popularne hashtagi narzędzia

Jak znaleźć popularne hashtagi? – narzędzia

Hashtagi są wykorzystywane na Twitterze, Instagramie, Facebooku. Wprowadził je także YouTube i znajdziemy je na TikToku. Ich odpowiedni dobór pozwoli Ci eksponować Twoje treści wybranym osobom, mierzyć efekty akcji promocyjnych, czy przeglądać treści dotyczące wybranego tematu. Dzięki narzędziom do monitorowania hashtagów możesz sprawdzić ich popularność i wybrać te najlepsze.

Co to jest hashtag?

Hashtag jest to wyrażenie lub słowo, które poprzedza tzw. hash – #. Są to krótkie, zwięzłe formy charakterystyczne dla mediów społecznościowych. Po raz pierwszy hashtagi pojawiły się w 2007 roku na Twitterze.

Przykład wpisu na Twitterze z użyciem hashtagu

Hashtagi sprawdzą się świetnie do monitorowania treści czy dyskusji dotyczących wydarzeń na świecie, konferencji, czy analizy zasięgu social media akcji marketingowych.

Dzięki hashtagom możesz docierać do nowych odbiorców, którzy szukają treści lub informacji na dany temat.

Można zatem powiedzieć, że…

…hashtagi organizują wyświetlaną treść w mediach społecznościowych, a dzięki narzędziom do ich śledzenia, możesz zmierzyć ich zasięg.

Monitoring hashtagów pomoże Ci:


Jak znaleźć popularne hashtagi? – narzędzia

Istnieje wiele narzędzi do wyszukiwania i śledzenia popularnych hashtagów. W tym artykule omówimy 5 najlepszych i często darmowych narzędzi do wyszukiwania popularnych hashtagów.

1. Brand24

Brand24 to narzędzie do monitoringu internetu, które oferuje analizę działań w sieci, w tym analizę hashtagów.

Narzędzie pozwala Ci obserwować wybrane przez Ciebie hashtagi na TikToku, YouTubie, Twitterze, blogach, serwisach informacyjnych, forach internetowych i wielu innych kanałach online.

Jak znaleźć popularne hashtagi? - narzędzie Brand24

Dzięki Brand24 odkryjesz najpopularniejsze hashtagi oraz sprawdzisz ich popularność w sieci. Co więcej – możesz ocenić także zasięg poszczególnych hashtagów oraz obserwować wszystkie publiczne wpisy np. z Twoim firmowym hashtagiem.

Dodatkowo, w zakładce Analiza znajdziesz szereg dodatkowych informacji, które pomogą Ci w dokładnej ocenie wybranych hashtagów. Dowiesz się m.in. o:

  • liczbie wyników z danym hashtagiem,
  • rankingu najpopularniejszych wzmianek z użyciem hashtagu,
  • rankingu najpopularniejszych profili, które w swoich wpisach stosują dany hashtag,
  • 100 najpopularniejszych hashtagach wygenerowanych na podstawie Twojego,
  • liczbie interakcji (polubień, komentarzy, udostępnień), które wygenerowały wpisy z hashtagiem.
Jak znaleźć popularne hashtagi? - grafika przedstawiająca listę 100 najpopularniejszych hashtagów w Brand24
Lista 100 najpopularniejszych hashtagów generowana przez Brand24

Lista jest generowana automatycznie na podstawie dowolnego hashtagu.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, które hashtagi są popularne w wybranym przez Ciebie temacie, to możesz to zrobić w zaledwie 2 krokach:

  1. Utwórz nowy projekt – jako zwrot kluczowy podaj wyrażenie lub hashtag, który Cię interesuje. Jeśli jeszcze nie posiadasz swojego konta możesz wypróbować Brand24 zakładając konto testowe.
  2. Przejdź do zakładki Analiza i scrollując w dół znajdziesz listę z najpopularniejszymi hashtagami.
Jak znaleźć popularne hashtagi? - zakładanie projektu w Brand24

Korzystają z Brand24 możesz obserwować zaangażowanie pod każdym wpisem z hashtagiem:

Odkrywając zakładkę Analiza znajdziesz:

  • Najpopularniejsze publiczne profile
  • i Najpopularniejsze wzmianki.

Pomoże Ci to zidentyfikować osoby, które najczęściej korzystają z danych hashtagów. Poznasz w ten sposób użytkowników, którzy udostępniają treści na temat, który Cię interesuje.

To świetne narzędzie do monitorowania hashtagów podczas wydarzeń, konferencji i akcji promocyjnych.

Brand24 oferuje darmowy okres testowy, gdzie przez 14 dni możesz przetestować funkcje z pakietu Premium oraz Business. Wystarczy założyć konto testowe.


2. RiteTag

RiteTag to część całego ekosystemu RiteKit. Kolejne świetne narzędzie, które idealnie sprawdzi się do wyszukiwania popularnych hashtagów. Za pomocą RiteTag możesz także monitorować wybrane przez Ciebie hashtagi.

popularne hashtagi ritetag

W RiteTag znajdziesz informacje o ilości wpisów z danym hashtagiem w ujęciu godzinowym, czy ile jest ich średnio w ciągu dnia. Dodatkowo w wersji Premium możesz odkryć listę kont, które najczęściej publikują wpisy z wybranym hashtagiem. RiteTag wskaże Ci także, czy dany hashtag jest popularny na Instagramie lub czy jest zbanowany.

popularne hashtagi ritetag

Narzędzie oferuje także rozszerzenie do przeglądarki, za pomocą, którego możesz wyszukiwać popularnych hashtagów bezpośrednio z poziomu przeglądarki.

popularne hashtagi ritetag

Wtyczka jest dostępna w darmowym planie, a okres testowy trwa 7 dni. Wersja płatna narzędzia kosztuje 49$.


3. Keyhole

Keyhole jest to narzędzie do analizy social media, które pozwala sprawdzić popularność hashtagów na Instagramie oraz Twitterze. Narzędzie oferuje dostęp do wielu danych jak, zasięg social media, liczbę wpisów i użytkowników, którzy opublikowali wpis z wybranym hashtagiem. Dodatkowo, znajdziesz informację o zaangażowaniu danego hashtagu.

popularne hashtagi keyhole

Keyhole oferuje także zaawansowaną analizę konta i funkcję, która analizuje wybrany hashtag i podsuwa wskazówki do optymalizacji. Narzędzie sprawdzi się świetnie, gdy chcesz się dowiedzieć jak zmieniała się popularność danego hashtagu w wybranym okresie. Dodatkowo narzędzie posiada rekomendacje, które pomagają określić optymalny czas do publikacji treści z wybranym hashtagiem.

Ciekawą funkcję jest także automatycznie generowana chmura tagów. Na jej podstawie możesz sprawdzić w otoczeniu jakich hashtagów występuje wybrany przez Ciebie hashtag.

Grafika przedstawiająca chmurę tagów na podstawie popularnych hashtagów.

Narzędzie posiada darmowy okres testowy, który trwa 7 dni. Wersja płatna zaczyna się od 199$ w rozliczeniu miesięcznym.


4. Hashtagify

To narzędzie podobne do RiteTag. Hashtagify pozwola znaleźć popularne hashtagi oraz listę hashtagów podobnych do bazowego. Oprócz śledzenia hashtagów, narzędzie oferuje moduł Sugestii, który na podstawie Twojego tweeta lub postu na Instagramie dobierze odpowiednie hashtagi. A oto jak wygląda to od środka:

Grafika z narzędziem Keyhole do wyszukiwania popularnych hashtagów na Instagramie i Twitterze.

W ramach darmowego konta, Hashtagify wskaże Ci popularność hashtagów. Narzędzia posiada także geolokalizację wzmianek. Dzięki temu możesz określić w którym kraju dany hashtag jest najpopularniejszy. Hashtagify w formie chmury tagów pokaże Ci hashtagi, które są podobne i pasują do wybranego przez Ciebie tematu.

Grafika pokazująca w których krajach jest popularny hashtag.

Wszystkie z opisanych funkcji są dostępne w podstawowej wersji narzędzia. Hashtagify posiada także wersję płatną w której znajdziesz dużo więcej funkcji, a ceny zaczynaja się od 7$.


5. Twubs

Ostatnie narzędzie do śledzenia i wyszukiwania popularnych hashtagów – Twubs. Narzędzie umożliwia na śledzenie hashtagów na Twitterze. Narzędzie oferuje podgląd ostatnich tweetów z danym hashtagiem. Ciekawą opcją jest możliwość reagowania z poziomu panelu. Idealne rozwiązanie dla osób, które prowadzą komunikację na Twitterze.

Grafika przedstawiająca dashboard Twubs, narzędzia do szukania popularnych hashtagów.

Narzędzie przede wszystkim umożliwia na agregowanie wpisów z wybranym przez Ciebie hashtagiem. Sprawdzi się idealnie podczas wydarzeń, konferencji, czy akcji marketingowych, które wykorzystują unikalny hashtag. Dodatkowo możesz zapisać swój hashtagi i utworzyć specjalny landing page, który wyświetli wzmianki z hashtagiem.

Twubs jest w pełni darmowym narzędziem do śledzenia hashtagów. 


Dlaczego warto monitorować popularne hashtagi? – podsumowanie

Obserwowanie popularnych hashtagów jest ważne z kilku powodów. Poniżej opisałem najważniejsze z nich:

1. Jest ważnym elementem podczas wydarzeń

Posiadając unikalny hashtag Twojego wydarzenia możesz zidentyfikować osoby, które publikują treści w sieci. Dzięki temu możesz nawiązać relacje, czy wejść w interakcje z uczestnikami Twojego wydarzenia. To także świetna okazja do wymiany zdań pomiędzy uczestnikami tego samego wydarzenia.

2. Mierzenie zasięgu social media

Jeżeli korzystasz w swojej komunikacji z firmowych hashtagów możesz je monitorować i zmierzyć, jaki zasięg osiągają w sieci – do ilu użytkowników dotarły treści, w jakich kanałach pojawia się najczęściej oraz ile interakcji wygenerowały w wybranym okresie.

Połączenie tych elementów pozwoli Ci optymalizować swoje działania i dać odpowiedź, czy Twoje działania przynoszą zamierzony efekt.

3. Analiza efektów kampanii marketingowej

Planując kampanię marketingową warto uwzględnić dodanie unikalnego hashtagu, który będzie częścią Twojej komunikacji. W ten sposób w łatwy sposób będziesz mógł zmierzyć jej zasięg oraz dotarcie do potencjalnych klientów.

Czytaj więcej: Zastanawiasz się, jak analizować działania marketingowe? Sprawdź tekst o najlepszych narzędziach marketingowych.

4. Znajomość ambasadorów marki oraz najaktywniejszych internautów związanych z Twoją marką

Obserwując hashtagi możesz w błyskawiczny sposób odkryć kim są użytkownicy, którzy umieszczają treści z Twoim hashtagiem.

5. Odnalezienie najpopularniejszych hashtagów 

Analizując wybrany hashtag, możesz dowiedzieć się, które hashtagi dookoła wybranego są równie popularne. Idealne rozwiązania dla działań na Instagramie.

6. Sentyment wypowiedzi wzmianek

Na podstawie analizy sentymentu wypowiedzi dowiesz się, czy wydźwięk wpisów z Twoim hashtagiem jest pozytywny, neutralny, czy negatywny.

Jednym z narzędzi do monitorowania hashtagów jest Brand24. Korzystanie z narzędzi do monitoringu internetu pomoże Ci oszczędzić mnóstwo czasu.

Nie musisz odwiedzać każdego kanały internetowego i ręcznie sprawdzać, czy pojawiły się nowe wpisy z hashtagiem – w Brand24 najpopularniejsze hashtagi znajdziesz w zakładce Analiza.

Wypróbuj Brand24 – ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE


Analiza hashtagów

Jeżeli chcesz przeanalizować dowolny hashtag to Brand24 sprawdzi się idealnie – załóż darmowe konto.

Interesuje Cię temat hashtagów? Oto teksty, które powinny Cię zainteresować:

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Mateusz Czech

Head of Chatbots w Brand24. Po godzinach bloguję o chatbotach i marketingu. Mam słabość do technologii i nowych rozwiązań. Prywatnie wielki fan Apple. Czasem marudzę, ale kto nie?