Jak dzięki monitoringowi Internetu marka Zelmer spełniła marzenie 4-latka
Monitoring Internetu i mediów społecznościowych pomaga nawiązać bliższe relacje z odbiorcami, poprzez wsłuchiwanie się w ich potrzeby i angażowanie ich. Jak zrobić to naprawdę dobrze pokazała marka Zelmer. Dzięki Brand24 wyszukała 4-letniego wielbiciela odkurzaczy i zaprosiła go do swojej fabryki, aby zobaczył, jak wytwarzane są te niesamowite stwory.
Urodzinowy tort
Bohaterem tej historii jest Wojtuś – jak mówi o nim jego mama – “fanatyk sprzętu AGD”, którego tegoroczny tort urodzinowy przybrał kształt… odkurzacza Zelmer. Zdjęciem przedstawiającym to dzieło mama chłopca podzieliła się na Instagramie, oznaczając je hashtagami #urodziny, #AGD, #zelmer, #odkurzacz. Oto ten niecodzienny tort:
Niedługo po tym…
Marka Zelmer, monitorując między innymi swoją nazwę i związane z nią hashtagi w Brand24, odnalazła wpis pani Justyny i nie zignorowała pasji chłopca. Postanowiła poznać Wojtusia i jego rodzinę, dlatego przygotowano dla nich bardzo ciekawą propozycję – zaproszenie do fabryki w Rzeszowie.
Zastosowanie monitoringu Internetu i wykorzystanie Brand24 pozwala nam na dotarcie do użytkowników, którzy przejawiają sympatię dla marki. Słuchając i włączając się do dyskusji możemy na bieżąco rozmawiać ze swoimi klientami, odpowiadać na ich pytania i wątpliwości oraz dziękować za pozytywne opinie. Chcemy być jak najbliżej naszych konsumentów, aby zapewnić im możliwie najlepszą obsługę i spełniać ich marzenia.
Sebastian Kucharski, Specjalista ds. e-marketingu
w firmie BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego
Wojtuś i fabryka odkurzaczy
Mały solenizant, jego starszy brat Krzyś i mama przyjęli zaproszenie. Odwiedzili fabrykę Zelmera, gdzie w miłej atmosferze mogli zobaczyć, jak powstają odkurzacze. Nie obyło się też bez misiów i jeszcze jednego tortu. Relację z tej przygody możecie obejrzeć w tym filmie:
Zapewne oglądając Wojtusia w fabryce uśmiech nie schodził z waszych twarzy. Nic dziwnego – film wzbudza bardzo pozytywne emocje, co widać w jego komentarzach:
Wciągające historie Zelmer
Oprócz małego Wojtusia odnalezionego dzięki monitoringowi Internetu, marka Zelmer w ciekawy sposób zaangażowała także panią Irenę i jej wnuczkę Ewę. Ewa podzieliła się na Facebooku marki informacją, że jej babcia nie wyobraża sobie sprzątania bez swojego 46-cio letniego odkurzacza Zelmer. Z tego powodu przygotowano dla nich niespodziankę i zaproszono obie panie na sesję zdjęciową. Szczegóły z planu możecie poznać w tym filmie:
Historia Wojtusia oraz Pani Ireny – dwóch różnych osób, dwóch pokoleń, które łączy marka Zelmer – stała się inspiracją do powstania konkursu, w którym konsumenci mogą podzielić się swoimi doświadczeniami ze sprzętem Zelmer. Ciekawe jak potoczy się to dalej.
Zaskocz swoich klientów
Działania marki Zelmer pokazują, że odpowiednie wykorzystanie monitoringu Internetu pozwala tworzyć niezwykle angażujące akcje. Film z Wojtusiem zgromadził do tej pory prawie 40 tys wyświetleń, ponad 250 polubień oraz 27 udostępnień. Co więcej ma wyłącznie pozytywne komentarze. Oczywiście marka po odnalezieniu wpisu Pani Justyny mogła ograniczyć się do pogratulowania jej świetnie wykonanego tortu, jednak poszła krok dalej i nie poprzestała na działaniach online. Wymagało to większej pracy z jej strony, ale pozytywne wrażenie po takiej akcji pozostaje na długo w pamięci i to nie tylko osób bezpośrednio w nią zaangażowanych.