Przykłady marek jak używać hashtagów

Jak używać hashtagów? – 3 kreatywne sposoby do promocji marki

W social media hashtagi początkowo były stosowane tylko na Twitterze, dziś zyskały na popularności i są używane niemal wszędzie. Stosują je zarówno osoby prywatne, jak i marki do ożywiania dyskusji, interakcji z fanami i promocji produktów. Jak używać hashtagów? Poznaj przykłady marek, które robią to dobrze!

Firmy mogą czerpać korzyści z użycia ich w swoich akcjach marketingowych na dwa sposoby:

  1. Stosując hashtagi, które aktualnie są najbardziej popularne,
  2. Tworząc swoje własne, markowe #tagi.

W artykule opisałam 3 przykłady marek, które zdecydowały się na tę drugą opcję.

Krótkie podsumowanie:

  • Jak używać hashtagów?
    • 1. Hashtag na szczególne okazje
    • 2. Hashtag zachęcający do zabawy produktem
    • 3. Hashtag jako nazwa linii produktów
  • Monitoring hashtagów

Jak używać hashtagów?

Jeżeli marka stworzy swój brandowy hashtag to w efekcie może on zwiększyć jej rozpoznawalność, popularność oraz lojalność klientów. Dodatkowo daje to możliwość ożywienia konwersacji i pewnej kontroli nad tym, jakie treści będą wrzucać jej fani. 

Jeżeli taki hashtag jest ciekawy i nawiązujący tematycznie do marki lub jej kampanii, wówczas firma ma szansę skutecznie skierować rozmowę w kierunku dla niej korzystnym. Wymaga to jednak sporej kreatywności i nierzadko dobrego poznania swoich klientów.

Kolejnym zadaniem jest sprawienie, aby odbiorcy zaczęli go używać. Tutaj liczy się zarówno pozytywne wrażenie, jakie posiadają w kontekście marki, jak i to, o ile interesujący jest dla nich sam hashtag.

Czy wiesz, że…
Potencjał, jaki kryje się komunikacji za pomocą hashtagów jest imponujący. Blisko 60% internautów stosuje regularnie ### .

Trudno przejść wobec tego obojętnie i warto we właściwy sposób wykorzystać hashtagi w swojej strategii komunikacji. Tak jak zrobiły to marki poniżej:

1. Hashtag na szczególne okazje

Dla wielu kobiet dzień ślubu jest dniem wyjątkowym, w trakcie którego bardzo istotny jest ich wygląd – oczywiście na pierwszym miejscu jest suknia ślubna, ale równie ważne są dodatki, w tym buty. Fakt ten, świetnie wykorzystał Jimmy Choo – brytyjski dom mody specjalizujący się w sprzedaży butów, torebek, akcesoriów i perfum.

Przebieg akcji

Firma postanowiła wykorzystać wiedzę o tym, jak używać hashtagów i  zaprosiła kobiety do dzielenia się momentami z ich ceremonii ślubnych, w których trakcie miały założone buty z kolekcji Jimmy Choo i oznaczania ich hashtagiem #IdoinChoo.

Efekt

W rezultacie wiele kobiet podzieliło się informacją, że w tak ważnym dla nich dniu towarzyszyła im ta marka. Co więcej, ten hashtag można śledzić nie tylko na Twitterze czy Instagramie, ale także na Pinterest, gdzie jedna z tablic marki to właśnie #IDOINCHOO, do której dopinane są zdjęcia opisane tym hashtagiem.


2. Hashtag zachęcający do zabawy produktem

Jak korzystać z hashtagów? - Red Bull

Marka Red Bull stworzyła hashtag #PutACanOnIt, który był reakcją na jedno ze zdjęć jej fana, na którym bawiąc się perspektywą umieścił puszkę Red Bulla nad Mini Cooperem będącym znakiem reklamowym tej marki. Wykorzystując kreatywność fana, Red Bull także zaczął prezentować swój produkt na zdjęciach w wielu zabawnych sytuacjach, a także zachęcił do tego swoich klientów. 

Pomysł przypadł do gustu i ludzie na całym świecie zaczęli tworzyć własne zdjęcia z puszkami Red Bulla umieszczanymi w różnych, często nietypowych, miejscach oznaczając je dedykowanym hashtagiem. 


W ten sposób marka pokazała jak umięjętne korzystanie z hashtagów pozwala wznieść się na wyżyny popularności.


3. Hashtag jako nazwa linii produktów

Jak korzystać z hashtagów - marka Mango

Jak używać hashtagów wie również marka odzieżowa Mango, która stworzyła kolekcję na jesień i zimę 2015/2016 promowaną przez modelki Kate Moss i Cara Delevingne. Ta kolekcja została nazwana hashtagiem #SOMETHINGINCOMMON i dzięki temu żył on także poza internetem. Hashtag był widoczny m.in. na torbach zakupowych marki. Nazwanie produktu hashtagiem ułatwiło klientkom dzielenie się w social media informacjami o tym, że posiadają w swojej garderobie rzeczy marki Mango.

Kolekcja połączona była z akcją społecznościową, w której każda klientka mogła opisać, co ma wspólnego z konkretną osobą, miejscem, sztuką itp. W tym celu należało pobrać darmową aplikację, zrobić selfie i użyć hashtaga promującego kolekcję. Następnie zdjęcie pojawiało się automatycznie na specjalnej stronie Mango.


Monitoring hashtagów

Wiedza na temat jak używać hashtagów to jedno. Kluczową kwestią jest ich monitorowanie i analiza. Świadomość kto i gdzie stosuje dany hashtag pozwala mieć jasny pogląd na to, na jaką skalę szerzą się w sieci informacje na temat marki i tym samym jak skuteczny jest hashtag.

To z kolei sprzyja dalszej optymalizacji działań, która w efekcie może prowadzić do jeszcze lepszych rezultatów kampanii.

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do analizy hashtagów, a jednym z nich jest Brand24. Za jego pomocą sprawdzisz:

  • liczbę wzmianek w sieci, w których użyto Twojego hashtagu;
  • zasięg wzmianek, w których zastosowano Twój hashtag;
  • źródło wzmianek;
  • nacechowanie emocjonalne wzmianek z Twoim hashtagiem – pozytywne, negatywne lub neutralne;
  • zaangażowanie internautów

i wiele więcej.

Jeśli jeszcze nie posiadasz swojego konta możesz wypróbować Brand24 za darmo przez 14ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE

Najpopularniejsze hashtagi

Brand24 posiada funkcję, dzięki której sprawdzisz, które hashtagi są najpopularniejsze w obrębie tematu, który Cię interesuje.

W tym celu narzędzie udostępnia możliwość generowania listy 100 najpopularniejszych hashtagów na podstawie słowa kluczowego.

Jak korzystać z hashtagów - lista 100 najpopularniejszych hashtagów w Brand24

Monitoruj wybrane hashtagi i docieraj do szerszej publiczności – ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE W BRAND24

 

Czytaj dalej:

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Aneta Głowacka

Jako Content Manager w Brand24 z przyjemnością opowiada o tym, co dzieje się w social media i odkrywa potencjał monitoringu Internetu. Prywatnie uwielbia czytać książki, jest miłośniczką kotów i fanką Wiedźmina.