Jak zwiększyć sprzedaż za pomocą monitoringu internetu?

4 sposoby na zwiększenie sprzedaży z monitoringiem internetu

Monitoring internetu, czy też social listening, to nic innego jak obserwowanie i wychwytywanie wzmianek, które często — z punktu widzenia Twojego biznesu — są kluczowymi okazjami. Okazjami na zwiększenie sprzedaży.

Na początek kilka istotnych faktów:

  • 64% reakcji marek na zapytania o usługę, czy produkt, jest pozytywnie odbierane przez użytkowników, a 61% z nich, dodatkowo reaguje interakcją (polubieniem lub komentarzem), czyli się angażuje.
  • 70% internautów deklaruje chęć korzystania z usług lub produktów marki, która weszła z nimi w interakcję w mediach społecznościowych.

Social listening umożliwia pojawienie się dokładnie wtedy, gdy Twój potencjalny klient szuka Twojego rozwiązania.

To także świetna okazja, aby budować relacje i podnosić zaangażowanie. Lojalni klienci zostają na lata. Dzięki temu możesz także poszerzać grono ambasadorów marki.

Grafika przedstawiająca możliwości social listeningu w Brand24

Social listening w praktyce

Przygotowaliśmy dla Ciebie 4 projekty, które możesz wykorzystać i zacząć docierać do swoich potencjalnych klientów od zaraz. Dodatkowo pokażemy Ci jak zawężać wyniki wyszukiwania, abyś narzędzie wychwytywało tylko te wzmianki, które dotyczą bezpośrednio Twojej branży.

Powiem nawet więcej. Nie musisz martwić się brakiem czasu na przeglądanie wyników w panelu. Dzięki zaawansowanym alertom wszystko możesz zautomatyzować, a powiadomienia e-mail oraz aplikacja mobilna Ci w tym pomogą.

Jeżeli jeszcze nie posiadasz swojego konta w Brand24, skorzystaj z darmowych 14-dniowych testów Brand24 – ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE

Co zyskujesz stosując social listening?

Istotą social listeningu jest docieranie do osób, które w danym momencie poszukują Twojego rozwiązanie. Każdego miesiąca w sieci pojawia się kilkanaście tysięcy wzmianek, w których klienci proszą społeczność o rekomendację. Każda z nich to szansa na zdobycie potencjalnego klienta.

Monitoring internetu pozwoli Ci na błyskawiczne odnajdywanie takich wzmianek, reagowanie i wchodzenie w interakcję z potencjalnymi klientami. Social listening skutecznie ułatwia realizację celów takich jak:

  • Generowanie leadów;
  • Angażowanie społeczności;
  • Budowanie wizerunku eksperta;
  • Sprzedaż za pomocą social mediów;
  • Zwiększanie świadomość marki wśród potencjalnych klientów.

Jak zwiększyć sprzedaż metodą social listening?

Ponad 11 000 wzmianek w ciągu ostatniego roku. Dokładnie tyle zapytań o usługi, produkty pojawiło się w sieci. Zaryzykujesz stwierdzenie, że wśród nich nie ma Twoich klientów? Chętnie to sprawdzimy!

Projekt “Czy ktoś poleci”

Aby stworzyć taki projekt, jedyne co musisz zrobić, to skopiować poniższe zwroty kluczowe i wkleić je do kreatora tworzenia projektu w Brand24:

  • Czy poleci ktoś,
  • Czy możecie polecić,
  • Czy polecacie,

Projekt “Gdzie kupię”

To ponad 10 000 wyników miesięcznie, które pojawiają się w sieci. W tym projekcie pojawiają się bezpośrednio zapytania o daną usługę, czy produkt. Social listening umożliwia wychwytywanie również tego typu wzmianek. Wchodząc w interakcję, możesz podsunąć swoje rozwiązanie, czy usługę, która odpowiada na konkretne zapytanie.

Jak stworzyć taki projekt?

  • Gdzie kupię,
  • Gdzie kupie,
  • Gdzie dostanę,
  • Gdzie dostać,
  • Czy kupię gdzieś,
  • Czy kupie gdzieś,
  • Gdzie można kupić,
  • Gdzie najlepiej kupić,
  • Gdzie najtaniej kupię,
Przykład wzmianek na podstawie projektu w Brand24 i social listeningu.

Projekt “Szukam fotografa”

Projekty pod social listening możesz także zawęzić do konkretnej branży. Dla przykładu, jeżeli jesteś fotografem, to możesz wykorzystać następujące zwroty:

  • Szukam fotografa,
  • Szukamy fotografa,
  • Polecić fotografa,
  • Poszukuję fotografa,
  • Poszukujemy fotografa,
  • Czy zna ktoś fotografa,

Zasada działania dla każdej z branż jest niemal identyczna. Wystarczy, że po zwrotach charakterystycznych (szukam, poszukujemy itp.) dodasz te, które określają Twój zakres działalności.

Jeżeli jesteś grafikiem, to zwroty kluczowe wykorzystane do social listeningu mogą wyglądać: szukam grafika, polećcie grafika, grafik poszukiwany, szukamy grafika.

Grafika przedstawiająca wykres z wynikami z Brand24. Przykład wykorzystania social listening dla fotografów.

Dzięki takiej konfiguracji w Twoim projekcie będą pojawiały się wzmianki zawierające jedno z powyższych wyrażeń. Dzięki temu, jako agencja czy fotograf, możesz przeszukiwać sieć w celu odnajdywania potencjalnych zleceń. Przeczytaj historię Moniki Loryńskiej, która pozyskała w ten sposób zlecenie na 2500 zł, inwestując zaledwie 149 zł (koszt pakietu Personal Plus).

Projekt “Szukam noclegu”

Działasz w branży hotelarskiej? Agroturystyka? Świetnie się składa, bo w sieci pojawia się ponad 1000 zapytań o nocleg, czy hotel. Wychwytując tego typu wzmianki, możesz pojawić się z ofertą swojego hotelu, czy noclegu bezpośrednio pod treściami od osób, które właśnie go szukają!

Jeżeli Twój hotel znajduje się w Warszawie lub w Zakopanem to nie ma problemu, abyś otrzymywał powiadomienia, gdy pojawi się pytanie o nocleg w Twojej miejscowości. Aby uruchomić taki projekt, po prostu skopiuj poniższe zwroty kluczowe:

  • Szukam noclegu,
  • Nocleg poszukiwany,
  • Tani nocleg,
  • Taniego noclegu,
  • Poszukuję noclegu,
  • Tanim hotelu,
  • Poszukuje noclegu,
  • Taniego hotelu,
  • Szukam hotelu,
  • Poszukuję hotelu,
Wykres ze wzmiankami z panelu Brand24. Social listening dla branży hotelarskiej, agroturystycznej.

Filtrowanie wewnątrz projektu

Filtry wewnątrz projektu umożliwią Ci wyodrębnienie tych wzmianek, które dotyczą:

  • Twojej branży,
  • Twojego stanowiska,
  • Miejscowości w której działasz, 

Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki wideoporadnik na temat tworzenia filtrów wewnątrz dowolnego projektu. 

Dzięki niemu dowiesz się:

  • Czym jest filtrowanie,
  • Jak tworzyć filtry wewnątrz projektu, 
  • Jak korzystać z filtrowania w panelu Brand24, 
  • W jaki sposób korzystać z operatorów logicznych, aby tworzyć zaawansowane kombinacje filtrów (or, not, and),

Social listening z aplikacją mobilną Brand24

Nie musisz logować się do swojego panelu codziennie, aby sprawdzić nowe wyniki. Korzystając z aplikacji mobilnej, na zapytania klientów zareagujesz gdziekolwiek jesteś, a dzięki alertom mobilnym nie przegapisz żadnej okazji. Aplikacja jest dostępna zarówno na iOS jak i na Androida. Z poziomu aplikacji możesz tworzyć nowe projekty.

Grafika przedstawiająca aplikację mobilną Brand24 z wykorzystaniem social listeningu.

Zwiększanie sprzedaży za pomocą monitoringu internetu – podsumowanie

W ramach okresu testowego w Brand24 możesz przetestować wszystkie przykładowe projekty. Dzięki monitoringowi internetu w łatwy sposób:

  • Budujesz wizerunek eksperta,
  • Generujesz sprzedaż w sieci,
  • Reagujesz na wzmianki dotyczące Twojej branży,
  • Budujesz świadomość marki wśród potencjalnych klientów,

Zacznij reagować na zapytania potencjalnych klientów i zarabiaj przy użyciu Brand24.

Jeżeli jeszcze nie masz konta skorzystaj z darmowego okresu testowego.

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Mateusz Czech

Head of Chatbots w Brand24. Po godzinach bloguję o chatbotach i marketingu. Mam słabość do technologii i nowych rozwiązań. Prywatnie wielki fan Apple. Czasem marudzę, ale kto nie?