sprzedażą

Kompleksowe narzędzie umożliwiające zarządzanie sprzedażą z różnych źródeł w jednym miejscu. BaseLinker integruje większość popularnych i kluczowych narzędzi i usług dla branży e-commerce.

Jak działa?

Funkcjonalności narzędzia rozpoczynają się od:

  • opcji tworzenia bazy klientów,
  • magazynu produktów,
  • statusów zamówień,
  • integracji modułów fakturowych oraz kurierskich.

Dzięki BaseLinker możesz obsługiwać transakcje z wielu źródeł, co w praktyce oznacza możliwość jednoczesnego zarządzania sprzedażą w platformach takich jak: Allegro, Amazon, czy eBay oraz Twojego sklepu internetowego z jednego dowolnego miejsca (aplikacja dostępna jest online, więc potrzebujesz jedynie dostęp do internetu i narzędzia mobilnego).

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład BaseLinker

Koszt: płatne pakiety rozpoczynają się od 39 zł.


7. Landingi

Przeznaczenie: Tworzenie landing page

Landingi to narzędzie e-commerce, które pomoże w egzekucji tymczasowych akcji promocyjnych, wymagających stworzenia chwilowego landing page. Sprawdzi się również w momencie, gdy musisz pilnie dodać do Twojej witryny dodatkowe informacje, bez ingerencji w wewnętrzny kod lub strukturę Twojej strony internetowej.

Jak działa?

Narzędzie wyróżnia się łatwym w obsłudze i precyzyjnie działającym edytorem oraz szablonami, które możesz łatwo dopasować do swoich potrzeb, tworząc witrynę dedykowaną konkretnemu produktowi lub określonej akcji.

Koszt: 14-dniowy darmowy okres próbny, płatne pakiety rozpoczynają się od 99 PLN miesięcznie.


8. Wigzo

Przeznaczenie: Marketing automation

Narzędzie wyposażone jest w technologię “machine learning technology”, która pozwala na przekształcanie danych w prognozy zachowań użytkowników oraz ułatwia definiowanie insightów konsumenckich i trendów.

Jak działa?

Wigzo sugeruje najbardziej popularne i optymalne kanały komunikacji dla wszelkich działań marketingowych. Narzędzie zbiera dane o użytkownikach z wielu źródeł, tworząc kompleksowe bazy danych – tzw. profile użytkowników 360°.

Narzędzie umożliwia automatyzację działań marketingowych. Śledzenie zachowań, komunikacja z klientem, tworzenie spersonalizowanych e-maili i powiadomień – wszystko to dostępne jest w ramach jednej platformy.

Dzięki holistycznemu mechanizmowi działania, Wigzo pomaga skutecznie optymalizować kampanie i poprawiać ich wyniki.

Koszt: narzędzie jest darmowe.


9. Crazy Egg

Przeznaczenie: Analiza UX / UI i optymalizacja witryny

Crazy Egg, podobnie jak HotJar, pomoże w przeprowadzeniu analizy funkcjonalności strony internetowej. Narzędzie posiada gro przydatnych opcji:

  • wizualne podsumowania, analizy, raporty,
  • rekord sesji użytkowników,
  • tworzenie map ciepła
  • oraz Scroll map, obrazujący ruch klientów na stronie i zainteresowanie odbiorców poszczególnymi elementami witryny.

Narzędzie przedstawia dane na temat kliknięć i sugeruje przestrzenie do pracy nad dodatkowymi źródłami ruchu na stronie.

Dodatkowo Crazy Egg umożliwia przeprowadzanie testów A/B, które ułatwią optymalizację strony internetowej zgodnie z zachowaniami i preferencjami użytkowników.

Koszt: 30-dniowy okres próbnypłatne pakiety rozpoczynają się od 24$ miesięcznie.


10. LiveChat

Przeznaczenie: Komunikacja z klientem

Livechat to rozwiązanie, które wspiera witrynę internetową poprzez chatbox. Tym samym umożliwia kontakt z odwiedzającymi Twoją stronę.

Jak działa?

Narzędzie posiada opcję wysłania automatycznej wiadomości powitalnej z wybranym komunikatem, np. informacją dla potencjalnych klientów o możliwości szybkiej pomocy. Dzięki temu przyczynia się do nawiązania bezpośredniego kontaktu między sklepem internetowym a odwiedzającym w czasie rzeczywistym.

Livechat posiada też funkcję nadawania priorytetów wiadomościom i zapewnia archiwizację rozmów.

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład LiveChat

Dodatkowo narzędzie dostarcza szereg danych analitycznych opartych na badaniu ścieżki zakupowej klienta, ruchu na podstronach w witrynie lub popularności konkretnych produktów.

Koszt: 14-dniowy okres próbny, płatne pakiety rozpoczynają się od 16$ miesięcznie


11. ShopRank

Przeznaczenie: Pozyskiwanie leadów

Jeżeli zastanawiasz się, jak swoją ofertą dotrzeć do innych sklepów internetowych to pomocnym w tej sytuacji może być Shoprank. Jest to polskie narzędzie zawierające bazę e-sklepów, do której możesz dołączyć.

Jak działa?

Praktyczną funkcjonalnością narzędzia jest możliwość łatwego filtrowania i eksportowania interesujących Cię ofert lub sklepów między innymi na podstawie:

  • oferowanych technologii,
  • ich ruchu na stronie,
  • kategorii produktów 

i wiele więcej. W sumie jest ponad 15 kategorii tematycznych, z których można wybrać coś odpowiedniego dla siebie.

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład ShopRank

Dodatkowym atutem narzędzia jest możliwość integracji z systemem CRM.

Koszt narzędzia: Część modułów narzędzia jest dostępna za darmo, bazowy pakiet zaczyna się od 80£ / miesięcznie.


12. SimilarWeb

Przeznaczenie: Analiza konkurencji.

To narzędzie pozwoli Ci na odnalezienie stron konkurencji, które w wyglądzie lub funkcjonalności są podobne do Twojej.

Jak działa?

Poza tym, SimilarWeb umożliwia śledzenie danych związanych z wskazanymi witrynami – wartości odwiedzin na danej stronie, liczby podstron przeglądanych przez użytkowników, czy szczegółowych ścieżek zakupowych / wizytowych klienta.

Dodatkowym plusem jest moduł udostępniający część danych analitycznych konkurencji, co pozwala zdefiniować, które rozwiązania w Twojej branży są najbardziej skuteczne.

Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład SimilarWeb

Narzędzie analizuje też ruch z social media połączonych z marką. 

Koszt: wersja podstawowa jest darmowa, płatny rozszerzony pakiet podlega indywidualnej wycenie.


13. Barilliance

Przeznaczenie: Retargeting

Narzędzie do prowadzenia kampanii retargetingowych. Posiada funkcję rekomendacji produktowych, która pozwala na prezentowanie użytkownikom najbardziej odpowiednich produktów w oparciu o jego poprzednie wybory oraz wybory innych użytkowników.

Jak działa?

Ponadto narzędzie:

  • umożliwia wysyłanie spersonalizowanych wiadomości email do klientów, którzy porzucili koszyk zakupowy,
  • posiada opcję sprzedaży krzyżowej (rekomendacja kompatybilnych produktów),
  • relacjonuje na żywo dokonywane zakupy przez innych klientów na stronie i umożliwia dużą personalizację ofert na stronie internetowej, w oparciu o profil klienta.
Narzędzia e-commerce jako wsparcie sprzedaży online - przykład Barilliance

Koszt narzędzia: indywidualna wycena.


Podsumowanie

Mam nadzieję, że powyższy przewodnik po kluczowych narzędziach e-commerce ułatwi Ci wybór pomocy, które ułatwią Twoją pracę i usprawnią procesy w firmie zwiększając ich efektywność i wpływając na poprawę wyników.

Jeśli interesują Cię narzędzia dedykowane dla branży e-commerce i nie tylko – sprawdź KickSaaS. Jest to platforma, na której znajdziesz atrakcyjne oferty i rabaty na narzędzia wspomagające biznes, a jedyne co musisz zrobić to zapisać się na newsletter.

Inne narzędzia, które mogą Ci się przydać:

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Dominika Szarf

Uwielbiam rozbierać mechanizmy komunikacji na czynniki pierwsze. Lubię pisać i obserwować co marki robią w sieci. Prywatnie, kocham spontaniczne podróże, dobre kino i jedzonko.