Jak promować treści z bloga wykorzystując monitoring

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
Jun 18, 2017 ・ 3 min read

Jest niemal pewne, że w swojej codziennej pracy stosujesz działania content marketingowe w tym prowadzisz firmowego bloga – przecież content is the king. Jeśli tak, z pewnością nie obca jest Ci zasada 80-20 – czyli fakt, że tak naprawdę na tworzenie treści powinniśmy poświęcić 20% czasu, a 80% na ich promocję. Jest to szczególnie istotne na początku, kiedy jeszcze nie ściągasz pokaźnego ruchu i nie masz ugruntowanej liczby odbiorców.

Promowanie treści z monitoringiem Internetu

Z pewnością promujesz wpisy ze swojego bloga na Facebooku, Twitterze – to najbardziej oczywiste miejsca. Być może pamiętasz też o Google Plus – treści tam publikowane są faworyzowane przez wyszukiwarkę. Jeżeli tworzysz anglojęzyczny content pewnie jesteś obecny na Medium, GrowthHackers, Quorze?

Pomyślałbyś jednak, że idealne miejsca do dodatkowej promocji treści z bloga pomoże odnaleźć monitoring Internetu? Szukając innych blogów poruszających tematykę z Twoich wpisów, możesz promować swoje treści i dodatkowo edukować odbiorców w komentarzach do artykułów innych twórców, jeżeli Twoje teksty mogą być ich uzupełnieniem. Dzięki temu:

  • Dotrzesz do odbiorców innych blogów, którzy prawdopodobnie jeszcze nie słyszeli o Twojej firmie.
  • Nawiążesz kontakt z innymi twórcami blogów, dzięki czemu zdobędziesz szansę na wpisy gościnne.

Pamiętaj jednak, aby było to możliwe Twój komentarz musi wnosić prawdziwą wartość dla osób, które na niego trafią.

Case study

Sprawdźmy, jak może to wyglądać na przykładzie artykułu z naszego bloga: Jak zarabiać z monitoringiem Internetu – Pixel PR CASE STUDY. To wpis prezentujący, w jaki sposób szybko pozyskać zlecenie odpowiednio wykorzystując monitoring Internetu, dlatego może być idealnym uzupełnieniem artykułów prezentujących metody na pozyskanie zleceń czy porady dla freelancerów. 

Słowa kluczowe

Aby odnaleźć takie artykuły, należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które w tym przypadku mogą być następujące:

  • jak znaleźć klienta;
  • jak znaleźć klientów;
  • jak pozyskać zlecenie;
  • jak znaleźć zlecenie;
  • jak znaleźć zlecenia.

Celowo pomijam słowa bez polskich znaków – chcę znaleźć inne wpisy blogowe, dlatego wiem, że zostaną w nich użyte polskie znaki.

Ustawienie projektu

Po wskazaniu słów kluczowych przychodzi pora na stworzenie projektu, który można ustawić na 2 sposoby. Poniżej prezentuje obie metody opowiadając o ich głównych zaletach i wadach.

WERSJA A 

Można stworzyć precyzyjny projekt, wskazujący dokładnie wyżej wymienione zwroty kluczowe. Wtedy będzie to wyglądać tak:

Dzięki takiemu wprowadzeniu słów kluczowych w projekcie ograniczone zostaną wpisy, które nie są interesujące, ale jednocześnie istnieje ryzyko, że pominięte zostaną ciekawe wzmianki. Np. przy takiej konfiguracji monitoring nie uwzględni wpisów “Jak szybko znaleźć klientów” lub “Jak znaleźć lepiej płatne zlecenia”.

WERSJA B

Aby nie obawiać się, że jakieś wpisy zostaną pominięte możemy stworzyć ogólny projekt, zawierający takie słowa kluczowe jak: klientów, klienta, zlecenie, zlecenia:

To da pewność, że uwzględnione zostaną wzmianki, które pominęła konfiguracja A, ale jednocześnie sprawi, że do naszego projektu wpadnie bardzo dużo nieinteresujących nas wzmianek. Stratą czasu byłoby przeglądanie tysięcy wpisów w poszukiwaniu kilkunastu, które są dla nas naprawdę ważne. Dlatego z pomocą w takim przypadku przychodzi filtrowanie:

Dzięki powyższemu filtrowaniu znaleźć {AND} zlecenie narzędzie pokaże tylko wzmianki zawierające jednocześnie te dwa słowa – mogą pojawić się one w dowolnej konfiguracji, ale muszą wystąpić razem w pojedynczym wpisie. Efekt? Z ponad 60 tys wzmianek, które zebrał dla mnie ten ogólny projekt, po zastosowaniu filtrowania do przejrzenia mam 40 wpisów. Więcej o filtrach możecie przeczytać tutaj.

Promocja treści

Szukanie wzmianek to ważny krok i to od Was zależy, którą metodę wybierzecie. Ja wolę tworzyć ogólne projekty i odpowiednio wykorzystać filtrowanie. Właśnie w ten sposób w Dashbordzie Brand24 odnalazłam np. poniszże wzmianki, w których włączyłam się do dyskusji w komentarzach.

Przykład 1.

http://przedsiebiorcza.com/2017/01/jak-znalezc-klientow-przewodnik-dla-freelancerow/

Przykład 2. 

http://tosieoplaca.pl/znalezc-lepiej-platne-zlecenia/

Każdego miesiąca widzę na naszym blogu kilkanaście nowych użytkowników pozyskanych z powyższych wpisów. Nie jest to duża liczba, mimo to warto, ponieważ są to osoby do których prawdopodobnie nie dotarłabym w inny sposób. Pamiętajcie, że początkowo szukały one pomysłu na znalezienie klientów/zleceń, a ostatecznie dowiadywały się dodatkowo o monitoringu Internetu.

Sprawdź sam

Szukanie miejsc do promocji tworzonych treści to tylko jedno z wielu zastosowań monitoringu internetu. Przekonaj się sam, jak przyda się w rozwoju Twojej strategii content marketingowej. Skorzystaj z 14 dni darmowych testów Brand24.