Social Selling – wnioski po przeanalizowaniu 44 tys. wzmianek

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
April 23, 2017 ・ 1 min read

Social selling, czyli proces zdobywania leadów i nawiązywania z nimi spersonalizowanych relacji w ramach procesu sprzedaży, nie jest zjawiskiem nowym. Opisywano je już w 2006 roku, jednak przez kolejne lata ewoluowało głównie za sprawą mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn, Twitter, Facebook czy Pinterest.

Wszystko dlatego, że ludzie inaczej dokonują zakupów – coraz częściej polegają na rekomendacjach innych a nie na typowej reklamie.

Wiele film zaczyna to rozumieć i promuje swoje produkty za pomocą social media, docierając do potencjalnych klientów, właśnie w chwili, gdy są oni gotowi na zakup.

Ebook The State of Social Selling

Postanowiliśmy zgłębić ten temat wykorzystując monitoring Internetu. Zebraliśmy dzięki niemu 44 tys. wzmianek, w których internauci szukali porad dotyczących zakupów różnych produktów i usług.

Co zrobiliśmy dalej? Wybraliśmy próbę 100 tweetów i włączaliśmy się do dyskusji. Efekty jakie przyniosły pozwolą Ci zobaczyć:

  • jak wysiłki social selling wypadają w porównaniu do cold colling i email marketingu;
  • jak wiele osób wyraziło zainteresowanie naszymi poradami;
  • jak na tym tle wypadają firmy, które polecaliśmy – czy włączyły się w angażowanie klientów, czy nie były zainteresowane tym tematem?

Sprawdź, dlaczego warto włączyć media społecznościowe
do Twoich codziennych procesów sprzedażowych

Pobierz darmowy raport