Jak znaleźć idealnego pracownika dzięki monitoringowi Internetu – CASE STUDY

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
March 10, 2017 ・ 1 min read

Potrzebujesz pracownika, a najlepiej specjalisty z pasją? Standardowe ogłoszenia o pracę niekoniecznie szybko przyniosą oczekiwany efekt. A gdyby tak odwrócić sytuację, czyli najpierw znaleźć odpowiednią osobę i dopiero później złożyć jej ofertę pracy?

W takim szukaniu pracownika idealnego świetnie sprawdzi się monitoringu Internetu, co wykorzystał Paweł Ciosk z firmy C&J Group.

Na potrzeby firmy, w której pracuję szukałem osoby w niszowym segmencie rynku. Potrzebowałem pracownika, który ma “lekkie pióro” oraz lubi pisać w temacie e-sport. Znaleźć osobę, która jest “znawcą” w temacie polityki i pisze felietony/artykuły jest zdecydowanie łatwiej aniżeli w e-sporcie. Wykorzystałem Brand24.

Paweł Ciosk 

Konfiguracja projektu była bardzo prosta i zajęła nie więcej niż 2 minuty. Jako zwrot kluczowy ustawiony został felieton, ale aby zawęzić poszukiwania dodano słowo wymagane – esport.

Wyników jak widać na poniższym wykresie było niewiele…

…jednak to wystarczyło!

Jeden z odnalezionych w ten sposób wpisów okazał się strzałem w 10. Autor felietonu Czy e-sport będzie kiedyś popularny jak sport? podzielił się swoim tekstem na Twitterze, w opisie używając między innymi słów kluczowych wskazanych w projekcie Pawła.

Kontakt do autora był w stopce artykułu, więc później poszło już szybko: mail, zapytanie, oferta, praca. 

Bardzo prosta konfiguracja projektu i Brand24 znalazł osobę, która pisze z pasją. Zapewne osiągnąłbym inne rezultaty, gdybym gdzieś w sieć wrzucił ogłoszenie o pracę (spodziewam się możliwego spamu tekstów “na siłę”). A tak? Strona X i tak pisała za darmo, bo lubi; strona Y potrzebowała pracownika. Teraz obie skorzystają na swojej współpracy. Win – win.  

Paweł Ciosk

Szukasz idealnego pracownika? Znajdź go z Brand24.

Pomożemy skonfigurować Twój projekt dla jak najlepszych rezultatów.