Odkrywamy crowdspeaking

Brand24 Brand24
January 15, 2016 ・ 2 min read

 

Crowdspeaking w świecie mediów społecznościowych staje się coraz bardziej popularny. Mimo iż sporo marketerów już o nim słyszało, jeszcze nie wszyscy rozumieją mechanikę jego działania. Musimy pamiętać, że idea crowdspeakingu opiera się na polecaniu np. marki, produktu lub usługi przez indywidualnego użytkownika.

Bolączki reklamodawców

Mimo iż narzędzi służących do prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych nie brakuje to koszty reklamy rosną, a efekty spadają. Nachalne reklamy oraz powszechne wykorzystanie AdBlocka sprawiają, ze użytkownicy albo tych reklam nie widzą, albo im nie ufają. Dzięki realizowaniu kampanii za pośrednictwem użytkowników indywidualnych crowdspeaking pozwala dotrzeć do osób korzystających z AdBlocka oraz być reklamą, która z punktu widzenia użytkownika nie jest nachalna – tu jednak duża rola osób przygotowujących komunikat crowdspeakingowy.

Co sprawia, że crowdspeaking jest skuteczny?

Sercem crowdspeakingu są osoby, które zdecydują się wesprzeć kampanie. Na czym to polega? Użytkownik udostępnia platformie iloo możliwość jednorazowego wykorzystania w trakcie kampanii swoich kont społecznościowych. Motywacją do tego są często dedykowane oferty specjalnie np. zniżki, promocje, bilety, zaproszenia. Sposoby zachęcenia użytkownika do wsparcia kampanii mogą być różne i najczęściej są powiązane ze wspieraną kampanią.

Gdy kampania uzyska odpowiednią liczbę osób wspierających system automatycznie wyśle komunikat za pośrednictwem indywidualnych kont społecznościowych. Co ważne, komunikat nie nosi oznaczenia materiału sponsorowanego, sprawiając, że staje się on bardziej wiarygodny dla odbiorców. Po zrealizowaniu kampanii platforma traci możliwość ponownego wykorzystania kont użytkowników do czasu, aż zdecydują się ponownie wesprzeć którąś z zaplanowanych na platformie kampanii.

Jakich efektów oczekiwać?

Kampania przeprowadzona za pośrednictwem 500 użytkowników zakładając, że posiadają oni 300 znajomych w bazie, trafi aż do 150 tysięcy odbiorców. Koszt uzyskania tak dużego zasięgu, jest znacznie niższy niż w przypadku tradycyjnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Komunikat, który zostanie wysłany z kont użytkowników jest potwierdzeniem zaufania, którym obdarzają nas wspierający kampanie i jest on właśnie tym elementem, który będzie miał największy wpływ na jej sukces. Pamiętając, że komunikat wysyłany jest w imieniu osoby wspierającej tworzący go marketerzy muszą mówić językiem swoich klientów. W przypadku crowdspeakingu komunikacja nie odbywa się tradycyjnie na linii marka – klient, lecz na linii klient – klient.

Dlaczego crowdspeaking?

Podstawową zaletą kampanii crowdspeaking realizowanej za pośrednictwem platformy iloo jest wiarygodność przekazu. Ze względu na fakt, że komunikat realizowanej kampanii jest wysyłany z kont użytkowników, którzy zdecydowali się ją wesprzeć staje się on bardziej wiarygodny. Dobrze przygotowana kampania sprawia, że odbiorca traktuje komunikat, nie jako reklamę, lecz osobistą opinię lub polecenie użytkownika wspierającego.

Dzięki crowdspeakingowi promowane treści są chętniej czytane przez użytkowników, a odnośniki, które zawierają są chętniej klikane. W ten sposób łatwiej wygenerować większy ruch na stronie, pozyskać więcej leadów czy zwiększyć poziom sprzedaży.

 

Autorem jest Bartosz Martyka – Twórca pierwszej w Polsce platformy Crowdspeaking – iloo.pl