Jak sprawdzić ile razy był używany hashtag na Twitterze?
Z biegiem lat hashtagi przeszły długą drogę – od grupowania dyskusji w pierwszych czatach IRC, zrewolucjonizowania mediów społecznościowych, poprzez podnoszenie świadomości na temat zagadnień społecznych aż do marketingu cyfrowego. Jeśli hashtagi są jednym z Twoich narzędzi w arsenale marketingu i jesteś ciekaw, jak sprawdzić ile razy był używany dany hashtag na Twitterze i w innych miejscach w sieci to ten artykuł jest dla Ciebie.
W przypadku marketerów, hashtagi posiadają ogromny potencjał w szczególności w trzech dziedzinach:
- Podnoszenie świadomości marki.
- Analizowanie wyników marketingowych.
- Odkrywanie trendów.
Stworzenie unikatowego hashtagu dla Twojej firmy, produktu, kampanii marketingowej lub wydarzenia pomaga przede wszystkim zwiększyć świadomość Twoich działań.
Po drugie, dodanie dedykowanego znaczka do każdego fragmentu treści – czy to w mediach społecznościowych, czy gdziekolwiek indziej – daje szansę na późniejsze zmierzenie wydajności tej treści. Wpisy na Twitterze, wydania ebooków, aktualizacje funkcji, kampanie marketingowe, filmy – wszystkie z wymienionych mogą zawierać znak hashtagu i być zmierzone.
Przykład 1.
Jeśli uruchomisz kampanię marketingową wraz z #, możesz dowiedzieć się, ile razy został on użyty, jaki zasięg w social media wygenerowały wpisy z jego użyciem i wiele więcej.
Po trzecie, odkrywając i śledząc popularne hashtagi w swojej niszy jesteś na bieżąco z tym, co jest istotne dla Twojej firmy.
Istnieją co najmniej 3 metryki hashtagów, które możesz śledzić w kontekście KPI (Kluczowych Wskaźników Wydajności):
- Liczba wzmianek z użyciem hashtagu – ile razy hashtag był używany.
- Zasięg w social media – fragmenty treści zawierających hashtag.
- Liczba interakcji – polubienia, komentarze i udostępnienia fragmentów treści zawierających dany hashtag.
Zanim przeczytasz: Zerknij na naszą listę narzędzi do analizy i sprawdzania hashtagów
Jak sprawdzić, ile razy był używany hashtag na Twitterze?
Możesz śledzić go za pomocą monitoringu mediów.
Narzędzia do monitoringu Internetu zbierają w czasie rzeczywistym wszystkie publiczne wzmianki z sieci na podstawie zdefiniowanych słów kluczowych.
Taką frazą może to być także Twój hashtag.
Dane zbierane są ze wszystkich publicznie dostępnych źródeł online i obejmują:
- Media społecznościowe,
- strony internetowe,
- serwisy informacyjne,
- blogi,
- fora.
i inne miejsca w Internecie.
Sprawdzenie popularności hashtagów to tylko jedna z funkcji narzędzi do monitoringu Internetu.
W środku narzędzi do monitoringu sieci znajdziesz również:
- Najaktycznie publiczne profile stosujące hashtag;
- Najbardziej wpływowe publiczne profile i strony stosujące hashtag;
- Kontekst dyskusji;
- Gdzie Twoje hashtagi są najczęściej używane;
- Porównanie wygenerowanego zasięgu w social media z poprzednim okresem;
- Liczbę interakcji.
Dzięki monitorowaniu wydajności hashtagu jesteś w stanie ocenić, jak działa Twoja strategia marketingowa.
Poza tym istnieją również inne sposoby używania hashtagów.
Oprócz sprawdzenia, ile razy był on używany, czy kto go używa możesz dodatkowo znaleźć:
- Potencjalnych ambasadorów Twojej firmy lub produktu.
- Klientów wyrażających negatywne i pozytywne komentarze w sieci.
- Klientów zadających pytania i poszukujących rozwiązania ich obrębu w obrębie danej branży.
Spójrzmy, jak to sprawdzić za pomocą Brand24, jednego z narzędzi do monitorowania wzmianek w sieci.
Krok 1. Utwórz projekt
Po utworzeniu konta skonfiguruj swój projekt.
Podczas konfigurowania projektu pamiętaj o dwóch kwestiach:
- Zawsze należy dołączyć znak hashtagu. Ludzie często o tym zapominają.
- Narzędzie do monitorowania Internetu nie zbiera danych historycznych.
Następnie kliknij „Więcej ustawień” i z dostępnych zakładek wybierz „Źródła”. Zaznacz Mikroblogi (Twitter) i/lub wybierz inne źródła, z których chcesz gromadzić wzmianki.
Po zatwierdzeniu ustawień wszystkie publiczne wzmianki z użyciem Twojego znaczka zostaną zebrane w panelu głównym – tam możesz zobaczyć, ile razy hashtag został użyty.
Co więcej, możesz dowolnie regulować przedziałem czasowym.
Wzmianka w widoku panelu wygląda tak:
Możesz w niej zobaczyć:
- Nazwę autora
- Liczbę obserwujących
- Źródło wzmianki
- Wydźwięk wzmianki – pozytywny, negatywny lub neutralny
- Datę publikacji wpisu
- Całą treść
Wzmianki internautów z użyciem konkretnego hashtagu na Twitterze i innych kanałach online możesz również sprawdzać w aplikacji mobilnej. Dzięki temu masz do nich dostęp gdziekolwiek jesteś.
Krok 2. Śledź wydajność
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, niż ile razy użyto Twojego hashtagu na Twitterze możesz uzyskać dostęp do takich danych dzięki zakładkom „Podsumowanie” i „Analiza” – przechowują one wszystkie ważne informacje.
Zakładka „Podsumowanie” to miejsce, w którym możesz zobaczyć podsumowanie najważniejszych danych:
- Najbardziej popularne wzmianki z użyciem #
- Najnowsze wzmianki
- Najbardziej wpływowe profile używające Twojego #
- Najbardziej wpływowe strony
- Numeryczne podsumowanie wydajności hashtagu na Twitterze i innych monitorowanych miejscach – liczba wszystkich wzmianek, zasięg w social media, liczba interakcji, podział na pozytywne i negatywne wzmianki
- Wykresy porównawcze
i inne statystyki.
Możesz jeszcze bliżej przyjrzeć się tym danym w zakładce „Analiza”.
Tam możesz przeglądać jeszcze więcej kluczowych informacji z analizy danych Twojego projektu, odkryć wpływ autorów w social media, zasięg, jaki generują w mediach społecznościowych ich wpisy, kontekst dyskusji w obrębie projektu i inne informacje.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak wiele razy został użyty Twój hashtag na Twitterze i innych miejscach w sieci możesz wypróbować Brand24 i przetestować narzędzie za darmo przez 14 dni.
Czytaj dalej:
Jak znaleźć najpopularniejsze hashtagi na Instagrama? – Krótki przewodnik
#Hashtag Alert: aplikacje i narzędzia na telefon do Instagrama
Analiza danych social media – ochrona przed działaniami, które nie przynoszą efektów