CASE STUDY
CASE STUDY
Liczba użytkowników konta:
14
Częstotliwość logowania:
Kilka razy w tygodniu
Liczba zwrotów kluczowych:
4
Plan abonamentowy:
Team
Raporty email:
Nie
Aplikacja mobilna:
Nie
Extradom.pl doradza klientom w wyborze i zakupie domów. Oferuje kompleksowe wsparcie na każdym etapie podejmowania decyzji projektowych i zakupowych.
Jako pierwsza tego typu firma w Polsce stworzyła również serwis społecznościowy zrzeszający osoby, które stają przed wyzwaniem zbudowania swojego wymarzonego domu. Zarządzają serwisem i moderują komentarze już ponad pół miliona członków społeczności. Jednocześnie jako jedni z pierwszych wprowadzili do swojej oferty tzw. domy gotowe, czyli projekty domów, które w ciągu 6 miesięcy po zakupie są budowane od zera do stanu deweloperskiego. W swoich kampaniach wizerunkowych edukują odbiorców w tematyce innowacyjnej usługi, a działania marketingowe kierują do grupy docelowej, jaką są przyszli właściciele domów.
Profile Extradom.pl są zarządzane przez zespół specjalistów, wśród których jest nasza rozmówczyni - Klaudia Kleban, specjalistka ds. mediów społecznościowych. Podczas wywiadu opowiedziała nam o założeniach marketingowych i moderowaniu serwisu o półmilionowych zasięgach. W firmie jest już prawie dwa lata, a w swojej pracy wykorzystuje różne narzędzia pomagające w obsłudze mediów społecznościowych. Tym nieodłącznym i jednym z ulubionych jest dla niej właśnie Brand24, który w firmie pojawił się w 2017 roku i od tego czasu wyłapał aż 170 000 wzmianek!
Do głównych obowiązków Klaudii należy planowanie strategii, tworzenie grafik, ustalanie harmonogramów publikacji i pisanie treści pod posty. “Oraz wszystkie inne działania, które jestem w stanie zrealizować własnymi siłami” dodaje. Mimo że w firmie możliwości Brand24 są szeroko wykorzystywane w działach SEO, produktowym i PR, Klaudia potrzebuje go głównie do monitorowania obszarów mediów społecznościowych.
Zapytaliśmy Klaudię, w jakich obszarach działań marketingowych w przestrzeni mediów społecznościowych Brand24 pomaga jej najbardziej.
“Każdy dzień chciałabym rozpoczynać od kawy i przeglądania dwóch narzędzi, Google Analytics i Brand24 właśnie. Obowiązki i inne priorytety nie zawsze mi na to pozwalają, ale kiedy tylko mogę, przeglądam wzmianki o Extradom.pl i staram się być z nimi zawsze na bieżąco”, mówi w rozmowie z nami Klaudia.
Z narzędzia korzystają już kilka lat, ale wzmianki o marce zaczęto w Extradom.pl monitorować niedawno w związku z rosnącą grupą zaangażowanych odbiorców i budowaniem społeczności zainteresowanej kupnem domu. Gdy liczba zaangażowanych uczestników grupy zaczęła rosnąć, specjaliści w firmie zrozumieli, że sami nie są w stanie w pełni wykorzystać rosnącego potencjału. “Dzięki Brand24 mogę być zawsze na bieżąco z tym, co w mediach społecznościowych mówi się na temat naszej marki, nie muszę się martwić, że jakiś komentarz zostanie nieobsłużony, albo niezauważony” wyjaśnia nasza rozmówczyni. Od tego czasu zespół stale korzysta z możliwości Brand24 do monitorowania wzmianek o Extradom.pl.
Zaangażowana społeczność to dar, o który trzeba dbać i dokładać wszelkich starań, by osoby udzielające się w serwisie były zadowolone i zaopiekowane. Jednocześnie jednak jest to miejsce, w którym łatwo wywołać burzę jednym komentarzem. Klaudia opowiedziała nam o sytuacji, w której jedna opinia mogła doprowadzić do dużego kryzysu wizerunkowego.
Któregoś dnia, jak zawsze, odwiedziła serwis, aby być na bieżąco z tematami i móc w razie potrzeby zmoderować komentarze. Okazało się, że chwilę wcześniej opublikowany został tam komentarz niezadowolonego klienta. Ze strony Extradom.pl wszystko w projekcie przebiegało zgodnie z obietnicą i planem, ale nie sprostało to oczekiwaniom klienta. Postanowił w niecenzuralny sposób poinformować o tym społeczność. Na szczęście Klaudii udało się szybko zareagować i sytuacja została opanowana. Jak się okazuje - do czasu. “Po porannym kryzysie weszłam na Brand24 w celu rutynowej analizy wzmianek. Ku mojemu przerażeniu okazało się, że klient postanowił komentarz o takiej samej treści wkleić pod dwudziestoma innymi postami na Facebooku! Dzięki narzędziu udało mi się wyłapać wszystkie te wpisy w krótkim czasie. Gdyby nie Brand24, istniałoby poważne zagrożenie dużym kryzysem wizerunkowym.”
“Od czasu tego potencjalnego kryzysu dzięki social listeningowi z Brand24, udało nam się uniknąć kolejnych takich zagrożeń”, dodaje Klaudia.
TIP: Aby szybko sprawdzić, czy w sieci nie ma negatywnych komentarzy na temat marki, wystarczy użyć filtru sentymentu i przejrzeć negatywne wzmianki wyłapane przez Brand24.
O tym, jak Brand24 wspiera marki w analizie źródeł ruchu, gdy inne narzędzia, takie jak Google Analytics nie mogą tego zrobić, opisaliśmy szerzej w Case study lalafo. Kliknij i poznaj historię.
Klaudia również podaje przykład takiej sytuacji w Extradom.pl, kiedy zauważyła bardzo duży skok w wejściach na frazę “domy gotowe” ze źródła Organic. Google Analytics nie był w stanie podać im więcej informacji na ten temat, na szczęście sprawdzenie słowa kluczowego w naszym narzędziu okazało się strzałem w dziesiątkę.
“W którymś momencie ktoś wpadł na pomysł, żeby wejść na Brand24 i okazało się, że jeden z polskich piłkarzy wspomniał o domach gotowych w wywiadzie. My w Extradom.pl bardzo skupiamy się na pozycjonowaniu tej frazy, więc pojawiamy się jako pierwszy wynik w wyszukiwarce Google i dzięki Brand24 byliśmy w stanie prześledzić, skąd się pojawił ten ruch na stronie” opowiada Klaudia. Posiadając taką wiedzę, można skuteczniej planować kampanie i dobierać narzędzia, które przynoszą najlepsze efekty względem ustalonych przez nas założeń i celów marketingowych.
Z raportów w Extradom.pl korzysta głównie zespoły Digital marketingu i Produktu, ale i dział Klaudii analizuje dane dostarczane przez Brand24, gdy zajdzie taka potrzeba. „Szukając możliwości optymalizacji bieżących działań komunikacyjnych, porównywaliśmy wyniki konkretnych kwartałów rok do roku. Były to dla nas bardzo cenne informacje, które Brand24 dostarcza w szybki i przyjemny dla oka sposób”, mówi. Klaudia zaznacza też, że, mimo że dział obsługi mediów społecznościowych nie tworzy tych raportów często, ale sama możliwość ich wygenerowania jest dla nich bardzo cenna i oszczędza przynajmniej kilka godzin pracy specjalisty.
Zapytaliśmy Klaudię o to, jaka funkcja narzędzia jest dla niej najbardziej przydatna. Okazało się, że to filtrowanie wzmianek jest największym ułatwieniem pracy naszej rozmówczyni.
“Dla mnie jest to top of the top. Niesamowicie pomaga mi w pracy, bo jestem w stanie szybko i sprawnie przeklikać się między Facebookiem i Instagramem oraz wyłuskać treści, które mnie najbardziej interesują, na których chce się skupić i które chcę wykorzystać w swoich działaniach. Nie interesują mnie wpisy na blogach czy artykuły, bo za nie odpowiedzialny jest inny zespół, więc mogę te treści z łatwością odsiać” mówi.
“Czyli z narzędzia nie zamierzasz na razie zrezygnować?” zapytaliśmy na koniec. “Nie ma opcji, nie zamienię na nic innego” odpowiedziała Klaudia.
10/10 - tak Klaudia ocenia intuicyjność naszego narzędzia.
“Gdy dostałam dostęp, wzięłam udział w webinarze i później już sama musiałam tam stawiać kroki. Pod względem intuicyjności jest świetne - wiedziałam gdzie co znajdę, jak się poruszać, gdzie mam szukać danych, których potrzebuję” mówi.
9/10 - tak ocenia przydatność w działaniach marketingowych.
“Dla mnie jako specjalistki od mediów społecznościowych jest to narzędzie idealne. Brakuje mi jedynie większej szczegółowości w monitorowaniu TikToka”.
9/10 - tak ocenia całokształt oferowanych przez narzędzie funkcji.
“Daję 9, bo wierzę, że zawsze jest przestrzeń na doskonalenie się. Patrząc na moje potrzeby, mogłabym spokojnie dać 10, ale nie możecie spoczywać na laurach 😉