TOP13 narzędzi do zbierania opinii klientów [2023]

Katarzyna Dereń Katarzyna Dereń
August 10, 2023 ・ 13 min read

Dążymy do tego, aby klienci byli zadowoleni z naszych produktów lub usług. Ale skąd wiedzieć, czego chcą lub potrzebują? Tu właśnie wkracza zbieranie opinii klientów!

Ważne jest, aby słuchać swoich odbiorców i rozumieć, co mówią. Pomoże Ci to ulepszyć swoje produkty lub usługi i zbudować bazę lojalnych klientów.

W tym artykule przedstawię najlepsze narzędzia do zbierania opinii klientów.

Poznaj i wybierz najlepsze dla siebie!

Zbieranie opinii klientów – lista najlepszych narzędzi:

  1. Brand24
  2. Woorise
  3. SurveyMonkey
  4. Hotjar
  5. Formularze Google
  6. AskNicely
  7. Qualtrics
  8. Typeform
  9. Retently
  10. Refiner
  11. Usersnap
  12. InMoment
  13. UserTesting

01 Brand24

Bezpłatny 14-dniowy okres próbny. Płatne pakiety od 179 zł/msc.

Brand24 to narzędzie do monitoringu mediów, które gromadzi wzmianki klientów o produktach, usługach i markach. i wykrywa, czy są one pozytywne, negatywne czy neutralne. Za pomocą tego narzędzia można zbierać opinie klientów bez ankiet lub widżetów opinii.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Brand24

Monitoruj wzmianki online i śledź opinie klientów! Wypróbuj za darmo przez 14 dni!

Jak działa? Narzędzie zbiera publiczne wzmianki z wielu źródeł, takich jak platformy mediów społecznościowych, serwisy newsowe, blogi, fora, podcasty, newslettery i strony z recenzjami.

Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać odpowiednie słowa kluczowe do monitorowania i skonfigurować projekt. Następnie uzyskasz dostęp do wzmianek.

Narzędzie Brand24 pomoże:

  • Monitorować wzmianki o marce: Będziesz śledzić i monitorować wzmianki o marce, produkcie lub usłudze w całym Internecie. Może to zapewnić wgląd w czasie rzeczywistym w to, co klienci mówią o firmie, co może być kluczowymi informacjami dla zespołów ds. rozwoju produktu i marketingu.
przykład pozytywnej opinii
przykład negatywnej opinii
  • Identyfikować problemy klientów: Brand24 pomoże Ci zidentyfikować najczęściej wymieniane problemy i skargi klientów w firmie. Możesz go użyć do ulepszenia obsługi klienta, produktów i usług, aby spełnić potrzeby i oczekiwania klientów.

Dzięki funkcji Analiza tematyczna wykryjesz obszary, które interesują odbiorców.

Na przykład, ostatnio Adidas przedłużył umowę sponsoringową z klubem Manchaster United. Narzędzie zauważyło ten fakt i wykryło związane z nim nastroje:

analiza tematyczna w Brand24
  • Analizie sentymentu: Narzędzie ocenia wydźwięk wzmianek, np. czy klienci wyrażają pozytywne czy negatywne opinie. Analiza sentymentu może pomóc zmierzyć poziom zadowolenia klientów i zidentyfikować obszary wymagające poprawy.
analiza sentymentu w Brand24
  • Wykryć kontekst dyskusji: Za pomocą Brand24 sprawdzisz, jakie najpopularniejsze słowa pojawiają się w rozmowach z klientami. Na podstawie tych danych możesz określić, które tematy są pozytywne, negatywne lub neutralne dla Twojej marki.
kontekst dyskusji w Brand24

Główną zaletą korzystania z narzędzia do monitoringu social media i Internetu do zbierania informacji zwrotnych od klientów jest wiarygodność danych. Dzieje się tak prostego powodu -ponieważ nie prosisz o opinie osobiście, klienci ujawniają swoje P R A W D Z I W E poglądy.

Monitoruj wzmianki online i śledź opinie klientów! Wypróbuj za darmo przez 14 dni!

02 Woorise

Podstawowy plan kosztuje 29 USD/msc.

Woorise to kompleksowa platforma do marketingu i generowania leadów, która zapewnia możliwość tworzenia różnorodnych interaktywnych kampanii – strony docelowe, formularze, ankiety, quizy umożliwiające zbieranie potencjalnych leadów i angażowanie odbiorców.

Jedną z wyróżniających się cech Woorise jest nowoczesny kreator budowania landing page’y i formularzy, który zawiera ponad 100 szablonów, a także tysiące akcji społecznościowych do wyboru.

Dzięki funkcji logiki warunkowej łatwo stworzysz inteligentne formularze online, które dostosowują się do danych wprowadzanych przez użytkowników, zbierając niezbędne opinie klientów bez uszczerbku dla doświadczenia użytkownika.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Woorise

03 SurveyMonkey

Płatne plany rozpoczynają się od 49 USD/msc za 1 użytkownika.

Ankiety klientów są popularnym sposobem zbierania opinii klientów. SurveyMonkey jest jednym z najlepszych narzędzi do tego celu.

Narzędzie umożliwia tworzenie niestandardowych ankiet z różnymi typami pytań, w tym wielokrotnego wyboru, skalami ocen i pytaniami otwartymi.

Dzięki SurveyMonkey możesz dotrzeć do dużej liczby klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej, mediów społecznościowych lub osadzonych na stronie internetowej.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie SurveyMonkey

Pamiętaj, że ankiety klientów mogą dawać niedokładne opinie. Może się tak zdarzyć, jeśli pytania w ankiecie są stronnicze lub klienci czują presję, aby udzielić społecznie akceptowalnych odpowiedzi.

04 Hotjar

Darmowy okres testowy. Płatne pakiety zaczynają się od 32 USD/msc.

Hotjar to świetne narzędzie do zbierania feedbacku. Oferuje różne funkcje, takie jak mapy ciepła, nagrania, ankiety i sondaże – wszystko po to, aby w łatwy sposób uzyskać wgląd w zachowania i preferencje klientów.

Bez wątpienia najważniejszą i najbardziej znaną funkcją Hotjar są mapy ciepła. Pokazują one, gdzie klienci klikają, przewijają i wchodzą w interakcję z witryną. Jest to więc świetne narzędzie do ulepszania rozwoju produktu.

Hotjar zapewnia również szczegółowe analizy, które pomagają zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Ponadto ma łatwy w użyciu interfejs i integruje się z popularnymi narzędziami, takimi jak Google Analytics i HubSpot.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Hotjar

Jak zbierasz informacje zwrotne od użytkowników i jak te opinie wpływają na rozwój produktu?

“Posiadamy wiele źródeł pozyskiwania opinii naszych klientów – zespół obsługi klienta, bezpośrednie wywiady oraz dane z różnych narzędzi analitycznych. Łączymy te trzy elementy i na ich podstawie budujemy hipotezy biznesowe, które później są weryfikowane za pomocą różnych testów. Te, które okazują się najlepsze, są dodawane do produktu”.

Karol Kłaczyński, Product Owner w Brand24

Monitoruj wzmianki online i śledź opinie klientów! Wypróbuj za darmo przez 14 dni!

05 Formularze Google

Darmowe.

Formularze Google to jedno z najpopularniejszych narzędzi do zbierania zarówno pozytywnych jak i negatywnych opinii klientów. To świetny sposób na zbieranie insightów konsumenckich. Narzędzie oferuje szereg opcji dostosowywania, ułatwiając szybkie projektowanie i wdrażanie ankiet. To sprawia, że Formularze od Google stanowią świetny sposób na zbieranie informacji o klientach – łatwo możesz dowiedzieć się, co im się podoba w Twoim produkcie, a co wymaga poprawy.

Formularze Google umożliwiają tworzenie ankiet z różnymi typami pytań, w tym wielokrotnego wyboru, polami wyboru, odpowiedziami z brzegu i rozwijanymi listami.

Dzięki śledzeniu odpowiedzi na ankiety w czasie rzeczywistym możesz monitorować napływające opinie. Ponadto formularze można łatwo udostępniać za pośrednictwem poczty e-mail, w social mediach lub osadzać na stronie internetowej.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Formularze Google

06 AskNicely

Szczegółowy cennik dostępny po wysłaniu zapytania.

AskNicely to kolejne warte uwagi oprogramowanie do badania opinii klientów. Narzędzie specjalizuje się w ankietach Net Promoter Score (NPS) mierzących lojalność i satysfakcję klientów.

Dzięki temu narzędziu możesz wysyłać automatyczne prośby o opinie do klientów za pomocą poczty elektronicznej lub SMS-ów. Dzięki temu łatwo jest zbierać opinie bez ręcznego wysiłku. Zapewnia również dane zwrotne i spostrzeżenia w czasie rzeczywistym.

AskNicely integruje się z innymi narzędziami do angażowania klientów, takimi jak Salesforce, Slack i Hubspot.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie AskNicely

07 Qualtrics

Szczegółowy cennik jest dostępny po wysłaniu zapytania.

Qualtrics to narzędzie do zarządzania opiniami i doświadczeniami klientów, służące do pomiaru, analizy i zrozumienia klientów.

Narzędzie gromadzi opinie z wielu kanałów, w tym z Internetu, poczty e-mail, urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych. Dużą zaletą Qualtrics jest zaawansowana analityka i raportowanie.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Qualtricks

08 Typeform

Podstawowy plan kosztuje 21€/msc za 1 użytkownika.

Za pomocą Typeform łatwo stworzysz interaktywne, dobrze zaprojektowane formularze, ankiety i quizy.

Typeform ułatwia zbieranie danych i mierzenie doświadczeń klientów.

Dzięki niemu tworzenie interaktywnych formularzy jest bardzo proste – pomocne są gotowe szablony, które działają na zasadzie “przeciągnij i upuść” oraz posiadają szereg dostosowań, w tym elementów audio i wideo, obliczeń, obrazów i innych.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Typeform

Dowiedz się, co klienci mówią o Twojej marce!

09 Retently

Podstawowy plan kosztuje 25 USD/msc za 1 użytkownika.

Retently to narzędzie do analizy doświadczeń klientów i opinii zaprojektowane tak, aby pomóc Ci zrozumieć i ulepszyć podróż klienta.

Narzędzie pomaga gromadzić cenne informacje. Służą temu recenzje, ankiety, NPS i oceny CSAT. Następnie pomaga analizować te punkty danych w celu zidentyfikowania obszarów poprawy.

Retently zapewnia różne funkcje, takie jak zautomatyzowane ankiety i recenzje, zaawansowane analizy, spostrzeżenia i powiadomienia.

Ponadto Retently można zintegrować z innymi narzędziami, m.in. Salesforce, Google Sheets, Slack itp.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Retently

10 Refiner

Plan podstawowy kosztuje 79 USD/msc.

Refiner to narzędzie, które sprawdzi się szczególnie w branży SaaS i rozwoju produktów.

Refiner oferuje różne metody zbierania opinii, w tym widżety opinii w aplikacji, ankiety e-mail i formularze wyskakujące.

Funkcje te umożliwiają zbieranie opinii klientów w różnych punktach styku z produktem, w tym podczas korzystania z niego.

Co więcej, widżety opinii Refiner można osadzić w produkcie. Dzięki temu klienci nie muszą opuszczać produktu, aby przekazać swoją opinię.

Ponadto narzędzie umożliwia segmentację klientów na podstawie ich opinii i poziomów zaangażowania.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Refiner

11 Usersnap

Płatne plany kosztują 69 USD/msc.

Usersnap to narzędzie do śledzenia błędów i opinii, które pomaga zespołom identyfikować problemy z przepływem pracy, zadania i prośby o funkcje.

Widżety opinii Usersnap w aplikacji umożliwiają zbieranie opinii klientów bezpośrednio w witrynie lub aplikacji internetowej.

Co ciekawe, Usersnap umożliwia klientom robienie zrzutów ekranu i nagrywanie ekranu problemu, którego doświadczają, oraz dodawanie do nich komentarzy lub opinii.

Zapewnia również szczegółowe raporty na temat aktywności użytkowników, pomagając zespołom w ustalaniu priorytetów przepływu pracy i szybkim rozwiązywaniu problemów klientów.

Narzędzie integruje się z innymi platformami do zarządzania projektami, takimi jak Jira, Slack i Asana.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie Usersnap

12 InMoment

Szczegółowy cennik jest dostępny po wysłaniu zapytania.

InMoment to platforma do zarządzania opiniami klientów, umożliwiająca mierzenie i ulepszanie doświadczeń klientów.

InMoment mierzy satysfakcję klientów za pomocą różnych metod, w tym ankiet Net Promoter Score (NPS) i opinii w aplikacji.

Narzędzie integruje się z wieloma innymi narzędziami i platformami, w tym Zendesk, Salesforce i HubSpot. Tak więc włączenie opinii klientów do istniejących przepływów pracy jest łatwe.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie InMoment

13 UserTesting

Szczegółowy cennik dostępny po wysłaniu zapytania.

UserTesting to platforma zaprojektowana w celu zbierania opinii klientów za pomocą testów na żywo, testów AB i ankiet.

Dzięki UserTesting można obserwować i analizować sposób interakcji użytkowników z witryną, aplikacją lub produktem w czasie rzeczywistym. Narzędzie identyfikuje problemy z użytecznością. Dzięki temu można poprawić wrażenia użytkownika i zwiększyć zadowolenie klientów.

Jedną z kluczowych funkcji UserTesting są rozmowy wideo na żywo, które pozwalają obserwować, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z daną witryną. To świetny sposób na zebranie jakościowych informacji zwrotnych na temat doświadczenia użytkownika, w tym punktów bólu, nieporozumień i obszarów wymagających poprawy.

Zbieranie opinii klientów - narzędzie UserTesting

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do zbierania opinii klientów?

Narzędzia ułatwiają zbieranie, zarządzanie i analizowanie opinii klientów. Automatyzacja gromadzenia danych oszczędza również czas, pieniądze i wysiłek.

Dzięki nim dowiesz się więcej o swoich klientach, upewnisz się, że są zadowoleni i zdecydujesz, co robić dalej.

Co ważne, narzędzia mogą przeprowadzać analizę nastrojów. Wyjaśni to, co klienci myślą o Twoich produktach lub usługach.

Oto kilka głównych korzyści:

  • Dzięki zautomatyzowanym narzędziom do zbierania opinii możesz gromadzić feedback bardziej efektywnie i na większą skalę.
  • Narzędzia pomagają zachować porządek, ponieważ wszystkie komentarze i problemy klientów są gromadzone w jednym miejscu.
  • Narzędzia do zbierania opinii klientów często mają wbudowane funkcje analityczne i raportowania. Dzięki temu podejmowanie decyzji opartych na danych jest znacznie łatwiejsze.
  • Korzystanie z tego typu aplikacji jest szczególnie ważne w przypadku biznesów działających w modelu SaaS i rozwoju produktów. Informacje zwrotne mogą informować zespół programistów o tym, jakich funkcji potrzebują klienci, których jeszcze Twój produkt nie posiada lub wymagają udoskonalenia. Właśnie w ten sposób rozwijamy Brand24.
  • Mówiąc najprościej – narzędzia do zbierania opinii mają ogromny wpływ na poprawę zadowolenia klientów. Zgromadzony w ten sposób feedback to krótka droga, aby potencjalny klient został na dłużej.

Dowiedz się, co klienci mówią o Twojej marce!

Co klienci mówią o iPhone 14?

Ciekawi Cię szum wokół wyczekiwanego iPhone’a 14? Sprawdźmy to!

Aby dowiedzieć się, co klienci Apple mówią o iPhonie 14, skonfigurowałam projekt monitorowania za pomocą Brand24. Teraz nadszedł czas na analizę opinii klientów.

Psst… Analizę opinii wokół nowego iPhone14 sprawdziliśmy na rynku globalnym. Dzięki temu uzyskaliśmy dużo szerszy obraz sytuacji.

W ciągu ostatnich 30 dni pojawiło się ponad 15 000 wzmianek, z których większość była pozytywna. W rezultacie sentyment wokół iPhone’a 14 jest pozytywny.

Ważne jest, aby regularnie zbierać informacje zwrotne, aby upewnić się, że wprowadzone zmiany są skuteczne.

Dobrym pomysłem jest skonfigurowanie alertów lub powiadomień w narzędziu do zarządzania opiniami, aby oznaczyć pilne lub krytyczne opinie. Ponadto warto pamiętać, aby aktualizować techniki analizy. Wszystko po to, aby nadążyć za zmieniającymi się potrzebami i preferencjami klientów.

Porównuj również dane w czasie, aby ocenić postępy i zmierzyć wpływ wprowadzonych zmian.

Analiza opinii na temat iPhone14 wykonana przez Brand24

Głównym źródłem wzmianek jest Twitter. Ale wiele wzmianek pochodzi z serwisów newsowych i blogów.

Analiza opinii na temat iPhone14 wykonana przez Brand24

Dzięki funkcji najpopularniejszych wzmianek odkryłam ten tweet:

Analiza opinii na temat iPhone14 wykonana przez Brand24 - wzmianka na Twitterze
źródło: https://twitter.com/andrewjclare/status/1658807541223104516

Odpowiedzi dostarczają cennych informacji zwrotnych:

przykładowa opinia na temat iPhone14
przykładowa opinia na temat iPhone14
przykładowa opinia na temat iPhone14
przykładowa opinia na temat iPhone14

Jak widać, wiele komentarzy chwali ekosystem Apple.

Przyjrzyjmy się teraz przyczynom narzekań użytkowników iPhone’ów.

W zakładce Cytaty wybrałam negatywne opinie. Co zaskakujące, wiele wzmianek mówi, że iPhone14 jest najgorszym smartfonem Apple.

przykładowe opinie na temat iPhone14

Niemniej jednak ogólny wskaźnik reputacji iPhone’a 14 nie jest zły.

wskaźnik reputacji dla iPhone14

Jak korzystać z narzędzi do zbierania opinii klientów?

Oto 4 wskazówki, które ułatwią gromadzenia cennych informacji:

Uporządkuj dane

Zacznij od podzielenia opinii na kategorie tematyczne, takie jak jakość produktu, obsługa klienta lub ceny. Pomoże to łatwiej zidentyfikować trendy i wzorce.

Przeprowadź analizę nastrojów

Przeanalizuj dane zwrotne, aby określić, co klienci myślą o Twoich produktach lub usługach.

Najlepsze narzędzia do analizy opinii klientów wykorzystują techniki przetwarzania języka naturalnego do oceny – określają czy opinie są pozytywne, negatywne lub neutralne. Analiza ta pokazuje, jak zadowoleni są klienci.

Wyciągaj wnioski

Wyciąganie wniosków z feedbacku klientów jest kluczowym krokiem w procesie analizy.

Obejmuje to identyfikację cennych ustaleń i wzorców, które dostarczają przydatnych spostrzeżeń w celu poprawy procesu podejmowania decyzji i doświadczeń klientów z produktami i usługami.

  • Poszukaj powtarzających się tematów lub motywów w danych zwrotnych. Może to obejmować określone funkcje produktu, doświadczenia związane z obsługą klienta, obawy dotyczące cen lub kwestie związane z użytecznością.
  • Grupuj podobne opinie, aby uzyskać całościowy obraz nastrojów i priorytetów klientów.
  • Przypisuj kategorie lub tagi do wpisów opinii, aby usprawnić proces analizy.
  • Określ, które opinie mają największy wpływ na zadowolenie klientów i cele biznesowe.
  • Skorzystaj ze skali ocen, wyników satysfakcji lub technik analizy nastrojów, aby określić ilościowo dane dotyczące opinii.
  • Zidentyfikuj podstawowe przyczyny powszechnych problemów lub powtarzających się tematów, aby skutecznie się nimi zająć.
  • Aby uzyskać lepszy wgląd, połącz dane dotyczące opinii klientów z innymi powiązanymi źródłami danych, takimi jak dane dotyczące sprzedaży, analizy witryn internetowych i informacje demograficzne o klientach.
  • Upewnij się, że uzyskane spostrzeżenia zostały przedstawione w sposób jasny, zwięzły i zrozumiały dla zespołu.

Kontynuuj monitoring opinii

Ważne jest, aby regularnie zbierać informacje zwrotne, aby upewnić się, że wprowadzone zmiany są skuteczne.

Dobrym pomysłem jest skonfigurowanie alertów lub powiadomień w narzędziu do zarządzania opiniami, aby oznaczyć pilne lub krytyczne opinie. Ponadto ważne jest, aby aktualizować techniki analizy, aby nadążyć za zmieniającymi się potrzebami i preferencjami klientów.

Porównuj również dane zwrotne w czasie, aby ocenić postępy i zmierzyć wpływ wprowadzonych zmian.