Jak monitorować popularne hashtagi na TikToku i dlaczego warto?

Paulina Wałczyk Paulina Wałczyk
January 8, 2023 ・ 5 min read

TikTok nabiera rozpędu. Kombinacja Musical.ly, Vine, Instagram i Snapchat podbija sieć i serca generacji Z, a statystyki pokazują, że TikTok jest na dobrej drodze, aby stać się kolejną wielką rzeczą dla osób urodzonych między 1995 rokiem i początkiem 2000. Jednocześnie ta platforma zmierza w kierunku, aby stać się dodatkowym rynkiem dla Twojej firmy. W tej chwili TikTok jest doskonałym miejscem, aby zyskać przewagę i być pierwszym wykorzystując jego potencjał. Zanim zrobią to konkurenci.

Na początek kilka niezbędnych faktów:

  • W ciągu roku TikTok powiększył się o 188 milionów użytkowników, co oznacza wzrost o 70% rok do roku; 
  • W I kwartale 2019 r. TikTok była trzecią najczęściej pobieraną aplikacją zarówno w App Store, jak i Google Play; 
  • W IV kwartale 2018 r. liczba pobrań TikTok przekroczyła liczbę pobrań Facebook, Instagram, YouTube i Snapchat; 
  • W Polsce aplikacja została pobrana blisko 6 milionów razy;
  • Aplikacja jest dostępna w 155 krajach i 75 językach;
  • TikTok skupia obecnie 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie;
  • 41% użytkowników jest w wieku od 16 do 24 lat; 

W porównaniu do innych kanałów społecznościowych to właśnie TikTok ma dzisiaj największą dynamikę wzrostu.

źródło: Badanie Gemius/PBI, grudzień 2018

TikTok – jak działa? 

TikTok to aplikacja społecznościowa, która pozwala tworzyć i edytować filmy o długości od 3 do 60 sekund. Tym, co wyróżnia tę platformę i sprawia, że ​​jest ona atrakcyjna, to coś, czego brakuje innym mediom społecznościowym – to spora liczba funkcji edycji wideo. 

Filtry, naklejki, podkład muzyczny, … – to tylko jedne z wielu możliwości, które zachęcają użytkowników do kreatywności i zaangażowania. Śmiało można więc powiedzieć, że TikTok jest areną sprzyjającą kreatywności, zaangażowania i komedii jak żaden inny kanał social media.

Popularne hashtagi na TikTok 

Tym, co jest niezbędne na TikToku to hashtagi, dzięki którym łatwo można dostrzec nowe trendy, dotrzeć do konkretnej niszy lub wziąć udział w “wyzwaniach” hashtagowych.

W zakładce Odkryj możesz sprawdzić, jakie są obecnie popularne hashtagi na TikTok. Po wybraniu konkretnego możesz go obserwować, oglądać i angażować się pod video innych użytkowników lub współtworzyć własne.

b24_keyword_widget: Widget class not found. Make sure this widget exists and the class name is correct

Nie da się ukryć, że największym zainteresowaniem wśród odbiorców TikToka cieszą się hashtagowe wyzwania. Przesłaniem takiego wyzwania jest zaproszenie innych użytkowników do tworzenia filmów na ten sam pomysł, co skutkuje powstaniem mnóstwa różnych interpretacji dotyczących tego samego. To właśnie ta różnorodność sprawia, że ​​TikTok jest tak wciągający. 

W związku z tym produkcja filmów wymaga realnego zaangażowania i interakcji z otoczeniem.

Mimo że filmy na TikToku są krótkie, wiele z nich jest dokładnie zaplanowanych. Ich twórcy często piszą scenariusze i rozmyślają nad pomysłami jak grać, tańczyć, występować lub opowiadać historie. To wyścig kreatywności. 

Nie ma tak wciągającej platformy mediów społecznościowych jak TikTok. 

Kolejną dobrą rzeczą jest to, że najbardziej popularne wyzwania hashtagowe dotyczą istotnych tematów społecznych, na przykład #BackToSchoolCheck, #ThisIsMyFamily lub #ForClimate.

Nie dziwi zatem twierdzenie ze strony przedstawicieli TikToka, którzy przekonują, że ich misją jest po prostu czynienie dobra. I jak sami mówią: “TikTok chce inspirować i zachęcać nowe pokolenie, aby miały pozytywny wpływ na planetę i otaczające ją osoby.” 

źródło: tiktok.com/forgood

Hashtagowe wyzwania 

Na stronie Odkryj pojawiają się banery kierujące użytkowników do wyzwania otagowanego konkretnym ###, które wyjaśniają co należy zrobić.

Przykład Guess

Sprawdź kampanię #InMyDenim skierowaną do pokoleń milenijnych i pokolenia Z, która zaprosiła ich do udostępniania filmów w dżinsach marki Guess. Ponadto Guess postawił na influencer marketing i zaprosił kilku wybitnych twórców do współpracy przy tym projekcie.

Przykład Chipotle

Marka Chipotle wymyśliła hashtag #GuacDance podczas Narodowego Dnia Awokado. W ten sposób zachęcała fanów guacamole do dzielenia się swoimi ruchami tanecznymi, aby czcić guacamole.

Na dzień dzisiejszy hashtag #GuacDance był widziany ponad 900 milionów razy. Kampania zakończyła się ogromnym sukcesem, a liczba porcji guacamole znacznie wzrosła.

Jak monitorować hashtagi na TikTok? 

Miło mi ogłosić, że Brand24 to pierwsze narzędzie, które oferuje monitorowanie hashtagów na TikToku

Narzędzie do monitorowania mediów, jakim jest Brand24, zbiera wzmianki online na podstawie zdefiniowanych słów kluczowych ze stron internetowych, forów dyskusyjnych, serwisów informacyjnych, stron z recenzjami, czy Twittera. 

A od teraz monitorujemy także hashtagi na TikToku! 

Oto jak monitorować hashtagi na TikToku:

1. Zaloguj się do swojego konta. 

2. Wpisz hashtag, który chcesz monitorować i załóż projekt.

Nie posiadasz jeszcze swojego konta w Brand24? Nic nie szkodzi! Rozpocznij darmowy monitoring hashtagów na TikTok’u zakładając konto testowe.

I gotowe! 

Następnie następuje automatyczne przeniesienie do widoku w panelu Wyniki, w którym w jednym miejscu są gromadzone wszystkie publiczne wzmianki.

Aby wyświetlić wzmianki o wybranym hashtagu TikTok wystarczy, że przejdziesz do Filtrów po prawej stronie.

Przejdź do miejsca Filtruj według domeny i wpisz tiktok.com.

Brand24 wyświetli teraz wzmianki TikTok o obserwowanym hashtagu.

Czytaj więcej: Sprawdź najlepsze narzędzia i generatory hashtagów

Dlaczego warto obserwować hashtagi TikTok? 

Bez wątpienia TikTok jest rynkiem o dużym potencjale komunikacyjnym. Jak widać, pierwsze sprytne marki już sięgają po tę platformę i szukają nowych możliwości. W związku z tym, że platforma jest stosunkowo nowym i niezbadanym obszarem dla firm, obserwowanie popularnych hashtagów na TikToku może dostarczać markom dodatkowych korzyści:

  • Insighty – Monitorując wiodące hashtagi, możesz spotkać i obserwować potencjalnych klientów w ich naturalnym środowisku – kim są, jakie są ich zainteresowania, oczekiwania i bolączki. Co ważne, nowa generacja wkracza na rynek i ich zrozumienie będzie miało kluczowe znaczenie w kolejnych latach. 
  • Influencer marketing – TikTok ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o liderów opinii. Niektóre marki już współpracują z największymi twórcami na TikToku (przykład marki soczków dla dzieci Kubuś, która w swojej kampanii nawiązała współpracę z Dominikiem Rupińskiem). Obserwując popularne hashtagi na TikTok możesz dotrzeć do twórców gromadzących w swoim obrębie dużą grupę odbiorców. 
  • Analiza konkurencji – Monitoring hashtagów na TikToku, pomoże odkryć co robią inne firmy z Twojego segmentu na tej platfomie. Taka wiedza może okazać się cennym źródłem informacji o potencjalnych szansach rozwojowych, zagrożeniach i innych spostrzeżeniach, które mają znaczenie dla wyników biznesowych.