HISTORIE KLIENTÓW

170 tysięcy wyłapanych wzmianek: Jak pomagamy w obsłudze mediów społecznościowych Extradom.pl

Waleria Pągowska
21.09.2022
17 min

1. O kliencie

Rozmawiamy z:

Klaudia Kleban
Specjalistka od mediów społecznościowych @ Extradom

Extradom.pl wspiera klientów w wyborze i zakupie domów, oferując kompleksową pomoc na każdym etapie projektu i budowy. Jako pierwsza firma w Polsce stworzyła społeczność internetową dla budujących dom, która liczy już ponad pół miliona członków. Wprowadziła też ofertę „domów gotowych”, które powstają w ciągu 6 miesięcy od zakupu projektu.

Za działania w mediach społecznościowych odpowiada Klaudia Kleban, specjalistka z niemal dwuletnim stażem. Planuje strategię, tworzy treści i grafiki oraz monitoruje media społecznościowe. W codziennej pracy korzysta z Brand24, który Extradom.pl używa od 2017 roku – od tego czasu narzędzie zarejestrowało 170 000 wzmianek o firmie. Brand24 wspiera także inne działy: SEO, produktowy i PR.

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

2. Sposoby wykorzystania Brand24

Zapytaliśmy Klaudię, w jakich obszarach działań marketingowych w przestrzeni mediów społecznościowych Brand24 pomaga jej najbardziej.

Monitorowanie marki

“Każdy dzień chciałabym rozpoczynać od kawy i przeglądania dwóch narzędzi, Google Analytics i Brand24 właśnie. Obowiązki i inne priorytety nie zawsze mi na to pozwalają, ale kiedy tylko mogę, przeglądam wzmianki o Extradom.pl i staram się być z nimi zawsze na bieżąco”, mówi w rozmowie z nami Klaudia. 

Z narzędzia korzystają już kilka lat, ale wzmianki o marce zaczęto w Extradom.pl monitorować niedawno w związku z rosnącą grupą zaangażowanych odbiorców i budowaniem społeczności zainteresowanej kupnem domu. Gdy liczba zaangażowanych uczestników grupy zaczęła rosnąć, specjaliści w firmie zrozumieli, że sami nie są w stanie w pełni wykorzystać rosnącego potencjału.

Dzięki Brand24 mogę być zawsze na bieżąco z tym, co w mediach społecznościowych mówi się na temat naszej marki, nie muszę się martwić, że jakiś komentarz zostanie nieobsłużony, albo niezauważony.

Klaudia Kleban

Specjalistka od mediów społecznościowych @ Extradom

Działania antykryzysowe

Zaangażowana społeczność to dar, o który trzeba dbać i dokładać wszelkich starań, by osoby udzielające się w serwisie były zadowolone i zaopiekowane. Jednocześnie jednak jest to miejsce, w którym łatwo wywołać burzę jednym komentarzem. Klaudia opowiedziała nam o sytuacji, w której jedna opinia mogła doprowadzić do dużego kryzysu wizerunkowego.

Któregoś dnia, jak zawsze, odwiedziła serwis, aby być na bieżąco z tematami i móc w razie potrzeby zmoderować komentarze. Okazało się, że chwilę wcześniej opublikowany został tam komentarz niezadowolonego klienta.

Ze strony Extradom.pl wszystko w projekcie przebiegało zgodnie z obietnicą i planem, ale nie sprostało to oczekiwaniom klienta. Postanowił w niecenzuralny sposób poinformować o tym społeczność.

Na szczęście  Klaudii udało się szybko zareagować i sytuacja została opanowana. Jak się okazuje - do czasu. “Po porannym kryzysie weszłam na Brand24 w celu rutynowej analizy wzmianek. Ku mojemu przerażeniu okazało się, że klient postanowił komentarz o takiej samej treści wkleić pod dwudziestoma innymi postami na Facebooku! Dzięki narzędziu udało mi się wyłapać wszystkie te wpisy w krótkim czasie. Gdyby nie Brand24, istniałoby poważne zagrożenie dużym kryzysem wizerunkowym.”

TIP: Aby szybko sprawdzić, czy w sieci nie ma negatywnych komentarzy na temat marki, wystarczy użyć filtru sentymentu i przejrzeć negatywne wzmianki wyłapane przez Brand24.

Od czasu tego potencjalnego kryzysu dzięki social listeningowi z Brand24, udało nam się uniknąć kolejnych takich zagrożeń.

Klaudia Kleban

Specjalistka od mediów społecznościowych @ Extradom

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo

Analiza źródeł ruchu

O tym, jak Brand24 wspiera marki w analizie źródeł ruchu, gdy inne narzędzia, takie jak Google Analytics nie mogą tego zrobić, opisaliśmy szerzej w Case study lalafo. Kliknij i poznaj historię.

Klaudia również podaje przykład takiej sytuacji w Extradom.pl, kiedy zauważyła bardzo duży skok w wejściach na frazę “domy gotowe” ze źródła Organic. Google Analytics nie był w stanie podać im więcej informacji na ten temat, na szczęście sprawdzenie słowa kluczowego w naszym narzędziu okazało się strzałem w dziesiątkę.

“W którymś momencie ktoś wpadł na pomysł, żeby wejść na Brand24 i okazało się, że jeden z polskich piłkarzy wspomniał o domach gotowych w wywiadzie. My w Extradom.pl bardzo skupiamy się na pozycjonowaniu tej frazy, więc pojawiamy się jako pierwszy wynik w wyszukiwarce Google i dzięki Brand24 byliśmy w stanie prześledzić, skąd się pojawił ten ruch na stronie” opowiada Klaudia.

Posiadając taką wiedzę, można skuteczniej planować kampanie i dobierać narzędzia, które przynoszą najlepsze efekty względem ustalonych przez nas założeń i celów marketingowych.

Raportowanie

Z raportów w Extradom.pl korzysta głównie zespoły Digital marketingu i Produktu, ale i dział Klaudii analizuje dane dostarczane przez Brand24, gdy zajdzie taka potrzeba.

„Szukając możliwości optymalizacji bieżących działań komunikacyjnych, porównywaliśmy wyniki konkretnych kwartałów rok do roku. Były to dla nas bardzo cenne informacje, które Brand24 dostarcza w szybki i przyjemny dla oka sposób”, mówi.

Klaudia zaznacza też, że, mimo że dział obsługi mediów społecznościowych nie tworzy tych raportów często, ale sama możliwość ich wygenerowania jest dla nich bardzo cenna i oszczędza przynajmniej kilka godzin pracy specjalisty.

3. Ulubione funkcje Brand24

Zapytaliśmy Klaudię o to, jaka funkcja narzędzia jest dla niej najbardziej przydatna. Okazało się, że to filtrowanie wzmianek jest największym ułatwieniem pracy naszej rozmówczyni.

Raportowanie

“[Filtrowanie wzmianek] niesamowicie pomaga mi w pracy, bo jestem w stanie szybko i sprawnie przeklikać się między Facebookiem i Instagramem oraz wyłuskać treści, które mnie najbardziej interesują, na których chce się skupić i które chcę wykorzystać w swoich działaniach. Nie interesują mnie wpisy na blogach czy artykuły, bo za nie odpowiedzialny jest inny zespół, więc mogę te treści z łatwością odsiać” mówi. 

4. Podsumowanie

“Czyli z narzędzia nie zamierzasz na razie zrezygnować?” zapytaliśmy na koniec. “Nie ma opcji, nie zamienię na nic innego” odpowiedziała Klaudia. 

Raportowanie

  • 10/10 - tak Klaudia ocenia intuicyjność naszego narzędzia. 

“Gdy dostałam dostęp, wzięłam udział w webinarze i później już sama musiałam tam stawiać kroki. Pod względem intuicyjności jest świetne - wiedziałam gdzie co znajdę, jak się poruszać, gdzie mam szukać danych, których potrzebuję” mówi. 

  • 9/10 - tak ocenia przydatność w działaniach marketingowych.

“Dla mnie jako specjalistki od mediów społecznościowych jest to narzędzie idealne. Brakuje mi jedynie większej szczegółowości w monitorowaniu TikToka”. 

  • 9/10 - tak ocenia całokształt oferowanych przez narzędzie funkcji.

“Daję 9, bo wierzę, że zawsze jest przestrzeń na doskonalenie się. Patrząc na moje potrzeby, mogłabym spokojnie dać 10, ale nie możecie spoczywać na laurach 😉 

Dowiedz się, co mówią o Twojej marce!

Sprawdź za darmo
Hi!

W Brand24 naprawdę lubimy słuchać historii sukcesu naszych klientów. To upewnia nas o użyteczności narzędzia i napawa nas dumą, że możemy być wsparciem w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Jednocześnie pozwala to zainspirować innych do wypróbowania pełnego potencjału monitoringu internetu.

Może i Ty korzystasz z Brand24 w swojej codziennej pracy i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze światem. Jeśli tak, napisz do mnie!

Frame 75
Waleria Pagowska
Product Marketing Specialist