Najchętniej obserwowane marki na portalach społecznościowych w 2015 roku

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
Dec 29, 2015 ・ 2 min read

Jednym ze wskaźników popularności marki jest ilość osób, która ją obserwuje na portalach społecznościowych. Oczywiście liczba obserwatorów nie jest jednoznaczna z jakością relacji odbiorca-marka, jednak jest to pewien wyznacznik jej charakteru. Na koniec tego roku pragniemy przedstawić najbardziej popularne światowe marki na największych portalach społecznościowych – Facebooku, Twitterze, Google+ i Instagramie.

Twitter

Twitter został założony w 2006 roku, obecnie ma 316 milionów użytkowników miesięcznie – w tym 77% poza USA. Poniżej 5 marek z największą liczbą obserwatorów.

Samsung Mobile (@SamsungMobile)

t1

Starbucks Coffee (@Starbucks)

t2

CHANEL (@CHANEL)

t3

PlayStation (@PlayStation)

t4

Victoria’s Secret (@VictoriasSecret)

t6

Facebook

Od startu w 2004 roku Facebook ma 1 440 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, w tym 87% korzysta z niego na urządzeniach mobilnych. Oto 5 marek, których fanpage zgromadziły największą ilość polubień.

Coca-Cola

f1

McDonald’s

f2

Red Bull

f3

Samsung Mobile

f4

Nike Football

f5

Google+

Pisaliśmy już kiedyś, że Google+ nie zamierza się poddać i wprowadziło nową wersję. Oto 5 marek, które zgromadziły najwięcej obserwatorów na tej platformie.

Chrome

g1

Android

g2

PlayStation

g3

Google Play

g4

Gmail

g5

Instagram

Instagram zyskuje na popularności między innymi dlatego, że pozwala firmom kreatywnie przedstawiać swoje produkty. Oto 5 marek z największą liczbą fanów – dane dotyczące ilości obserwujących podane są w przybliżeniu.

Instagram (@instagram)

pop1

National Geographic (@natgeo)

pop2

Nike (@nike)

i1

Victoria’s Secret (@victoriassecret)

pop3

Nike Football (@nikefootball)

pop4