Przykłady marek jak używać hashtagów

Jak używać hashtagów? – 3 kreatywne sposoby do promocji marki

W social media hashtagi początkowo były stosowane tylko na Twitterze. Dziś zyskały na popularności i są używane niemal wszędzie. Stosują je zarówno osoby prywatne, jak i marki do ożywiania dyskusji, interakcji z fanami i promocji produktów. Jak używać hashtagów? Przedstawiamy przykłady marek, które robią to dobrze!

Hashtagi są na fali. Miliony użytkowników social media stosuje je głównie po to, aby zwiększyć ekspozycję swoich treści i dotrzeć do nowych odbiorców.

W przypadku marek stosowanie hashtagów jest ważnym elementem z trzech powodów:

  1. Budowania świadomości marki
  2. Mierzenia efektów kampanii marketingowych
  3. Odkrywania nowych trendów.

Czy wiesz, że…
Potencjał, jaki kryje się komunikacji za pomocą hashtagów jest imponujący. Blisko 60% internautów stosuje regularnie ### .

Trudno przejść wobec tego obojętnie i warto we właściwy sposób wykorzystać hashtagi w swojej strategii komunikacji. Firmy mogą czerpać pełnymi garściami z potencjału, jaki się za nimi kryje wykorzystując hashtagi w swoich akcjach marketingowych na dwa sposoby:

  1. Stosując hashtagi, które aktualnie są najbardziej popularne,
  2. Tworząc swoje własne unikatowe #hashtagi.

W artykule opisałam 3 przykłady marek, które zdecydowały się na tę drugą opcję.

Krótkie podsumowanie:


Jak używać hashtagów?

Stworzenie swojego brandowego hashtagu pomaga zwiększyć rozpoznawalność i popularność marki wśród klientów i świetnie sprawdza się do angażowania odbiorców i ożywiania komunikacji z nimi. Poza tym, stworzenie unikalnego hashtagu jest też dobrym sposobem na monitorowanie jakie treści wrzucają Twoi fani. 

Jeżeli hashtag jest ciekawy i nawiązujący tematycznie do marki lub jej kampanii, wówczas firma ma szansę skutecznie pokierować rozmowę w kierunku dla niej korzystnym. Wymaga to jednak sporej kreatywności i nierzadko dobrego poznania swojej publiczności.

Wyzwaniem jest też zachęcenie odbiorców do używania hashtagu i oznaczania nim ich wpisów. Tutaj liczy się nie tylko atrakcyjność samego hashtagu, ale dużą rolę odkrywa też wizerunek marki i wrażenie, jakie mają na jej temat odbiorcy.

Z zastosowaniem unikalnego hashtagu w kampanii marketingowej świetnie poradziły sobie marki poniżej:

1. Hashtag na szczególne okazje

Dla wielu kobiet dzień ślubu jest dniem wyjątkowym, w trakcie którego bardzo istotny jest ich wygląd – oczywiście na pierwszym miejscu jest suknia ślubna, ale równie ważne są dodatki, w tym buty. Fakt ten świetnie wykorzystał Jimmy Choo – brytyjski dom mody specjalizujący się w sprzedaży butów, torebek, akcesoriów i perfum.

Przebieg akcji

Firma postanowiła wykorzystać wiedzę o tym, jak używać hashtagów i zaprosiła kobiety do dzielenia się momentami z ich ceremonii ślubnych, w których trakcie miały założone buty z kolekcji Jimmy Choo i zachęciła do oznaczania tych wpisów hashtagiem #IdoinChoo.

Efekt

W rezultacie wiele kobiet podzieliło się informacją, że w tak ważnym dla nich dniu towarzyszyła im ta marka.

Co więcej, wpisy internautek z tym hashtagiem można śledzić nie tylko na Twitterze czy Instagramie, ale także na Pinterest, gdzie jedna z tablic marki to właśnie #IDOINCHOO, do której dopinane są zdjęcia opisane specjalnym tagiem.


2. Hashtag zachęcający do zabawy produktem

Marka Red Bull stworzyła hashtag #PutACanOnIt, który był reakcją na jedno ze zdjęć jej fana, na którym bawiąc się perspektywą umieścił puszkę Red Bulla nad Mini Cooperem będącym znakiem reklamowym tej marki.

Jak używać hashtagów? - przykład Red Bull

Idąc tym tropem Red Bull także zaczął prezentować swój produkt na zdjęciach w wielu zabawnych sytuacjach, a także zachęcił do tego swoich klientów. 

Jak używać hashtagów? - przykład Red Bull

Pomysł przypadł do gustu i ludzie na całym świecie zaczęli tworzyć własne zdjęcia z puszkami Red Bulla umieszczanymi w różnych, często nietypowych, miejscach oznaczając je dedykowanym hashtagiem. 

W ten sposób marka pokazała jak umięjętne korzystanie z hashtagów pozwala wznieść się na wyżyny popularności.


3. Hashtag jako nazwa linii produktów

Jak używać hashtagów wie również marka odzieżowa Mango, która stworzyła kolekcję na jesień i zimę 2015/2016 promowaną przez modelki Kate Moss i Cara Delevingne. Kolekcja została nazwana hashtagiem #SOMETHINGINCOMMON i dzięki temu żył on także poza Internetem. Hashtag był widoczny m.in. na torbach zakupowych marki.

Jak używać hashtagów - marka Mango

Nazwanie produktu hashtagiem ułatwiło klientkom dzielenie się w social media informacjami o tym, że posiadają w swojej garderobie rzeczy marki Mango.

Jak używać hashtagów - przykład marki Mango

Kolekcja połączona była z akcją społecznościową, w której każda klientka mogła opisać, co ma wspólnego z konkretną osobą, miejscem, sztuką itp. W tym celu należało pobrać darmową aplikację, zrobić selfie i użyć hashtaga promującego kolekcję. Następnie zdjęcie pojawiało się automatycznie na specjalnej stronie Mango.


Monitoring i analiza hashtagów

Wiedza na temat tego, jak używać hashtagów to jedno. Kluczową kwestią jest też ich monitoring i analiza. Świadomość kto i gdzie stosuje dany hashtag pozwala mieć jasny pogląd na to, na jaką skalę szerzą się w sieci informacje na temat marki i jak skuteczny jest hashtag.

To z kolei sprzyja dalszej optymalizacji działań, która może prowadzić do jeszcze lepszych rezultatów kampanii.

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do monitoringu i analizy hashtagów, a jednym z najpopularniejszych jest Brand24. Za jego pomocą sprawdzisz:

  • liczbę wzmianek w sieci, w których użyto Twojego hashtagu;
  • zasięg social media wzmianek, w których zastosowano Twój hashtag;
  • źródło wzmianek;
  • sentyment wzmianek zawierające hashtag (pozytywny, negatywny lub neutralny);
  • liczbę interakcji

Jak monitorować i analizować hashtagi?

Rozpocznij od założenia projektu. Wystarczy, że wpiszesz nazwę swojego hashtagu, a narzędzie zacznie gromadzić wszystkie potrzebne dane na jego temat.

Jak używać hashtagów - monitoring i analiza hashtagów w Brand24

Następnie zostaniesz przeniesiony do panelu głównego, w którym są zbierane publicznie dostępne wzmianki z Twoim ### . Z tego miejsca możesz zobaczyć, ile razy i gdzie został użyty Twój hashtag, jaki wydźwięk mają wpisy i jaka jest cała treść wzmianki.

Jak używać hashtagów - monitoring i analiza hashtagów w Brand24

Przy każdej wzmiance znajdziesz informacje na temat:

  • nazwy autora,
  • daty publikacji,
  • wskaźnika Influencer Score (autorski wskaźnik Brand24 przedstawiający wpływ konkretnego autora wzmianki, na który wpływa m.in. zasięg, aktywność i interaktwność źródła),
  • wydźwięku wzmianki (czy wpis jest pozytywny negatywny, lub neutralny).
Jak używać hashtagów -przykład wzmianki z hashtagiem z Brand24
Przykładowa wzmianka w panelu Brand24

Jeśli jeszcze nie posiadasz swojego konta możesz wypróbować Brand24 za darmo przez 14ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE

Najpopularniejsze hashtagi

Brand24 posiada funkcję, dzięki której sprawdzisz, które hashtagi są najpopularniejsze w obrębie tematu, który Cię interesuje.

W tym celu narzędzie udostępnia możliwość generowania listy 100 najpopularniejszych hashtagów na podstawie słowa kluczowego.

Jak używać hashtagów - lista 100 najpopularniejszych hashtagów w Brand24

Monitoruj wybrane hashtagi i docieraj do szerszej publiczności – ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE W BRAND24

 

Czytaj dalej:

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Aneta Głowacka

Jako Content Manager w Brand24 z przyjemnością opowiada o tym, co dzieje się w social media i odkrywa potencjał monitoringu Internetu. Prywatnie uwielbia czytać książki, jest miłośniczką kotów i fanką Wiedźmina.