Wyprzedaże Black Friday - jak znaleźć najlepsze oferty Black Friday za pomocą monitoringu mediów?

Jak znaleźć najlepsze okazje na Black Friday jako pierwszy?

Nie będę zarzucał Cię toną informacji na temat Black Friday. Fakty są takie, że średnio każdy z nas wyda ponad 380 zł. Marki informują o super okazjach w sieci, a pytanie brzmi: “Jak obserwować i przeglądać setki profili jednocześnie?” Natłok informacji może przytłaczać, a przecież my tylko polujemy na nowego Kindle’a… Jeśli więc zastanawiasz się, jak znaleźć najlepsze okazje Black Friday to ten tekst jest właśnie dla Ciebie!  

Black Friday promocje - przykład oferty Black Friday odnalezionej za pomocą Brand24
Co powiesz na 99$ zamiast 139$ na Kindle PaperWhite 4?

Pokażę Ci, jak w łatwy i prosty sposób znaleźć super okazje z okazji Czarnego Piątku. Od razu zaznaczę, że narzędzia do monitoringu internetu, takie jak Brand24, świetnie się tu sprawdzą.

Jeżeli jeszcze nie masz konta, to zarejestruj darmowe konto.

14 dni za darmo. Wystarczy czasu, by złowić super okazję.


Jak znaleźć najlepsze oferty Black Friday?

Powiedzmy sobie wprost – Black Friday na dobre wpisało się w harmonogram jesiennych zniżek. W 2017 roku aktywność konsumentów na świecie tego dnia była prawie 700% większa w porówniniu do innych dni w roku (badanie Picodi).

Z kolei rok później polscy klienci na zakupy w sieci wydali ponad 170% więcej niż wyniosła średnia dzienna w październiku.

Statystyki jasno pokazują, że listopadowa akcja cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród ludzi na całym świecie. Sprawdziliśmy, w którym kraju mówi się najwięcej o Black Friday:

Black Friday promocje - natężenie dyskusji na temat Black Friday na świecie
Analiza wzmianek z ostatniego miesiąca na temat Black Friday na świecie

Jak tego dnia upolować najbardziej atrakcyjne okazje? Poniżej opisaliśmy dwa najczęstsze scenariusze:

  1. Kiedy wiemy, CO DOKŁADNIE chcemy kupić.
  2. Kiedy nie mamy konkretnego pomysłu, ale chcemy COŚ upolować.

W każdym z nich wskazaliśmy 3 sposoby, jak nie przegapić atrakcyjnych ofert i być na bieżąco.

1. Wiem, czego szukam

Mowa o sytuacji, gdy wiesz konkretnie jakiego produktu szukasz. Może to być najnowszy Kindle, nowy iPad, wymarzone słuchawki do pracy czy bilety lotnicze w ciepłe kraje. To właśnie na podstawie tego, czego szukasz będziemy wyszukiwać okazje za pomocą Brand24.

#1 Wyszukiwanie okazji – konfiguracja projektu

Konfigurację projektu pokażę Ci na przykładzie Kindle’a, lecz zasada jest identyczna dla wszystkich produktów, których szukasz. Jedyne co musisz zrobić to zamienić Kindle na swój produkt.

  1. Utwórz nowy projekt – tu interesują Cię dwie rubryki.

Zasady są dwie i obydwie proste:

Jako zwrot kluczowy wpisz: nazwę produktu, którego szukasz.
W słowach wymaganych wpisz: black friday, czarny piątek, blackfriday.

Black Friday promocje - wyszukiwanie najlepszych okazji za pomocą Brand24
Wyszukiwanie najlepszych okazji na Kindle podczas Black Friday za pomocą Brand24.

#2 Skąd promocje? – Polska, czy cały świat?

Następnie kliknij zakładkę Źródła. Na dole znajduje się funkcja Filtr językowy, która odpowiada za filtrowanie wzmianek na podstawie języka: 

  • Jeżeli chcesz wyszukiwać oferty tylko z Polski – ustaw filtr językowy na średni.
  • Jeżeli chcesz wyszukiwać oferty z całego świata – ustaw filtr językowy na wyłączony.
Black Friday promocje - konfiguracja filtra językowego w projekcie

#3 Nie przegap żadnej okazji – włącz powiadomienia

To już ostatni krok, dzięki któremu nie przegapisz żadnej super okazji i będziesz mógł natychmiast zareagować. 

Przejdź do zakładki Powiadomienia.

Skonfiguruj powiadomienia mailowe lub w aplikacji mobilnej tak, aby Ci odpowiadały. Do dyspozycji możesz wybrać porę otrzymywania alertu lub określić ich częstotliwość.

Black Friday promocje - konfiguracja powiadomień o nowych wynikach.

Aaaa! Podczas darmowego okresu testowego możesz dodać 4 przyjaciół jako nowych użytkowników.

Co więcej, dla większej wygody możesz sprawdzić integrację Brand24 ze Slackiem. Wówczas wszystkie oferty będą wysyłane bezpośrednio na Slacka.


2. Nie wiem, czego szukam, ale mogę trochę wydać

No tak. Jest coś elektryzującego w tym, że cały świat przecenia swoje produkty, a miliony osób polują na wyprzedaże Black Friday. Czasami szukamy rzeczy w okazyjnych cenach, bo do tej pory kosztowały „zbyt wiele”. Z drugiej strony, kto nie lubi spontanicznych wypadów do Paryża?

Black Friday promocje - przykładowa oferta Zalando na Black Friday znaleziona za pomocą Brand24
Wzmianka z ofertą Zalando z okazji Black Friday

#1 Monitoring Black Friday – konfiguracja projektu

Tu sytuacja jest odwrotna. Wiemy, że chcemy znaleźć najlepsze oferty Black Friday, ale jeszcze nie wiemy, czego konkretnie szukamy.

W takiej sytuacji należy utworzyć projekt, który będzie monitorował wszystkie wzmianki związane z Czarnym Piątkiem

Oto jak wygląda konfiguracja:

Black Friday promocje - konfiguracja projektu w Brand24

Oto lista zwrotów kluczowych, które możesz skopiować do swojego projektu:

  • Black Friday,
  • BlackFriday,
  • Czarny Piątek,
  • #CzarnyPiątek,
  • #CzarnyPiatek

#2 Kraj ma znaczenie? – Polska, czy cały świat?

Podobnie jak w pierwszym scenariuszu. W zakładce Źródła możesz określić kraj pochodzenia wzmianek. 

  • Jeżeli chcesz wyszukiwać oferty tylko z Polski to ustaw filtr językowy na średni.
  • Jeżeli chcesz wyszukiwać oferty z całego świata to ustaw filtr językowy na wyłączony.

Zapisz skonfigurowany projekt. Następnie zostaniesz przeniesiony do zakładki z wynikami, gdzie będziemy szukać dla Ciebie najlepszych okazji Black Friday.


#3 Wyszukiwanie wyprzedaży Black Friday – filtrowanie wyników

Dochodzimy do kulminacyjnego momentu, gdzie przed oczami masz prawie 20 000 wzmianek związanych z Black Friday. W jaki sposób wydobyć tę jedną, super okazję? Lub w drugą stronę – Jak wyświetlić wszystkie okazje z określonym produktem?

Poznaj 3 sposoby, jak wyszukiwać wyprzedaże Black Friday w Brand24:

1. Filtrowanie po nazwie – w projekcie znajdują się publiczne wzmianki na temat całego Black Friday. Możesz z takiego projektu odfiltrować wzmianki, które nie są związane z danym produktem lub produktami.

Black Friday promocje - filtrowanie wyników po nazwie w Brand24.
Filtrowanie wyników po nazwie produktu lub usługi.

W ten sposób wyświetlisz wszystkie wzmianki, które odnoszą się do tematu Black Friday, a dodatkowo zawierają w sobie wyrażenie bilety lotnicze.

To samo możesz zrobić dla konkretnych linii lotnicznych np. WizzAir, czy dla produktów typu Słuchawki BOSE.

Black Friday promocje - przykładowa oferta na Black Friday znaleziona za pomocą Brand24

2. Filtrowanie po „procentach” –  wykorzystując filtrowanie możesz wyświetlić wszystkie wzmianki, które zawierają w treści wpisu określoną wartość procentową np. „-90%”.

Black Friday promocje - filtrowanie wyników po nazwie w Brand24.
Filtrowanie wyników w poszukiwaniu ofert z określoną zniżką.

W ten sposób możesz przeglądać wzmianki o określonej zniżce. Dzięki temu w błyskawiczny sposób dotrzesz do super okazji na produkty, które do tej pory były „zbyt drogie”.


3. Filtrowanie po Influence Score – w projekcie, w którym co chwilę pojawia się nowa wzmianka, ciężko odróżnić wartościowe oferty od fałszywych. Z pomocą przychodzi wskaźnik Influence Score, który odfiltruje wątpliwej jakości wyniki od tych, które pochodzą od zaufanych autorów i profili.


Black Friday promocje – podsumowanie

Wiesz co jest w tych trikach najlepsze? Wszystkie możesz połączyć i wykorzystać jednocześnie. Możesz szukać nowego iPoda od zaufanych stron z Influence Score powyżej 6, a dodatkowo zawęzić poszukiwania do ofert -40%.

O ile łatwiejsze staje się wówczas „buszowanie” w sieci!

Wypróbuj Brand24 za darmo przez 14 dni!

#CyberWeek

Teraz już wiesz, jak znaleźć najlepsze okazje Black Friday i Cyber Monday, czyli podczas całego #CyberWeek. Trzymam kciuki za wychwycenie super ofert za pomocą Brand24.

Poniżej zebraliśmy dodatkowe strony, które warto obserwować w poszukiwaniu promocji podczas #CyberWeek: 

Udanych poszukiwań podczas Black Friday! 👋

Przetestuj Brand24 za darmo!

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Mateusz Czech

Head of Chatbots w Brand24. Po godzinach bloguję o chatbotach i marketingu. Mam słabość do technologii i nowych rozwiązań. Prywatnie wielki fan Apple. Czasem marudzę, ale kto nie?