5 powodów, dla których monitoring Internetu jest istotny dla public relations
Dec 13, 2015 ・
2 min read
Specjaliści public relations chętnie mierzą efektywność publikacji, w których stworzenie byli zaangażowani. Jednak z drugiej strony aktywność społeczności social media również znacznie wpływa na wizerunek marki. Zatem aby zdobyć pełen wgląd w to, jak jest ona odbierana, należy monitorować zarówno informacje prasowe jak i social media. Pozwoli to uzyskać pełen obraz tego, jak działalność PR wpływa na reputację marki. Zobacz, do czego jeszcze specjaliści public relations mogą wykorzystać monitoring.
- Przygotowanie kampanii
Monitoring jest kluczowy przy planowaniu kampanii PR. Z jednej strony pomaga w badaniu rynku i nastawienia odbiorców marki do jej usług, pozwala także uzyskać większy wgląd w ich preferencje i nawyki. Z drugiej zaś strony jest przydatny w analizowaniu konkurencji. Pomaga wyszukać jej słabe strony lub odnaleźć lukę w sposobie przekazu, tak aby kampania była jak najlepiej przygotowana. - Oszczędzanie czasu
PR tradycyjnie opierał się na skanowaniu mediów – kiedyś główne gazet. Używając narzędzi do monitoringu Internetu, poszukiwanie wzmianek o marce jest niezwykle ułatwione. Znacznie oszczędza to czas, ponieważ ustawienie projektu ze słowami kluczowymi to zaledwie kilka minut i kliknięć, po czym wszystkie informacje gromadzone są w jednym miejscu. Dodatkowo pomaga opcja pozwalająca na otrzymywanie powiadomień o nowych wzmiankach, tak aby specjaliści byli informowani na bieżąco. - Zapobieganie kryzysom
Głównym zadaniem PR jest interpretacja opinii publicznej i postaw, które w przyszłości mogą mieć wpływ na funkcjonowanie organizacji. Monitoring social media pomoże odkryć kwestie, które wcześniej czy później mogłyby zamienić się w kryzys. Pozwoli zamienić skargi i negatywne wzmianki w łagodniejszą formę lub obrócić je w coś pozytywnego. Szybka reakcja, która przynosi wsparcie lub odpowiednie informacje świadczy o wysokiej jakości obsługi klienta, co zapewni mu satysfakcję. - Mierzenie efektów działań
Narzędzia do monitoringu Internetu, takie jak Brand24 pomagają w ocenie efektywności kampanii. Istotna jest analiza kluczowych aspektów, takich jak: sentyment, ilość wzmianek, polubień, udostępnień, zasięg w social media. Takie opcje jak wizualizacje wyników, ukazanie głównych kontekstów dyskusji, możliwość porównania wielu kampanii ze sobą także znacznie ułatwi pracę i pomoże odnaleźć główne przyczyny sukcesu lub porażki podjętych kroków. - Planowanie przyszłych działań
Analiza social media wskaże, które kanały były najbardziej lub najmniej zaangażowane, jakie strony miały największy zasięg, którzy aktorzy social media byli najbardziej najaktywniejsi. Dodatkowo odkryje, czy i którzy dziennikarze zainteresowali się prowadzoną strategią. Wszystko to pomoże planować przyszłe projekty – dobrać odpowiednie kanały przekazu i dostosować do nich treści.
Monitoring, który gromadzi dane z serwisów informacyjnych i mediów społecznościowych w jednym miejscu sprawia, że analiza szczegółowych miar, jakie przynosi jest mniej czasochłonna i umożliwia lepszą ocenę strategii PR. Dlatego warto wypróbować Brand24.