Darmowa pizza dzięki monitoringowi internetu

Mikołaj Mikołaj
August 22, 2015 ・ 2 min read

Monitoring social media może służyć jako doskonała baza dla innowacyjnych kampanii marketingowych. Wyjdź poza powszechne ramy i przeprowadź akcję PR-ową, która poprawi twój wizerunek, zwiększy zaangażowanie oraz pozostanie w pamięci na długo.

Wiele firm zna patenty na doskonałą obsługę klienta, i jedną z nich jest Da Grasso – pizzeria, która zdołała zwiększyć buzz o sobie w social media o 135% w ciągu kilku godzin. Przeczytaj w jaki sposób!

Dostawa pizzy z Social Listening

W listopadzie 2012 roku, Brand24 oraz hyperCREW, zaplanowali i przeprowadzili specjalną akcję reklamową w mediach społecznościowych. Monitorowaliśmy Facebooka, aby znaleźć ludzi, którzy mieli ochotę na pizzę lub ogólnie coś do jedzenia. Po uzyskaniu adresu (zwykle od znajomego lub namierzając jego miejsce pracy), wraz z Patrolem Da Grasso dostarczaliśmy gorącą pizzę do autora postu.

pizza2

Koncepcja

  • Opierając się na narzędziu do monitoringu social media, poszukujemy osób z poszczególnych miast (np. Warszawy), którzy pisali na swoich profilach na Facebooku, że mają ochotę na pizzę.
  • Starannie wybramy tych, którzy są świadomymi i zaawansowanych użytkownikami mediów społecznych.
  • Namierzamy lokalizację wybranych osób za pomocą ich znajomych lub miejsca pracy.
  • W ciągu kilkadziesięciu minut do kilku godzin od zamieszczenia postu na Facebooku, Patrol Da Grasso pojawia się pod drzwiami z wymarzonym daniem i dodatkowymi gadżetami.

Realizacja

W praktyce, czekaliśmy na powiadomienie o nowym poście na Facebooku, który potencjalnie mógł zostać użyty w naszej akcji. Kiedy ktoś opublikował takie informacje i udało nam się uzyskać adres tej osoby, niezwłocznie informowaliśmy pizzerię, która przygotowywała jedzenie. Szybko wyruszaliśmy na spotykanie z teamem Da Grasso i wspólnie jechaliśmy na miejsce, gdzie pizza powinna zostać dostarczona. Nie mieliśmy pojęcia jak ciężką pracą jest rozwożenie pizzy!

pizza3

Efekty

pizza4
  • 52 rozdane pizze
  • 60 000 osób zobaczyło treści o realizowanej akcji z Patrolem Da Grasso na Facebooku*
  • 135% wzrostu dyskuji online o Da Grasso
  • 95% wzmianek o charakterze pozytywnym
  • Ogólny wzrost dyskusji online na temat pizzy – 12%
  • Liczba interakcji z Da Grasso na Facebooku wzrosła o 25%
  • Opublikowane podczas akcji zdjęcia, rozprzestrzeniły się wirusowo w Internecie. Nasz case spotkał się z uznaniem najpopularniejszych blogerów i vloggerów.