14 narzędzi ułatwiających prowadzenie konta na Twitterze

Specyfika Twittera sprawia, że jego potencjał w kwestii budowania świadomości marki chętnie wykorzystują dynamiczne, rozwijające się firmy. Pomimo ograniczonej liczby znaków w treści wpisów, serwis ten sprawdza się jako miejsce do prowadzenia działań reklamowo-wizerunkowych, a dla zwiększenia ich efektywności warto sięgnąć po narzędzia, które ułatwią prowadzenie konta na Twitterze. Oto 14 najciekawszych propozycji, dzięki którym ćwierkanie nabierze innego wymiaru! 

251 milionów użytkowników na świecie, z czego ponad 900 tysięcy internautów ćwierka w Polsce. Takie dane na temat odbiorców Twittera – jednego z najpopularniejszych kanałów social media – przedstawia raport Digital 2019. 

Obiorcy Twittera w Polsce
żródło: Raport “Digital 2019 Poland” 
https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2019-poland-january-2019-v01

Powyższe statystyki to tylko jeden z argumentów, dla których w swojej strategii komunikacji trudno pominąć dynamiczną platformę, jaką jest Twitter.

Istotną cechą tego serwisu, w odróżnieniu od wielu innych kanałów społecznościowych, jest fakt, że nawet niezarejestrowany internauta może swobodnie przeglądać profile. O ile prawdziwe jest stwierdzenie mówiące, że social media stanowią wizytówkę każdej marki, o tyle w tym przypadku ta koncepcja nabiera na znaczeniu.


14 narzędzi ułatwiających prowadzenie konta na Twitterze

W zestawieniu znajdziesz narzędzia, które pomogą Ci w codziennych działaniach na Twitterze. W jednym miejscu zebraliśmy  pomoce, które oferują różnorodny zakres funkcji. Planowanie postów, szczegółowa analiza, monitoring opinii czy konkurencji – to tylko jedne z nich.

Znajdziesz tu zarówno darmowe, jak i płatne narzędzia. Ale bez obaw! Starałam się wybrać takie, za które – po pierwsze – nie zapłacisz fortuny, a po drugie – jeśli już trzeba to naprawdę warto. 

Lista 14 narzędzi do Twittera, które pokochasz:

  1. Twitter Analytics
  2. Tweriod
  3. Supermetrics for Google Sheets
  4. Brand24
  5. Twitonomy
  6. Followerwonk
  7. TweetDeck
  8. Bit.ly
  9. Unfollower Stats
  10. TwitHelper
  11. SocialBlade
  12. Audiense
  13. Daily140
  14. GroupTweet

Nie przedłużam, zaczynamy!


Twitter Analytics

Narzędzie z ramienia samego Twitter’a, które umożliwia zaawansowaną analitykę. Twitter Analytics pozwala sprawdzić statystyki profilu prezentując dane demograficzne, lokalizacyjne i zainteresowania obserwujących. Oprócz tego dostarcza informacji o: 

  • najlepszych tweetach, 
  • najważniejszych wzmiankach, 
  • liczbie dodanych tweetów,
  • zasięgu opublikowanych treści,
  • liczbie obserwujących,
  • liczbie odwiedzin,
  • liczbie wzmianek.

Wszystkie te dane przedstawione są za każdy miesiąc lub z ostatnich 28 dni. 

Koszt narzędzia: Twitter Analytics to wewnętrzne narzędzie Twittera i jest darmowe.


Tweriod

Narzędzie pomoże znaleźć odpowiedź na pytania: “Jaki jest najlepszy czas na publikowanie nowych treści?” czy “Kiedy Twoje tweety docierają do największej liczby odbiorców?”. Tweriod prezentuje te dane na podstawie analizy własnych opublikowanych tweetów, jak i tweetów Twoich obserwujących.

Narzędzie szczegółowo przedstawia najbardziej optymalny czas publikacji tweetów. Po pełnej analizie treści na stronie pojawia się dokładna godzina wraz z dniem tygodnia, w których ćwierkanie przyniesie najlepsze efekty.

Takie rozwiązanie pozwala zaplanować komunikaty w sposób, który umożliwi precyzyjne dotarcie do jak największej liczby odbiorców. 

Koszt narzędzia: Aby otrzymać dostęp do analizy należy wykupić kredyt. 1 kredyt = 2,5 USD. Pakiety zaczynają się już od jednego kredytu.


Supermetrics for Google Sheets

Skoro już jesteśmy przy analizie to Supermetrics jest jej idealnym uzupełnieniem. Jest to właściwie wtyczka do Arkuszy Google, dzięki której łatwo zaimportujesz potrzebne dane z wielu źródeł, w tym właśnie z Twittera. Narzędzie pozwala na pełną automatyzację raportowania zamiast ręcznego “kopiuj-wklej” danych lub importu plików .CSV. 

Wszystkie istotne wskaźniki znajdują się w jednym miejscu, a przygotowane raporty można swobodnie modyfikować według własnych potrzeb by uzyskać tylko potrzebne dane. 

Koszt narzędzia: 14- dniowe darmowe konto testowe. Płatne pakiety zaczynają się od 69 USD.


Brand24

Kompleksowe narzędzie do monitoringu internetu, w tym m.in. treści z Twittera. Brand24 pozwala na bieżąco obserwować wszystkie publiczne wzmianki, w których ktoś Cię wspomina, a jego atutem jest możliwość wychwycenia nawet tych wyników, które nie zawierają oficjalnego oznaczenia Twojego profilu lub nazwa została zapisana z błędem.

Praktyczną funkcją narzędzia są alerty, które informują o nowych wynikach w panelu i mogą być wysyłane nawet co godzinę na telefon lub maila. Dzięki temu masz pewność, że żadna opinie nie zostaną pominięte, a szczególnie te o zabarwieniu negatywnym, które wymagają szybkiej reakcji z Twojej strony.

Wypróbuj Brand24 za darmo przez 14 dni 
ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE

Brand24 łączy monitoring internetu z zaawansowaną analizą zebranych wyników, dzięki temu zarejestrowany użytkownik może łatwo mierzyć efekty działań i na tej podstawie je optymalizować. 

Wystarczy rozpocząć od założenia projektu na konkretną frazę, a system po chwili zacznie gromadzić wyniki i umieści je w jednym miejscu w panelu. Co więcej, bezpośrednio z Brand24 można przejść do źródła każdej wzmianki i nawiązać relację z jej autorem. 

Monitoring internetu za pomocą Brand24 i docieranie do wzmianek na dany temat pozwala:

  • Zapobiegać niechcianym kryzysom wizerunkowym,
  • Budować wizerunek eksperta w branży,
  • Zwiększać świadomość na temat marki wśród odbiorców.

Ułatwieniem dla osób, które cenią sobie mobilność i elastyczność, jest aplikacja mobilna, która wyświetla wyniki dokładnie tak samo jak wersja desktopowa.

Koszt narzędzia: 14- dniowy okres próbny. Płatne pakiety rozpoczynają się od 69 PLN. 


Twitonomy

Kolejne narzędzie do analizy konta na Twitterze. Twitonomy zapewnia obszerną analizę aktywności, która uwzględnia statystyki na temat publikowanych treści, followersów, czy czasu publikacji. 

  • Które z tweetów cieszyły się największym zainteresowaniem?
  • W jakich porach dnia warto publikować treści?
  • Gdzie na świecie znajduje się najaktywniejsza grupa osób reagujących na Twoje tweety?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań sprawdzisz korzystając z platformy Twitonomy. Przystępna, graficzna forma wyników z analizy ułatwia interpretację danych, a przydatną funkcją jest możliwość wygenerowania raportu w formacie excel lub pdf.

Oprócz zmierzenia wydajności własnego konta na Twitterze, za pomocą Twitonomy możesz też analizować profile innych użytkowników. Narzędzie sprawdzi się w przypadku podpatrzenia najlepszych praktyk stosowanych na Twitterze głównych branżowych konkurentów.

Koszt narzędzia: Podstawowa wersja jest darmowa. Narzędzie występuje także w wersji Premium, gdzie płatne pakiety rozpoczynają się od 19 USD. 


Followerwonk

Narzędzie analityczne, które pomaga dotrzeć do influencerów. Followerwonk przeszukuje zarówno posty, jak i bio tweetujących na podstawie dowolnego słowa kluczowego. 

Za jego pomocą możesz porównywać profile użytkowników i analizować je. Na podstawie aktywności użytkowników narzędzie udostępnia dane biograficzne, lokalizacyjne oraz ich autorytet, za który odpowiada wskaźnik Social Authority. Dzięki niemu sprawdzisz, kto z użytkowników wykazuje największy wpływ na pozostałych.

Followerwonk to źródło wiedzy o potencjalnych influencerach, z którego dowiesz się m.in.:

  • jak przedstawia się ich rozkład,
  • w których godzinach są najbardziej aktywni,
  • jaka płeć przeważa w dyskusjach,
  • jak długo są obecni na Twitterze

i wiele innych.

Koszt narzędzia: Narzędzie jest darmowe w przypadku połączenia jednego profilu na Twitterze. Płatne pakiety zaczynają się od 29 USD za miesiąc. 


TweetDeck

Jedno z narzędzi ułatwiających zarządzanie nawet kilkoma profilami na Twitterze. TweetDeck umożliwia sprawne przełączanie pomiędzy różnymi obsługiwanymi profilami, a jego dodatkową zaletą jest wyświetlanie kilku kolumn w jednym widoku. Dzięki temu jednocześnie mamy wgląd do powiadomień, wiadomości, trendów, aktywności i innych informacji.

Co więcej, to od Ciebie zależy, które treści chcesz mieć pod ręką. W TweetDeck możesz dodawać kolejne kolumny i decydować co chcesz obserwować w pierwszej kolejności.

Praktyczną funkcją, szczególnie w przypadku obsługiwania kilku firmowych profili, jest możliwość planowania postów. Wszystkie zaplanowane treści znajdują się w dedykowanej kolumnie, z której łatwo można nimi modyfikować. Sprawdzi się idealnie dla zapracowanych oszczędzając ich czas i zwiększając efektywność działań.

Koszt narzędzia: darmowe


Bit.ly

Jedno z najbardziej znanych narzędzi do skracania linków, które przydaje się szczególnie na Twitterze, gdzie treść jednego wpisu nie może przekraczać 280 znaków. 

Co więcej, oprócz krótszego URL’a Bit.ly udostępnia przy okazji proste dane analityczne, dzięki którym sprawdzisz, ile osób kliknęło w udostępniony przez Ciebie link. Jest to pomocne zwłaszcza w przypadku, kiedy link zamiast do Twojej strony, kieruje internautę do zewnętrznego źródła. 

Dodatkową funkcją narzędzia jest możliwość dostosowania skróconego linku. Dzięki temu domyślny format linku https://bit.ly/2kCMMxB możesz edytować i nadać własną, bardziej zapamiętywalną nazwę: http://bit.ly/TestujeBrand24

Koszt narzędzia: Darmowe dla 1 użytkownika. Podstawowy płatny pakiet kosztuje 29 USD / miesiąc. Narzędzie oferuje także indywidualne rozwiązania, które podlegają osobnej wycenie. 


Unfollower Stats

Proste w obsłudze narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, kto w ostatnim czasie stracił zainteresowanie Twoimi treściami na Twitterze i po prostu przestał obserwować Twój profil.

Poza tym, specyfikacja narzędzia pozwala także na sprawdzenie, kto z followersów udostępnił Twojego tweeta i ile razy. Dodatkową przydatną funkcją platformy jest automatyczne sugerowanie retweetowania niektórych tematów, co pozwoli zdobyć więcej followersów. 

Koszt narzędzia: darmowe.


TwitHelper

Zastanawiasz się, co zrobić, aby Twoje tweety były bardziej unikatowe, a przy tym rozpoznawalne? Jak wyróżnić swoją treść mając do dyspozycji 280 znaków? Może zwykły tekst warto zastąpić tweetami w formie obrazu? 

Zgodnie ze statystykami od samego Twittera zastosowanie zdjęć w treściach zwiększa zaangażowanie średnio o 35% w retweetach.

Korzystając z TwitHelper stworzysz graficznego tweeta w kilka sekund. Aplikacja posiada bogatą bibliotekę grafik, z których po prostu wybierasz najbardziej pasującą lub wgrywasz własną. W kolejnym kroku wystarczy nanieść tekst, który możesz edytować wybierając odpowiedni font i rozmiar.

I gotowe! Bezpośrednio z TwitHelper możesz opublikować stworzony właśnie tweet.

Koszt narzędzia: darmowe


SocialBlade

Serwis gromadzi dane na temat użytkowników. Co prawda swoim działaniem obejmuje nie tylko Twittera, ale też inne platformy social media (YouTube, Facebook, Twitch, Instagram, Dailymotion, Mixer). 

Na podstawie zgromadzonych danych SocialBlade tworzy wykresy i diagramy, które pozwalają zaobserwować postępy, wzrost i prognozy rozwoju. Dane są aktualizowane codziennie, co gwarantuje rzetelny ogląd sytuacji na temat rozwoju Twojego konta na Twitterze.

Za pomocą SocialBlade możesz zaobserwować: 

  • jak zmieniała się dynamika pozyskiwania nowych followersów, 
  • kiedy były największe wzrosty obserwujących, a kiedy największe spadki, 
  • jaka jest średnia dzienna liczba retweetów i polubień Twoich treści

oraz inne ciekawe informacje, które pomogą usprawnić Twój profil.

Koszt narzędzia: darmowy.


Audiense

Głównym celem, który przyświeca platformie jest hasło “Poznaj swoich odbiorców”. Audiense daje możliwość przeprowadzenia szczegółowej segmentacji odbiorców, dzięki której możesz zagłębiać się w różne grupy, które składają się na całą docelową publikę.

Segmentacja stanowi cenne źródło wiedzy w kwestii optymalizacji dotychczasowych działań i precyzyjnego dopasowania przekazu według poszczególnych odbiorców i tworzenia trafnych komunikatów.  

Za pomocą narzędzia możesz wygenerować raport na temat własnej grupy docelowej. Dzięki opcji filtracji stworzysz wysoce spersonalizowane segmenty, zawierające dane demograficzne, zainteresowania odbiorców, ich stanowiska, nawyki online, zachowania zakupowe, porównania z innymi odbiorcami, czy też konkurencją. 

Koszt narzędzia: Podstawowy pakiet jest bezpłatny. Płatne zaczynają się od 9 USD.


Daily140

Proste w obsłudze narzędzie, które pozwala obserwować aktywność wybranych profili  na Twitterze. Sprawdzi się, jako narzędzie do monitorowania działań konkurencji. 

Aby rozpocząć wystarczy wpisać nazwy użytkowników, które chcesz monitorować. Na swoją skrzynkę mailową codziennie otrzymasz wiadomość z krótkim podsumowaniem ich aktywności – od informacji na temat ich polubień, interakcji z innymi użytkownikami, retweetach, czy nowych profili, które zaczęli obserwować.

Koszt narzędzia: darmowe


GroupTweet

Platforma służy do ułatwienia pracy zespołowej nad profilem marki. Co to oznacza? GroupTweet umożliwia dostęp kilku osobom do jednego konta na Twitterze i co więcej – bez konieczności udostępniania każdej z nich hasła. 

Wśród dostępnych funkcji, za pomocą GroupTweet możesz m.in.:

  • Planować wpisy – Określ dokładną godzinę, kiedy tweet ma zostać opublikowany.
  • Zarządzać profilem – Masz pełną kontrolę nad wyglądem twoich tweetów.
  • Analizować działania współwłaścicieli profilu – Sprawdzisz, kto z współpracowników jest najaktywniejszym twórcą treści i którego z nich tweety są najbardziej angażujące.
  • Moderować treści – Zachowaj kontrolę nad publikowanymi treściami poprzez zatwierdzanie tweetów przed ich udostępnieniem. Nie jest to skomplikowana procedura – tak naprawdę wymaga zaledwie jednego kliknięcia wiadomości email. 

i wiele innych.

Koszt narzędzia: 14-dniowy okres próbny. Płatne pakiety rozpoczynają się od 7,99 USD.


Inne narzędzia, które mogą Ci się przydać:

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Paulina Wałczyk

Wyznawca zasady “Content is a King”. Fascynacja do zabawy słowami towarzyszy mi odkąd pamiętam. Prywatnie miłośnik górskich wędrówek, weekendowych wypadów za miasto i filmów Marvela.