Najchętniej obserwowane marki na portalach społecznościowych w 2015 roku
Jednym ze wskaźników popularności marki jest ilość osób, która ją obserwuje na portalach społecznościowych. Oczywiście liczba obserwatorów nie jest jednoznaczna z jakością relacji odbiorca-marka, jednak jest to pewien wyznacznik jej charakteru. Na koniec tego roku pragniemy przedstawić najbardziej popularne światowe marki na największych portalach społecznościowych – Facebooku, Twitterze, Google+ i Instagramie.
Twitter został założony w 2006 roku, obecnie ma 316 milionów użytkowników miesięcznie – w tym 77% poza USA. Poniżej 5 marek z największą liczbą obserwatorów.
Samsung Mobile (@SamsungMobile)
![t1](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/t1.jpg)
Starbucks Coffee (@Starbucks)
![t2](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/t2.jpg)
CHANEL (@CHANEL)
![t3](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/t3.jpg)
PlayStation (@PlayStation)
![t4](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/t4.jpg)
Victoria’s Secret (@VictoriasSecret)
![t6](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/t6.jpg)
Od startu w 2004 roku Facebook ma 1 440 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, w tym 87% korzysta z niego na urządzeniach mobilnych. Oto 5 marek, których fanpage zgromadziły największą ilość polubień.
Coca-Cola
![f1](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/f1.jpg)
McDonald’s
![f2](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/f2.jpg)
Red Bull
![f3](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/f3.jpg)
Samsung Mobile
![f4](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/f4.jpg)
Nike Football
![f5](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/f5.jpg)
Google+
Pisaliśmy już kiedyś, że Google+ nie zamierza się poddać i wprowadziło nową wersję. Oto 5 marek, które zgromadziły najwięcej obserwatorów na tej platformie.
Chrome
![g1](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/g1.jpg)
Android
![g2](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/g2.jpg)
PlayStation
![g3](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/g3.jpg)
Google Play
![g4](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/g4.jpg)
Gmail
![g5](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/g5.jpg)
Instagram zyskuje na popularności między innymi dlatego, że pozwala firmom kreatywnie przedstawiać swoje produkty. Oto 5 marek z największą liczbą fanów – dane dotyczące ilości obserwujących podane są w przybliżeniu.
Instagram (@instagram)
![pop1](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/pop1.jpg)
National Geographic (@natgeo)
![pop2](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/pop2.jpg)
Nike (@nike)
![i1](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/i1.jpg)
Victoria’s Secret (@victoriassecret)
![pop3](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/pop3.jpg)
Nike Football (@nikefootball)
![pop4](https://blog.brand24.pl/wp-content/uploads/2015/12/pop4.jpg)